Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Laurentii schreef:Corina - ik heb een merrie die 7 dagen op voorhand melk lekt (soms echt in stralen er laat uitspuiten). Dat vang ik op en ik begin haar tijdig te melken. Dat blijft dan in spuiten in de koelkast liggen. Wanneer het veulen geboren wordt, leg ik die spuiten in lauw water om wat op te warmen en dan geef ik het. Werkt tot nu toe prima zo.
Vulina schreef:Laurentii schreef:Corina - ik heb een merrie die 7 dagen op voorhand melk lekt (soms echt in stralen er laat uitspuiten). Dat vang ik op en ik begin haar tijdig te melken. Dat blijft dan in spuiten in de koelkast liggen. Wanneer het veulen geboren wordt, leg ik die spuiten in lauw water om wat op te warmen en dan geef ik het. Werkt tot nu toe prima zo.
De échte biest komt pas na het veulenen, dus van te voren opvangen en geven lijkt mij zeer onverstandig. Zit het veulen straks vol van melk zonder goede waardes.
Ik zag ook je tip van binnen 4 uur drinken, maar er moet binnen 2uur echt wel wat in zitten.
DDDara, als ze hier eenmaal harsen, blijft er inderdaad constant iemand kijken. Sorry, ik kan het niet laten.. Je weet dat het "mijn paard" is hè, en niet "me paard"..
De mééste merries, ook diegenen die het nu niet toelaten, laten zich het eerste half uur wel melken. Daarna kunnen ze wel eens gevaarlijk worden, ook de liefste merries wel.
Ik heb een merrie van klanten die een week lang geïsoleerd blijft, ook voor mensen. Die wil iedereen dood maken..
Kabayo schreef:En toen kapseisde we
[ [url=m/vOBAfG.jpg]Afbeelding[/url] ]