Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quintusgl schreef:Ik voer sinds 2,5 weken merriebrok. Ben aan het opbouwen en nu zit ze op 3/4 merriebrok en 1/4 sport in de ochtend en in de avond 1 kilo merrie en 1/4 sportbrok. Nu heeft ze al een aantal dagen een harde nek, kan het zijn dat ik haar misschien teveel geef ten aanzien van de merrie-brok en eiwitten etc. Zodra dit bij de koudbloedjes gebeurd gaat er bij ij resoluut een alarmbel en krijgen ze minder maar ik wil graag weten of dat iets met de dracht te maken heeft of toch met het voer? (ik stap sinds vorig week weer een half uur per dag met haar ivm pees-blessure).
ponyparadijs schreef:Hoe lang is je merrie drachtig?
Moet zeggen dat ik 2 en een kwart kilo brok voor een merrie die praktisch niks doet best heel veel vindt!
ponyparadijs schreef:Hoe lang is je merrie drachtig?
Moet zeggen dat ik 2 en een kwart kilo brok voor een merrie die praktisch niks doet best heel veel vindt!
Twinklebel schreef:Mijn merrie (negen maanden drachtig) doet ook niks en krijgt twee keer daags een schep merriebrok. Vind ik niet teveel, het veulen groeit flink de laatste twee maanden, dus de merrie heeft het hard nodig.
jufmim schreef:Wat raar dat jij steeds op 3 berichten blijft staan...........Zoooo julllie gaan hard....net alles bijgelezen,
zag een ''discussietje'' over singel of halsteralarm..
Heb van de week bij divoza een singel besteld. Ze is 17 april 340 dagen en heb hem voor 8 april besteld is dat op tijd denken jullie???
ponyparadijs schreef:Tja niet mijn idee Twinklebel. Ik zie niet graag dat drachtige merrie de laatste maand ineens vet worden. En ik zeg niet dat elke merrie vet wordt van merrie brok hoor!
Maar ik vindt het erg veel!
sokje87 schreef:Ho Lelle, ik doe het ook zeker niet beter dan een ander hoor. Zoals gezegd heeft mijn pony jaren zonder deken gestaan, ze heeft nu een deken op omdat ze anders echt heel erg stram wordt van de kou. (ze is 28) Ook het veulen zal -als alles goed gaat- zonder deken de winters moeten overleven. Daar zie ik echt geen kwaad in, hoe minder fratsen, hoe beter.
Draaakje: Ze heeft het niet koud, haar systeem werkt uitstekend.Ze maakt genoeg vacht aan. Het maakt voor mij geen verschil of je een dunne vacht houdt door dekens op te leggen of dat je die eraf scheert en dan dekens oplegt. Ik kies dus voor het laatste, omdat ze dan langer zonder deken kan staan.
Deze winter ziet ze er dus ook goed uit, en ze is nu keurig aan verharen.
Citaat:Wat raar dat jij steeds op 3 berichten blijft staan...........