[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:07

erg leuk halstertje Sue!
Pletje: Medewinner! Haha! wij waren dus ex aequo?? Ik had ook 184 met 5 prijs. Mijn afsluiting van de L1.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:23

kom net terug van een dagje uit, zo maar eventjes om en bij de 400 euro uitgegeven aan de paarden Rolleyes Gestoord (wormmiddel, ivomec pour on, antibijt, ...)

helemaal bijgelezen en dit wilde ik toch even kwijt: geweldig mooi halstertje Sue!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:29

Pletje123 schreef:
@Mabon: je duimen heeft geholpen geloof ik!! Haha!

Hadden 184 en een 5e prijs! Eerste beker in de L1 Knipoog Op naar de L2! Zitten nu op de helft Lachen

Ik ga nu even op zoek naar namen!

Gefeliciteerd met je 5e prijs Afbeelding

Sue: Wat een mooi halstertje heeft jou Diaz om

minnie_muis: ook gefeliciteerd met je 5e prijs Afbeelding

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:31

Ik ben ook bijgelezen maar heb maar 2 of 3 uurtjes geslapen vannacht dus ben een beetje brak. Ga uit mijn hoofd reageren maar ik zal waarschijnlijk niet veel onthouden hebben. Clown

Mabon: Maaike heeft echt een gigantische buik zeg. Ben benieuwd wat de DA er van zegt, maar ben bang dat hij er ook niet veel over kan zeggen.

Pletje; Gefeliciteerd met de prijzen! Haha!

Sue: Wat een schattig halstertje. Ja

MarijeR: Macy heeft last van een dwarsliggertje. ROFL Heel vreemd dat ze dit jaar nog geen uier heeft! Ze wilde waarschijnlijk even de traditie van haar drachten doorbreken, zodat jij weer opnieuw niet weet waar je aan toe bent. Clown

En dit was het al weer, ik weet echt niet meer wat ik nog meer heb gelezen.

Ohja.
Frenia: Angel's uier gaat dus nog niet hard? Ach gut Zou wel gemeen van haar zijn als ze zou overdragen!

Ik ben erg verbaasd over Puzzel's ontwikkeling van haar uier! Hij is vandaag verdubbelt tov de foto van gisteren. Wow!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:32

Muzefee schreef:
Ik rijd inderdaad ook nog op Linda. Ja Ze is 12 mei uitgerekend en ik kan zeker tot een maand voor die dag door rijden. Heb wel eens meegemaakt dat ze 2 weken eerder veulende, dan heb je dus ook maar tot 2 weken voor de data doorgereden. Kan geen kwaad, zolang ze indd maar aangeven wanneer het genoeg is.

ik probeer gewoon net als jou ook zo lang mogelijk maar rijd misschien die dag van te voren nog wel op der hoor.
denk dat dat geen kwaad kan

wat een mooi halstertje voor Diaz

Margriet gefeliciteerd met je punten! en je prijs Haha!

wanneer beginnen jullie weer met rijden op de merrie ik zelf wil dat gewoon zo snel mogelijk weer op gaan pakken.
en wil ook direct beginnen met omdoen van halstertje veulentje mee laten lopen aan een touwtje enzo

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:06

Zal ook vast geen kwaad kunnen, maar dit doen we al jaren zo en gun d'r die rust van voren wel. Buiten komt ze toch wel, dus beweging genoeg. Haha!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:30

wij deden altijd de 2de dag al het halstertje om en ze dan mee laten lopen met de moeder, in de wei het halster af en op de terug weg het halstertje weer om. ookal doe je die dingen nog zo straks, ik vergeef het mezelf nooit als ze er in vast komen te zitten.
rijden deden we meestal na 1,5 week en dan eerst heel even en longeren zodat het veulen kan wennen aan alleen staan.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:45

hier krijgen ze direkt de eerste dag een halster om Ja dan weten ze niet beter dan dat dat heel normaal is Ja
rijden tot het laatst tenzij de merrie echt niet meer kan kan ook alleen een stapritje zijn Ja
na de bevalling 2 weken rust en dan weer opbouwen.

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:04

Sue; mooi halstertje echt leuk! Het is ook echt een stoer ventje zeg, heerlijk om te zien, kan niet wachten tot Unaira het krijgt..... Vingers aflikken

Unaira is half maart uitgeteld, ik rijd nu nog alleen maar buiten in de bossen, lekker lange rechte stukken, al dat bochtenwerk in de bak wil ze ook niet meer. Maar buiten gaat nog uitstekend, rijd in het weekend 2x zo'n anderhalf uur en doordeweeks op dinsdag en donderdag een uurtje rijden of wandelen, ze vind het tot nu toe allemaal nog wel goed volgens mij, maar vraag me wel eens af of het niet toch teveel voor d'r is?? Maar neem aan dat ze dat dan toch wel zelf aan zal geven en dat het dus zo op deze manier geen kwaad kan?? Vooral als je hoort dat andere merries al heel vroeg op rust gezet worden. unaira staat trouwens verders heel de dag op de wei. Wat denken jullie ervan?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:07

lekker doorrijden, als ze echt niet meer kan/wil dan merk je het heus wel Ja

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:19

@ Sue wat een mooi halstertje zeg past ook zeker mooi bij je mooie veulentje Knipoog
Vandaag whitney lekker in het zonnetje gezet , beetje poetsen + beetje wandelen , beetje relaxen in het zonnetje . Clown
Gister was de hoefsmid geweest , heeft haar ijzers eraf gehaald + een flink stuk bekapt ( was wel ff nodig ) en toen had ze me ineens veel sokjes viel me op ( heeft jaren in de blub gestaatn bij vorige eigenaar dus geen tot weinig sokken )hier fot's in t zonnetje

Afbeelding
Take a pose Haha! Pling
Afbeelding
Halstertje zit hier een beetje vreemd Verward
Afbeelding
Opeens had ze sokken Haha!

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:35

uniara: hier tellen we ook 340 dagen. Bij 320 maakt mijn hart een huppeltje Haha! omdat het veulen dan gemiddeld levensvatbaar is. Maar, ik houd ze goed in de gaten hoor, kijk naar uier, banden gedrag etc. Als ik denk dat het tijd kan zijn dan ga ik waken. Je rijd haar anderhalf uur? Als dat intensief is vind ik dat wel lang hoor!

Fenia: Nog gefeliciteerd met het mijlpaaltje Clown Effies wat spulletjes halen tikt altijd wel aan he!

Sa: De eerste met een drachtige merrie voor 2009! Gefeliciteerd!

Falona: heb je inmiddels naar de kliniek gebeld? Ik zou iig direct contact tussen andere paarden en de jouwe vermijden. Denk ook aan voerscheppen, emmers, handen etc!

Marlijn: Puzzel heeft idd theezakjes maar toch; uier in de maak! Go jij! Go jij! Clown

Essy: he wat naar, idd beter om de merrie naar huis te halen.

Nykcle: nog steeds moeilijk te zeggen vanaf de foto of ze drachtig is. Doet het uier al iets?

Marijer: Jeumig wat een buik!!

Taber: fijn dat je merrie zich nog zo goed voelt!

Muzefee: prachtige foto's! (die heb ik toch eergisteren ook ergens gezien? Verward Ze zien er allemaal super uit! Heeft Linda al zoveel uier?

Mabon: Goh, wat een dikke buik heeft die maaike toch!

Keeva: heerlijk! samen genieten van het aankomende veulen.

Pletje: toen mijn merries vorig jaar de slijmprop verloren hadden ze dacht ik toch wel de hele dag (dagen) zo'n slijmerige uitvloei. Namen kan ik je helaas niet aan helpen, zit zelf met handen in het haar!

odique: hallo Doei!

Sue: mooi halstertje! was lekker warm vanmiddag om even buiten te ravotten! Hij is goed aan de maat of niet?

Myrdal: hoe ver is tes? (sorry ben letterlijk te lui om in het lijstje te kijken Koe Extreme duivel Bloos

Witney: schoon gepoetst meid! Haha! Doe je die sokken helemaal uitborstelen met een haarborstel of zo? Doe je er ook antiklit in? (puur nieuwsgierigheid Bloos )

Hehe! Als ik iemand vergeten ben; scusi! Vriendjes zijn? Haha!

Liona laat nu consequent elke voerbeurt een deel van haar brokken liggen, of ze kijkt er helemaal niet naar, truttebel dat het is! Vadina begint ook al te worstelen met haar voer, maar uiteindelijk heeft ze haar bak wel leeg. Wilona blijft de vreetschuur wat het is en eet vrolijk door, toen ze vandaag recht op me af kwam stappen schrok ik er wel van hoe breed ze al niet geworden is! binnenkort maak ik foto's van de dametjes. Ze spenderen de dag nu met heerlijk slapen in het zonnetje, af en toe een plukje hooi, wat gras..............heerlijk als ik ze zo in de wei zie! Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:26

minnie_muis schreef:
erg leuk halstertje Sue!
Pletje: Medewinner! Haha! wij waren dus ex aequo?? Ik had ook 184 met 5 prijs. Mijn afsluiting van de L1.

Haha ja!! Er waren wel 4 met 184 Tong uitsteken Jij gaat nu over naar de L2? Veel succes alvast! Haha!

Heb je trouwens niet zien rijden geloof ik... Je hebt een schimmel toch?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:32

@Myrdal: wanneer is ze uitgerekend? Toch typisch dat ze zo veranderen he, die dames Tong uitsteken

Iedereen bedankt voor de felicitaties Haha!

@Salliona: Nu is het allemaal weer normaal aan de achterkant geloof ik Tong uitsteken Ik ben er ook nog niet uit met die namen.. hoewel ik nu wel wat namen op mijn lijstje heb Haha!

@Sue_: wat een prachtig halster!! Heb gekeken op de site, maar kon zo niks vinden.. waar staat het dan?

Heb bij de plaatselijke ruitershop ook al gezocht naar een beetje een hip veulenhalster Knipoog maar dat valt nog niet mee. Ze hadden daar vooral saaie blauwe en rode halsters.. Nagelbijten / Gniffelen Niet echt mijn smaak.

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:35

salliona: ik rijd haar in het weekend idd 1,5 uur, maar dat is buiten in de bossen met een lang teugeltje. En ik denk dat ik van die 1,5 uur een uurtje stap en een half uurtje draaf, iedere keer stukjes tussendoor. Galopperen doe ik al niet meer, tenzij unaira zelf aanspringt en dat wil. Ze hoeft dus in die 1,5 uur niet aan de arbeid, ze is gelukkig heel braaf, dus mag aan de lange teugel zelf bepalen hoe of wat ze loopt. Maar ik vind het wel moeilijk om in te schatten hoelang je mag gaan rijden enzo....... Huilen

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:45

Tes zit vandaag op nog maar 249 dagen.
Gisteravond weer gecontroleerd, hooi was nog steeds niet op, maar een plukje van het lekkere kuil ging er wel in, mevrouw is dus kieskeurig. Nu meng ik het maar een beetje (ik had haar weer op hooi gezet, omdat ik liever heb dat ze aldoor wat te knabbelen heeft en met kuil kan dat gewoon niet, daar komt nog bij dat ze een luchtzuiger is en dus beter niet het iet wat zure kuil kan hebben). Ze had haar brok wel helemaal op.
Vanmorgen leek ze zichzelf weer helemaal, ze trok haar neus weer op voor de hooi maar toen ze erachter kwam dat er ook wat kuil tussen zat begon ze toch wat te knabbelen. Hooi van gisteravond was ook op.

@Unaira: Maak je maar geen zorgen, je merrie geeft prima aan wanneer het niet meer wil. Myrdal heeft destijds ook tot ruim 10 maanden onder het zadel in de bak gelopen, daarna alleen nog buitenritjes. Ging prima en opeens was het over en dat merk je heel erg goed, vertrouw maar op je merrie, die weet precies tot hoever ze kan gaan, jij vraagt al niets van haar, dus dat komt helemaal goed OK dan!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:02

leuk halster sue Knipoog

Brrr het vriest hier stenen uit de grond ,bij jullie ook ?

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:06

Goedemorgen!
Mabon, goed geregeld zo dus met je shetjes! Zo schattig! En met die buurvrouw! hihi!
Pletje gefeli met je prijzen!
Sue, wat een lekekr beessie is het zeg! En dat halstertje!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:16

Bedankt Rian!

@Myrdal: misschien dat het veulen wat actiever was oid..? Ik weet het ook niet.. Zamyra is ook een paar weken veel slomer geweest met minder eetlust. Nu is ze echter weer springlevend en dolt ze door de bak heen achter de shetlander aan Vork Verandert dus nogal Knipoog

@Amandake: hier vriest het ook!! Zo koud! Brrr!

@Unaira: je merkt het vanzelf Lachen Het zijn de kleine dingen, en als je je merrie een beetje kent en je "voelsprieten" daarvoor goed uit hebt staan, dan weet je het meteen Knipoog Komt echt goed Haha!

Nou ik zal eens bezig met het ondernemingsplan waarop ik ga afstuderen..

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:32

thanx pletje123 en myrdal voor de geruststellende woorden Ach gut

komt goed, hou m'n voelsprieten goed omhoog...... Knipoog

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:40

Goedemorgen!

Zo, vandaag zit Wendely op de 303 dagen. Nog fftjes!
Lavendel zit op dag 282, maar die draagt standaard 10 dagen over. Kun je de klok op gelijk zetten met haar, wat dat betreft. Alleen zit Lavendel niet zo lekker in haar vel op het moment, het lijkt of ze een beetje last begint te krijgen van het veulen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:42

@Unaira: graag gedaan! Haha!

@Mausje: spannend!! Van hoeveel dagen dracht ga jij uit?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:42

Mabon: zo joh wat een buik heeft maaike Bloos! ga me toch serieus afvragen of er daar echt maar ééntje in zit.....

Unaira: ja gewoon rustig doorgaan, doe ik ook. En ook alleen maar buitenritjes, 3x per week. Gaat nog prima, alleen vraag ik me ook steeds af hoelang nog.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:46

Goedemorgen. Lachen

Lig nog een beetje ziek op bed. Nagelbijten / Gniffelen

Besef me net dat we over 37 dagen het eerste veulen al verwachten. *LOL*

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:48

Pletje123: Voor Wendely ga ik uit van het gemiddelde, dus 340 dagen, aangezien het haar eerste is. Voor Lavendel 350 dagen, die is altijd zo precies. Die begint om half 12 's avonds, hahaha! Al heeft ze ons 1 keer verrast, toen was ze een dag eerder. Oeps rekenfout, dan zit Lavendel op 272 dagen. Clown