Hier ook niks... nadat we gister zijn gaan kijken is ze ermee opgehouden! heeft daarna wel nog drie kwartier plat liggen slapen!Dus ben om 2u maar naar huis gegaan,stalhouder zou nog zo afentoe kijken!Wel raar ze was echt kramperig en nadat we keken helemaal weg! wat ons wel opviel ze voelde wat kouder aan als anders,is het niet dat de temperatuur daalt net voor de bevalling?
Bijna volle maan? Melody poept halve maantjes in dr stal,ik zeg steeds als de maan vol is (dus dr strontjes in een rondje liggen)dan bevalt ze haha!alleen moet ze iedere nacht opnieuw beginnen want als ik ze zie haal ik ze weg en liggen ze in de hoek van dr stal!
manueeltje84
Geplaatst: 27-03-10 09:12
Amandake schreef:
goede morgen allemaal...geen veulentjes zie ik ,maar het is bijna volle maan
waneer is het volle maan?
Ik had vanacht weer vals alarm, heb me heerlijk omgedraaid en ben lekker verder gaan slapen haha!
die temperatuursverandering voel je niet aan de buitenkant melody, of je moet wel zulke precieze gevoelsvingers hebben denk dat de merrie jullie voor de gek houdt komt vanzelf!
jolandje
Geplaatst: 27-03-10 10:07
ja gaap , jij hebt alledrie de dames dik toch?maar ik heb er twee bij lopen die bijna 2 jaar zijn, haha, die rennen als gekken 's morgens de wei op en dan sjokt tammara er maar weer achteraan
manueeltje84
Geplaatst: 27-03-10 10:10
Wet Look heeft nu al 11 volle maanen gehad. Is gedekt op 23 april 9 mei 2009 volle maan 7 juni 2009 volle maan 7 juli 2009 volle maan 5 augustus 2009 volle maan 4 september 2009 volle maan 4 oktober 2009 volle maan 2 november 2009 volle maan 2 decmeber 2009 volle maan 31 decmeber 2009 volle maan 30 januarie 2010 volle maan 28 februarie 2010 volle maan
30 maart is het weer volle maan (a.s dinsdag) Zo zie je maar dat het aardig klopt met die volle maan. Wet Look is maandag de 29ste aan de tijd
Melody is dit je eerste veulen? Zoja dan lijk je erg veel op mij hoor jaren terug.. Zag overal en in iedere beweging dat ze ging bevallen haha Kwam nog pas 3 weken later
manueeltje84
Geplaatst: 27-03-10 10:17
Ik vindt het zowiezo allemaal maar koffie dik kijken hoor met waneer de merrie,s gaan veulenen. Er zijn maar zat merrie,s die alles buiten het boekje doen.
Kijk nu na die van mij, vol uier, kegelt al een week, en banden zijn slap.
Wet Look heeft maar 1 kenmerk waaraan je kunt zien dat ze gaat, haar gedrag! Die is zo anders op de dag van het veulenen.