[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:45

En ik duim ook mee voor je merrie, Mabon. Ach gut

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:56

cindybijl schreef:
Mabon: ook ik duim heel hard mee dathet allemaal goed komt met maaike.
Heeft da verder verteld hoe het anders moet?

Als ze echt last gaat krijgen van haar buik dan wordt het waarschijnlijk opgewekt het zal dan voor het veulen niet goed gaan maar dan heb ik Maaike tenminsten nog. Als er banden gaan scheuren dan wordt het een ander verhaal maar dit zou waarschijnlijk het einde van alles betekenen ook voor de shet.(Ik kan haar dan laten opereren maar dat is ontzettend duur, en met de vernauwde luchtpijp van haar is het dan de vraag of ze de operatie aankan.) Maar daar valt helaas nu nog niets over te zeggen het kan goed gaan. Zij mag maar 3 kleine portie's eten per dag en 2x wat hooi/kuil als ze het vol kan houden tot 9 maanden, daarna 5 kleine portie's per dag.
Ik baal er echt van eindelijk is ze drachtig en dan nu dit weer.

Alvast iedereen bedankt dat jullie zo meeleven ze heeft nog een lange weg te gaan. Hoop dat ze het nog 3,5 maand vol kan houden. Wel moet ik haar beweging blijven geven en niet stilzetten. Dat wordt dus veel wandelen.

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:59

Pletje: met namen op een lijstje hoef je dus alleen nog maar te kiezen! Een kwestie van ienemienmutte? Clown

Unaira: van in de bos aan het lang teugeltje ga je haar echt niet overwerken. Knipoog Ze zal het zelf wel aangeven he, ik heb er totaal geen ervaring mee. Mijn merries krijgen rust (wei) vanaf de dag dat ik weet dat ze drachtig zijn! Niet dat ik denk dat het kwaad kan hoor om ze door te rijden! Helemaal niet zelfs!
Uiertje is toch al in de maak vind ik!

Myrdal: die kieskeurige tantes he, Liona zit op 221dagen en die is de laatste weken ook al aan het pikken. Alleen wortelen gaan er nog als vanouds in!

Amandake: ik denk dat we in dezelfde streek wonen Bloos en ja, hier bevroor vanochtend ook zowat mijn van de kou lopende neus van me gezicht af! Haha!

Muzefee: ach je bent ziekjes? Ach gut 37 dagen en dan het verwachte veulen! Je zult wel al de kriebels in je buik voelen of nie?!

Odique: ja, het is zeer handig om te weten hoeveel dagen je merrie aan het dragen is! Tuurlijk ga je als de veulendatum in de buurt komt ook naar het uier, de banden etc kijken he! Knipoog De eetlust verminderd niet bij alle merries hoor, de ene eet vrolijk door tot een uur voor het veulenen en de ander die heeft er naar het einde toe moeite mee. Naarmate het veulen groeit zal de merrie gemiddeld wel minder (ruw)voer tot zich nemen, simpelweg omdat er niet meer zoveel plaats is in de buik! Maar ook hierop zullen vast en zeker uitzonderingen zijn!

Falona: Dat bordje met 'niet aaien' zou ik wel ophangen Ja om zoveel mogelijk risico's uit te sluiten. Nu ben ik persoonlijk wel overdreven voorzichtig hoor Bloos

Rian: een maand is zo om! spannend zeg! Voel je je nog goed of is het zwaar?
Na lezen volgende post Haha! Lijkt me machtig mooi om zo'n klein mensje in je buik te voelen bewegen!

Frenia: ze zien er idd goed uit! uiers en buiken zijn zowat identiek aan vorig jaar niet? Tinkerbel lijkt nu iets zwaarder op de foto dacht ik.

Hier doen we ook het veulen na een tijdje een halster om, touwtje erdoor halen en dan pak ik de merrie met het veulen tegelijk, ook met iemand erachter aan de eerste paar keer.

Mabon: hehe, dan is het nog een tijdje extra spannend bij jouw. Ik duim voor jullie dat alles goed blijft gaan.

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:01

Mabon, wat heftig zeg..
3,5 maand is nog lang, dus duimen dat alles goed blijft gaan!!

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 01:00

Jeetje Mabon hopen dat alles goed gaat, ik duim voor je.

Frenia: Dat zijn 2 behoorlijke buiken!
Unaira: Er lijkt wel al wat zucht voor haar uier te zitten?
Salliona: Ik leer hier steeds meer Slim

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 01:12

jaaaaaaaaa! nieuwe mijlpaal! vandaag dan eindelijk de 300 dagen gehaald! morgen reageer ik weer even uitgebreid....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 01:35

Wat een mooie buiken allemaal!
En gefeliciteerd met de mijlpalen! Haha!

Mabon: Ik duim mee!

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:12

Mabon: Ik duim ook mee voor je Maaike. Hoepelijk houdt ze het nog even vol Ach gut
Kannie: gefeliciteerd met je mijlpaal! Haha!

Ik heb gisteren weer les gehad met Wendely. De buiging linksom wilde niet van harte, maar wat wil je ook, als het veulen daar ligt. Foei, ze groeit met de dag nu, ik had de singel al weer op een heel ander gat als vorige week Bloos!
En ze had gisteravond toen ik haar ging poetsen eindelijk heeeel ietsje uier! Haha! En na het rijden was dat natuurlijk weer helemaal weg...

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:47

@frenia, mooie foto`s, hopelijk houden de dames zich aan hun datum Knipoog Tinkerbell lijkt idd dikker.

@unaira, uiers beginnen toch al te groeien.

@pauk, begint ook al op te schieten bij jou.

@SA, jammer dat het toch nog niet gelukt is bij Passia, gelukkig is het nog vroeg in het seizoen, succes.

@Mabon, getver dat is geen goed nieuws voor Maaike, ik duim ook mee dat alles goed gaat met haar en het veulen. Ja

@kannie, gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpaal Haha!

@Mausje, fijn dat je les nog goed gaat.

Relana begint ook te pikken met haar eten, is anders een vreetzak, maar nu vind ik steeds nog voer in haar bak, eet niet meer alles op, ze zit nu op 1 kg merriebrok en 3/4 kg meuslie, het valt me wel op dat ze de merriebrok netjes opeet en een restje van de meuslie laat liggen.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:05

@Mabon: he bah, wat naar... Ik duim hier ook mee dat alles goed blijft gaan!

Tes zit vandaag op 250 dagen Go jij! Go jij! eigenlijk geen bijzondere mijlpaal, maar ik heb degene van nog 100 dagen te gaan gemist (omdat ze dus eerder is uitgerekend dan van tevoren verteld), dus doe ik maar enthousiast over deze Knipoog Haha!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:10

@ mabon: Afbeelding ik hoop dat alles goed blijft gaan.....

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:11

Mabon, ik hoop ook voor je dat het goed blijft gaan met moeder en veulen!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:26

Goedemorgen. Lachen

Lin zit hier vandaag precies op 250 dagen! Go jij! Go jij!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:29

Goedemorgen!!
Spannend Mabon! Ik hoop dat het goed blijft gaan met Maaike!! (mijn shet heette officieel trouwens ook zo!)
Salliona, ja voel me super! Beetje moe.. en ja het wordt wat zwaarder.. maar ben het echt nog niet zat Lachen
En het voelen bewegen van een kindje in je buik is inderdaad ontzettend mooi! Onbeschrijfelijk eigenlijk...
Muzefee gefeliciteerd met de mijlpaal!!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:31

Frenia leuke foto's van de damens
Unaira het uier begint tekomen hoor
Pauk bij jouw schiet het ook al op Knipoog
SA wat jammer van Passia Ach gut
Hoe is het voor de rest bij jouw?
Mabon ik duim voor je dat het goed blijft gaan met moeder en kind Ach gut
Kannie gefeliciteerd met de mijlpaal
Mausje lekker dat je z'n fijne les hebt gehad
Monique4 Yashilha is ook al een poosje haar bak niet meer leeg in ene keer
Myrdal gefeliciteerd met de mijlpaal
Nou Yashilha is vandaag 327 dagen drachtig en het zit nog lekker warm Clown
Hier nog even een foto van de dikke dame
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En een half uier Bloos (ben nog aan het vechten met de nieuwe camera Bloos )

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:32

Yas wowie mooi strak buikie hoor!!!

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:07

ik vind unaira's uier nog wel meevallen, maar moet ook eerlijk zeggen dat het voor mij ook allemaal de eerste keer is, dus geen verstand van. D'r tepels zijn nog helemaal niet vol ofzo? maar dat komt toch ook pas als ze gaan kegelen?

odique: ze heeft idd aan de voorkant twee "zakjes" hangen, zou wel eens iets van zucht kunnen zijn, maar dat is toch niet erg ofwel?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:13

@Yashilha: dat schiet al op! Mooie buik hoor Haha!

@Mabon: wat akelig dat het zo gaat! Ik duim voor je!!

@Unaira: het zucht is voor het oprekken van de uiers, heb ik ooit eens ergens gelezen. Het is niet erg en hoort erbij Lachen Tenzij het in extreme mate voorkomt, maar dat zie je dan echt wel Knipoog
Zamyra had ook zucht, in 1 keer best wel wat, zag er een beetje vreemd uit. Maar nu is het weer bijgetrokken Haha!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:15

Ik post hier dan wel niet veel meer, maar wil toch heel veel sterkte wensen aan Mabon en hoop dat alles goed zal verlopen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:25

Yashilha: Wat draagt Yashilha toch prachtig!! Ja Ik vind dat er echt super uit ziet. Ze glimt echt geweldig.

Myrdal en Muzefee: Gefeliciteerd met jullie mijlpaal! Go jij! Go jij! Morgen is Blossom 250 dagen drachtig. Haha!

Ik vind Puzzels dracht nou ineens echt belachelijk hard gaan. Ik ga mezelf vandaag maar even druk maken om de birth alarm te installeren. Dat zodra ze echt tekenen gaat geven ik alleen nog maar het kastje aan haar hoofd hoef te hangen. Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:39

Maak je nog es foto's marlijn Schijnheilig
ben zo stikkerdestikjaloers Bloos!

muzefee: gefeli met de mijlpaal!

hier weer geen verandering vandaag, heb mezelf voorgenomen nu tot en met zaterdag niet meer te kijken naar de uier, misschien dat ik dan verschil zie Clown (trucjes he Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen )

yashilla: mooi uiertje al, ze heeft nog effe Knipoog
ze ziet er lekker stralend uit Ja

weet niet meer wie het vroeg, maar nee, angel is geen maiden, is aan haar 4de dracht al toe, maar ze is gewoon een heel ander type dan Tinkerbell (die overigens al aan haar 4de veulen op rij zit en in totaal op zn minst haar zesde al, wellicht haar 10de) en ze draagt ook heel anders dan Tinkerbell Knipoog

mabon ik OK dan! voor je hoor! klinkt helemaaaaal niet leuk

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:41

Frenia ahh een uier kijk verbod.. hihi ja als dat nodig is! (wel slim trouwens!)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:48

frenia schreef:
Maak je nog es foto's marlijn Schijnheilig
ben zo stikkerdestikjaloers Bloos!

hier weer geen verandering vandaag, heb mezelf voorgenomen nu tot en met zaterdag niet meer te kijken naar de uier, misschien dat ik dan verschil zie Clown (trucjes he Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen )

Oke, ik heb het slecht geformuleerd zie ik. Clown Ik bedoel meer dat de dracht zelf ineens heel snel gaat. Voor mijn gevoel was ze gisteren 235 dagen drachtig. Knipoog En nu is ze al over de 300! Ik heb Puuz zelf nog niet eens gezien vandaag. Bloos!

Misschien helpt dat, een week niet kijken. ROFL Hahaha.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:49

Eens iets helemaal nders weer Clown

Maar ben er zo blij mee!!
Eerst was het slechts een vermoeden, nu een feit! Haha!

Mijn chinchilla Syra is zwanger Hyper!
Afbeelding

van haar mannetje Tiko
Afbeelding

Ik heb het koppeltje pas een maand, maar bij de vorige eigenaar zaten ze ook al bij elkaar.
Ik vond haar van toen ik haar kreeg al vrij zwaar en op die maand tijd is ze 102gr bijgekomen. Ze is de laatste weken ook compleet omgeslaan qua karakter en toen ik ze gisteren wilde wegen voelde ik een duidelijk bol en strak gespannen buikje Hyper!
Ik heb wel meerdere chins, maar dit wordt mijn eerste nestje Hyper! dus heb even raad gevraagd aan enkele fokkers en die zeiden dat ze in het laatste derde van haar dracht (draagtijd 111 dagen) moet zitten als ze al 100gram is bijgekomen (eerste 2 weken 30gr, laatste 2 weken 70gr) Hyper!
Ik ben natuurlijk razendbenieuwd en omdat ze dus ook een dik buikje heeft vond ik wel dat ze hier een klein beetje thuishoorde Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:52

Gefeliciteerd met je dachtige Chinchilla! Go jij! Go jij!

Heb even uierfoto's van Puzzel gemaakt voor je. Zal ze even verkleinen en uploaden. Lachen