De geboorte melders op temperatuur werken toch op zweten? Dat doen ze pas op het moment dat ze echt bevallen. Boeren zeggen dat de temperatuur daalt 24 uur voor de bevalling. Minimaal 1 graad met normaal. Om daar zeker van te kunnen zijn zijn we 2 weken voor de uitgerekende datum begonnen met temperaturen. En dan 4 x daags. 7:00-12:00- 18:00 - 23:00 Daar zat uiteraard bij alle merries wel een kleine schommeling. Ook afhankelijk van de weersomstandigheden. Maar er was er maar 1 die om 18:00 een daling had en dat om 23:00 nog steeds had en om 5:00 ongeveer het veulen geboren werd. Bij de andere merries zou het natuurlijk kunnen zijn geweest dat tussen de laatste keer tempen en bevallen wel een daling was
AnniekSlijk
Geplaatst: 28-02-15 17:25
Zo! Ik ben een week op vakantie geweest en geen WiFi gehad, had van vanille toch echt wel een veulen verwacht!! Maar helaas ze steld het geduld nog even op de proef!
Daar in tegen wel wat nare berichten, sterkte voor de gene die veulentjes en huisdieren zijn verloren!
De veulentjes die vrolijk rond dartelen zijn wel super schattig! Belle in het roze vind ik echt super schattig!
Voor vele schiet het echt op! Straks barst het echt los! Veel volle uiers!! Mijn merrie zit nu op 298 dagen! Bijna 300, en ik vind het ook super spannend, begint nu wat verandering te tonen in t uier, niet veel, maar het voelt wat steviger. Geen echte theezakjes meer
Nou ik denk dat Vanille wel eens voor deze nacht zou kunnen zijn . Ze heeft al heel de namiddag niet van haar hooi willen eten en ze loopt enorm chagrijnig
R.X.
Geplaatst: 28-02-15 18:00
Loesje, een handje brok krijgt ze. Dan nog een halve blok van summervit van pavo en meerdere keren hooi.
Go vanille!
Laatst bijgewerkt door R.X. op 28-02-15 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier ook een drachtige merrie van een vriendin van me. Pony romy is in Juni pas 3 jaar maar helaas toch al drachtig gekocht van de markt. Ze heeft gefunctioneert voor de bloed tap, en hebben dus een beetje kunnen rekenen wanneer de einddatum zou zijn. Eind maart hebben we uitgerekend. Maar net even weer gekeken en de uier is al flink vol aan het lopen. Vorige week waren het nog 2 mierentietjes haha.
Wat denken jullie? De buik hangt al in een punt en de banden beginnen achter ook al slap te worden... Spannend haha!
Spannend Maaike! Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig. Dan krijgen jullie ook weer wat meer rust
Muronia
Geplaatst: 28-02-15 19:20
Spannend Maaike, zou het nu dan toch eindelijk???
sultan15 fijn dat je de camera klaar hebt! Hier helaas nog steeds niemand gevonden die hem wil installeren
Balou_k gelukkig maar dat ze wat fitter was vandaag. Ook best begrijpelijk dat ze moe is van het moederen, is ook geen gemakkelijke taak he
Dustinlover vetje is wel een knappe pony hoor!
R.X. ik hoop dat het snel gedaan is met de diarree, lastig als je de oorzaak niet goed kunt vinden..
Wij zijn vandaag met de stal aan het werk geweest. Even wat dingetjes aan de zijwanden gerepareerd en verbeterd en de tussenwand voorzien van een plaat (het stuk voor de tralies was helemaal open). Een extra lamp in de stal en de camera is opgehangen (alleen werkt hij dus nog niet). Ook hebben we een bovenluik eraan gemaakt, zodat die in noodgeval ook dicht kan.
Balou_k
Geplaatst: 28-02-15 19:31
Blije eitjes!
irischcob
Geplaatst: 28-02-15 19:48
Lekker gewandeld vandaag
Cemlys
Geplaatst: 28-02-15 20:04
maaike1994 schreef:
Nou ik denk dat Vanille wel eens voor deze nacht zou kunnen zijn . Ze heeft al heel de namiddag niet van haar hooi willen eten en ze loopt enorm chagrijnig