[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:14

OYYO schreef:
Fotsy schreef:
Ook iemand ervaring met insectenbeten? Arme jongen hier was over beten door de muggen of vliegjes op zijn ja piepel enz. Zijn koker hing bloeddruppels aan en stond echt gezwollen. Heb nu al paar keer gekoeld met water en dierenarts zei als het erger werd hij een ab kuur kon krijgen. Maar het lijkt wel af te nemen nu. Verder is hij heel speels en rent als een gek.

Sommigen maken het spannend. Succes

Mijn ervaring (ik woon naast bosrand met beek dus dan weet je het wel)

1.Zorgen dat ze niet gestoken worden. Dekens, spray's, niet in schemering buiten zetten, etc. Zul je waarschijnlijk zelf ook wel weten

2. Sommige delen onder de buik kun je goed beschermen met baby olie. Mugjes hebben een hekel om te landen op vettig oppervlak. Dat doen ze niet. Wel oppassen met zonlicht want zon en vet is geen goede combi.

3. Zijn ze gestoken en hebben ze last van jeuk of zwelling. Gebruik ik after sun creme. gewoon de goedkope in fles van eigen winkelmerk. Ik test eerst op eigen huid hoe het produkt is. Vind ik het voor mezelf prima dan is het OK. Eerlijk gezegd is er voor mij geen verschil tussen een fles voor mensen van 2,95 en de dure van de paardendrogist van 30 euro. Aftersun werkt verkoelend. Ook met creme met aloe vera heb ik goede ervaringen. Maar het blijft arbeidsintensief. En iedere dag opdoen.
Hopelijk heb je er iets aan.

Dank je heb ik zeker en vast wat aan. Ik gebruik sowieso ook vaak baby zalven olie Ed maar idd nu met die hete temperaturen pffff lastig. Ik heb ze nu van land verplaatst ook want gras stond behoorlijk lang en heb ervaring dat er dan ook meer vliegen zitten dus we gaan deze nu even bloten. Hopelijk snel vanaf.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:30

Ennassil, dat ziet er gezellig uit zo in de stal :D

Fotsy, wat sneu zeg van die insectenbeten. Hier spuit ik veulen al in met vliegenspray, ook hier veel last van beestjes helaas.

Skippydier is hier ook een succes. Ik koop ze ook via marktplaats omdat ze ze inderdaad op een gegeven moment wel lek hebben. Maar moet zeggen dat als ze lek zijn ze het nog steeds leuk vinden om er mee te spelen.

Och ik baal toch steeds meer dat mijn veulen een hengstje is zeg.. Zo'n onwijs leuk en makkelijk dier is het. Maar gelukkig een fijn adres voor hem die er vast veel plezier van gaat hebben. Maar wat had ik deze graag in merrie versie voor mezelf gehad.
Zo lief ook met mijn kleine nichtje die er ook gek van is <3

Afbeelding

Afbeelding

OYYO

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:31

Lang gras is inderdaad schaduwrijk en vaak vochtig dus ideale broeiplek.

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:08

Het blijft bizar dat leven en dood en geluk en verdriet zo dicht bij elkaar liggen elke keer weer...

Heel veel sterkte aan iedereen die moeilijke/heftige dingen meemaakt/heeft meegemaakt :(:)

En uiteraard gefeliciteerd aan iedereen waarbij gezonde blije veulens (of kittens :)) zijn geboren *\o/*

Wapper is vorige week zaterdag 29 mei op 345 dagen dracht in de avond bevallen van een merrieveulen; Rise ‘n Shine, roepnaam Sjaan. Vlotte bevalling, vlot veulen dus blij mee!

Helaas ook hier een horror-bevalling bij Wapper’s beste vriendin, van een hele goede vriendin van mij. Merrie uiteindelijk met 380 dagen gestart met bevallen, veulen lag niet goed. Met behulp van een dierenarts (en later 2 dierenartsen) geprobeerd te corrigeren, maar helaas mocht dat lukken. Met spoed opgeladen en naar de faculteit in Utrecht gereden, daar spoed-keizersnede (midden onder, niet in de flank zoals bij een andere merrie hier). Veulen bleek uiteindelijk toch goed levensvatbaar en fit. De merrie is helaas op dag 4 na de operatie ingeslapen, die was op. Zo verdrietig. Het veulen is op dezelfde dag aan een pleegmerrie gekoppeld (de geboorte nagebootst met hormonen met een hele mooie vlotte acceptatie tot gevolg) dus na een aantal dagen gevoerd te zijn door mensen in witte jassen uit afwasteiltjes, kon hij uiteindelijk paardenmanieren gaan leren bij z’n leen-moeder. Natuurlijk is het fantastisch dat het veulen er nog is en het goed doet maar oh wat een horror en verdriet om dit mee te maken.

Nu dat Wapper haar veulen aan de voet heeft, lijkt ze haar paardenvriendin niet meer zo te zoeken maar dat heeft dus echt wel ff impact gehad. Nu genieten van Wapper & Sjaan en van het andere veulen met z’n pleegmerrie :)
Laatst bijgewerkt door smooi op 05-06-21 14:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:25

Brigitte; Hier 7 juli uitgerekend maar dus als een lekkend uier.. Die van jou doet het rustiger aan!

Wat een leuke foto's Balou! <3

Angelpam en Ennasil, ik ben benieuwd welke van ons het eerst gaat.

Immii; Wat een leuke aftekeningen heeft hij ook!

Hier nog niks! Haar hele benen zitten onder de melk en volgens mij heeft ze echt last van de druk op haar uier.
Afbeelding

Ik schrok me vanmorgen rot :oo !
Er zat ineens bloed op haar tepel maar toen ik beter keek zag ik dat ze er zelf een wondje had gemaakt :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Toch wel spannend omdat ze pas op dag 314 zit..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:24

Spannend icecrystal. Hoop zo op een champagne <3

Wow heftig smooi! Sneu van de merrie ;(

Tsja... terror...
Maaam kijk eens wat ik vind!!
Afbeelding
Kiijkk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Knap kind
Afbeelding
Afbeelding

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:30

Afbeelding

Hier een cameraloerder, obsessief birthalarm tester, en werkgever stalker dat ik liever thuis wil werken. Iedereen roept natuurlijk: rustig aan, geen stress, uier wordt echt nog groter. Maar pfff dit is zo niets voor mij.

Mevrouw ligt niet meer en ik zie gewoon hoe moe ze is. Plassen duurt ook wat langer en dan denk ik steeds als ik haar zo zie staan ooooh daar komt t!

Gelukkig is het vandaag wat minder warm. Want wat had ze het zwaar gisteren. Ze staat nu apart van de kudde en het liefst binnen. Ze kan zelf kiezen binnen of buiten.
De andere paarden vinden het maar niets als ze haar niet zien maar Phoebe laat ze gewoon roepen.

Als ik de verdrietige verhalen hier tussen lees word ik zo met mijn neus op de feiten gedrukt. Het kan zomaar misgaan. Sterkte allemaal

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:03

Heftig verhaal smooi....vreselijk

Haha kabayo, wat een lekker boefje is t

Ik snap je helemaal marryanneR, t was ook echt niks voor mij, stond ook stijf van de zenuwen

Solana is inmiddels bijna 6 weken oud, ze doet t zo goed, groeit goed, geen diarree gehad gelukkig, halster gaat nu goed en ben dr aan t leren mee te lopen aan halster en touw, valt tot nu toe niet tegen

Alleen t navelstompje zit er nog aan, vanaf wanneer valt die er af? T zit nog vast iig, ik doe er uiteraard zelf niks aan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:09

Ik ben de laatste tijd wat minder actief in dit topic geweest, mede omdat het steeds slechter ging met mijn vader. Gisteren is hij overleden.
Ik zal hier dan ook niet meer heel actief terugkeren. Soms kom ik nog even om de hoek kijken voor foto’s.

Een aantal spreek ik over een paar weken wel in het DBT2022 :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:12

Gecondoleerd Cynthia. :knuffel:

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:15

Rianne mijne is nu 2 maand en nogsteeds een stompje

Wat vreselijk Cynthia. Gecondoleerd. Ik kom hier ook nog soms om het hoekje voor sterkte wensen of feliciteren natuurlijk. Heel veel sterkte :(:) Y;(

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:16

Cynthia gecondoleerd en heel veel sterkte :knuffel:

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:33

Gecondoleerd en sterkte Cynthia.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:34

Cynthia, gecondoleerd en heel veel sterkte.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:37

Veel sterkte Renske en Cynthia !

Ik word hier ook knettergek. Afbeelding

Gisteren ging het alarm, lag ze helemaal plat en was wat aan het kreunen. Bleef liggen als we erbij gingen, dus ik dacht ik haal de emmer met alle materiaal al voor de zekerheid... kom ik terug en staat ze hooi te eten.

Ph waarde is nog altijd 6, soms terug 7 ..

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:51

Gecondoleerd Cynthia :knuffel:

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:55

Cynthia gecondoleerd

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:58

Gecondoleerd

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:59

Cynthia, gecondoleerd

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:06

Gecondoleerd.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:27

Gecondoleerd, heel veel sterkte.❤️

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:31

Gecondoleerd cynthia.

Smooi wat heftig zeg zo'n verhaal.

Hier maakt de merrie er ook een potje van. Benen helemaal onder. Melk spuit er soms met stralen uit. Ik hoop op vannacht maar ik vrees van niet.

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:55

Gecondoleerd cynthia Y;(

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:57

Gecondoleerd cynthia!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:07

angelpam schreef:
Gecondoleerd cynthia.

Smooi wat heftig zeg zo'n verhaal.

Hier maakt de merrie er ook een potje van. Benen helemaal onder. Melk spuit er soms met stralen uit. Ik hoop op vannacht maar ik vrees van niet.

Hoe lang heeft die van jou dat al? Hier ook echt spuitende melk %)