Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quintusgl schreef:quintusgl schreef:Ik voer sinds 2,5 weken merriebrok. Ben aan het opbouwen en nu zit ze op 3/4 merriebrok en 1/4 sport in de ochtend en in de avond 1 kilo merrie en 1/4 sportbrok. Nu heeft ze al een aantal dagen een harde nek, kan het zijn dat ik haar misschien teveel geef ten aanzien van de merrie-brok en eiwitten etc. Zodra dit bij de koudbloedjes gebeurd gaat er bij ij resoluut een alarmbel en krijgen ze minder maar ik wil graag weten of dat iets met de dracht te maken heeft of toch met het voer? (ik stap sinds vorig week weer een half uur per dag met haar ivm pees-blessure).
iemand nog tips?
KootMiraDrum schreef:Neonlight schreef:Maar, scheren is voor het gemak van de ruiter, en niet voor het paard.
Tja, ik ben nu eenmaal een tegenstander van scheren van merries die voor mei een veulen krijgen.
Dan hoop ik voor jou dat Mira en je eigen wijffie langer lopen, en pas na 30 april bevallen
MarijeR schreef:maar ook de ophangbanden van de baarmoeder krijgen flinke klappen bij het springen.
sokje87 schreef:Ik krijg nu een beetje het idee dat jullie denken dat ik mijn merrie aan het uitmelken ben maar ik heb echt het beste met haar voor hoor. Heb de keuze om te fokken wel overwogen gemaakt en ook de eventuele consequenties daarvan aanvaard.
frenia schreef:Kuchkuch...zal maar niet zeggen wat mijn lekker-luie tinkerdames krijgenvalt iedereen hier vast om van zn stoel
Neonlight schreef:Waarom? De mijne staat met een puike dikke wintervacht rond te scharrelen.En wat ik heb gezien op de foto's is Mira ook niet geschoren.
sokje87 schreef:MarijeR schreef:maar ook de ophangbanden van de baarmoeder krijgen flinke klappen bij het springen.
Dat wist ik niet.Ik doe alles hier steeds in overleg. Heb wel de training al wat afgebouwd. Ik heb zelf niet het idee dat ik de merrie overvraag. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze het zo lang aan zou bieden. Maar goed, inwendig kun je niet kijken natuurlijk. In tegenstelling tot Tinkermuts doe ik juist wel veel galopwerk.
Ik krijg nu een beetje het idee dat jullie denken dat ik mijn merrie aan het uitmelken ben maar ik heb echt het beste met haar voor hoor. Heb de keuze om te fokken wel overwogen gemaakt en ook de eventuele consequenties daarvan aanvaard.
Mijn merrie hoeft ook niet meer aan de bak straks met het veulen aan de voet.Die mag lekker moederen tot dat kind naar de opfok gaat. Jullie kunnen het natuurlijk niet zien, maar mijn paard staat nu met evenveel haar als haar ongeschoren buurvrouw die de hele winter met 1 deken heeft gedaan.
Ik moet gewoon eens foto's plaatsen, dan kunnen jullie ook de stralende mama aanschouwen