[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:36

fotsy ja ik heb ze nu apart staan, overdag samen en 's nachts een laag schotje ertussen, wil prima zo :j
camille kan ook heel lang plat liggen helaas, 't is wel een lief gezicht, dat wel :)

glowy ligt net lang genoeg plat om het alarm te activeren -O-

Twinklebel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:51

Afbeelding
Vientje groeit ook gestaag door.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:59

Balen dat het zo loopt...nieuwe stal heeft eigenlijk pas plek vanaf 1 april maar ze doen vreselijk hun best en daarom kan ik eerder komen. De plek welke ik in mei 2017!!!! Al had gereserveerd wilde me juist zo laat mogelijk op stal dus ik heb dat aangehouden. De stal waar ik nu heen ga zeggen net als jullie...je bent wel erg laat maarja..zo is de situatie nu eenmaal. Nu moet ik er mee dealen.. gelukkig op mijn stalling nu super controle en bijzonder ruime stal dus mocht het eerder gaan gebeuren .. niet ideaal maar ja..
Ben absoluut niet blij dat het zo loopt...wel heel erg blij met de plek waar ze nu gaat bevallen. In een aparte stal zonder andere paarden dus. Kraamstal is in quarantaine.
Afbeelding

Afbeelding

Tooske vanavond, super fit. 306 dagen

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:47

Wat vervelend dat je zo laat hebt moeten switchen van stal LdB. Ik ben vorige jaar bij verschillende stallen geweest om een plekje te zoeken en bij sommige mocht je pas een week vooraf terecht en moest je binnen een week na de geboorte weer weg. Maar er waren er ook die je zsm wilde. Nu heb ik een plekje waar ze een maand vooraf mag komen. 7 april gaan we haar verhuizen.

Evita mijn paardje gaat naar een stal waar ze me helpen bij de geboorte en voor me waken. Ik heb dus geen vrij gevraagd maar gezegd dat ze rond begin mei is uitgerekend en gezegd dat ik laat weten wanneer ze geboren is zodat ik de dagen erna vrij kan hebben ten minste als ik geen afspraken heb staan. Bij mij op het werk is het erg flexibel, ik kan vrij nemen wanneer ik wil zolang ik de deadline maar haal.

Morgen is Charelle 280 dagen en krijgt ze haar laatste rhino enting. Ik twijfel alleen nog even of ik de maand voor de geboorte de normale enting nog geef want die heeft ze in december ook al gehad en anders krijgt ze er zoveel en ze wordt er altijd een beetje down van. Enten jullie wel de laatste maand van de dracht?

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:50

Wat een verschil dan he. Voor mij is alles nieuw dus ik heb in dit geval naar de verkeerde geluisterd. Ze mag blijven zolang als het veulen bij haar drinkt dus we hebben wel rust nu.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:59

Balen ldenboer dat je nog op zoek moest, gelukkig wel iets gevonden wat goed voelt!

Wij gaan komend weekend ons Z2 debuut maken, moet zeggen dat ze nog goed in vorm is al begin je nu een buikje te zien.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:11

Carmuh schreef:
Balen ldenboer dat je nog op zoek moest, gelukkig wel iets gevonden wat goed voelt!

Wij gaan komend weekend ons Z2 debuut maken, moet zeggen dat ze nog goed in vorm is al begin je nu een buikje te zien.

Succes!!!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:12

Succes met waken allemaal...kan nu echt niet lang meer duren voor de babyboom losbarst

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:27

Wat gek zeg.. Wij hebben gelukkig de meeste merries 'vast'. Die staan hier gewoon het hele jaar door :) Enkele keer 1 voor alleen de bevalling en daarna met veulen aan de voet. Heb ze nog nooit korter dan een half jaar gehad..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:42

waar blijft die babyboom nou? weekend? het word mooi weer {:}

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 02:33

Ik heb geen vrij genomen, nog nooit gedaan. Heb wel gemeld dat ik wel eens ineens weg kan zijn. :)) Veulens zijn nog nooit geboren tijdens mijn werk. Neon hield zich keurig aan mijn werkrooster en beviel altijd op dagen dat ik roostervrij was, Sarona afgelopen jaar ook.
Ik woon 7 minuten van het werk af, paard staat bij de overburen die praktisch altijd thuis zijn. Ik kan dus direct bellen naar hun en aanrijden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 06:51

Niets geboren? -O-

Ldenboer, wat een gedoe zeg dat je zo last minute nog op zoek moest naar iets anders... maar fijn dat je nog ergens terecht kon.

Carmuh, dat is ook spannend zeg! Alvast veel succes!

Vulina, lijkt me toch ook saai... heb je een merrie, fok je een veulen, maar je ziet ze amper := ik heb mijn merrie in 2016 ook elders laten bevallen omdat ik zelf nog niet alle middelen had (woonde te ver van stal, geen camera enzovoort) en die heb ik ook een maand vooraf gebracht ivm aanmaak antistoffen en wennen. Maar ik wist niet hoe snel ik ze weer op kon halen toen het geboren was (helaas gooide de merrie roet in het eten want die zou ook daar opnieuw gedekt maar pakte niet). Maar minimaal een half jaar is wel echt heel lang... :oo

Twinklebel, Vientje ziet er rond en gezond uit :D

Suffie, oh die uier ziet er al veelbelovend uit :D

Evita, daar zit flink beweging in :))

Jolanda, geen verdere vordering bij Glowy? En Camille kruipt ook langzaam dichterbij, hoe is haar uier?

Camera discussie heb ik even overgeslagen, geen verstand van :o ik heb 3g cam hangen, en hij doet het, dus verder niets meer aan doen :P

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:15

nog geen veulen hier, glowy en ik hebben een zeer onrustige nacht gehad, ben nog niet bij haar geweest , de dames staan nog binnen,op de camera's te zien doet ze niks anders dan eten en poepen :+ straks maak ik nieuwe uierfoto's ;)

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:33

Nou die uierfoto’s heb ik wel gezien... :+
Ik wil veulenfoto’s!

Houdt zelfs de hond ‘ons’ voor de gek door in de stal te gaan liggen? :+

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:51

Hoi!!, hierbij een nieuwe lijst. Sta je er niet bij of klopt er iets niet? Stuur mij een pb en ik voeg je toe of pas het aan! Wel pas als je merrie veilig is :)

Vulina: Wirosa 349 dagen
Evelien_MG: Ticorda A 343 dagen
Chantalll: Vanety TC 334 dagen
Jotach: Tania 334 dagen
Nicole288: Nina 333 dagen
Jolandje: Glowy 331 dagen
Seven: Eusja 331 dagen
Pretty: Tiny 330 dagen
Tinniie: Satinka 330 dagen
Am_horses: Esmeralda 328 dagen
Vulina: Liene 328 dagen
Myrthee_: Lady Liberty 328 dagen
Mijnlieverd: Belle 328 dagen
Finn_: Maira 326 dagen
Knolselder: Stien 326 dagen
VrouwkjeS: Vrouwkje Stefanie 325
Suffie: Lara 324 dagen
Nikitaxx: Pip 323 dagen
Mijnlieverd: Biscuit 321 dagen
Tinniie: Jade 321 dagen
Knolselder: Charlie 320 dagen
Eilinora: Lady Pepper 316 dagen
RSDICBS: Ishara 315 dagen
_Karin: Jillz 314 dagen
luna2006: Marley 307 dagen
Jolandje: Camille 306 dagen
Linda2008: Jupi 305 dagen
Murosch: Suzie 300 dagen

Linda2008: Diva maart verassing

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:11

Waar blijven die veulentjes nou? -O-

Neon, wat fijn zeg dat je zo dicht bij werk en je pony woont.

Jolandje, spannend zeg! Met onrustige nachten kan het toch haast niet meer lang duren?

Carmuh, alvast succes met je Z2 debuut! Hopelijk kan je daarna haar sportpredicaat direct aanvragen!

Ldenboer, wat balen zeg dat je je toch niet meer fijn voelde bij die andere plek. Gelukkig nu wel een fijn plekje gevonden. Is de kraamstal een beetje bij jou in de buurt? Lijkt me lastig hoor om je merrie weg te brengen, al is het maar voor even.

Bij ons op stal is de babyboom al goed begonnen. We hebben al een stuk of wat kalfjes, lammetjes en kuikens, maar dat veulen laat zich niet zien.. Gister is die van mij voor het eerst onrustiger dan normaal eerder naar binnen verplaatst, maar of dat komt doordat ze wil bevallen of door het weer gister.. geen idee.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:16

Ik had bijna het veulen verwacht vanacht ze was onrustig, schrapen, om kijken steeds d'r kont parkeren en met de staart kwispelen maar geen alarm gehad tot d'r dagelijkse alarm om 5.00 maar dat was weer enkel slapen.

Geen verschil in uiers gezien dus zal nog wel even blijven zitten.

Hier ook een baby boom van kuikens, geitjes etc maar ik wil het veulen haha zelfs mn da belde me al of er al wat was hij werd ongeduldig.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:26

Myrthee_ schreef:
Waar blijven die veulentjes nou? -O-

Neon, wat fijn zeg dat je zo dicht bij werk en je pony woont.

Jolandje, spannend zeg! Met onrustige nachten kan het toch haast niet meer lang duren?

Carmuh, alvast succes met je Z2 debuut! Hopelijk kan je daarna haar sportpredicaat direct aanvragen!

Ldenboer, wat balen zeg dat je je toch niet meer fijn voelde bij die andere plek. Gelukkig nu wel een fijn plekje gevonden. Is de kraamstal een beetje bij jou in de buurt? Lijkt me lastig hoor om je merrie weg te brengen, al is het maar voor even.

Bij ons op stal is de babyboom al goed begonnen. We hebben al een stuk of wat kalfjes, lammetjes en kuikens, maar dat veulen laat zich niet zien.. Gister is die van mij voor het eerst onrustiger dan normaal eerder naar binnen verplaatst, maar of dat komt doordat ze wil bevallen of door het weer gister.. geen idee.

Gelukkig in de buurt... ik kan er elke dag naar toe. 20 minuutjes rijden. Ze blijft daar tot het veulen afgespeend is.

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:27

Seven en Jolandje laten we dan hopen dat het dit weekend komt!! :)

Ldenboer wat vervelend dat het zo is gelopen, maar fijn dat je er nu een goed gevoel bij hebt. Laat het veulen nog maar mooi even zitten.

Evita wat een druk veulentje zeg! Prachtig om te zien.. Zo heb ik het bij de mijne nog nooit gezien!

Mijn vader was vannacht nog even wezen kijken bij de merries en vertelde dat hij hars dacht te zien bij Tico.. dus ik ga zo maar eens even kijken. Heeft de hele nacht wel rustig gestaan wat ik er van heb gezien.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:47

Waar wachten ze toch allemaal op?...
Hier ook nog niks en niet echt verandering.. volle uiers en 6,5 bij Satinka 7,5 bij Jade..

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:59

Waar blijven die veulens!

Charlie en Stien maken alleszins wat vooruitgang.
Stien dag 326
Afbeelding
Charlie dag 320
Afbeelding

Met Roos hebben we gisteren wat zorgen gehad, maar lijkt weer onder controle.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:07

Twee woorden, negen letters...... 8)7

Fijn dat het wat beter gaat met Roos, ze stelt je zenuwen wel op de proef zeg. :n
Succes met je Z2 debuut Carmen!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:38

nou ik hoop ook dat het veulen snel komt, uierfoto laat niet veel verandering zijn, één speen is nu vol,

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:44

Jullie merries zijn gewoon zo beleefd om te wachten op hun beurt :P

Sorry jongens, ik hoop vannacht dan maar!!

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:57

Vulina ik hoop het ook voor je!! :j