Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

inkepink schreef:mwah muzefee: zul je zien dat ie dit jaar extra lang blijft oefenen.......erg leuk aangezien we hier ook nog eens middenin een mega verbouwing zitten en mijn wallen al aardig beginnen te groeien zeg maar.....maar goed het moet eerst erger worden voor het beter word zeggen ze
Dustinlover schreef:ben nu bij fab.wat heeeelleee kleine doorzichtige dingen aan uier.. Loopt af en toe op en neer maar staat nu rustig te eten.. Wat zouden jullie doen blijven of... Ze heeft nog geen melk ofzo.. Wel slappe banden..
Ik heb haar staart gevlochten, omdat haar mest zo op het eind van de dracht wat dunner is, en er anders altijd een natte sliert in de staart zit. Ik schrok me rot, want de linkerkant van de kling was mega opgezet en echt centimeters dikker en breder dan normaal. Rechterkant was vrijwel normaal. Ik ben toch maar even in de stal gaan kijken of er niet een dood veulen lag
Daarna zijn we een stukje gaan lopen, om te kijken of de boel dan zou slinken, wat niet gebeurde. Heb de achterkant en achtersokken afgespoeld, en daarna is ze weer terug naar haar hooi gegaan. Ik kan niets anders verzinnen dan dat ze vanmiddag heeft gelegen en dat het veulen erg op de achterkant heeft liggen drukken. Ik zie dat ook bij drachtige koeien op onze boerderij, dat de boel van achteren dan ook wat opzwelt. Later bleek dat ze vanmiddag inderdaad lekker in de stal heeft gelegen, dus ik maak me nu minder zorgen. Mira heeft met deze actie wel aangegeven dat ze meer behoefte heeft om te liggen, dus vanaf vandaag slaapt ze 's nachts binnen. Het was moeilijk om niet even 2x 10km in de auto te rijden om laptop en Dazzle op te halen zodat de camera aan kan en ik haar online in de gaten kan houden. Ik moet me niet aanstellen, ze is pas 314 dagen drachtig, dus het veulen komt de eerste 3 1/2 week nog niet naar buiten toe.