[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:44

Uier is zeker niet op z'n dikst nee ben benieuwd tot hoe ver ze door groeit

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:46

Je kunt bij robin mobile een maandelijks opzegbaar abbonement nemen van €19,95 p.m voor onbeperkt 4G internet... wij hebben elk jaar ongveer 4 tot 5 veulens over 2 maanden verdeeld en dit is ideaal! We hebben dan ook niet midden in de nacht dat het kaartje op is...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:49

Ik heb een abonnement met 5GB internet, en heb op de meeste plaatsen waar ik ben ook nog wifi. De kaartjes waar de meesten het hier over hebben zijn nodig voor birth alarm. In principe verbruik je daar niets mee, maar moet je die dus wel ieder jaar opwaarderen. :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:11

courtjuh schreef:
Je kunt bij robin mobile een maandelijks opzegbaar abbonement nemen van €19,95 p.m voor onbeperkt 4G internet... wij hebben elk jaar ongveer 4 tot 5 veulens over 2 maanden verdeeld en dit is ideaal! We hebben dan ook niet midden in de nacht dat het kaartje op is...

Maar die mag je daar officieel niet voor gebruiken (fair use policy). Dus als je teveel internet gebruikt, kunnen ze je internet afsluiten. Zo staat het in hun voorwaarden in ieder geval.

Wat groeien de uiers hard zeg! Straks hebben we 6 veulens in een nacht :D spannend allemaal hoor!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:18

glowy lijkt wel wat stil te staan wbt uiergroei, haar kont word wel puntig nu, zakt helemaal in, camille begint wat uier aan te maken

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:20

LinSa schreef:
courtjuh schreef:

Maar die mag je daar officieel niet voor gebruiken (fair use policy). Dus als je teveel internet gebruikt, kunnen ze je internet afsluiten. Zo staat het in hun voorwaarden in ieder geval.

Wat groeien de uiers hard zeg! Straks hebben we 6 veulens in een nacht :D spannend allemaal hoor!

Ohh wist ik niet...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:40

suffie schreef:
Hier wordt serieus gewerkt :P
[ [url=m/ks1q6F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stomme mobiel, verkeerde foto. Deze hadden jullie al gezien :+ Lara is inderdaad een koffievos met sabino.

Hier de juiste foto waar aan gewerkt werd:D

Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:58

Dames ik heb continue meegelezen en ga vanaf nu weer wat meer mee kletsen nu het veulenseizoen toch echt van start is gegaan.

Voor degene die al een gezond veulen hebben, van harte, geniet ervan!

Zie al behoorlijke uiers voorbij komen en merries die toch al richting uitgerekende datum gaan.

Wij zitten nu pas op 226 dagen dus hebben nog even te gaan maar veulen is wel duidelijk aanwezig zo nu en dan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:51

Welkom terug Carmuh!

Suffie ha ik dacht al,wat heeft die foto met de titel te maken? :')
Ferm uier,die lijkt er zo goed als klaar voor toch? Lekt ze melk normaal?

Tiny belde mij alweer op rond 11 uur,ze staan een dagje op stal met het rotweer van vandaag (hagel en buien al de hele dag en kkkoud),ze zal haar middagdutje al begonnen zijn. :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:23

hier staan ze met de deuren open , ze kunnen dus naar buiten maar blijven liever lekker binnen :)glowy geeft niet heel veel valse alarmen, per nacht 2 á 3 keer, maar telkens als ik op de camera's kijk ligt camille helemaal languit in haar stal, dat word nog wat -O-

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:05

Pretty, normaal houdt Lara zich netjes aan het boekje, dus hopelijk nu ook. Beide andere keren kon je de klok erop zetten dat het veulen kwam.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:11

Ach Tinniie, arme Satinka. Sommigen hebben er ook zoveel meer last van dan een ander. Hopelijk is ze er snel van af (en wordt ze gek van een rondspringend kind naast zich). Schiet in elk geval mooi op. Heerlijke 3-buiken-op-een-rij-foto....
Droversrun, die Guusje! Dat wordt nog wat.
_Karin, Jillz is knap <3 Ondanks dat ze tonnetje rond is.
Vulina, da's wel apart, dat Nika er opeens bij is. Dieren voelen zoveel, maar ja, kan ook een ondeugende bui zijn natuurlijk :D En Pretty, wat een bijzonder verhaal van Clio. Dat vergeet je nooit meer. En jeej, toch iets schot in de zaak.
Wauw Nicole, dat was dankbaar werk. Mooi geworden zo!
Oe Kimsel94, je bent gewaarschuwd qua draagtijd. Pff, hopelijk laat ze dit jaar niet zo lang op zich wachten.
Evelien_MG, ik vind het een knapperdje zeg. Wat een trots ding.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:26

Ik laat ook maar weer eens wat van me horen! :wave: In dit tempo houd ik het helaas niet bij echt actief mee te kletsen, maar ik lees zeker trouw mee!

Birthalarm problemen klinken lastig! Ik kan jullie geen tips geven, net zoals ik geen advies over de camera's kan geven. Ik ben echt A-technisch :')

Vulina, wat bijzonder dat je hond bij de merrie in gaat liggen! Hopelijk snel een veulentje voor jou, ze is al aan de tijd.

Wat onwijs leuk dat je drie generaties aan merries hebt Murosch, heel gaaf!

Guusje, wat een moppie is dat zeg! Volgens mij gaan al onze harten daar harder van kloppen <3

Komt schot in de zaak Seven! Uier is al aardig ontspleten. Arme merrie, ze heeft het er maar zwaar mee :(:)

Bij jou begint het er ook op de lijken Chantalll!

Wow, Lara is enorm! Merk je nu er een veulen van een paardenhengst in zit dat ze groter is dan de voorgaande jaren of maakt dat niks uit? Uier wordt ook al serieus.

Leuk dat je regelmatig dat lijstje plaatst Gwenvd, overzichtelijk om te zien welke merries er op knappen staan! dat zijn er al heel wat....

Chique ding Evelien_MG!

Uier van Tiny ziet er ook aardig klaar uit! Nu dat PH nog naar beneden en een veulentje er uitpoepen! *\o/* De andere merrie maakt ook alvast een beginnetje.

Bereid je maar vast voor Jolandje, leuk zo'n platslaper. Hopelijk blijft Glowy lief voor je en kom je nog enigszins aan je slaap.

Ik had een vraagje aan de dikkebuiken-bokkers die niet aan huis werken. Hoe combineren jullie dat met de bevalling? Bin is 30 mei uitgerekend en heb vakantie aangevraagd van 21 mei t/m 10 juni. Hoop dat het veulen zich in die periode aan gaat dienen, maar dat is natuurlijk altijd afwachten.

Dit is zo vet! Ik ben echt heel nieuwsgierig naar dit kleine druktemakertje <3

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:04

haha evita daar zit goed leven in :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:49

Evita, dat zou er zeker mee te maken kunnen hebben, al waren de veulens van Lara altijd al groot bij de geboorte. Het is natuurlijk ook het 3e veulen nu en dit jaar is ze voor het eerst weinig tot niet gereden tijdens de dracht, omdat wij zaten met de verkoop van de boerderij, verhuizing, verbouwing en geen rijbak ter beschikking. Dat zal er ongetwijfeld ook aan bijdragen dat ze wat "uitgezakt" is. Alle spieren zijn weg :7

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:54

Evita....die is duidelijk aanwezig haha

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:08

Wat gaaf zeg Murosch, 3 generaties!

Dat klopt Courtjuh, maar mijn Mifi router werkt enkel op 3G. En de onbeperkt 3G bundel van RobinMobile heeft een veel te trage upload snelheid voor het versturen van camera beelden.

Wauw Evita, wat een beweging joh. Dat is echt geweldig om te zien! Bij Pip heb ik het helaas nog nooit zo duidelijk gezien of gevoeld. Gaaf dat jij het wel hebt gezien!

Hier afgelopen nacht geen valse alarmen, ik had gisteren het hooinet hoger gehangen en het alarm op slaapstand gezet omdat ie continu alarm sloeg als Pip het onderste hooi uit het net met gekanteld hoofd op at.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:13

Evita, dat is zo mooi om te zien he, echt zo leuk!

Nikita, fijn dat het geholpen heeft om je hooinet wat hoger te hangen, toch iets minder slapeloze nachten nu :)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:23

Bij tooske zat er vandaag een ooievaar in de wei... is echt nog te vroeg vandaag 306 dagen “ pas” aaahhh... gister bij haar kraamstal gaan kijken. Moest helaas ineens switchen van plek..andere gereserveerde plek voelde niet meer goed... onderbuik gevoel en rare mail ontvangen waardoor wij dachten...dit past niet bij ons. Nu een paradijsje gevonden..heel blij mee .over 1,5 week gaat ze naar deze stal.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:27

Kan ze niet wat eerder LdB? Wij doen altijd minimaal een maand van te voren, wegens het aanmaken van antistoffen tegen de omgeving.. En natuurlijk voor het wennen..
Wel erg fijn dat je nog een plekje kon vinden!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:27

Een combinatie van omstandigheden dus Suffie. Ik ben benieuwd of dit veulen veel groter gaat zijn.

Haha, daar zou ik ook niet over nagedacht hebben Nikitaxx! Hooi eten ze de hele dag, dan zal je non-stop gebeld worden. Gelukkig is dit probleem opgelost.

Ja, leuk he, zo’n actief veulen! Ik vond het ook een machtig mooi spelletje, alleen Bin keek me op een gegeven moment erg boos aan. Die vond het overduidelijk niet zo grappig. Bijzonder dat het bij de een heftiger is dan bij de ander...

Fijn dat je een beter passend plekje gevonden hebt voor Tooske Ldenboer! Je moet natuurlijk wel een goed gevoel hebben. Ik zou haar ook zo snel mogelijk willen verhuizen ivm de op te bouwen antistoffen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:50

Evita, Vien is tegelijk uitgerekend, en ik heb ook dezelfde dagen vrij genomen. Had toen het idee als het eerder of later komt ruil ik wel met een collega. Maar nu dus noodgedwongen van baan geswitched, dus hopelijk komt het veulen niet heel erg vroeg....vorige kwam met 344 dagen.
Heb gelukkig wel stalgenoten en staleigenaar die haar in de gaten houden.

Oei LdenBoer, dat is nog laat verhuizen...dacht dat ze vier tot zes weken van tevoren aanraden ivm het aanmaken van antistoffen.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:25

Dukke baby

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:23

guusje <3 krijg zo zin in een veulen als je haar ziet

ldenboer idd laat maar als het niet anders kan, probeer dan je stal goed ontsmet te hebben voor ze erin gaat en geen contact met anderen

nou ja de buikspieren gaan echt hangen als er niet mee getraind wordt suffie en flo is daar een goed voorbeeld van :')

evita echt leuk die bewegingen he

knap murosch drie generaties op rij, en vind het nog steeds opmerkelijk hoe de flaxen op de een of andere manier je merrie heeft overgeslaan en bij veronia zo duidelijk is

camera's/ alarmen pfff altijd handig als ze gewoon werken. Ik zal mijn alarm binnenkort ook eens van onder het stof moeten halen. Hoop dat alles nog werkt. Ik heb geen gsm ontvanger dus geen gedoe met kaarten.

oh en ik werk maar half time, iedere voormiddag en als het er naar uit zou zien dat ze alsnog smorgens zou gaan dan blijft manlief wel thuis of neem ik alsnog verlof. Ik neem geen verlof van te voren, Flo is andere jaren altijd heel duidelijk geweest dus ik hoop dit jaar ook _/-\o_ . En die draagt tot hiertoe altijd rond de 345 dagen.

seven begint echt spannend te worden aan haar uier te zien

pretty nog niks op komst dus, wel nu veel regen dus dat ze nog maar even wachten op droog weer
leuk he van die merrie's die je steeds opbellen, lief van ze, ze kunnen je soms ook echt niet missen :Y)

knappe jongen evelien MG, lange stelten zitten er onder

jolandje staan ze nu al apart van elkaar? vervelend die platslapers, Elsa kon hier zo uren platliggen, had nochtans eens gehoord dat paarden niet lang op hun zij konden liggen NOT....

Tinniie nog nieuws?

vulina nog geenenkele die aanstalten maakt?

knap gedaan met de stallen Nicole.

welkom terug carmuh

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:35

Ldenboer, fijn dat je nog een ander plekje hebt kunnen vinden voor Tooske, succes met de verhuizing straks!

Onze 300 dagen foto van vanavond :D
Afbeelding

Uier is echt een hele hoop zucht, ze houdt echt veel vocht vast, ook in de benen. Na even stappen is het ook niet meer zo vol zoals het lijkt op de foto
Laatst bijgewerkt door Kimsel94 op 08-03-18 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt