Even vlug een berichtje: Ga nu naar stal, VA is onderweg want we denken inderdaad dat hij aan het uitdrogen is. Ik vertouwde het niet en heb dus vanmorgen meteen de VA gebeld.
Ik hou jullie op de hoogte! En thanks voor de lieve berichtjes!
Over diarree gesproken.. Ik ben ziek joh! Werd vannacht om half 2 wakker met een heel benauwd gevoel. Diarree, zweten (geen kramp). Heb mezelf een paar keer van het toilet op de koude laminaatvloer laten glijden om wat af te koelen. Toen het weer ging weer naar mijn bed gesleept en toen ik bijna in slaap viel weer benauwd, niet misselijk, maar overgeven!! Pffffff.... Dan voel je je alleen hoor zo midden in de nacht. Heb mijn moeder om 2:45 uur gebeld en zij is gekomen, heeft alles opgeruimd en mijn bed verschoond. Nu voel ik me heel slap en heb hoofdpijn, dus ik blijf maar een dagje in bed...
CL nogmaals sterkte, hoop dat je mooie kleine ventje snel opknapt. Cynthia, beterschap. Wat een lieve moeder heb jij! xDonja, hoop dat DA straks goed nieuws heeft!
Cynthia: Betreschap! Maar wat heb jij een lieve moeder zeg!
Ik ben net weer terug van stal, Dazzle heeft een maagsonde gekregen met iets minder dan 1,5ltr electrolyten. Verder hebben ze bloed afgenomen voor onderzoek en komt ze vanavond nog even terug om te kijken hoe hij dan is en dan heeft ze ook meteen de bloeduitslag binnen. Ze was wel blij dat ik gebeld had want hij is echt niet goed en kijkt ook wat dof/raar uit zijn oogjes, hij was al wel wat beter dan gisteravond want hij hinnikte toen hij me hoorde. Dus nog even afwachten hoe het vanavond met hem is.
Hij mag niet naar buiten omdat hij dan teveel vocht verliest en dat kunnen we ons niet permiteren. Hou jullie op de hoogte, zal nu maar eens een poging gaan wagen aan mn berg huiswerk wat ik toch echt af moet hebben voor maandag..... Ach, even mn gedachte verzetten kan ook geen kwaad vandaag.
Al_Zawraa
Geplaatst: 02-07-11 12:31
CL, sterkte met Dazzle, hoop dat hij snel weer wat beter wordt. Donja, ik duim dat Kwal nog gewoon netjes drachtig is! Cynthia, beterschap!
Ik zag leuke foto's van Peeps en Kyra.. Ik gok erop dat Kyra het kleurtje van Peeps krijgt anders was ze wel anders onderuit gekomen terwijl ze geschoren is..
Otje is ook weer beter! Elke dag de DA op bezoek gehad maar AB is aangeslagen en bij Nikah heeft het niet doorgezet gelukkig..
Verder 6 weken scan gehad, Orion en Alonna zijn nog netjes drachtig.. Paulien helaas niet meer
peach2001
Geplaatst: 02-07-11 14:08
Emira is nu 270 dagen drachtig, dus 30 dagen tot 300 en 50 dagen tot 320. Ze is een enorme zuurpruim, dat was ze altijd wel, maar nu is het echt drama... Ze heeft een dominantere dame vol onder haar kaak geslagen en diezelfde dominantere dame was zo woest dat ze op haar achterbenen met wild maaiende voorbenen op haar af ging, wat erg bijzonder is aangezien die dame zich normaal helemaal niet druk maakt en nog nooit zo'n uitval heeft gedaan naar een ander paard.
Wat een rust zou dat zijn in de kudde als dat veulen geboren is...
He meid wat een onwijs klote nieuws heb je gekregen van de DA. Kijk je er zo lang naar uit en dan dit Ga je haar nu nog laten dekken of volgend jaar?
Verder wel bijgelezen maar ben op me werk en het is onwijs druk. Pauze alweer voorbij en mag nog tot kwart over elf. Zorg is niet leuk op t moment met zo weinig personeel.
YSR1971
Geplaatst: 02-07-11 17:32
xDonja, wat ontzettend zuur. Zo jammer, je hebt er al zo lang naar uitgekeken. Sterkte!
Hier even snel een berichtje...... Nog geen veulen, maar moet nu toch echt wel snel komen..........(hoop ik) Vannacht om de 5 minuten uit het raam van de camper gekeken, maar behalve onrust nog niks. nu even bijgeslapen gaaaaap en ga zo weer op mijn post. ik moet nog bijlezen, maar zag dat er nare berichten waren bij CL en Donja:sterkte verder tot gauw en hopelijk met veulenspam!
CL sterkte met Dazzle! wat naar dat je kleintje ziek is!
Donja, vind het sneu voor je dat Kwal niet meer drachtig is...
Es haar uier blijft nu wat voller gedurende de dag en als ze weer op stal komt is het uier voor 3/4 gevuld, dus er zit enige schot in de zaak. Verder is ze de rust zelve...
Sjolvir
Geplaatst: 02-07-11 19:54
Donja, las het in andere topic.. echt balen... Zo lang gewacht en dan niets..
CL, beterschap met Dazzle, snert dat hij uit begint te drogen...
Cynthia beterschap, wel hele lieve mamma heb je hoor!
Monnik. Jemig.. die buik... en benen.. die moet er van de week toch echt uit... liefst vandaag nog.
Agarcia, grijns.. te kleine oortjes.. tja, dat kan optisch... vind vaak dat ze inderdaad voor fjordenmaatstaven kleine oren hebben (maar die hebben vaak grote flappers), maar eigenlijk binnen jouw ras er verder niet specifiek opgelet, hoe klein klein is of hoe groot sommige kleine oren zijn??
SA, nog even geduld... met je zuurpruim...
Kyra met een levensmoe konijn!!!
En Mon, die het HAAR weiland vind en het is dus niet van de eendjes.
@sjolvir, neehoor konijn is niet levensmoe, de paardjes doen heel voorzichtig met de kippen en konijnen We hadden ook een pauw die mensen aanviel op stal, maar die is gelukkig weg Stalgenoot heeft m mee naar huis genomen voor in de tuin , leuk een valse pauw
Pauk, jammer dat paulien niet meer drachtig is, wordt ze terug gedekt?