[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 00:18

Tanjaatjuhh, *\o/* *\o/* *\o/* proficiat dat is een snelle, wat een leuk wakker hoofdje zit erop, en leuke naam Ghytta!!

Tries en Faf, voorzichtig met rijden hoor!! Als eriets gebeurd ben je nog later, suc6

Jolandje, pff geen peil op te trekken op die uiers, toch wel benieuwd wie alseerste gaat.

Carika, leuk een stokmaat topic!

jet4You,je hebt een interessant onderwerp in de groep gegooid, hier heel veel kalk in voorjaar erop gedaan maar nog niet volledig uitgeroeid helaas, morgen even bellen of spuiten helpt, vooral de weides die gehooid gaan worden maar toch!

Cemlys, balen he esdoorns niet normaal die zaailingen, nu eindelijk alle esdoorns omgehaald pfff

Luna, zo fijn dat Luna er weer zin in heeft echt een wondertje hoor!

Lauraa, respect en heel lief dat je er weer bij bent! Toch nog een beetje kunnen genieten van je paar dagen weg??

Keresa, super dat je zicht weer iets beter is vorigekeer was het 80% toch? Op naar volledig herstel en doe nog maar wat rustig he!

DL, wat een mooie foto van een prachtige Million Dollar (is dat de vraagprijs :D )

Setteli, uier toch wat leger na het buiten lopen, nachtje bijslapen dan!

Kleinvosje, 322 dagen er uit kijken lukt niet zijn er al meer die dat geprobeerd hebben :D

GBlover, respect voor je dochter, het is zo'n lastig werkje. Hopelijk werkt de spuit bij Cally en idd wat supplementen door het voer ik geloof dat Foenegriek ook de melkgift kan stimuleren.
Gaensebluemchen op 335 dgn, nog geen aanstalten? Hoop dat ze dan nog even wacht.

Rockey, morgen drukke dag, oo dat zucht bij haar :(:) , morgenavond dan maar!!! suc 6

Suffie, Laraook al een flinke uier hoor! Leuke merrie ook.

Sultan, zoo die Wish al 19 dieziet er dan echt top uit hoor, heerlijke appeltjes ook! Dat zijn mooie vergelijkingsfoto's van haar puntkont. Pfff zwaar nachtje en dan morgen weer tentamen,(in Belgie is dat altijd examen) Suc6

Suus, Polly ph 61/2 , uier nog hetzelfde?? Suc6

Myrthee, ook bij jou spannend met Libby, Suc6

Wakers suc6!!

Setteli

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 00:56

uier nu weer iets voller en rechterspeen nu ook naar een ph van 6,4. Daar was ie nog niet geweest. Banden moeten nog echt een stuk slapper, vooral bovenop.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 05:35

DL wat een mooie foto. Prachtig koppie

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:02

Nou zeg twee keer toe alarm vannacht. Kwart over één een kwart over drie.... De laatste keer dacht ik dat het wel eens zou kunnen gebeuren aan hoe ze lag een snelle adem haling maar nee niks hoor.

Zo vervelend steeds dat valse alarm. Misschien de instelling van de lig hoek veranderen. Slaapstand is al aan en CT op 20.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:19

mocht ik hier minder zijn internet verbinding slaat er steeds uit :+

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:26

gaaf koppie rowan!!!

ik zou willen dat ik weer eens vals alarm kreeg :') maar mijn merrie gaat al 2 weken niet meer liggen, zelfs niet rollen op de wei, dus ik verwacht wel dat als we nu alarm krijgen, ze ook echt bezig gaat.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:31

Volgende week beter weer dus de dames houden hun spruitje nog even binnen :D

Tentamen, klinkt als belg raar hoor, ik dacht eerst dat dit soort fiets was ofzo wat is dit eigenlijk eindwerk, examen? :o

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:31

Haha wat grappig dat er zo'n verschil in benaming zit. Bedoel je of dit examens zijn ter afsluiting van de middelbare school? Snap je laatste zin niet helemaal :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:32

Tentamen is een examen fotsy :P

Rockey dat moet toch wel.. was met fab ook, 1x vals alarm gehad en daarna was het voor het echie een paar weken later.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:36

jobamara schreef:
Arianne, willeke2000 is mijn Bibian :D, 1 naamgenoot is genoeg toch moet wel een beetje bijzonder blijven.

Oeps! Dat had ik ff niet door zoals je merkte :+ Ha Bibian!! :wave:
Keresa jeetje, dat klinkt heftig. Ik heb het denk ik even gemist in mijn afwezigheid, maar wat is er gebeurd!?
Tries_en_Faf, voor jou ook extra succes gewenst; spannend is het altijd, maar nu zeker.
DL, wat een heeeeeerlijk koppie!
Zou ik ook zeggen Rockey! Sjonge, wat laat die jou wachten zeg!

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:49

ja voor mij is het woord tentamen ook wel vreemd, maar ik woon dicht bij de grens met Nederland en heb altijd een paar Nederlanders nij mij op school/unief gehad, dat helpt :D

Vals alarm, lijkt mij
zo frustrerend telkens haha

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:49

Dustinlover tuurlijk mag je die spannen wat een plaatje!

Fotsy dat klopt inderdaad daarom wacht ik ook tot ze er niet meer op lopen,

gblover toch gefeliciteerd met je mijlpaal! en dat kleintje nog maar even blijft zitten toto jullie wat meer rust hebben.

suus_elviera spannend,

Myrthee_ rustige nacht gehad?

sultan15 fop merrie

Setteli keken de paarden raar toen je vriend vanmorgen vroeg kwam voeren?
verder alles nog rustig?

Tries_en_Faf wat vervelend dat je vaak vals alarm hebt.

jobamara balen hopelijk doet je internet het snel weer gewoon.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:50

Mevrouw is onrustig geweest, maar nog niks :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:52

GBlover ik duim dat het goed zal gaan maar volgens mij zijn die 2 gewoon al aardig op weg! Constant drinken is wel iets wat veel veulens hier al gedaan hebben bij mij. Hingen echt constant aan die melkbar. En kregen lekker babyvet :D
Kan wel goed geloven dat je andere merrie nog wat mag wachten :(:)

Hier ook al die verdomde boterbloemen,we gaan ook maar eens moeten kalken.

Setteli hogere PH,spannend! Ze mag nu wel!

Keresa fijn dat het iets beter gaat,rustig aan maar hoor!

Kleinvosje nog eventjes dus,succes!

Myrthe en,iets gebeurd deze nacht?

DB tentamen gebruiken wij inderdaad niet,doet me denken aan tentakels ofzo :+
Wij zeggen inderdaad examen.

DL wat een liefie <3 <3

Sultan15 dat is al een heel mooi uier,wat raar van die melktest >;)

Suus elviera 6.5 begint al mooi te zakken. :)

Rockey oh wat een zucht tussen haar voorbenen? Arme merrie,hup ze moest al lang bevallen zijn!

Luna echt heel netjes genezen allemaal!

Tries en Faf ze houdt je bezig. Sommigen geven helaas veel alarm inderdaad. 2 keer vind ik dan nog weinig. :o :D

Oh zit Bibian in het topic?? Ik had het niet eens door haha. Welkom Bibian. :)F :))

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:24

Even een korte reactie.

Tanjaatjuhh, gefeliciteerd!

Hier ook veel boterbloemen in de wei. Het najaar maar eens goed kalk strooien dan. Het voorjaar wel kunstmest erop gedaan. Als ik ze ga omweiden, krijgt dat stuk ook nog een lading kunstmest. Waar ik me meer zorgen om maak is de heermoes/ paardenstaarten. Het stikt ervan hier. Heb nog een stuk braak liggen. Moet nog ingezaaid worden. Maar daar groeit nu vreselijk veel heermoes. Amper te bestrijden die rotzooi.

Rox is nog rustig. Wel steeds wat hars en vanmorgen een plakkerige druppel.

Er moeten binnenkort toch wat veulentjes bijkomen. Succes wakers!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:28

plakkerige druppel klinkt toch al spannend hoor!

Wat hier in de wei ook staat en waar ik helemaal gek van wordt is de berenklauw,rotdingen! Ik blijf ze uitsteken met de spade en we bloteren ook de wei van tijd tot tijd,in de hoop dat ze niet uitzaaien. Ze zijn wel al geminderd tgv vorig jaar maar het blijven rotdingen.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:58

Het land is hier goed bemest maar toch nog boterbloemen. Nu maak ik me daar niet druk om, maar mijn vraag is eigenlijk of een veulen al direct weet dat ie zulke plantjes niet moet eten.
Dat zal haast wel, want in de natuur moeten ze het toch ook zelf doen??

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:00

Cemlys, ja dat ben ik die ook zwanger is :), bijna 29 weken alweer, en nog mooi slank met klein buikje terwijl er toch echt een babytje inzit die prachtig op schema zit :D. Ik voel me helemaal prima, nergens last van eigenlijk :). Kan zelfs nog enigszins rennen dus op de show 13 juni zal ik ook als aanjager achter de donderstenen aan rennen :D, leuk om toch nog zelf wat te kunnen doen op een show dit jaar, het zal de laatste zijn.

Dustinlover, wat een prachtig snoetje!!! De kleurtint lijkt toch echt op een donkere valk maar vind het nog moeilijk in te schatten hihi.

Luna, wat super fijn dat Luna zo goed gaat, had ik echt totaal net verwacht dat het zo goed zou aflopen om eerlijk te zijn...., maar zo zie je maar, of het in de kliniek anders was gelopen weet je nooit, maar thuis ging het toch ook goed gelukkig.

Tanjaatjuh gefeliciteerd!!

Pjotr heeft inmiddels 4 merrie's gedekt, hij is goed op dreef, de eerste heeft volgende week de scan, spannend.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:51

Ok examen dus, toch raar woord hoor :D is ook al best lang geleden bij mij en voor dochter nog veel te vroeg :P

Keresa heftig, veel beterschap

Dl die heeft een prachtig hoofd

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:25

Aaah wat een schatje Rowan! maar vind ze allemaal geweldig!

@Manda: we weten idd niet hoe het in de kliniek geweest zou zijn, maar dan zou ze normaal nu nog minimum 2 weken boxrust moeten hebben (operatie is nog maar een maand geleden) Terwijl we nu echt al terug mooie wandelingen kunnen maken.
Denk dat contact met andere paarden en gras haar erdoor hebben geholpen. Is een merrie die altijd in kuddeverband 24/24 buiten heeft gestaan haar hele leven.

DA heeft trouwens gevraagd of hij Luna mag gebruiken als voorbeeld op een bespreking! Hij heeft het nog nooit zo snel weten te genezen bij een merrie die zo'n zware bevalling en keizersnede heeft gehad. (1 uur veulen juist leggen, 40 minuten veulen eruit proberen te krijgen, en daarna keizersnede)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:01

Luna dat het een wonder is,is het minste wat je kunt zeggen ervan. Ik zou die mooie wandelingen persoonlijk nog achterwege laten,maar dat is dan mijn mening. Dat de buitenkant hersteld is,wilt niet zeggen dat het inwendig al mooi geheeld is,vandaar dat ze meestal ook lange boxrust opleggen.

Zo Manda super dat je je zo goed voelt! Pjotr heeft het maar druk ermee! Zal hij vast niet erg vinden :D

Jet4you ik ga er vanuit dat zeker een jong veulen daar nog niet veel van zal eten,want het smaakt tenslotte toch bitter. Anders zouden er inderdaad veel veulens aan sterven denk ik zo.

Voor diegenen die het interesseren,Kikkie vandaag. Haar uiertje was vanmorgen weer wat groter,het is allemaal nog niks,maar het verandert toch. :j

Afbeelding

Afbeelding

De papa van het aankomende veulen:

Afbeelding

Vera is terug hengstig geworden en staat langs de afsluiting de hengst aan het verleiden. Maar ook Joey heeft zijn moeder laten staan en dat voor een oudere vrouw!! :=
(het is wel duidelijk dat Vera liever het exemplaar op de achtergrond zou hebben,en vice versa := )

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:36

hahaha pretty, die laatste foto _/-\o_

Ze heeft al een beste uier, tenminste als ik dat vergelijk met andere uierfoto's van shetty's/mini's

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:38

Wat een leuke foto's!

Rockey wanneer komt jouw veulentje nou eindelijk dan? je wacht al erg lang he!

Ik heb toch ergens een miscalculatie gemaakt met het fokken vrees ik.. Ik wou graag een opvolger voor mijn merrie straks, die het leuk gaat doen in de dressuur ring, maar volgens mij heb ik per ongeluk toch een springpaard gefokt :') _O-

Afbeelding

Afbeelding

Nou ja gelukkig loopt ze verder ook nog prima :+
Afbeelding

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:51

Wauw DL wat een plaatje, mooi koppie! <3

jobamara, ja de vakantie was leuk. Was eigenlijk wel fijn dat ik kort na de bevalling even helemaal weg was. :)

pretty, wat een mooie hengst voor de aankomende veulens zeg! En die speelfoto! <3

Murosch, hahaha oeps. :+
Leuke foto's hoor! :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:53

murosch knap veulen hoor :j

haha pretty, die foto, volgens mij heeft Cas er wel zin in :+