Ik zie Harmony nooit liggen, maar denk dat die er inderdaad ook niet voor onder doet.
Vandaag trouwens gependeld. Hij ging heen en weer (dat Is een hengst toch?)
Wilde het later laten zien aan iemand toen bleef hij eerst een tijd stil hangen en later ging hij rondjes draaien. Dus of ze is leeg of ik krijg een hermafrodiet hahaha
Wat leuk Suffie, knappe combinatie! Ik vind de Bixie altijd zo leuk en schattig om te zien. Vaak gaat alles nog mis, zijn de ponies lekker eigenwijs, maar weet het merendeel van de juryleden het tóch nog leuk te houden voor de kinderen. Wij zijn met een jonge pony begonnen in de Bixie, super handig voor de meters!
En Ice, echt wat een plek! Nou moet ik zeggen dat mijn schimmels altijd in de stront liggen dus het verbaasd me niets. Ik heb ze nog zo lang mogelijk in de uitloop stal, dat scheelt me aanzienlijk mesten, hoef ik alleen maar te schuiven en over de rand op de mesthoop te gooien. Ze liggen gewoon op rubber matten. Voor het veulenen gaan ze wel naar binnen, maar het zijn zulke viezerikken als ze samen staan dat dat enkel is als de kleintjes er zijn hoor
pretty
Geplaatst: 16-01-17 11:09
Cynthia lekker aftellen nu!
Ice stront is zacht natuurlijk,ze moet nog ietsje meer opschuiven. Eens het kleintje er een eind is,worden ze nog 5x viezer is mijn ervaring.
De cam staat hier al geregeld aan,zo kan ik mooi hun patroon leren kennen. Karin ligt best vaak,maar niet zo vaak helemaal plat. Het alarm ging dan ook niet té vaak af vorig jaar. Dat ze dit maar aanhoudt zo. Nikita is meestal een ramp met het alarm.
Wauw wat gaat het hard met sommige hier ineens, zie al verschillende tegen komen die vanaf 100 dagen kunnen gaan aftellen Wij moeten nog iets langer, Nina zit op 193 dagen en Rose bijna op de helft met 168.
Net nog even een filmpje van de hayplay gemaakt bij daglicht, Rose dr humeur was ook stukken beter.
stal_HD
Geplaatst: 16-01-17 14:31
Hihi ja grappig is dat. De een heeft al een veulen en sommigen moeten nog zooooooo lang wachten. Gelukkig mag ik toch ook al aftellen.
Volgens mij is dat wel een goed dingetje, die bal. Blijven ze mooi zoet mee.
hinte
Geplaatst: 16-01-17 14:32
Cynthia82, Dat wordt aftellen.......
pretty, Ook hier staat de camera weer aan. Kan nu al een beetje een patroon ontdekken
Chantalll, Heerlijk soezen in het zonnetje
marije1502, Dat schiet lekker op, spannend.....
Faline, Wat leuk zo'n bal, dan hebben ze wat te doen. Misschien ook wel wat voor mijn dames.
Volgende week maandag wordt Gipsy gescand, nu al zenuwachtig
Faline
Geplaatst: 16-01-17 14:44
Bal was nu in de aanbieding bij horsefitshop, weet niet voor hoe lang. Misschien dat ik ook nog wel een erbij aanschaf. Ze hebben wel slowfeeders in de paddock staan, maar de bal vonden ze leuker. Het liefst wil ik een eazigrazer dé ideale slowfeerder imo, maar die zijn helemaal schreeuwend duur helaas.
Wat is de eazigrazer?? het ziet er uit als een doodnormale slowfeeder in een een nieuw jasje ??
Ik heb nog zo mijn twijfels bij zo'n hooi-bal... Hoe doen jullie dat?? Ik wil dat mijn paarden genoeg hooi krijgen voor de hele dag, maar dat past nooit in dat ene balletje. Dus als ik er hooi naast moet leggen, dan kiezen ze echt daar voor en niet voor de bal... Hoe doen jullie dat
Hinte, oeii dat is spannend!! Ik weet precies hoe je je voelt hihi!!
Krijgen ze wel makelijk iets uit die bal? Lijkmij zo frusterend haha
Was uit trouwens eindelijk uit mijn naam voor een hengst, Zie ik die naam ineens in de lijst van goedgekeurde NRPS hengsten :-(
Nou ja, nr 2 op de lijst is ook mooi, merrie naam denk ik ook uit te wezen, maar ben nog niet zeker
pretty
Geplaatst: 16-01-17 14:53
Mag je die naam dan niet gebruiken Silly? Ik zou het er niet om laten hoor.
Zo een bal lijkt wel leuk voor mijn mini's! Alleen in de paddock moet ik dat nu niet gooien want die is één en al plas en modder en dan is er niks meer aan. En eenmaal ze in de wei mogen gaan ze die bal ook links laten liggen. Voor in een droge paddock is het wel ideaal voor de speelvogels en nieuwsgierige paardjes!
Hinte fijn dat de camera het weer doet! Leuk hé ze zo spioneren. En alvast succes voor maandag,komt goed,maar is nog lang om te stressen.
Wij hebben onze analoge camera nu kunnen doortrekken (met kabel jaja) naar de keukenTV,dus terwijl ik eten maak of we in de keuken zitten,kijk ik lekker merrie-TV. Zo leuk,ik hoor ook de katten miauwen en de duiven voorbijvliegen haha.
Faline
Geplaatst: 16-01-17 15:01
Hier hebben we sowieso al slowfeeders in de paddock, dus de bal is gewoon een extra'tje. De slowfeeders die we hebben had mijn vader zelf gemaakt van hout, maar dat is niet echt duurzaam. We hebben ze nu 2,5 jaar in gebruik en ze zijn echt aan vervanging toe.
De Eazigrazer (UK) of Portagrazer (US) zijn hele paardvriendelijke slowfeeders. De 'roosters' liggen recht in de bak voor een natuurlijke graashouding en zijn van kunststof met ronde openingen, wat beter is voor de tanden dan bv een metalen rooster. De portagrazer laat het rooster ook nog eens meedraaien zodat het natuurlijke grazen zoveel mogelijk nagebootst wordt. Maar goed, ze zijn echt abnormaal duur en je hebt per paard sowieso 1 nodig als je ze de hele dag zoet wilt houden. Dan moet ik hier al 8 van aanschaffen. (Das 8 keer 2 of 3 honderd euro)
Zijn nu aan t kijken naar van die containers of eventueel zo'n hooistolp.