Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cindybijl schreef:Mabon: ook ik duim heel hard mee dathet allemaal goed komt met maaike.
Heeft da verder verteld hoe het anders moet?
Ze zal het zelf wel aangeven he, ik heb er totaal geen ervaring mee. Mijn merries krijgen rust (wei) vanaf de dag dat ik weet dat ze drachtig zijn! Niet dat ik denk dat het kwaad kan hoor om ze door te rijden! Helemaal niet zelfs!
en ja, hier bevroor vanochtend ook zowat mijn van de kou lopende neus van me gezicht af!
37 dagen en dan het verwachte veulen! Je zult wel al de kriebels in je buik voelen of nie?!
De eetlust verminderd niet bij alle merries hoor, de ene eet vrolijk door tot een uur voor het veulenen en de ander die heeft er naar het einde toe moeite mee. Naarmate het veulen groeit zal de merrie gemiddeld wel minder (ruw)voer tot zich nemen, simpelweg omdat er niet meer zoveel plaats is in de buik! Maar ook hierop zullen vast en zeker uitzonderingen zijn!
om zoveel mogelijk risico's uit te sluiten. Nu ben ik persoonlijk wel overdreven voorzichtig hoor
Lijkt me machtig mooi om zo'n klein mensje in je buik te voelen bewegen!

En na het rijden was dat natuurlijk weer helemaal weg...
Tinkerbell lijkt idd dikker.
eigenlijk geen bijzondere mijlpaal, maar ik heb degene van nog 100 dagen te gaan gemist (omdat ze dus eerder is uitgerekend dan van tevoren verteld), dus doe ik maar enthousiast over deze
ik hoop dat alles goed blijft gaan..... 

(ben nog aan het vechten met de nieuwe camera
) 
Tenzij het in extreme mate voorkomt, maar dat zie je dan echt wel

Ik vind dat er echt super uit ziet. Ze glimt echt geweldig.
Morgen is Blossom 250 dagen drachtig. 

(trucjes he
)

frenia schreef:Maak je nog es foto's marlijn
ben zo stikkerdestikjaloers
hier weer geen verandering vandaag, heb mezelf voorgenomen nu tot en met zaterdag niet meer te kijken naar de uier, misschien dat ik dan verschil zie(trucjes he
![]()
)
Ik bedoel meer dat de dracht zelf ineens heel snel gaat. Voor mijn gevoel was ze gisteren 235 dagen drachtig.
En nu is ze al over de 300! Ik heb Puuz zelf nog niet eens gezien vandaag.
Hahaha. 

dus heb even raad gevraagd aan enkele fokkers en die zeiden dat ze in het laatste derde van haar dracht (draagtijd 111 dagen) moet zitten als ze al 100gram is bijgekomen (eerste 2 weken 30gr, laatste 2 weken 70gr)