Ze krijgt onbeperkt hooi 1,5 schep speciale merrie meusli per dag.
En dan nog wat wortels..

Doet ze net haar oogje even dicht...
Foto's zijn gemaakt op 273 dagen dracht.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neonlight schreef:Hier nog iemand die 10 km van stal woont. En ieder jaar te laat was. Sterker nog, ieder jaar niet het gevoel had dat ze al op punt stond, dus 's morgens in de stal een veulen aantreffen.![]()
Neon staat op 2 keer 1 schep basisbrok (nu dacht ik dat die gele scheppen altijd 1 kilo zijn maar ik hoorde van de voedingsdeskundige dat dat scheppen van 750 gram zijn, en ik ga er dan ook vanuit dat iedereen daarnaast zit en het te vergelijken is met iemand anders die 1 kilo zegt), 2 keer een volle emmer wortel (dit zijn kontjes en schillen, zit meer in als dat je een emmer vult met hele penen) en onbeperkt voordroog. Ze doet verder niets.
Dyonne schreef:Denk dat voeren goed naar de pony kijken is.
Pauk, waarom voer jij niet meer hooi? Heb je daar een reden voor?
Mijn drachtige merrie krijgt 6 plakken hooi minimaal per dag (3/4 baal). Meer eet ze vaak niet op.
Als ik zie wat sommige mensen aan brok geven vind ik het wel veel.
Maar ja, als de pony/paard het nodig heeft, waarom niet.
Ik zit er wel aan te denken wat vitaminen/mineralen te gaan bijgeven, vanwege de dracht.
Neonlight schreef:
Wij hebben dus zo'n voerschep, dacht altijd dat bij normale brok dat het een kilo was, maar nu hoorde ik dat dat 750 gram was. Nooit nagewogen, omdat we toch op oog en gevoel voeren en in overleg met een andere voedingsdeskundige, en die rekent in deze scheppen.
Neonlight schreef:Klopt. Maar als je het echt als ruwvoer gaat geven kom je echt in de problemen. Jij geeft het erbij en daarnaast nog voldoende hooi, maar er zijn mensen die alleen lucerne geven en dan veel hooi erbij overslaan.
fokfanaat schreef:kootmira las ik het nou goed dat je 10 km van stal woont. Ben je niet bang dat je telaat bent, of heb je nog iemand in de buurt die je kan waarschuwen.
Neonlight schreef:Wij hebben dus zo'n voerschep, dacht altijd dat bij normale brok dat het een kilo was, maar nu hoorde ik dat dat 750 gram was. Nooit nagewogen, omdat we toch op oog en gevoel voeren en in overleg met een andere voedingsdeskundige, en die rekent in deze scheppen.
KootMiraDrum schreef:fokfanaat schreef:kootmira las ik het nou goed dat je 10 km van stal woont. Ben je niet bang dat je telaat bent, of heb je nog iemand in de buurt die je kan waarschuwen.
Ik heb de Iriscamera in de stal hangen, en er gaat een GSM halsteralarm onder de centenbak.
Dan krijg ik bij vals alarm dit soort plaatjes op mijn mobile telefoon te zien (maar dan bewegend)... en dan het liefst zo'n 3-4x per nacht omdat ik geen zin had om de slaapstand van het halsteralarm uit te zoeken.