Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:53

Liet de laatste nachten het licht aan in de stal,maar eigelijk merk ik dat Ydwine en Romy dit niet zo leuk vonden.
heb manlief dus gevraagt of hij een lampje van 25 watt in de stal wou hangen,en dat heeft hij heel trouw gedaan
Nu kan ik haar nog steeds zien staan en moet ik niet naar buiten elk uur

Haha dikke sas !

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:25

Ik zie weer heel wat foto`s voorbij komen.
@Mayday met een leuke merrie en mooi buikje!
@Max met een merrie die al aardig overtijd gaat. Wel een leuke merrie hoor!
@ Belle met haar mooie merrie, ze krijgt ook al een flinke buik.

Maroes is ook wat aan het veranderen,haar buik is wat meer gaan hangen . En ze staat als een zwangere muts. Ik zal zaterdag weer wat foto`s maken,dan is ze 300 dagen!

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:35

Voor degene met een mijlpaal, gefeliciteerd!!

Hier gaat alls goed!
vanmiddag moest de DA even naar een paard kijken bij ons op stal, dus mn paps vroeg aan hem wat hij van Treesje dacht, of hij gewoon even wilde kijken.
Maar aangezien ze niet bij hem gescand is enzo, had hij daar kennelijk weinig zin in!
Hij loopt voorbij de stal en zegt, tja dat kan voor over vier weken zijn, maar het kan ook vannacht geboren worden!
Wat een opmerking zeg!
as dus best pissig, en heb besloten hem dus ookl niet als DA te nemen voor het veulentje.
Die andere dierenarts zat bij de prijs van de insiminatie inbegrepen, dus is het voor mij voor de hand liggend dat ik daar gebruik van maak.

Het gaat verder goed met Treesje, al moet ik zeggen dat ze echt heel erg veel ligt!
maar ze ziet er goed uit, en oogt verder wel fit!
Roert wel heel dr stal overhoop, maar zo blijft het werk in de wereld!

Verder heb ik nog mooie foto's voorbij zien komen, erg leuk om al die buiken te zien!
Ben morgen en het weekend vrij, dus hoop ik dat ik wat meer tijd heb om jullie ijverige getyp bij te houden!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:15

Brennie, gefeliciteerd, uiteraard willen we foto's zien!

En de veulens willen verder niet hard eruit dit jaar. Heb medelijden met iedereen die nu hard aan het waken is.

Verder zie ik diverse mijlpalen, en bij iedereen schiet het al hard op! Bij ons nog niet, nog 161 dagen........dat klinkt nog zo ver weg, dus ik tel de dagen drachtig maar. Jaja, morgen dus een mijlpaal en tijd voor foto's (nu maar hopen dat ik niet zo dom ben om het toestel te vergeten ), want Neon zit nu op 199 dagen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:33

Afbeelding
dikke buik!!
dit was zaterdag....
nog 1 maandje!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:27

amandakè schreef:
Liet de laatste nachten het licht aan in de stal,maar eigelijk merk ik dat Ydwine en Romy dit niet zo leuk vonden.
heb manlief dus gevraagt of hij een lampje van 25 watt in de stal wou hangen,en dat heeft hij heel trouw gedaan
Nu kan ik haar nog steeds zien staan en moet ik niet naar buiten elk uur

Haha dikke sas !

hihi vriendlief doet dat straks binne twee weken bij mij ook want Tinkerbell houdt idd ook niet van al dat licht een hele nacht (en weigert dan te bevallen ) dus dit jaar proberen we het ook met "waaklampje" anders zie je met onze camera geen steek...
al ben ik het deze week wel eens vergeten (en kreeg ik s ochtends mn kop vol donder omdat het licht de hele nacht gebrand had... )

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:51

ik heb een dikke bouwlamp aan in de stal.......
kan onze paarden weinig schelen, maar dat ding brand ook al een maandje of 2...... (zit wel een dimmer op, hij brand ongeveer 65 watt en hangt erg hoog)

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:12

Libel kegelt wel weer wat maar niet zo dat ik me druk maak slaap weer lekker een nachtje door dus

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:15

slaap lekker Nimber, jij bent ook al zo lekker nuchter

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:40

ik zeg het morgen is er een veulen bij nimber

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:44

O Holly, wat ben jij heerlijk gemeen. }> Hoe neem je iemands nachtrust weg!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:46

haha... ja sorry

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:47

Zo, ik ben ook mijn bed weer eens uitgekropen na een paar dagen lekker griep te hebben gehad!

Hoe gaat het hier? Nimber haar veulen is onderweg zo te lezen?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:52

volgens mij wel, zij gaat nu slapen maar dat zul je net zien. beschuit met muisjes de volgende morgen... fijn dat jeweer beter bent fleda

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:57

Grrr Vanessa is nu zo'n 2 dagen overtijd...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:59

geduld

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:01

Oh spannend Valeria! 2 dagen is nog niets toch?

(Sterkte hoor.. )

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:03

de babyboom komt vast vanacht ik ga dan maar snel slapen

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:12

Hehe ik heb niet zoveel geduld als het om geboortes gaat!

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:13

ohja bedankt Fleda!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:26

Succes voor alle wakers vannacht, ik ga iets doen waar jullie jaloers op zijn.......

Afbeelding

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:31

Duimen dat er vannacht veulentjes komen!!!

Lisje heeft vandaag haar jaarlijkse enting gehad. Heb nog flink om dr gelachen... Lisje is niet zo op dierenartsen, dus toen de auto voor het hek stopte kreeg ze al argwaan. De DA stapte uit en ik zag haar spannen. Toen hij over het hek klom had ze zo iets van "ren voor je leven!!!" dus ik had me gelukkig al schrap gezet zodat ze alleen om me heen kon. Was weer een lekkere binnenkomer bij de DA.. Toen gaf ie een hand, Dikje achter me schuilen en dan om me heen kijken toen ie door liep naar Kath die Fons vast had. De DA pakte de naald uit het papiertje en Lisje denkt, ok nu word het serieus, ik wil echt weg mam...

Maaar ik ken haar en stond gewoon nog schrap dus weg kon ze niet. De DA kwam naar dr toe ff kroelen en zonder dat ze het in de gaten had stak ie die naald er in en was het klaar, Hij nog ff kroelen en Lisje keek echt zo van Ooooh, hoe kan dat nou? En werd echt boos. DAn staat ze te stamvoeten en te draaien, dan kan ze ineens niet meer stilstaan. Ik heb ook nog maar even een stukje met r door het land gerend zodat ze dr energie een beetje kwijt was... Draakje...

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:42

Haha Neonlight doe ik zo ook!

Kleine update van mij, ik heb Baltimore weer het halster omgehad en nu een touw om zijn borst zodat hij een beetje aan de riem loopt . Ik wil hem nog niet aan het hoofd sjorren. Hij heeft het halstertje ook om gehad in de bak en wist niet wat voor capriolen hij moest uithalen om het af te krijgen. Maar hij kan me toch fijn bewegen!!! Wow!

Benjamin blijkt nog nooit een halsterje om te hebben gehad, ik hoorde vanmiddag dat zijn baasje alleen maar wil rijden en niks met het veulen wil doen want hij had haar getrapt!
Dat arme diertje was gewoon een beetje bang en ik had hem zomaar een halstertje om! Niks aan de hand!

O ja, ik heb weer doorgevraagd naar het land... bij deze boerderij hoort 4 hect. En bij de oude boerderij, weg oversteken en je bent er, niet schrikken... daar hoort ongeveer 90!!!!!!!!!!!!!!!!!! hectare bij... waarvan 15 hect vogeltjesland!

En dan nog kunnen de veulens niet buiten want dan gaat het land kapot!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 02:47

Hier alles rustig , Ydwine staat wat rond te draaien in de stal,maar voor de rest niets noemenswaardig

Morgenvroeg ga ik haar toch even buiten zetten,ze staat al 2 dagen binnen...effe de beentjes strekken zou ik zeggen

@adriane : ja veulentjes kunnen echt halsbrekende toeren uithalen
eneuh 90 Hectare !!! wauw

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 07:59

Goeiemorgen!

Al even zitten speuren, maar hier is nog niks te lezen van die babyboom die vannacht heeft moeten plaatsvinden....