Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
juval schreef:ik heb een plekje besproken bij stal Huusstede. Maar ik twijfel nog, t is best ver weg, en ik wil er denk ik toch liever zelf vaak naar toe. maar goed, dat zien we wel als het zover is. misschien kan die ook wel thuis blijven (als julia het ermee eens is dat Lucy vertrekt) ... maar het hangt van het veulen af.
Tinniie schreef:Wij fokken altijd met K.I.
Stuk veiliger voor merrie en hengst en hogere slaagkansen op dracht aangezien je op de juiste moment op de juiste plaats zit
Annikab schreef:Hier beide keren KI gedekt, maar daar hoefde het rietje niet van ver te komen. Wel iets meer kosten inderdaad.
Mijn ervaring met opfok is dat de goede opfokken al snel vol zitten en je daar echt moet reserveren. De opfok waar mijn hengst staat en m'n komende veulen ook naartoe gaat, had eind 2016 nog maar 1 plekje op de reserveringslijst voor de 2017-veulens...
Vulina schreef:Annikab schreef:Hier beide keren KI gedekt, maar daar hoefde het rietje niet van ver te komen. Wel iets meer kosten inderdaad.
Mijn ervaring met opfok is dat de goede opfokken al snel vol zitten en je daar echt moet reserveren. De opfok waar mijn hengst staat en m'n komende veulen ook naartoe gaat, had eind 2016 nog maar 1 plekje op de reserveringslijst voor de 2017-veulens...
Wij zitten ook elk jaar vol. Voor 2017 reserveren kan bij ons niet eerder dan dat je weet wat je krijgt, qua geslacht. Veel mensen reserveren wel al in: kun je plek vrij houden voor 3 veulens, maar uiteindelijk is dat niet eerder 'vast' dan wanneer de veulens er zijn. Daarbij fokken veel vaste klanten elk jaar een aantal voor de verkoop en een aantal om op te fokken. Daar komt dan geslacht en potentie bij kijken, voordat ze weten hoeveel hier komen. De enigen die zeker weten dat ze het veulen houden, zijn vaak de particulieren die eenmalig/een enkele keer een veulen fokken..
Wij gaan dit jaar 2 loodsen bij bouwen. Een grote en een kleinere. In de 'hoop' dat we dan eens plek over hebben voor de late reserveerders en nieuwe klanten(afgelopen jaar ook een hok bijgebouwd voor pensionklanten. Die zat binnen een week vol
)