[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:30

de L is een vreselijke letter, baal nog steeds dat ik die toffe merrienaam van dit jaar niet heb kunnen gebruiken

fokfanaat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:32

kom nu nog niet verder dan Lolitalexa of Lovelylexa

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:34

Pinda gaat naar NRPS, dus als hengstje is moet hij met een S en anders staat het vrij. Zowel voor hengst als merrie heb ik al een naam die me erg bevalt <3 Ben benieuwd wat het gaat worden!!

L bij het KWPN vond ik ook lastig, maar had ik al een goede naam voor zowel hengst als merrie. Helaas is die voor mij voor altijd verbonden aan het vruchtje die ze kwijt is geraakt dus niet meer gepast voor Pinda.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:35

Lijkt me inderdaad geen makkelijke letter. Wij zitten dit jaar met de K, heb al wel het een en ander. Ik maak altijd een hele lijst en dan zie ik per veulen wel of er wat tussen zit. Misschien een leuke uitdaging voor andere naam-fanaten: wij hebben hier de veulens van Bonneke waar we altijd een cijfer in verwerken. Begon met FFW88, toen Go4it, High5 en Ikz11. Nu dus met een K. Iemand een geniale ingeving?? 8-)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:39

een S is idd leuke letter

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:48

ik zat even te denken nav die L, misschien is Levilexa nog wat :)

De naam die ik had was Leevy (personage uit de Hunger Games, wilde per sé iets met film/boek ivm combi Spielberg en Romy -Schneider :+ -en die naam vind ik al jaren tof plus zelfde opbouw als Romy), maar helaas is dat voor mij dus een gepasseerd station aangezien dat bij het verloren vruchtje hoort voor mijn gevoel. Wie weet heeft een ander hier er nog wat aan :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:55

grote kans dat ik, als ik mijn oudje volgend jaar nog laat dekken, ze naar Spielberg gaat.
hengst valt zelf niet op, maar geeft ze fijn

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:03

Ja inderdaad, karakters zijn echt top en geeft doorgaans mooi maat en prima lopen :j Geen keurings/verrichtingskanonnen maar gewoon goede sportpaarden waar veel mensen mee uit de voeten kunnen. Mijn dame is superlief maar wat heet en sensibel met veel "gewapper" qua lopen, dat in combi met Spielberg hoop ik op een braaf beestje wat wel heet te rijden is zeg maar, en een vrij aardig vermogen. :)

Maar goed, de enige zekerheid wat ik heb is het formaat van de oren....zowel mama als papa hebben fikse flappers :7 :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:04

Ikz11 was het denk ik inderdaad. Ofwel izzytof.

Veulennaam heb ik nog lang niet. Merrie roepnaam heb ik. Stamboeknaam niet. Hengst heb ik nog niets. Twijfel zoveel haha!

K met nummer is moeilijk zeg! K8 (maar dan moet ie int engels. Keight)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:07

Hier geen verplichte letter gelukkig. Maar nog wel aan het denken over namen.
Als eerbetoon naar Ryon wil ik eigenlijk iets met een verwijzing van zijn naam erin.
Maar ik heb eigenlijk nog niet echt een namen waarvan ik zeg, ja dat is het.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:07

Oei wat gaan jullie hard....
Mooie foto van je shetje. En gefeliciteerd. Toch een hele goede prestatie.

Vandaag chakira en indi van het natte land gehaald. Mogen ze nu even een dag of twee bij de buren op het kleine stukje lopen en als daar het gras op is, lekker weer op eigen land en vooral droog.

Ik scan ook niet meer. Zie trouwens ook nog geen beweging. Moet zeggen dat dat nooit extreem is geweest. Of ze slapen elke keer als ik bij de paardjes ben. :7

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:11

Hier waren de bewegingen wel extreem. Zelfs even erg als die van marije, maar niet altijd gefilmd. Joe was een hele drukke in de buik.

Hoop dat het veulen van marley ook zo druk wordt, vind dat zo mooi om te zien.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:04

Namen met de L, hmm, het moet eindigen op Lexa fokfanaat? Ik ga nadenken :D

Mijn merrie heet Waterland's Azia, bij de welsh heb je geen beginletter. Wil wel een naam met de A, als pinda n beetje op moeders lijkt wordt het waarschijnlijk Borgstijns Arrogance of Attitude haha :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:11

Arianne, De stalnaam Spots N Dots moet er nog voor en meestal vind ik 3-delige namen erachter leuk, bekt het lekkerst. Dus de stamboeknaam heb ik al voor 1 van de 2. En het is een unisex naam Giddy-Up, dus heel makkelijk :D

Ik had er graag iets met 'Wish' in verweven ivm de vader, maar dat zal bij eentje dus al niet het geval zijn.

Eens nadenken over K en cijfers! Iets met KR8? Kr8patser bvb?

Ik had vroeger een ellenlange veulennamenlijst, maar nog nooit iets van gebruikt :P Altijd ingevingen geweest eigenlijk.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:52

Hier wil ik er sowieso SDT Sampson's ....... liefst iets engels.
Femme fatale vind ik leuk maar die is volgens mij al vaak gebruikt.
Vind namen uit films ook vaak wel leuk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:53

Oeh namen! Ik heb nog geen specifieke namen. Eigenlijk met een b beginnen. Maar we zien nog wel. Hengst erin vermelden/vernoemen is leuk maar gezien die officieel Heijn heet, wordt dat em niet haha. Grootvader is fairy arwr. Grootvader van merrie en hengst heten arwr. Dus arwr zal wel weer een rol gaan spelen mss

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:01

Die namen. Ik had ook wel eens wat bedacht, maar meestal werd er ter plekke wel iets verzonnen. Dit x heb ik de letter J. Ofwel de eerste naam met een j of de roepnaam met een j. Ben daar niet zo heel erg streng in. En graag wil ik ook iets van vader en moeder. Maar dan maak ik het mezelf soms erg lastig. :(

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:27

Wat creatief zijn jullie zeg met namen!
Die met cijfers vind ik erg leuk gevonden, kr8patser vind ik echt leuk!!

Giddy-up is ook erg leuk hihi

Oeh de letter J lijkt mij best lastig

Bij mij moet het ook met de L beginnen, als het een merrie wordt staat haar naam al vast:
Lenthe
Als het een hengst wordt vind ik Lacoste of Lays erg leuk.
Verder heb ik nog niet nagedacht :P

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:17

KoudbloedKim schreef:
Neonlight, ik zal daar eens naar kijken. :j
Ik weet dat ze drachtig is, maar zou graag een teken van leven willen krijgen.

Bij ons is de naam ook al bekend.
Die hebben we al bedacht voor we überhaupt de hengst al hadden uitgekozen. :+
Kim's veulen gaat Beertje heten, Beer als het groter is. <3

Leuk en toepasselijk :D

Ik heb ook voor eentje al een gelijkaardige naam :P die gaat Tank heten. De rest is afwachten als ze geboren worden. 2 stamboeknamen heb ik ook al in mijn hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:32

Haha, namen verzinnen is zo leuk! :D

Ik dacht ook aan iets met Naughty, maar ben bang dat ik dan iets over mezelf afroep. _O-

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:33

Oeh namen! Als het een hengst wordt noemen we hem misschien Lord of the Wings of Loki of Lancelot(die laatste vind ik niet zo, maar wil mijn moeder graag). Als het een merrie wordt, gaat ze Lief heten. Of misschien gespeld als Leaf. Dat weten we nog niet.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:54

Nou als mensen nog ideeën hebben voor stamboeknamen en zich graag laten gaan in de meest gekke namen. Je mag ze altijd zeggen hoor hihi!

Floki vond ik heel leuk, maar ja die doet mee in vikings als euhm ja dorpsgek een beetje.
Ragnar zou ik heel graag een toekomstige dekhengst noemen (eentje waarvan je ziet 'ja die heeft kwaliteiten!)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:04

Je kan er ook nog Kr8p@ser van maken, maar dat wordt misschien moeilijk lezen :P

Oeh hier ga ik nog verder over nadenken, leuke uitdaging met die cijfers!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:29

Hier nog geen flauw benul met namen,denk dat ik de engelsen op facebook wel wat laat bedenken als de veulens geboren zijn.

Papa van beide veulens heet Hylander

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:49

veulen namen beginnen hier met de stalnaam Josta, en dan de naam van de vader en dan de naam van het veulen, dit jaar dus , Josta Eragons..... en Josta Billy's .....