[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:09

Dat lijkt me wel heel vervelend Ldenboer. Denk je het allemaal goed voor elkaar te hebben, en dan krijg je dit op 'het laatste moment'. Maar meer dan je best kun je nu niet doen, en zo te horen heb je aan alle scenario's gedacht. Dus ik weet zeker dat het wel goed komt! Ze ziet er trouwens erg goed uit!

Tinnie ik denk dat ze allemaal op het terras-weer van morgen wachten. Eerst was het te koud, nu was het te nat. Morgen hebben ze geen smoesjes meer haha! :D

Spannend Evelien! Ik ben benieuwd hoelang het bij jou dan nog gaat duren!

Dat klinkt inderdaad alsof het veulen geboren zou gaan worden Seven.. terwijl je dus op basis van de uiers nog niks verwacht :(

Ik heb aan mijn dierenarts gevraagd of extra enten in de laatste maand nodig was Annique, maar dat hoefde niet volgens haar. Ze zei dat ik gewoon het normale entschema moest aanhouden, dus volgens mij moeten ze in april weer hier.

Aaah Vientje wordt ook heerlijk rond!

Mooi buikje Kimsel94!

Ik studeer (notarieel en fiscaal recht) en ik werk alleen de zaterdag. Ik doe nu mijn tweede master en heb daardoor alleen op dinsdag, woensdag en donderdag 1 uur college. Dat van dinsdag en donderdag wordt opgenomen en kan ik online terugkijken, het vak van woensdag heb ik vorig jaar al gevolgd. Dit was daarom voor mij de ideale tijd om Pip een veulentje te laten krijgen, zoveel flexibiliteir ga ik na mijn studie niet meer hebben. Op zaterdag werk ik in de winkel van mijn ouders, dus mocht het nodig zijn is er altijd wel iets te regelen.
Vannacht weer 4 keer alarm, ze stond gewoon te eten.. dus ik snap er niks van. En de uier toont weinig verandering.

jobamara

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:24

Nikitax, hmm vind ik vreemd van je veearts, april is het al bijna, en op het einde lopen de afweer stoffen toch terug.. Hier 1 jaar wel gedaan en veulen had voldiende afweerstoffen, dat kan je testen na 24 uur. De 2e keer niet gedaan en dat veulen had ondanks beter drinken onvoldoende afweerstoffen na 24'uur en moest dus een infuus met afweerstoffen kosten 450,-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:36

Pfoe 450 euro is toch een flink bedrag voor zo een infuus!

Vervelend Nikita 4x alarm en netjes verspreid over de nacht?

Knolselder fijn dat het beter gaat nu met Roos,de anderen gaan ook doordoen precies.

Evelien spannend dan moest ze daadwerkelijk hars hebben!

Seven vervelend al die tekens behalve in de uier dan.

Ldenboer dat zal wel even stress gegeven hebben zo snel iets anders zoeken. Gelukkig is het in orde gekomen.

Vulina hup geef eens het goeie voorbeeld,dan kunnen de anderen ook van start!

Nou,hier ook een onrustige avond vooral. Tiny vertoonde voor het eerst tekenen van onrust,staartzwiepen,slaan naar haar buik,onrustig ademen,veel het alarm doen afgaan.
Maar nog steeds niet het gevoel dat de uier vol is. Wel kon ik weer makkelijker iets uithalen uit de spenen en dat plakt al als een gek en testte 6.5 maar in eerste instantie neigend naar 6 aan één speen.
Er is dus wel iets op gang denk ik. Ze zijn zo verrekt lastig in te schatten die maidens. :P

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:45

Als ze netjes op hun beurt wachten zitten we nog wel even Vulina haha

Ik denk maar gewoon dat ze hem extra mooi maakt

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:45

Niet alleen voor het geld maar het gedoe. En zelfs nog een hele kleine kans dat het niet matcht met donorpaard en er een reactie optreed die je niet wil. Weet natuurlijk niet zeker of het weglaten vande extra enting de oorzaak was maar mocht ik ooit nog fokken, dan doe ik het zeker wel.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:49

Als ze eigenlijk in april geënt moet worden, zou ik er ook voor kiezen om het nu te laten doen. Mijn paarden worden altijd in januari geënt, ruim 2/3 maanden voor de uitgerekende datum en die laat ik niet meer extra enten.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:35

Niet leuk Ldenboer dat je nog opzoek moest naar een andere stalling, gelukkig nu wel iets gevonden met goede begeleiding.

@gwenvd: marley is 308 dagen vandaag :D

Een hoop volle uiers, maar nog geen veulens... Ze mogen gerust bevallen hoor, volgende week wordt het 20 graden hier.

Meesje is verkouden geweest, met het goede weer iets te enthousiast geweest met dekentjes af te doen. Verder een heerlijk dametje. voetjes geven en halstertje vind ze de normaalste zaak van de wereld. Foto's maken is moeilijk van haar, ze hangt continu rond iedereen heen die naar haar komt kijken.
Maar volgens mij heeft ze dat van de mama :+
Afbeelding

Net toch heel snel nog een foto kunnen maken voor ze mij zag staan. 2 seconden later stond ze al bij de poort voor haar knuffels.
Afbeelding

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:46

jobamara schreef:
Nikitax, hmm vind ik vreemd van je veearts, april is het al bijna, en op het einde lopen de afweer stoffen toch terug.. Hier 1 jaar wel gedaan en veulen had voldiende afweerstoffen, dat kan je testen na 24 uur. De 2e keer niet gedaan en dat veulen had ondanks beter drinken onvoldoende afweerstoffen na 24'uur en moest dus een infuus met afweerstoffen kosten 450,-

Ik vond het inderdaad ook raar, omdat ik overal had gelezen dat het wel degelijk handig was om het wel te doen. Maar ik heb daar een aantal maanden geleden al over gebeld en toen kreeg ik een stagaire aan de lijn die het nagevraagd heeft. Haar antwoord was al een beetje vaag, dus ik heb net na jullie reacties nog een keer gebeld en nu zei de assistente dat het wél handig was. Dus ze wordt aanstaande maandag alsnog geënt. Ik herinnerde me namelijk dat ze zelfs in maart alweer aan de beurt was, niet eens in april. Even hopen dat Pip dus niet besluit dat het lekkere weer dit weekend een mooie reden is om alvast te gaan bevallen :P

Jazeker Pretty, heerlijk verspreid over de hele nacht.. 01:45, 03:50, 05:10 en 06:45.

Wat is Meesje leuk Luna! <3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:51

Nikitax, top gedaan!! Zelfde als met ontwormen zoveel verschillende meningen, heel lastig. Soms voel ik me met zulke berichtjes een bemoeial maar het is echt goed bedoeld.

Luna, ze is leuk!!!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:59

Poehh dames ik heb de eerste veulens gemist zie ik :oo *schaam schaam*
Nog wel van Harte gefeliciteerd !

Ik kijk nu wel uit naar de babyboom die eraan zit te komen :):)

Ben de afgelopen tijd echt te druk geweest om goed mee te lezen maar doe mijn best. Zal binnenkort ook wel weer een Halla update posten.
Heb inmiddels wel een topic aangemaakt om alles een beetje van me af te schrijven, hoop dit jaar wat meer geluk te hebben met merries drachtig krijgen.
[KS-MK] Drie maal is scheepsrecht, IJslandse veulens verwacht!

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:06

Ooh Luna! Smelt... wat een scheetje! <3

Nikita goed dat je dat alsnog laat doen.. ik heb ze ook iets eerder laten enten dan dat zou moeten ivm de veulens.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:08

Het is hier nu zulk lekker voorjaarsweer... daar zullen de veulens wel op af komen as weekend!!!!
Dank iedereen voor de reacties. Gelukkig alles nu goed geregeld, hoop stress gehad maandag maar nu kan ik het loslaten. Tooske is nog zo fit..die gaat niet te vroeg bevallen gok ik en dan staat ze keurig op tijd in haar kraamstal.
Komende dagen ga ik genieten van jullie babyboom!!!

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:21

Waneer komt de tinker lijst hihi
Saar 308 dagen jackie onbekend ergens in mei of juni
Gwenvd schreef:
Hoi!!, hierbij een nieuwe lijst. Sta je er niet bij of klopt er iets niet? Stuur mij een pb en ik voeg je toe of pas het aan! Wel pas als je merrie veilig is :)

Vulina: Wirosa 349 dagen
Evelien_MG: Ticorda A 343 dagen
Chantalll: Vanety TC 334 dagen
Jotach: Tania 334 dagen
Nicole288: Nina 333 dagen
Jolandje: Glowy 331 dagen
Seven: Eusja 331 dagen
Pretty: Tiny 330 dagen
Tinniie: Satinka 330 dagen
Am_horses: Esmeralda 328 dagen
Vulina: Liene 328 dagen
Myrthee_: Lady Liberty 328 dagen
Mijnlieverd: Belle 328 dagen
Finn_: Maira 326 dagen
Knolselder: Stien 326 dagen
VrouwkjeS: Vrouwkje Stefanie 325
Suffie: Lara 324 dagen
Nikitaxx: Pip 323 dagen
Mijnlieverd: Biscuit 321 dagen
Tinniie: Jade 321 dagen
Knolselder: Charlie 320 dagen
Eilinora: Lady Pepper 316 dagen
RSDICBS: Ishara 315 dagen
_Karin: Jillz 314 dagen
luna2006: Marley 307 dagen
Jolandje: Camille 306 dagen
Linda2008: Jupi 305 dagen
Murosch: Suzie 300 dagen

Linda2008: Diva maart verassing

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:22

Fijn Ldenboer, zoiets kan heel wat stress met zich meebrengen. Straks lekker van genieten als ze in haar nieuwe stal staat.

Sorry nog 1 keer baby spam.. een heel blij en nieuwsgierig veulentje vanmorgen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:23

Ik kan niet wachten om Roos mee op de lijst te zien staan overmorgen 8-)

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:24

Baby spam mag altijd super leuk

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:25

Wat een heerlijk veulen Evelien!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:28

Evelien wat een prachtige baby heb je toch!!!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:40

Evelien, wat een heerlijk mannetje!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:45

Geweldig evelien!!!!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:48

Evelien, nog maar 1 keer ?? Doe nog maar 50x hoor ! Lekker mannetje ! <3

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:51

evelien wat een prachtig veulen <3

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:23

Oké hier komt dan de eindelijke mega lange bijleespost! Heb er even voor moeten zitten haha :+ een week wintersport en daarna gedoe met de camera en je loopt ineens heeeel veel pagina’s achter.. wist eigenlijk niet eens waar ik moest beginnen dus sorry als ik alsnog niet op iedereen heb gereageerd..
@yfkelover wat vind ik Canto toch een mooie schimmel! Hoe groot is ze?
@dustinlover Gave merrie is Spook zeg! Kan lekker showen met die dikke buik nog <3
@VrouwkjeS kan me voorstellen dat merrie-tv verslavend werkt, ik zou ook non-stop kijken als de mijne eenmaal het doet!
@Eilinora die Pepper heeft echt wel een flinke buik, blijf me er elke keer over verbazen haha heel grappig die foto met het kalfje! Wat voor ras is het? Apart getekend kalfje!
@droversrun ach zo verliefd op kleine Guusje!! Wat een heerlijk eigenwijs bekkie heeft ze! Wordt geloof ik wel een dame met karakter haha Vanaf welke dag ben je begonnen met het halster om te doen? En gelijk al aan touw mee laten lopen of dat nog niet?
@Chantal een echte dame is het! Trekt zo’n lekker arrogant hoofdje, echt bijna jammer dat ze verschimmeld straks..
@pradadaan Giv kan ook lekker stuiteren haha mooi getekend zo met die sneb en mooi bescheiden buikje erbij. En leuke halstertjes zeg! Subtiele kleuren haha
@suffie oh Lara staat ook lekker op standje tonnetje haha
@Linda gefeliciteerd met de 300 dagen, ook al is het ondertussen wel al wat langer haha Jupi kan ook al bijna gaan rollen, wat een buik! En diva is zo leuk! <3
@twinklebel zo die is lekker de boel aan het verbouwen! Wordt een voetballer zeker?
@Nikita daar ben ik wel bang voor met zo’n birth alarm, de vele valse alarmen in een nacht haha :+ ik zie mijn merrie die wel even goed uittesten haha
@evelien knap veulen heb je zeg, lijkt ook al echt behoorlijk bergopwaarts te lopen! Wat is microlax precies en waar kan je dat krijgen?
@murosch haha suzie probeert het veulen binnen te houden, zij heeft ook al een behoorlijke buik zeg! En echt een geweldig schattig hoofdje <3
@seven wat een lief geitje! Moeder heeft hem afgestoten?
@knolselder jemig wel spannend met roos zeg! En nu heb je er 2 die het spannend gaan maken en dat precies met maar 1 alarm.. Ojee!
@courtjuh leuk dat je toch mee komt volgen! Ik merk zelf nu ook al dat ik behoorlijk verslaafd aan fokken geraak, ben nu al aan het bedenken of ik volgend jaar niet nog een veulen wil :+ leuk dat je voor een du bois hengst gaat!
@Maris jeetje dat is schrikken! Gelukkig dat het mee bleek te vallen maar kan me voorstellen dat je er die dagen behoorlijk druk mee geweest bent!
@Myrthe spannend hoor! Ik had je gevolgd de vorige keer met Don Winchester van don cremello, leuk om je nu weer tegen te komen! :D Hele mooie merrie heb je!
@Tinniie leuk om ze zo op een rijtje te zien met de dagen erbij! Knappe merries heb je daar hoor
@Vulina grappig dat je hond dat deed! Je zou zeggen dat het toch niet lang meer moet duren dan.. Pff wat draagt die merrie lang zeg!
@Nicole Wow! Ik had het op fb al langs zien komen maar dat is pas echt waar voor je geld krijgen! Wat een verschil... welke van de merries komen naar huis?
@fokfanaat oh dat is spannend.. Hopelijk verlopen de laatste weken gewoon voorspoedig!
@Murosch grappig om de generaties zo onder elkaar te zien! Lijkt me heel gaaf om ze alle 3 zo op stal te hebben lopen!
@Evita Ah die is ook lekker wakker!
@ldenboer Pfoe stressvol dat je zo last minute nog moest verhuizen! Maar fijn dat je een goed plekje alsnog hebt kunnen vinden :)
@carmuh succes in het Z2! Wel een mijlpaal om dat te bereiken, is toch ook nog wel een beetje het doel voor mij haha
@gwenvd heel fijn dat lijstje elke keer! Wat een hoop merries zijn er al veilig.. Dat wordt echt een babyboom
@Luna ach wat een schatje is Mees! Ziet er ook echt als een knuffeltjes uit
@evelien we kunnen niet genoeg veulenspam hebben hoor! Misschien als de veulens aan de merries laten zien worden dat ze op het goede idee gebracht worden :p
@knolselder ik kan me dat gevoel voorstellen! Heb dat ook voor zondag Hihi

Zo ik ben weer bij!! En nu ga ik het ook bij blijven houden ook haha
Hier is merrie eergisteren ook ingeënt en heb ik de wormenkuren voor haar en veulen ook gekregen, de dierenarts zei dat ik de merrie pas hoefde te ontwormen als het veulen er is, doen jullie dat ook?
Ik heb een periode vrij genomen van m’n studie dus heb alle tijd om te werken (op de stal waar Bel staat) en pony te knuffelen :D
Nogmaals mega bedankt iedereen voor alle hulp rond de camera! Is helaas nog steeds niet gelukt dus heb vandaag een andere camera maar besteld.. Die moet als het goed is easy peasy zijn om te installeren! Nog even wachten op de merrie-tv dus... Hier komt de veilige grens ook al in zicht! Vandaag 318 dagen en ze doet nog bijzonder weinig aan uier oid, dus die laat nog wel even op zich wachten :+
Ik zag al heeeel veel veelbelovende tietjes langskomen, laat de veulentjes nu dus maar komen! *\o/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:37

Salatiga _/-\o_ Leuke week gehad?
Ik ontworm de merrie nu na het veulenen samen met de baby,aan 10 dagen. Ze zijn allemaal met equest ontwormd geweest in december dus die konden voort.

Evelien <3 <3 Dat wordt een prachtige donkerbruine straks!

Nikita :z Tiny was zo vrij om 5x alarm te geven maar te stoppen na middernacht! Scheelt toch een paar uurtjes slaap.

Luna <3 <3 Ze is helemaal mijn ding! Kent ze de weg naar hier? 8-)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:50

ik ga ook nog even snel laten enten voor de bevalling, heb de hoefsmid van de week ook al vaste even gehad. Ik neem voor beide bevallingen ruim een week verlof, kan altijd nog wel schuiven als het eerder of later lijkt te komen, ben op mijn werk niet 100% als ik veel heb lopen waken.

Vilexa wordt dit jaar helemaal spannen, die laat ik geen moment uit mijn zicht