Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:54

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:56

Wauw, wat is Binti toch knap, KMD!! Lovers

Muzefee; mooie naam, Ninthe!

Ik zit nog steeds naar namen te zoeken.. heb een hele gave merrienaam, maar moet er nog eentje.
En nog een hengstennaam Clown
Nouja, tijd zat... (helaas)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:58

Ik heb gelukkig de namen nu vast staan.
Het was een klus maar ik ben er nu helemaal uit.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:06

Naam past bij d'r ! Gewoon ponytje met een eigen willetje, vind Ninthe wel een lekker eigenwijze naam. Haha!

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:09

@Loolapelooza : Ja het is een welshje, ze is gedekt door Casperhof's Freddy.

Ik heb vandaag haar temperatuur opgenomen en het was 36.5 en gister was het 37.0.
Ze stond er vandaag heel rustig bij! Dus of er nog wat komt?? geen idee Clown

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:34

KMD: ah! wat een leuke foto's en wat is ze gewéldig Lovers ze is écht zo supermooi Kwijl

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:34

Ninthe is prachtig Muzefee, en een hele mooie naam heb je gekozen! Zo te horen zijn jullie ook niet zo snel met namen geven. Hier lopen ze meestal ook een paar dagen naamloos rond, tot zelfs een jaar lang. Bloos!

Maseike, Mon heeft nog energie genoeg en zo te zien zit de dikke buik sprintjes niet in de weg! Haha!

KMD, Binti is prachtig. Leuke betekenis ook van de naam, mooi gevonden. Ga zo even op die namensite spieken. Tong uitsteken

Maar eerst sprint ik naar het topic van Ninthe! Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:38

Wij hebben hier soms wel eens veulen die een maand naamloos rondlopen. Bloos! Haha! Dus dit is écht snel. 't Is niet vaak gebeurd dat een veulen binnen de eerste 12 uur dattie op de wereld is al een naam heeft. *LOL*

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:50

Gefeliciteerd!!! Ik ben niet zo vaak online, pc is dood, dus moet steeds naar de bib!

Mooie foto´s weer gezien. Moet het kort hoduen, zoveel topics te doen!!!!
Hier nog niks.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:03

update van vandaag:

Chenoa gezien, is lelijk Tong uitsteken echt naarling Knipoog hij bleek me toch niet helemaal vergeten te zijn Haha! Nagelbijten / Gniffelen foto's gemaakt, maar wanneer die online komen Verward heb nl ook nog zo'n 350 foto's van gisteren staan (familie en Fries Orlando) en nog eens zo'n 250 foto's van Tinkerbell en Angel en Dilhara.

Daarom ook geen buik en uierfoto's Bloos
Tinkerbell gaat goed, uier vandaag zachter en minder onder druk dan gisteren. Doet me eerst panikeren en nu lijkt het weer alsof ze netjes over datum gaat Rolleyes de muts! Gestoord
nog 8 dagen tot uitgerekende datum Hyper!
birth alarm gaat keurig elke avond op, heeft ze aan zichzelf te danken Tong uitsteken en ze heeft er helemaal geen last van Lachen

Ook geen nieuws van Angel en Dillevent...
Die heb ik gisteren weggebracht en was écht apetrots op Dilhara!!! Lovers
die liep zomaar met me mee de trailer in, ook trailerrit verliep super, ginder eraf evenmin een probleem en dan netjes aan het touwtje met me mee op vreemd terrein Lovers we hadden nogal bekijks Haha! vooral toen ik zei dat ie pas vandaag een maand oud is!!! Ben echt mégatrots!

Curran (hengst waar Angel van gedekt gaat worden) is verkocht, net vernomen, maar nog geen idee aan wie Verward ofwel is dat USA ofwel België gok ik...ben benieuwd Tong uitsteken

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:12

Gefeleciteerd Nikkie en Muzefee!
En wat een prachtfoto's KMD!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:20

Lekker meissie hoor Naat, Chenoa een naarling...Curran verkocht..Ninthe ook al zo'n prachtige naam.

Namensites zijn ideaal voor veulennamen. Hier heeft het vorig jaar een week geduurd. Maar moeten de veulens dan niet geregistreerd worden met hun naam? Ik moest het meen ik binnen 3 weken terugsturen naar het stamboek, paspoort werd dan geregeld en het chippen enzo (kon mooi samen op de merriekeuring).

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:22

Bij ons moet het wel binnen een bepaalde tijd, maar gebeurd wel eens dat we later zijn. Bloos

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:24

volgens mij ben ik de enige freak die al voor de geboorte de naam ingevuld heeft op het registratieformulier Bloos (bij wijze van spreken dan Knipoog ik wou wel, maar durfde niet Nagelbijten / Gniffelen Bloos )

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 18:28

Bijgelezen tot hier.

Alle kersverse veuleneigenaren: GEFELICITEERD!

Wild voelt zich weer goed, heeft vandaag een tutdag met haar vriendje (en verzorger). Gister fotoshoot gehad, wellicht morgen een voorproefje.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:39

@Nikki en Muzefee: Gefeliciteerd! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Vandaag was het uier van Hollebol iets voller en stonden de tepels niet meer zo naar elkaar toe. Vanavond nog even checken en toch maar weer het birthalarm op want dan slaap ik beter. Vannacht lag ik steeds maar wakker omdat ik het af had gelaten Bloos .

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:40

Allereerst GEFELICITEERD aan Muzefee en Nikkie !!
@KMD :wat een prachtig getekend veulen ! (homozygoot ?)

Met Ydwine en Ymke alles dik in orde , kleine komt al naar ons toe en laat zich aaien Haha!

Hier ben ik dan weer eens met mijn resem uiers Bloos

Amanda dag 326 (krijgt altijd zèèr big uier)

Afbeelding

Afbeelding

Romi dag 318 (uier groeit pas 14 d. voor het werpen)

Afbeelding

Afbeelding

Bibi dag 280

Afbeelding

Golden Maij dag 329

Afbeelding

Iris dag 343

Afbeelding

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:53

Ik heb niet alles bijgelezen, even van een aantal pagina's terug, de rest lees ik later! Dus sommige dingen kloppen misschien niet meer!!

Frenia: Wat een uiers zeg & flinke buik!!

Maseike: Mooie merrie heb je joh, supermooie foto's! [ boel pagina's terug Clown ]

Amandake: idd verschil in de uier! Er zit beweging in.

Regine: Flinke buik! Haha!

Cubalire : GEFELICITEERD! Wat een prachtig veulen zeg, onwijs mooi getekend!

Verder iedereen gefeliciteerd met hun veulens, en iedereen die lang moet wachten succes Nagelbijten / Gniffelen
Ik zal later de rest even goedbijlezen!

Jellie vandaag op dag 333:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Via achterkant:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:58

Muzefee wat een plaatje van een veulen zeg mooie naam ook! gefeliciteerd en niki natuurlijk ook! ook een super leuk veulen ben benieuwd naar duidelijker foto's Haha!

2 mei is het pas weer de volgende volle maan mag toch hopen dat Awa daar niet op gaat wachten Haha! uier bij Awa is wel meer toegenomen maar nog niets geen melk e.d.

jellie heeft ookal een flinke buik zeg!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:08

Allemaal van harte gefeliciteerd, leuke namen ook.
Ik ben nog aan het bedenken, voor een merrie staat het al vast, voor een hengst ben ik nog aan het bedenken, maar niet te hard ik wil graag een merrie en moet nog heeeeeel veeeeel dagen (maanden) wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:09

nieuwe mama's weer gefeliiteerd en geniet er van!
zooo jellie is lekker diiik Haha!

Viefje ook nog, ze schommelt lekker als je er op zit Lachen heb gister een lekker stapritje gemaakt met haar in het bos Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:22

Muzefee schreef:
Bij ons moet het wel binnen een bepaalde tijd, maar gebeurd wel eens dat we later zijn. Bloos

Hier ook, en we hebben ook wel eens gesmokkeld met de geboortedatum, omdat we te laat waren. Bloos Degene die heel lang naamloos rond hebben gelopen waren zonder papieren, geen problemen dus bij insturen geboortebericht. Charming Daylight heeft zelfs een jaar geen naam gehad, toen zijn vader onverwachts overleed heeft hij dezelfde naam als zijn vader gekregen.

Frenia, jij bent echt een freak. Nagelbijten / Gniffelen Ik heb al wel namen, eentje voor een merrie, en eentje die zowel voor een hengst als een merrie kan, maar beide namen zijn voor een appaloosa getekend veulen. Als ik net als vorig jaar een effen veulen krijg zal ik nog hard na moeten denken. Tong uitsteken

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:38

ow nee! 2 mei is echt overdreven Bloos! dan wordt dat met nieuwe maan Haha! (wanneer is die? Verward )

tienn: aardig uier al Bloos! Ja ze ziet er goed uit!

amandake: golden heeft nu een mooiere uier Ja
flinke vorderingen qua buikomvang Ja bij iris zie ik niet veel verandering?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:40

Muzefee , ik zei toch al dat de paasdagen nog niet voorbij waren Knipoog Gefeliciteerdddd!! Wat heeft ze een mooi kleurtje zeg! Je hebt echt ene mooie naam uitgekozen, past heel goed bij de prachtige dame Lachen

Nikkie Jij ook gefeliciteerd!! Nu nog mooie droogfoto's he! Apart kolletje hoor!

Frenia wat gaaf dat Dilhara zo meeliep de trailer op *LOL* Wat nou als Angel niet gelijk drachtig raakt van Curran? Blijft hij nog wel een poosje in België? Dank je wel voor je antwoord op mijn vraag. Ik bedoelde ook de maand erna hoor. Dus de eerste hengstigheid na de veulenhengstigheid, pfff voel me erg blond de laatste dagen Lachen Het lijkt ook zo kort nadat het veulen is geboren Haha! Ze zijn nog zo klein...

KMD wat balen dat Mira zo reageerde, hoop dat het nu de goede kant op gaat! Ze ziet er trouwens echt super uit, ook een prachtige naam voor een super veulen! Jammer he dat je er niet de hele dag bij kunt blijven Knipoog

Tienn tjee wat een lekkere buik al zeg, ziet er goed uit hoor! De uier is ook al goed vol, ik denk dat die van Noa ook zo ongeveer zijn...

Amanda Daar gaat het ook lekker! Zit al schot in, ben benieuwd wie er als eerste gaat bevallen...

Djesseka Was helemaal vergeten om op jou te reageren met je vraag over het koelen. Ik zou niet met de slang koelen, met een spons of een babydoekje ofzo misschien? Hoop dat het nu beter met haar gaat.

Nou hier dus een blonde muts die gisteravond haar batterijen ging opladen, en dan vandaag alsnog de fototoestel vergeet mee te nemen Gestoord Maar wel even bij Noa gaan kijken, ze heeft al aardige uiers die ook al aardig opgezet blijven. Verder waren haar banden vandaag iets losser. Klinkt misschien raar, maar haar staart is ingevlochten en die hing net iets boven de grond. Vandaag hing hij dus op de grond Lachen Ook hield ze haar staart vandaag regelmatig van zich af, met zo'n boogje.

Over namen, ik heb wel ierse namen sites opgezocht. Kijken of ik daar wat moois kond vinden, maar ik heb nog niets concreets. Ben zo'n twijfelkont altijd, weet zelfs nog niet eens zeker door wie ik noa wil laten dekken...

Nog een vraagje... Noa staat in een wei die aan beide kanten is voorzien van een sloot. Ik ben altijd zo bang dat het veulen daar in eindigt (of ben ik weer aan het doemdenken) Het is wel de bedoeling dat ze gewoon binnen bevalt, maar daarna gaan ze de wei weer op. Hoe doen jullie dat? Laten jullie moeder en veulen gewoon gelijk langs de sloot lopen, of zetten jullie het de eerste tijd af? De boer waar ze nu staat is heel makkelijk, die zegt gewoon "ach daar ligt het 1 keer in en daarna doet ze het niet meer" Tja als hij of ik er dan niet bij zijn, zijn we dalijk misschien te laat en dan doet ze het zeker niet meer Boos!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:59

2 mei volle maan.. mag best voor mijn merrie Ja