Merrie zat op dag 342. Had met binnenzetten rond half 7 een klein harsje aan 1 tepel. Verder geen tekenen, behalve dat ze heel rustig was (ze is altijd heel rustig en de afgelopen dagen nog meer, was er echt klaar mee). We hebben gegeten en de kinderen op bed en daarna naar achteren om te voeren en de birthsensor om te doen. Bij binnenkomst zag ik haar niet staan, dus gelijk gekeken en ik zag dat ze bezig was. Ze was een beetje bezweet, dus gelijk de stal ingegaan. Twee beentjes er al uit en een stukje van de neus. Haar toen geholpen, maar het veulen leek al weinig teken van leven te geven. Op zich dat wel eens eerder meegemaakt, maar dan gaat het meestal wel goed, maar nu bleef het veulen heel stil. Mijn vriend belde ondertussen de dierenarts, die was er met 2 minuten. Hartmassage gegeven en adrenaline gespoten, maar mocht allemaal niks helpen.
We weten niet waar het fout is gegaan. Of het veulen al dood was in de merrie, of dat het gestorven is bij de bevalling. Dierenarts kon hier ook niks over zeggen. Met de merrie gaat het goed, die is heel rustig nog steeds. Straks even oxytocine spuiten voor de nageboorte en de biest melken om in de vriezer te doen, mochten we het in de toekomst nodig hebben. Merrie kijkt wel af en toe, maar was al wel wat hooi aan het eten en negeert het veulen verder. Ze ligt wel nog, dus we houden het goed in de gaten.
Jaydee_WP
Geplaatst: 22-03-22 22:42
Oh nee Goldenarrow... Wat verdrietig... Hij ziet er zo perfect en af uit. Enig idee wat er fout is gegaan? Heel veel sterkte...
Edit; we waren tegelijk. Fijn dat het met de merrie goed gaat.
Wpaard
Geplaatst: 22-03-22 22:46
Ohw wat naar zeg gecondoleerd en sterkte Goldenarrow.