Charaz sterkte

AZ wat een spannende toestand
parouscha een mooi hengstveulen uit een nog wel heel beschaafde buik op meer dan 360 dagen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Citaat:Magic_Ice schreef:
Klopt, de echte biest komt pas op gang als het veulen geboren is en wat er voor de geboorte uitlekt is niet erg. Hoe hadden paarden het anders in de natuur moeten doen? Evenals veulens in de regen, ik zou zelf ook een pasgeboren veulen niet in de stromende regen laten staan, maar hoe denk je dat dat gaat als een veulen in het wild op die manier wordt geboren? Als het goed is moeten ze er tegen kunnen.
pretty schreef:Dwyne zou jij dan de volgende zijn nu?
)

Vandaag voelde ik het veulen weer diverse keren schoppen
. Citaat:Magic_Ice schreef:
Evenals veulens in de regen, ik zou zelf ook een pasgeboren veulen niet in de stromende regen laten staan, maar hoe denk je dat dat gaat als een veulen in het wild op die manier wordt geboren? Als het goed is moeten ze er tegen kunnen.
gem schreef:Parouscha: proficiat met je hengstveulentje! Mooi kind hoor.
Citaat:Magic_Ice schreef:
Klopt, de echte biest komt pas op gang als het veulen geboren is en wat er voor de geboorte uitlekt is niet erg. Hoe hadden paarden het anders in de natuur moeten doen? Evenals veulens in de regen, ik zou zelf ook een pasgeboren veulen niet in de stromende regen laten staan, maar hoe denk je dat dat gaat als een veulen in het wild op die manier wordt geboren? Als het goed is moeten ze er tegen kunnen.
Precies. In de natuur worden veulens verwekt wanneer de natuur het toelaat, en geboren wanneer de natuur het toe laat. Maak ik hierbij wel de kanttekening dat in de natuur veulens niet "gefokt" worden, en de merrie de schuilplekken ook beter voor het uitzoeken heeft ipv hier tussen 4 stroomdraden of hekken.
Wat is Es (ook van MI toch?) dik......

tot nu toe dus 2 niet drachtige merries met lekkende uier en 1 drachtige die niet wil veulenen en lekt sporadisch
veulens fokken is niet simpel
Nicole288 schreef:Citaat:Magic_Ice schreef:
Evenals veulens in de regen, ik zou zelf ook een pasgeboren veulen niet in de stromende regen laten staan, maar hoe denk je dat dat gaat als een veulen in het wild op die manier wordt geboren? Als het goed is moeten ze er tegen kunnen.
Ik vind dat altijd een moeilijk argument. Het is ook niet gezegd dat in de natuur de veulens die in de late vrieskou of stromende regen geboren werden, er niet ziek van werden en dood gingen natuurlijk. Daar had niemand zicht op. En wij willen dat nu eenmaal liever voorkomen