[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:36

Vulina, idd bijzonder van je hond.. ik denk ook wel dat ze iets kunnen aanvoelen.. ben benieuwd of ze gelijk krijgt.

Fokfanaat ik duim ook mee dat ze er zo goed op blijft reageren.. so far so good he...

Suffie, succes met het birthalarm, ik kon er ook echt niet mee overweg :P

Jolanda, Glowy’s uier lijkt goed gevuld.. maar je mag nog niet klagen, 329 is nog niet zó lang he :P maar het is wel raar hz, vorig jaar ging jade ook ineens op 331, terwijl ze daarvoor tussen 325-328 was gegaan, dus das even ‘schrikken’ :P

Hier had Satinka net 1 natte speen. Test nog steeds hetzelfde 6,5..

Afbeelding
Afbeelding

En ook Jade heeft ineens een vol uier..

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:44

Suffie, je zet toch wel de optie pincode vragen uit? En voice mail uit? Zowel bij jouw telefoon als de sim in je alarm?

Drover, Guusje is echt <3 Dat kolletje maakt haar af!

Zo, Satinka mag er bijna aan brginnen. Zakt haar ph gewoonlijk nog meer? Bij Charlie kan ik met ph 6.4 meestal binnen de 12u en veulen verwachten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:48

Sjee Vulina dag 347, nou dat mag hem toch wel eens een keertje gaan worden zou je zeggen.

Neonlight dat is inderdaad helemaal waar. Maar om in te kunnen schatten wat voor draagtijd past bij de merrie zal ze toch eerst een paar veulens gehad moeten hebben. En aangezien de mijne een maiden is, hou ik liever rekening met wat kan.

Nicole wauw wat een verschil! Het is werk, maar het loont zich wel zeg.

Jolandje ziet er al goed uit, alleen denk ik dat er nog wel wat bij moet komen

nathe ook al een mooi uier, balen dat je vals alarm had.

droversrun knappe Guusje <3

fokfanaat oef nee daar mag nog wel wat aan gebeuren -O-

suffie succes met de birth alarm :+

In het kader van fokkerij, dit heeft niks met Suzie te maken, maar ik ben toch wel trots op mijn 3 generaties, dus ik laat ze hier ook zien:

Foto 1: Fonia, 31 jaar (Wolfgang v. Farn x Spartaan)
Afbeelding

Foto 2: Wainonia, 15 jaar (Oliver v. Voltaire x Wolfgang)
Afbeelding

Foto 3: Veronia, 3 jaar (Macho Polo x Oliver)
Afbeelding

Heel veel gelijkenissen en toch ook weer zo verschillend. Mooi om te zien hoe bepaalde dingen een generatie overslaan en hoeveel invloed de merrie heeft bij het fokken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:30

Knolselder schreef:
Suffie, je zet toch wel de optie pincode vragen uit? En voice mail uit? Zowel bij jouw telefoon als de sim in je alarm?

Ik heb ervaring met het alarm, is nu het 3e jaar dat ik hem gebruik en hij doet het alweer *\o/* Gaat alleen steeds een hoop geld verloren omdat die stomme kaarten maar een jaar geldig zijn zonder op te waarderen en daarna verlopen.
Zo de laatste ronde doen en dan gaat het halster meteen om.
Melktesten; check
Camera; check
Alarm; check
Veulen; nog niet gezien :')

Murosch, wat zijn je meiden mooi en wat ziet Veronia er goed uit <3

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:39

murosch ik vind wainonia zo mooi .

ja glowy moet nog meer vullen, maar gaat gestaag door ;)

birthalarm , ja die stomme simkaarten idd, iedere keer moet er weer geld bij op en nooit maak je het op

tinne, satinka zit ertegengaan, spannend

nee ik mag nóg niet klagen haha, ben gewoon heel benieuwd naar het veulen :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:39

Ugh ja, dag vind ik ook zooo irritant Suffie! Ik heb er ook weer een nieuwe insteken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:43

Je moet ze elke 3 maand activeren toch? 1 hebben we dat per ongeluk mee gedaan, die zat nog in het alarm en heeft nog een paar keer gebeld in de winter.. Andere was bij ons ook verlopen, daar heb ik ook een nieuwe voor gekocht..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:53

Was een dag weg dus gelijk flink terug lezen

Murosch
Mooi om te zien dat je oudste dame zo heeft gestempeld op haar dochter en je due zelfde trekjes nu ook weer terug ziet in je derde generatie.

Wat prachtig om te zien van de hond, ik geloof dat andere dieren zeker doorhebben dat er iets aan de hand is en/gaat gebeuren met andere drachtige dieren. Hier is de andere merrie bijv ontzettend lief tegen eusja en hebben ze duidelijk veel steun aan elkaar.

Birthalarm pfff drama heeft hier ongeveer 6 pogingen gekost om hem juist te instaleren omdat het blauwe lampje niet begon te knipperen :=
Ik kan je dus ook enkel succes wensen.

Satinka en jade lijken nu ook op te schieten spannend al die dames die duidelijk gebruik van het goede weer maken.

Fokfanaat gelukkig slaat de ab aan op naar het gezonde veulen over 10 weken :D

Guusje met dr eigenwijze koppie wat een dapper dametje is het toch

Nathe jou merrie d'r uiers gaan ook vooruit zo te zien, verstandig om op safe te willen spelen

Glowy maakt het spannend

Nicole dat ziet er top uit. Heerlijk zo'n frisse stal

Uier van eusja vandaag

Afbeelding
Afbeelding

Niet veel verandering daar naar haar buik hangt duidelijk meer achteraan en d'r banden worden nog losser.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:56

Mooie hangboobies :') maar er komt ook serieus schot in de zaak *\o/*

Ik zal eens nalezen hoe vaak de kaart van de Aldi moet worden geactiveerd om actief te blijven. Morgen weer een dag. Wakers succes, ik hoop vannacht te kunnen doorslapen. Lara lijkt er niet op en aangezien ze niet zo vaak meer ligt verwacht ik geen alarm vannacht :+

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 06:34

Even snel een ego post voordat we in de auto richting werk stappen.
De tietjes van onze 2de merrie, de Maiden vandaag :

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 06:41

suffie schreef:
Knolselder schreef:

Ik heb ervaring met het alarm, is nu het 3e jaar dat ik hem gebruik en hij doet het alweer *\o/* Gaat alleen steeds een hoop geld verloren omdat die stomme kaarten maar een jaar geldig zijn zonder op te waarderen en daarna verlopen.
Zo de laatste ronde doen en dan gaat het halster meteen om.
Melktesten; check
Camera; check
Alarm; check
Veulen; nog niet gezien :')

Murosch, wat zijn je meiden mooi en wat ziet Veronia er goed uit <3

Voicemail op je eigen telefoon hoeft niet uit... althans, die kan ik niet uit zetten want ik heb een zakelijke telefoon, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad ....

Chantall, begint er op te lijken!!!

Tinniie, dat is al serieuse zaak bij Satinka :):)

Oohhhh en ik zag Guusje voorbij komen <3 zooo cute!! Jullie spammen echt te weinig van de geboren veulens hoor :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 07:07

Zo wat een flinke tieten allemaal al! Moet toch wel wat gaan geboren worden aankomende dagen.

Murosch wat mooi die 3 generaties! Ga je nu voor de 4e of nog een keer van je 2e merrie?

Hier was spook gisteren avond weer wat terug gelopen in uier. Beetje jammer want ik zat al te stuiteren :P

Alarm blijft altijd een dingetje. De mijne moet 1x per half jaar een keertje bellen dus ik zet in mijn agenda wanneer ik dat moet doen want dat instellen van die van mij pff lastig ding. Die heb ik toen lekker weg gebracht bij zo'n reparateur voor birthalarms om in te stellen :P

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:22

Murosch, mooi zeg die 3 generaties!

Nog geen veulentjes, wel een hoop vullende uiers! :D spannend!

Birth alarm instellen ben ik inderdaad ook even mee bezig geweest, Maar als je het eenmaal door hebt was het niet meer zo ingewikkeld vond ik en was het zo gepiept (birth alarm lite)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:28

Hier wordt serieus gewerkt :P
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:32

linda2008 schreef:
Voicemail op je eigen telefoon hoeft niet uit... althans, die kan ik niet uit zetten want ik heb een zakelijke telefoon, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad ....

Chantall, begint er op te lijken!!!

Tinniie, dat is al serieuse zaak bij Satinka :):)

Oohhhh en ik zag Guusje voorbij komen <3 zooo cute!! Jullie spammen echt te weinig van de geboren veulens hoor :P

Als je je voice mail niet afzet en je telefoon springt te snel op voicemail, dan verlies je belminuten omdat je alarm op je voicemail komt. En dan kan snel oplopen met platslapers. Probleem heb ik vaak gehad. Je kan wel proberen je telefoon in te stellen dat die erg lang overgaat alvorens op voice mail te springen.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:50

Hoi!!, hierbij een nieuwe lijst. Sta je er niet bij of klopt er iets niet? Stuur mij een pb en ik voeg je toe of pas het aan! Wel pas als je merrie veilig is :D

Vulina: Wirosa 348 dagen
Evelien_MG: Ticorda A 342 dagen
Chantalll: Vanety TC 333 dagen
Jotach: Tania 333 dagen
Nicole288: Nina 332 dagen
Jolandje: Glowy 330 dagen
Seven: Eusja 330 dagen
Pretty: Tiny 329 dagen
Tinniie: Satinka 329 dagen
Am_horses: Esmeralda 327 dagen
Vulina: Liene 327 dagen
Myrthee_: Lady Liberty 327 dagen
Mijnlieverd: Belle 327 dagen
Finn_: Maira 325 dagen
Knolselder: Stien 325 dagen
VrouwkjeS: Vrouwkje Stefanie 324
Suffie: Lara 323 dagen
Nikitaxx: Pip 322 dagen
Mijnlieverd: Biscuit 320 dagen
Tinniie: Jade 320 dagen
Knolselder: Charlie 319 dagen
Eilinora: Lady Pepper 315 dagen
RSDICBS: Ishara 314 dagen
_Karin: Jillz 313 dagen
luna2006: Marley 307 dagen
Jolandje: Camille 305 dagen
Linda2008: Jupi 304 dagen

Linda2008: Diva maart verassing

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:54

Murosch schreef:
Sjee Vulina dag 347, nou dat mag hem toch wel eens een keertje gaan worden zou je zeggen.

Neonlight dat is inderdaad helemaal waar. Maar om in te kunnen schatten wat voor draagtijd past bij de merrie zal ze toch eerst een paar veulens gehad moeten hebben. En aangezien de mijne een maiden is, hou ik liever rekening met wat kan.

Nicole wauw wat een verschil! Het is werk, maar het loont zich wel zeg.

Jolandje ziet er al goed uit, alleen denk ik dat er nog wel wat bij moet komen

nathe ook al een mooi uier, balen dat je vals alarm had.

droversrun knappe Guusje <3

fokfanaat oef nee daar mag nog wel wat aan gebeuren -O-

suffie succes met de birth alarm :+

In het kader van fokkerij, dit heeft niks met Suzie te maken, maar ik ben toch wel trots op mijn 3 generaties, dus ik laat ze hier ook zien:

Foto 1: Fonia, 31 jaar (Wolfgang v. Farn x Spartaan)
[ [url=m/EbIDjX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto 2: Wainonia, 15 jaar (Oliver v. Voltaire x Wolfgang)
[ [url=m/H1fco8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto 3: Veronia, 3 jaar (Macho Polo x Oliver)
[ [url=m/uglXK8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel veel gelijkenissen en toch ook weer zo verschillend. Mooi om te zien hoe bepaalde dingen een generatie overslaan en hoeveel invloed de merrie heeft bij het fokken.

Super leuk om te zien... ik herken de groniner in veronia!! Heb op een stal gedaan met groninger dekhengsten ;-)

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:06

Fokfanaat fijn dat de AB aan slaat.. En straks een gezond veulentje.

Murosch wat mooi die generaties. Mag je zeker trots op zijn!

Nicole daar zijn de stallen goed van opgeknapt zeg :) harde werken wordt zeker beloond!

Ik denk wel dat dieren dat kunnen aanvoelen. Heel bijzonder van de hond. Onze hond is helemaal gek van het veulen. Hij zit me sochtends al op te wachten om samen naar de stal te gaan.

Al een heleboel mooie gevulde uiers komen er voorbij! Hier nog steeds alles rustig, uier begint steeds meer te komen.

Andere veulen is gisteren lekker even met mama naar buiten geweest in het zonnetje.

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:35

330 voor eusja en ze heeft het zwaarder, vanmorgen zuchte en kreunde ze zo hard dat we d'r boven nog konden horen
Afbeelding

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:36

Even voor iedereen die prepaid internet overweegt:
Ik heb gisteren een prepaid simkaartje van KPN gekocht voor €5,- en vervolgens €10 erbij op gezet voor een onbeperkt internet bundel (want het gratis tegoed wat je krijgt is natuurlijk heel flauw niet te gebruiken voor aankoop van bundels). Dit internet is echter voor mij echt niet snel genoeg: als ik via de app beelden wil zien duurt het heel lang voor ik überhaupt iets zie en vervolgens beweegt het beeld totaal niet, het blijft een stilstaand plaatje. Ik heb mijn Telfort kaartje met 1 GB internet er daarom maar weer in gedaan.. zonde van die €15, maar ik heb toch liever bewegend beeld haha!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:39

Nikitaxx schreef:
Even voor iedereen die prepaid internet overweegt:
Ik heb gisteren een prepaid simkaartje van KPN gekocht voor €5,- en vervolgens €10 erbij op gezet voor een onbeperkt internet bundel (want het gratis tegoed wat je krijgt is natuurlijk heel flauw niet te gebruiken voor aankoop van bundels). Dit internet is echter voor mij echt niet snel genoeg: als ik via de app beelden wil zien duurt het heel lang voor ik überhaupt iets zie en vervolgens beweegt het beeld totaal niet, het blijft een stilstaand plaatje. Ik heb mijn Telfort kaartje met 1 GB internet er daarom maar weer in gedaan.. zonde van die €15, maar ik heb toch liever bewegend beeld haha!

Dat is jammer zeg! Bij mij draaide die wel op die onbeperkt internet bundel. Zag wel dat de bundels nu veranderd zijn, dus hoop dat het nog steeds werkt wanneer mijn camera retour komt van reparatie..

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:59

Ooh, dan hoop ik inderdaad dat die van jou ook nog werkt Kimsel94! Ik had net via de chat van KPN een vraag gesteld over die bundel en nu heb ik die €8,99 van de aangeschafte bundel terug gekregen in de vorm van beltegoed. Dus kan ik daarvan alsnog de 1GB bundel (met sneller internet) aanschaffen. Zodra ik door de 2GB van Telfort heen ben heb ik dus nog een reserve achter de hand! Dat vond ik wel echt service van KPN, want dat hadden ze niet hoeven doen natuurlijk. :D

Telfort is trouwens wel duurder dan KPN: bij Telfort betaal je €14 voor 1GB en bij KPN €9,99. misschien heeft iemand van hier daar wat aan

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:12

Seven walrusallures ook. :Y)
Die uier kan nog meer lijkt het.

Evelien aah wat een schatje. <3 Doet hij het goed nu?

Suffie lekker kleurtje heeft ze toch ook,is dat koffievos?

Chantall ja,dat begint ook te komen!

Murosch wat een knap drietal,om trots op te zijn hoor!
Wie kan dat zeggen 3 generaties op stal? Als alles goed gaat bij Tiny,hier ook straks een driegeslacht.

Vulina hier is het als je voor meer dan 10 euro opwaardeerd,dat jouw tegoed een jaar goed blijft. Daar kies ik dan liefst voor. Maar het stomme is dat er niks verbruikt wordt van dat beltegoed en ik nu al 70+ euro erop staan heb. -O-

Aaah DR Guusje,ik vind ze helemaal AF met haar wit kolletje. <3

Nathe begint ook al mooi te komen.

Tinnie ze moet dus normaal wel beginnen harsen? Altijd adrenaline als je dat dan ineens ziet hé. :P

Hier na een verregende dag op de paddock haalde ik de pony's binnen en Tiny stond erbij te rillen. Vandaag maar binnen dus voor alweer een voorspelde regendag. :(:)
Ze heeft dan de hele avond gevréten. Haar uier was tamelijk en ik kon makkelijk testen,de ene speen 6/6.5 en de andere 7. Het plakt al mooi en ik heb de proef op de som genomen en het smaakte niet meer zout,maar naar niks. *\o/*
Vanmorgen weer een mooi uier maar toch,het mag nog meer.
De test weer gedaan maar beide kanten eerder 7 nu. -O-

Afbeelding

Lisa doet trouwens ook mee aan de uier en maakt een beginnetje. Zij is ZOOOOO dik,echt niet normaal,ik krijg het niet deftig op foto,maar ik verbaas me er elke dag over. Wat een bakbeest komt daar uit straks.

Afbeelding

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:17

Nikitaxx schreef:
Ooh, dan hoop ik inderdaad dat die van jou ook nog werkt Kimsel94! Ik had net via de chat van KPN een vraag gesteld over die bundel en nu heb ik die €8,99 van de aangeschafte bundel terug gekregen in de vorm van beltegoed. Dus kan ik daarvan alsnog de 1GB bundel (met sneller internet) aanschaffen. Zodra ik door de 2GB van Telfort heen ben heb ik dus nog een reserve achter de hand! Dat vond ik wel echt service van KPN, want dat hadden ze niet hoeven doen natuurlijk. :D

Telfort is trouwens wel duurder dan KPN: bij Telfort betaal je €14 voor 1GB en bij KPN €9,99. misschien heeft iemand van hier daar wat aan

Ja, anders moet ik ook die 1GB bundel kopen en dan zal ik niet meer continu op kunnen nemen zoals ik hiervoor wel deed met die bundel.. Dat is dan pech haha :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:34

Hier moet ik ook kijken naar mijn sim-kaart. Heb vorig jaar voor 5 euro een prepaid kaartje gekocht van KPN met 10 euro beltegoed. Denk dat het jaar net voorbij is als ik hem voor de 2de keer nodig heb, dus ook maar weer opwaarderen. Zie dat ik op 19 mei het een en ander geactiveerd heb, op 29 mei is Sarona uitgerekend. Voor Rose is het nog net haalbaar, die staat voor 23 april.