OYYO schreef:Fotsy schreef:Ook iemand ervaring met insectenbeten? Arme jongen hier was over beten door de muggen of vliegjes op zijn ja piepel enz. Zijn koker hing bloeddruppels aan en stond echt gezwollen. Heb nu al paar keer gekoeld met water en dierenarts zei als het erger werd hij een ab kuur kon krijgen. Maar het lijkt wel af te nemen nu. Verder is hij heel speels en rent als een gek.
Sommigen maken het spannend. Succes
Mijn ervaring (ik woon naast bosrand met beek dus dan weet je het wel)
1.Zorgen dat ze niet gestoken worden. Dekens, spray's, niet in schemering buiten zetten, etc. Zul je waarschijnlijk zelf ook wel weten
2. Sommige delen onder de buik kun je goed beschermen met baby olie. Mugjes hebben een hekel om te landen op vettig oppervlak. Dat doen ze niet. Wel oppassen met zonlicht want zon en vet is geen goede combi.
3. Zijn ze gestoken en hebben ze last van jeuk of zwelling. Gebruik ik after sun creme. gewoon de goedkope in fles van eigen winkelmerk. Ik test eerst op eigen huid hoe het produkt is. Vind ik het voor mezelf prima dan is het OK. Eerlijk gezegd is er voor mij geen verschil tussen een fles voor mensen van 2,95 en de dure van de paardendrogist van 30 euro. Aftersun werkt verkoelend. Ook met creme met aloe vera heb ik goede ervaringen. Maar het blijft arbeidsintensief. En iedere dag opdoen.
Hopelijk heb je er iets aan.
Dank je heb ik zeker en vast wat aan. Ik gebruik sowieso ook vaak baby zalven olie Ed maar idd nu met die hete temperaturen pffff lastig. Ik heb ze nu van land verplaatst ook want gras stond behoorlijk lang en heb ervaring dat er dan ook meer vliegen zitten dus we gaan deze nu even bloten. Hopelijk snel vanaf.