Ach wat klote, dat het dan op het laatst nog mis kan gaan zonder aanleiding. Sterkte goldenarrow
AM_Horses
Geplaatst: 22-03-22 23:15
Goldenarrow Ik heb dit vorig jaar gehad met wild thing. Ze kon geen afscheid nemen. Na een dag toch maar weg gehaald. Het ging door merg en been, het heeft een aantal dagen geduurd voordat ze de rust had terug gevonden.
Ah nee goldenarrow, wat verdrietig. Hier ook een keer een rouwende merrie gehad,verschrikkelijk sneu,die heeft 3dagen lang in de box gewaakt, at amper, wou niet naar buiten, paniek als ze wel moest. Na 3 dagen lag het veulen begraven onder het stro, en toen mochten we het weghalen. Het is toch een proces wat ze doorgaan. Datzelfde jaar een veulen met eem hartafwijking die zo slecht werd dat de merrie hem al opgaf voor die ingeslapen werd. Ook dat was sneu, maar ook weer zo anders.
De merrie maakt het goed verder. Heb ze net ook gevoerd en toen was ze het veulen direct weer vergeten. Denk dat dat wel scheelt dat ze maiden is, dan weten ze toch nog niet echt wat ze met zo'n hummeltje aanmoeten.
Ze wilde net echt niet dat ik aan de uier kwam, dus we wachten wel even tot de nageboorte eraf is. En als het niet lukt lukt het niet. Dat is ook niet erg.
xYaartje
Geplaatst: 22-03-22 23:42
goldenarrow schreef:
Ze probeert hem nu op te laten staan. Mijn hart breekt
Brok in mijn keel hier bij . Mijn hart breekt met je mee. Wat is dit toch ook onwijs verdrietig .
Extra grote knuffel voor jullie
Toch fijn te horen dat ondanks alles het goed gaat met de merrie!
wat vreselijk verdrietig golden arrow… ik ben er helemaal stil van, heel veel sterkte! Idd een prachtig veulen
pradadaan
Geplaatst: 23-03-22 00:22
Jeetje wat een vreselijk verhaal! Enorm veel sterkte, dit is echt een hele zware tegenslag
goldenarrow
Geplaatst: 23-03-22 01:06
Nou, de merrie even een praam opgedaan en gemolken. Dat liet ze toen heel goed toe. De melk hield maar niet op met komen, dus een mooi flesje kunnen maken voor mijn rug het opgaf
Edit: Nageboorte is er nog niet af, ondanks oxytocine. Dierenarts komt nu terug. Gelukkig woont hij in de buurt.
Och wat verschrikkelijk sneu Golden Arrow Zo'n mooi voldragen veulen.... Fijn dat melken gelukt is En dan de nageboorte nog, hopelijk valt mee en krijgt ze niet daar ook nog last van! Misschien dat daar een oorzaak aan te zien is?