Enniewee, de mensen hier hebben een singel dus daar moet ik het mee doen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ook voor Isis trouwens, die was daar vorig jaar ook wel blij mee.
Ze is eind april uitgerekend dus wil haar half/eind maart zonder deken hebben.
Dus ik scheer haar haar eind september/begin oktober en dan gaan de dekens erop. 

(enkel om haar schoon te houden, anders blijf ik poetsen en dat gaat weer ten koste van haar vetlaagje) Sjanty is in november geschoren en zelfs die staat onder (maar) 150 gram. Neonlight schreef:Hmmm, maar van 1000 gram afbouwen naar 0 in een nog koude periode? Winter is nog maar amper aan de gang, februari is meestal de koudste maand. Ikzelf had er dan toch echt voor gekozen om niet te scheren.
Ze staat nu onder 500gr zonder halsstuk, dus dat afbouwen gaat prima. Laatste week van februari trek ik er 200gr onder vandaan, halverwege maart nog eens 200 en dan eind maart gaat ie helemaal af. Dat gaat prima hoor.Neonlight schreef:Maar waarom heb je de keuze gemaakt te scheren als ze toch al moeite heeft met het warmhouden van zichzelf en je ervoor hebt gekozen om redelijk vroeg in het jaar een veulen te fokken?

Ik kies er dus voor om m'n paard wat langer bloot te laten staan. Heb er net als jij over na gedacht, want normaal scheer ik pas eind november/begin december. Dat heb ik nu dus niet gedaan, omdat ik wist dat ze in april zonder deken moest. Zo'n gekke teruggang is het toch niet, van 500 naar niks in 2 maanden?