Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:18

gefeliciteerd en bedankt voor je reactie!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:36

@Elinax21;
wij hebben in januari ook een dood veulen gehad, die was twee maanden te vroeg.
Wij hebben het dode veulen de volgende dag naar utrecht gebracht voor onderzoek, maar zij hebben geen oorzaak gevonden.
Het kan ook gewoon een foutje van moeder natuur zijn.
Wij hebben de merrie ook afscheid laten nemen en zijn even een uur weg gegaan. Toen wij terug kwamen keek de merrie niet meer naar haar dode veulen om, wat dat betreft zijn ze best wel hard, maar als een veulen niet goed is dan drukken of slaan ze ze ook dood.
Het fijne van afscheid nemen is is dat de merrie niet om haar veulen gaat roepen, wat wel het geval is als je het gelijk weghaalt.
Ik hoop dat je hier wat een heb. Ach gut

Maar ik vind het wel altijd heel zielig voor de merrie

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:42

@ Elinax21: bah... wat een vervelend verhaal zeg. Huilen Met de merrie gaat het goed?

Geen veulentjes vannacht??? ... 't Is toch wel echt spannend bij velen...
@ Myrdal: GEFELICITEERD!!! Pling Met je 11e verjaardag! Haha!
@ PhiaBink: dat boek wordt een hit!!!

Oja:
Hyper! Fanja is vandaag 10 maanden drachtig!!! Hyper! Nagelbijten / Gniffelen

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:50

Ginger (merrie waar Annetje het altijd over heeft) is vanacht bevallen van een vos hengst veulen!!! Hyper!

Ik ga zo kijken. Ik denk dat Anne wel foto's zal maken. Mijn digi doet het namelijk niet zo goed meer!

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:55

Bij ons op stal zijn er 3 dikke buikjes, ik wil er ook wel foto's van plaatsen, maar helaas mislukt dat altijd. Bloos

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:02

onze merrie heeft de hele dag afscheid kunnen nemem, maar toe we het weghaalden werd ze wel gek. terwijl ze daarvoor mooi aan het grzen was ver van haar veulen!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:06

elinax21: He wat vervelend sterkte ermee Ach gut

Verder nog niks nieuws hier zie ik!! of heb ik wat gemist heb het even snel doorgelezen Bloos

Nou hier vandaag weer een mijlpaal gehaald we zitten vandaag op de 300 dagen dracht. Knipoog
gisteren zijn ze de grote wei op gegaan en daar blijft ze voorlopig dag en nacht staan lekker hooor!
Was voor jasmijn ook gelijk een soort vuurdoop de 1e keer echt uit haar dak gegaan met haar been(ze heeft een flinke peesblesure gehad) dus was voor mij ook wel spannend !!! We hopen er het beste maar van want ze heeft toch wel even flink gerend!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:22

jaaaaaaah! Hier wel een veulentje!
Vandaar dus ook dat ze zoveel plaste gisteren, haar kont zo blubber was en haar staart alle kanten op kon! (zie de update op vorige pagina van gisteren)

Ik ga zo kijken, dus dan volgen er vast ook wel foto's!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:24

@elinax21: Sterkte er mee. Je hebt gelijk dat je de merrie eerst afscheid heb laten nemen. Dat heb ik Angel ook laten doen toen ze haar veulen verwierp(dat was al op 5 maanden), Angel heeft niet meer lopen zoeken oid.

Roos nog steeds niets. Ze heeft wel de hele nacht liggen steunen en puffen. Steeds recht liggen en dan weer plat. Maar helemaal niets. Ik ben inmiddels wel helemaal kapot.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:28

Anette: Gefeliciteerd!!!!!! Foto'sssssssssssssssssssssssssssssss

Dennis: Ik had bij jou merrie toch ondertussen ook wel wat verwacht. Vooral omdat ze al een beetje onrustig was enzo. Jammer. Ik kan me voorstellen dat je moe bent. Ga je nog effe bijtanken vandaag?

Fnanne: Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!Nog maar 1 maand ( tenminste als ze niet overdraagt wat ik niet voor je ga hopen)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:39

Party!! Annetje gefeliciteerd!! Party!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:47

annetje gefeliciteerd!! Haha! Haha! die is snel gegaan zeg! Haha! ben benieuwd!

SJEEEEEEEEEEEENNNNNNNN?????????????

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:30

Annetje gefeliciteerd!!!! Een hengstveulen, hoe gaat hij heten, is alles goed gegaan, nog op 30 april of 1 mei?

Net terug van Myrdal, haar kont is helemaal ingevallen en ze heeft het vandaag zwaar. Ook heb ik maar eens geprobeerd wat de staart kon en die kan plat op haar rug. Wel is ze nog heel relaxed. En toch af en toe drammerig, hormonen..... Iemand zei vandaag tegen mij, het zal nog wel even duren, want ze is zo rustig. Maar dat is maar schijn, ik heb haar al 7,5 jaar en ze staat hier nog maar een half jaar, dus ze kennen haar nog niet zo goed. Myrdal is er heel goed in om iedereen voor de gek te houden, ze geeft het nooit aan wanneer ze ergens last van heeft, ze blijft altijd haar best doen en is altijd lief tegen mij. Dus ik vertrouw maar op mijzelf, ik ken haar tenslotte het best. En ik heb al veel drachtige merries meegemaakt, sommigen laten veel zien, anderen doen nauwelijks wat anders, ik denk dat Myrdal tot de laatste categorie behoort....

Trouwens Sjen?????

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:40

Annetje gefeliciteerd!

Hier ook nog niks! Echt balen, want het leek er zo op gisteren. Ik ga zometeen wel weer kijken bij d'r, maar ga niet zoals gister de hele dag erbij zitten want het is veel te lekker weer.
Vandaag heb ik Siena trouwens precies drie jaar Haha!

Bij jou dus ook spannend Myrdal!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:44

@ Annetje: Haha! GEFELICITEERD!!! Haha! Foto's??? Bloos
@ Hannelore: tijdens haar vorige drachten (4x) heeft ze steeds keurig op tijd (de dag zelf) geveulend, heb nog geen boek van Macy kunnen ontdekken, dus ik hoop... Knipoog
@ Gitta: Haha! 300 dagen!!! Pling
@ Sjen: Ach gut
lowara???
Vrijalover???

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:48

Fnanne, dat is nu idd al wel de 10e keer dat je mij die smiley gestuurd hebt Haha! Ik hou het ook bijna niet meer vol, van nieuwsgierigheid, maar ook m'n rug... Verdrietig
Maar het gaat beloond worden....en snel hoop ik

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:50

@ Sjen: en prompt zou ik je dus nu weer dezelfde smiley sturen... Haha!
Maar dat zou te ernstig zijn... Een dagje lekker in het zonnetje doet vast wonderen!!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:04

Bij tanken vandaag? Nee, dat zal er niet in zitten. We doen normaal met z'n 3en 7 pony's hier thuis. En van die 3 zijn er nu 2 in Frankrijk. En ik moet nog werken ook vanavond. Ik zal kijken of ik dat vol houd, misschien meld ik me wel ziek. Ik weet van vermoeidheid af en toe niet meer waar nu boven en waar nu beneden zit.

Roos staat er nu gewoon weer rustig bij. Wel nog aardig met zich zelf bezig, maar gezellig in de kudde te eten. In het weiland er naast is niet gezellig genoeg vind ze. Ze is de kuddeleidster, dus ik hoef niet bang te zijn dat ze door de andere op gejaagt word.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:06

Myrdal schreef:
Annetje gefeliciteerd!!!! Een hengstveulen, hoe gaat hij heten, is alles goed gegaan, nog op 30 april of 1 mei?

1 mei. Ja De eigenaresse heeft nog snachts een keer gekeken en vond haar toen niet veel onrustiger dan anders. Sochtends heel vroeg werd ze wakker gemaakt dat er een veulentje was Haha!
Ik ben weer terug Lachen
Ginger is echt een hele lieve mama. Ze beschermt haar veulentje heel goed, wanneer het druk om haar heen wordt gaat ze zenuwachtig geluidjes maken Haha! De eigenaresses kunnen goed bij het veulen komen, dat laat ze toe.
Veulentje is nog erg wankel, maar staat wel goed op de benen. Drinkt heel erg veel, heeft al veel gepoept. Slaapt ook veel. Rennen heeft hij nog niet echt gedaan, maar dat komt denk ik nog wel.
Ginger heeft alles echt heel goed gedaan. De stal was helemaal schoon, dus ze heeft alles netjes opgeruimd. Haar achterbenen waren ook niet echt vies, dus ik denk dat het snel is gegaan. Wel zijn haar uiers nog steeds hetzelfde als gisteren (niet echt groot) dus het wordt goed in de gaten gehouden of het veulen ook echt iets binnen krijgt wanneer het drinkt.
Mama en baby staan nu heerlijk buiten in de hitte. Ik zal zo foto's plaatsen!
Hier alvast een voorproefje van Balou en Ginger
Afbeelding

Phjah! Het veulen heet Balou! (Ginger x Brandy13)

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:55

Siena heeft vandaag een iets gezakte uier, vooral de 'leidingen' zakken flink. Misschien gaan ze dan toch nog snel vollopen. Op het midden van de vulva was het wat rood. Verder heeft ze de hele dag staan grazen maar net ging ze toch weer op rust staan. Volgens mij om te gaan slapen gewoon. Verder lijkt het er niet op alsof het snel gaat gebeuren. Vooral de banden ontwikkelen niet mee.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 17:10

Gefeliciteerd Annetje!!

Sjen, heel veel sterkte met waken! Het wordt toch echt wel eens tijd nu!!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 17:33

Annetje, gefeliciteerd.
De rest houdt het maar weer spannend.
bij ons is nu Danischa aan de beurt die is zo midden mei uitgerekend. Zo ziet ze er nu uit:
Afbeelding

Gekke bekken trekken kan ze ook heel goed Haha!
Afbeelding

En om het af te leren nog even het koppie van Skippedame Lovers
Afbeelding

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:03

Sjen: Nog niks. Oke we moeten vrees ik gewoon niet zo nieuwsgierig zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo makkelijk.
Oke duimen dan maar weer!

Dennis: Oh das jammer dat je niet even slaap kunt inhalen. Dat kun je wel gebruiken na die nachten waarin je bij je paard gaat kijken.
Volgens mij moet het bij roos toch echt niet zo lang meer duren.

Fnanne: Nou dat zal toch wel fijn zijn als ze zich net zoals voorgaande jaren gedraagt.

Myrdal: Volgens mij is mijn merrie net zo'n typje dan die van jou. NIks laten merken en s nacht een keer uitpoepen als niemand het door heeft. Net zoals ginger heeft gedaan.
MiJn merrie is het wel zat enzo maar laat tot op heden niks van a.s. bevalling zien.

Effe update bren.

Uier was toch wat voller gebleven op de wei had ik het idee. Veulen ging weer tekeer. Merrie is rustig. Veulen is al helemaal ingezakt.
Banden ook in orde. Vulva blijft toch achter vind ik momenteel.
Ik geloof niet dat ik er vannacht uit hoeef maar dat zien we vanavond wel weer. Staleigenaar controleert door de nacht.
HIer nog wat foto's van mijn bren die hier 12 dagen overdraagt:
Die buik!!!! Haha!
Afbeelding

Opzij valt nog enigzins mee
Afbeelding
Afbeelding

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:59

annetje:Gefeliciteerd
Voor de rest iedereen veel succes, het wordt voor velen toch wel eens tijd.
update pistache: het lijkt wel of ze minder uier heeft als de laatste dagen ik snap er niks meer van???
Met butterfly ook alles goed maar ik krijg de foto's er helaas niet op te groot? en ik ben a-technisch wat dat betreft

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:32