Hier vannacht ook niks, misschien aankomende nacht en dat zou goed uitkomen, want ik heb morgen avonddienst..Vaak luisteren de merries goed naar me
Ah Pretty wat een dotje zeg aandoenlijk
pretty
Geplaatst: 07-04-14 10:11
En nu even flink bijlezen.
Nicole "jouw" merries gaan het nu ook spannend maken dus! Dat wordt een rush,zo dicht op elkaar.
WenK Liz ziet er weer heerlijk goed uit! Mooi bijgetrokken inderdaad!
Yellomofoon in de stress! Begrijpelijk,ik zou dat ook doen! Maar ik weet dus niet zo héél erg meer of ik die testen betrouwbaar vind. Lisa had om 22u nog 7.0 en dan toch om 6u30 ergens een veulen. Het kan natuurlijk pijlsnel gestegen zijn,maar dan moet je haast om de 2 uur testen ofzo. Maar ik zie wel dat haar buik enorm gezakt is joh! Ze glanst je tegemoet,jouw merrie!
DM horses hier lukken die testen ook niet bij elke merrie hoor. Alhoewel ik nu bij Kikkie wel mag frummelen aan het uier,het is ook iets wat ze moeten leren. Maar ik heb een merrie al 10 jaar en nog mag ik er niet aankomen hoor.
SA heeft een veulenpikker! Moeten wij ook wat voor uitkijken,dat heb je in een kudde..daarom de eerste week altijd apart in een weitje!
Woogy's Pony maakt er een potje van. Sjah dat heb je met merrieveulens. En allergisch aan paardenmelk. Ik gelukkig niet,heb er ook steeds van geproefd.
Leonoor wat is ze mooi uitgevouwen,prachtige meid
Setteli leuk dat je nog meeleest en fijn dat Jazzy bekomen lijkt
Casca jouw merrie ziet er goed uit en maakt ook al mooi uier nu!
Jolindaa zoooo dat is vlot gegaan zeg,gefeliciteerd met jouw merrieveulen!!
Ayasha Pret stelt jouw geduld op de proef. Ik heb hier ook een Pretty Woman lopen en je wilt het niet weten..3 drachten van achtereenvolgens 358,362 en 362 dagen
Wij hebben ook nog de laatste weide bemest zaterdag en alles gesproeid tegen het onkruid. Dan nog even de weide bloteren over een week of 2 en dan is het weideseizoen echt gestart. Nu mag het wel even regenen hoor voor de korreltjes..
Crazy-Funky zoooo dat ziet er gewoon al een vol uier uit! Die zal toch van de eerste dekking drachtig zijn straks! Spannend!
cp 112 en al iets?? Die melktest maakt het wel héél spannend!! Oei ik lees het al,nog even geduld
Wendy1708 welkom. Wat een leuke merrie heb je daar! Ik vind ze véél leuker dan de hengst persoonlijk! Spannend hoor,wordt dus zeker een appie!
Alyel jaaa ze begint ook uier aan te maken!!
Caesar nog aan het wachten
Tanjaatjeuh haha ja inderdaad,ze kan wel doorgaan voor Robyn wasverzachter.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties op mijn ooilammetje Haar veulen vorig jaar was net zo een schaapje toen hij geboren werd. Eigenlijk zijn het klonen
Even terugzoeken,Lisas veulen vorig jaar,Milky Way
Dat haar komt wel goed. Hoop ik
Yellomofoon
Geplaatst: 07-04-14 10:55
Respect voor je bijleesupdate pretty
Ik ga inderdaad niet enkel voort op de melktest. Natuurlijk als ik 6.0 meet wel. Maar ze heeft nog te weinig uier naar mijn gevoel. De rest is in ieder geval wel al klaar.
Ahhh wat een scheetje zeg pretty! Haha en ze dacht zeker dat de winter nog moest komen met zo'n vacht hihi, ik vind het wel schattig!
Yellomofoon
Geplaatst: 07-04-14 14:19
Ik kom net terug van Casu, pH is 6.4, van gedrag normaal, maarrrrr ze had harsdropjes! Haar melk is nog wel doorschijnend... Is dit normaal voor een week op voorhand of komt het er toch echt aan nu?? Bij ons vorig veulen had onze mini shet ongeveer 12 uur voordien heel mini harsjes, lang niet zoveel dan Casu nu... Toen ik de harsdopjes er had afgedaan kwamen er niet meteen nieuwe in de plaats. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik denken moet!
goh das moeilijk te zeggen ik zou toch extra aandachtig zijn dat verschilt nl per merrie en per dracht Tinkerbell is bevallen zonder harsen, met miniscule harsjes en met mega kegels en zelfs met melk laten lopen vorig jaar hebben al mn merries me gefopt zelfs zo op het eerste zicht lijkt haar uier voller te kunnen vooral de spenen dan, maar kan net zo goed dat dit het is hoor zelfs al ken je je merrie door en door, garantie op voortekens heb je nooit ik zou toch wel waakzaam zijn een week te vroeg is niet extreem he, dat kan zomaar
FiveSports
Geplaatst: 07-04-14 14:33
verwijderd
Laatst bijgewerkt door FiveSports op 07-04-14 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt
frenia
Geplaatst: 07-04-14 14:38
Tinky in 2002 kegels
2005 geen kegels, kan foto ni zo snel vinden
2006 mini harsjes
2007 liet ze melk lopen, kan ook zo snel ni vinden
Spannend zeg dat er nu meerdere merries dichtbij komen. Passie bij mij net zo. Vond haar buik er zo vreemd uit zien vandaag. Zucht vanaf het uier tot aan de voorbenen , wat een plakaat zeg. Ze is over 20 dagen pas uitgerekend maar geloof niet dat ze dat gaat halen.
Uier kan nog wat strakker en billen zitten ook nog wat vast.
ships... heb ik weer ik wil die foal time test strips bestellen had ook al de website gevonden... maar kennelijk niet opgeslaan en nu kan ik ze natuurlijk nergens meer vinden
bedoel niet die van MHS die heb ik al besteld
Yellomofoon
Geplaatst: 07-04-14 14:49
Frenia, bij jouw merrie leken het wel dezelfde harsjes als bij de mijne. (de eerste foto dan) Lijkt net of het is ook gewoon doorschijnende melk maar dan opgedroogd. En ze is vandaag 326 dagen drachtig, dus eigenlijk moet ze nog 2 weken
De billen bij jouw merrie zijn inderdaad nog mooi rond tanja!
pretty
Geplaatst: 07-04-14 15:34
Yello toch tekenen genoeg om te gaan waken vind ik,zeker omdat het haar eerste veulen is!
Lisa had echt geen kegeltjes of harsjes en ongeveer 90 procent krijgt ze niet hier Niet eens ZO een hard uier,kon nog wat bij eigenlijk. En dit was haar 3e veulen. Zij was 321 dagen ver.
Ik bedoel dus maar,het kan
Tanja jouw merrie heeft een beste buik!!
Frenia ik heb deze besteld bij een bokker. Weet niet of ik ze volgend jaar nog ga gebruiken hoor. Ga toch maar weer afgaan op mijn eigen gevoel..
ha! eindelijk terug gevonden! en kreeg van yello ook de naam vd bokker door
ach, part of the fun is het proberen ik ben dit jaar wel weer wat voorzichtiger was vorig jaar beetje té zelfverzekerd geworden (en andere dingen aan mn hoofd toen) dat flikken ze me niet nog eens, was erg blij dat vorig jaar gewoon alles goed gegaan was
Toen ik onderweg was naar stal kreeg ik om kwart over zeven een smsje 'lieverd...het veulen is er'. Heb m'n gas ingetrapt en jawel, een beeldschoon bruin merrietje. Pony heeft het stiekem op zichzelf gedaan en toonde Jeroen om 7 uur een drijfnat veulentje, net uit het vlies. Om kwart voor zeven was ze nog niks aan het doen Foto's zullen zo erop gezet worden maar ik moet echt gaan douchen nu, is er van het weekend helemaal bij ingeschoten namelijk (bah I know...) Ze heet Myth'ara en is echt helemaal gaaf geboren met 326 dagen