[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:15

muzefee: zeg nou niet dat dat de 70-200 f2.8 is? Ojee... ik sla compleet GROEN uit van jaloezie Bloos
Ik wil graag de Nikkor met VR, maar heb me er al bij neergelegd dat ik nooit aan dat bedrag ga komen, dus nu wil ik de sigma, maar dat wordt ook eerst nog even sparen Clown (eerst maar eens mijn puppie betalen Clown voor die prijs had ik namelijk al bijna de nikkor kunnen kopen Gestoord Knipoog )

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:43

Bij deze de foto's van mn dametjes van verleden zaterdag
en ter vergelijking van vorig jaar Knipoog

We starten met Angel, op dag 305, uier treedt in werking, maar nog niet genoeg voor ikke die met spanning en in tijdsnood zit (ze is 17 maart uitgerekend en de 22ste komt mn puppie, dus ze mag van mij niet overdragen Tong uitsteken Clown )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker genieten van de grasjes Vingers aflikken heerlijk zonnetje en toch lekker hard gevroren zodat er geen blub ontstaat = fantastisch!
(grote nadeel: blub droogt op en wordt zo'n kleverige boel die in de sokken klontert Verdrietig )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan eerst even ter vergelijking, vorig jaar op dag 305
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinkerbell op dag 273
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vorig jaar dag 275
Afbeelding

Afbeelding

Ze mogen alles van mij, alleen mogen ze geen van beiden overdragen Clown (tenzij Tink beslist om 2 weken over te gaan, dat mag in haar geval ook)
Vlak na Angels uitgerekende datum komt mijn Puppie, de dag na Tinkerbells uitgerekende datum ga ik met mn pup naar de show en 2 dagen later vertrek ik voor een week naar Parijs met school. *zucht*

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:45

Hihi heb je haar oog verteld dat ze wel echt voor de 22e moet bevallen Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:50

ja hoor Clown maar of ze dat nou wel begrepen heeft en wel wil doen Clown ga zo meteen nog even in het zonnetje met haar gaan wandelen, hoop haar zo gunstig te stemmen Nagelbijten / Gniffelen

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:52

Hahaha hopen dat het gaat lukken! hihi

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:07

frenia schreef:
muzefee: zeg nou niet dat dat de 70-200 f2.8 is? Ojee... ik sla compleet GROEN uit van jaloezie Bloos
Ik wil graag de Nikkor met VR, maar heb me er al bij neergelegd dat ik nooit aan dat bedrag ga komen, dus nu wil ik de sigma, maar dat wordt ook eerst nog even sparen Clown (eerst maar eens mijn puppie betalen Clown voor die prijs had ik namelijk al bijna de nikkor kunnen kopen Gestoord Knipoog )

Jah, toch wel. Ja

Wil uiteindelijk ook die Nikkor met VR, maar gezien ik voor 9 maart een lichtsterke lens wil hebben kan ik zo mooi instappen. Knipoog De Sigma moet ook een goede optie zijn en tenminste nog even betaalbaar. Knipoog Haha!

* Gaat verder bijlezen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:09

Wát een buik heeft Tinkerbel, frenia. Bloos! Zodeju! Haha! Zeker weten dat die niet eerder komt? Haha! Tong uitsteken (of is die andere maiden?)

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:18

Unaira ik denk dat je er juist goed aan doet om lekker te rijden en te wandelen zolang zei niet vervelend wordt en aangeeft dat het niet meer kan moedig ik je alleen maar aan om het door te zetten.
dan zal de bevalling ook beter verlopen heb ik me laten vertellen! en het paard vind het ook nog fijn lekker door het bos heerlijk toch!

succes pletje met je ondernemingsplan! heb het zelf ook geschreven best lastig en ingewikkeld af en toe maar vooral veeeeeeeel werk.

spannend muzeffee 37 dagen nog maar gaat snel! het wordt nu echt veulen tijd!

spannend Rian! ben erg benieuwd, leuk joh zo'n baby kamer en alles

monique4:dat is zo ook mijn bedoeling. ik ben ook vaak alleen maar moet een stuk lopen dus moet nu wel zorgen dat ik met 2 mensen ben! maar in het begin laat ik ze dus dichtbij staan dan kan ik oefenen in mijn eentje op den duur moet ze toch verplaatst worden dan wordt het lopen met zen tweetjes en voordat ik dat doe wil ik er zeker van zijn dat het veulen zich gedraagd om het zo maar te zeggen!
ga het ook rustig opbouwen, maar wil men merrie niet te lang stil laten staan dan is het straks een bom! gewoon eerst maar eens 10 minuten en kwartiertje 20 minuten en zo een beetje door..

xWhitneyx schreef:
Ben er ook erg trots op Bloos Ja Bloos

en zo schoon!

wat een lekker buikje heeft tinkerbel frenia!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:49

Wow Frenia: Dat is een dikke buik zeg! Die van Tinkerbell!
Pletje: Ja klopt een gelukkig nog erg donkere schimmel! Hij is ook een fokproduct van ons. En zijn moeder is nu jammer genoeg gust gebleven! Haha! Maar ik moest al als 4e. En idd wel 4 met 184 punten Wow!
Rian: is wel erg spannend zeg!

Nou heb gister Tutjes staart even gewassen. Die was zo vies. Direct een grondige poetsbeurt gegeven wat ook niet erg was. Veulen zie je vaak! Lachen Leuk is dat en wat een verschil met vorig jaar toen we haast geen beweging zagen! Lachen

Nicole: Die 2 van ons moeten nog in de beginpost!
Turella B 9 maart drachtig van Valdez
Marella B 4 juli drachtig van Zapatero VDL
Laatst bijgewerkt door Margriet_ op 18-02-08 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:50

Angel en Tinky zien er goed uit Frenia!! Haha!

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:54

Sjeee wat gaan jullie hard!
Dat is echt niet meer bij te lezen..

Hier gaat alles lekker zn gangetje.
Ben ook nog volop aan het rijden, alleen de galop doe ik sinds afgelopen week niet meer.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:17

Frenia: mooie buiken! Tinkerbel lijkt inderdaad dikker.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat straks gaan doen met het veulen leren aan het halster te lopen, voor mij is het helemaal nieuw.
ik zou ook graag zoals jou, Taber, met moeder en veulen leren lopen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:19

Wij doen dan na een tijdje alleen een hlastertje om en nog niet aan touw. Dan nemen we het touw in handen dus degene die met de merrie loopt heeft ook het veulen. Wel iemadn erachter laten lopen.

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:26

Heb net nog een half uurtje met unaira gewandeld, naar mijn idee vind ze dat echt leuk om te doen. Het scheelt ook wel al dat ze eigelijk de hele dag op de wei staat. Dus aan beweging eigelijk niets te kort.

heb nog fotos van d'r uier gemaakt vandaag, maar er is nog weinig aan te zien.......

Afbeelding

Afbeelding

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:57

cindybijl schreef:
Frenia: mooie buiken! Tinkerbel lijkt inderdaad dikker.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat straks gaan doen met het veulen leren aan het halster te lopen, voor mij is het helemaal nieuw.
ik zou ook graag zoals jou, Taber, met moeder en veulen leren lopen.

het is voor mij ook nieuw, maar heb vorig jaar al met merrie en veulen gelopen en wil inderdaad net als wat margriet zeg en veulen en merrie vast houden iemand erachter laten lopen voor het geval dat..

gewon met behulp van iemand anders, een veulen is heel lief, maar kan je hartstikke doodslaan dus altijd voorzichtig zijn.
soms kan je ze beter eerst bij de staart pakken dan kunnen ze ook niets..

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:19

de meeste uierfoto's zijn al meer dan die van mij.. Ze loopt dit jaar echt veel meer achter.. Ik hoop toch niet dat ze me echt al te lang gaat laten wachten.. Madame zit ondertussen op 314 dagen..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:21

wij gingen ook wel eens met veulen en mams het bos in, allebij de trailer op en pas los laten als je ver over de wildroosters was. ze kunnen dan nergens heen en wel lekker mee hobbelen met mams. ook wel eens dat veulen besloot heerlijk te gaan liggen slapen, sja dan moet je even pauze houden. ik zou dit zelf met mijn merrie niet durven, maar het was toen wel altijd heel leuk. (wel als het veulen wat ouder is he, en niet zon eigenwijze die het hele weiland al alleen door durft te lopen)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:01

Passia is weer hengstig. Ze word deze week opnieuw gedekt. het is erop of eronder voor haar, als het deze keer niet lukt gaat ze terug naar haar eigenaar en kopen wij haar dus niet.
Overigens weet ik nu gelijk hoe het er in de natuur aan toegaat als een merrie zich niet wil laten dekken maar wel hengstig is, ik kan je vertellen dat ik aan de hand dekken verkies boven natural dekken in zo'n geval... Stom is dat als een merrie wel hengstig is en de hengst steeds verleid, maar zodra hij wil springen erop los begint te meppen... Ze zal wel eens een nare ervaring hebben gehad met een ruwe brute dekking in het verleden ofzo...

Shanaia's uier groeit gestaag. Farada logeert hier tot 1 maart, dus ze kan gezellig zelf controleren enz. Knipoog

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:15

Frenia : jij hebt lekker wat uitgegeven zeg.
Hoop dat Angel zich aan de uitrekendatum houd voor je en dat je rustig kan genieten als je puppy komt en je ook rustig naar de show kunt en naar Parijs. Lekkere buiken hebben ze.

xWhitneyx : Mooie tinker met lekkere schone sokken.

salliona : Bonnie krijgt haar eten nu over 4 á 5 maaltijden verspreidt anders eet ze bijna niets en vreet Maaike alles op. Maaike krijgt 3x een maaltijd.

jennyk : Ja ik begin nu toch ook erg te twijfelen hoop wel dat het er maar 1 is.

Muzefee : Beterschap en bij jou schiet het dus ook al op.

Rian1984 : Bij jou wordt het ook al spannend over een maandje maar dan ben jezelf dus aan de beurt.

minnie_muis : Dat is erg leuk hé als je het veulen ziet bewegen.

Unaira : mijn shetten genieten nu ook erg van een wandelingetje.

De DA is hier net geweest en lag helemaal op zijn knieeën naast Maaike heel haar buik heeft hij afgetast. Ik moet haar goed in de gaten gaan houden want het komt wel eens voor dat er banden scheuren als ze te dik worden. Mocht ze echt last van haar buik krijgen en kolieksymtomen gaan vertonen dan moet ik gelijk bellen. Mijn vader stond er ook bij en schrok toch wel even toen hij dit alles hoorde, hij deed er nogal een beetje lakoniek over, nu dus niet meer. Alles bij Maaike staat strak gespannen. Ook moet ik in de gaten houden of ze last van haar rug gaat krijgen want zo één kan makkelijk een hernia krijgen zei hij.
Ook heeft ze oogdruppels gekregen want haar ogen zijn ontstoken. Ik was al bezig met een zalfje maar dat werkt niet echt bij haar. Nu moet het binnen 4 dagen over zijn.
Hoop echt dat ze het vol kan houden maar twijfel steeds meer of het wel goed gaat.

Over Bonnie was hij zeer tevreden die ziet er ook super uit gelukkig.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:18

spannend dus Mabon.... ik zal voor haar duimen Ja

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:21

ik hoop ook dat het goed blijft gaan met maaike, ze moet nog een stukkie

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:21

Hopelijk gaat alles goed met Maaike Mabon! Ach gut

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:30

Mabon: ook ik duim heel hard mee dathet allemaal goed komt met maaike.
Heeft da verder verteld hoe het anders moet?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:32

he sterkte mabon! Hopelijk komt het goed...

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:33

Mabon: Ik duim ook mee hoor!