[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:37

Geen baby's? -O- Niet grappig meer!!

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:41

Hier waren ze gister ook beiden bezweet hoor..temperaturen gaan ook wel rap omhoog op deze manier. Snachts nog koud en overdag 18 graden. %)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:44

Stephanie gefeliciteerd met je mooie veulen

Kabayo en Luna.... -O-
En Natasja en For_Que jullie merries mogen ook wel een keer

En het is zulk prachtig weer. :D

Phoebe vandaag op 309 dagen. Uier die ze ietsepietsie had aangemaakt is weer weg, ook na een nacht op stal. Maar haar banden beginnen wel wat slapper te worden. Kon haar staart redelijk ver omhoog doen. Normaal is ze zo'n staart-tussen-de-billen-knijper, maar het ging heel soepeltjes. Ik zie op haar kont verder nog geen verschil hoor, ze heeft een hele ronde kont, dus dan zou dat gelijk opvallen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:56

Nog geen veulens vannacht? Waar wachten de dames op? Nog mooier weer? Nog meer aanmoediging?

Hier ben ik niet gebeld dus verwacht dat er bij Maria ook niks naast staat -O- . Terwijl haar gedrag wel laat zien dat de kleine elk moment kan komen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:03

Jongens. Ik heb mn langste dracht van mn zelf gefokte paarden

326 en still counting -O-
En het ziet er ook niet naar uit dat t zeer rap komt

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:11

Cioccolato schreef:
Jongens. Ik heb mn langste dracht van mn zelf gefokte paarden

326 en still counting -O-
En het ziet er ook niet naar uit dat t zeer rap komt

Dat is ook een felicitatie waard cioccolato... :D

Ik had wel baby's verwacht vannacht... -O-
Hier nu vroeg op stal om te wachten op de dierenarts voor de jaarlijkse enting.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:25

Nog steeds niet -O- met lage ph had ik al wel twee veulentjes verwacht

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:26

Cioccolato, jij bent gewoon altijd verwend geweest. Ik heb 1 keer een dracht van 329 dagen meegemaakt, 1 keer van 332 (beide keren laat in het seizoen) en 1 keer 339 dagen, de andere 11 keren tussen de 340 en 360 dagen.
Wordt tijd dat jij ook eens een keer wat langer wacht. ~~}>

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:52

Wauw nog steeds geen veulens. Die merries vinden het snachts gewoon te koud :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:00

Ik was wel heel tevreden met de lengtes eigenlijk _O- _O-

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:04

Bijleespost komt eraan… even laptop fixen van m’n man :=

Ik heb het gevoel dat het dit jaar veel overdag baby’s worden :') ik zie toch echt wel n paar merries waarbij ik al verwacht had dat er een mooi veulen geboren was ze houden ons in spanning, daarnaast ben ik stiekem helemaal fan van de baby spam zo cute <3 daar heb je nooit genoeg van toch :D

Wij zitten vandaag op dag 309 uier ook nog aanwezig banden redelijk slap en puntkontje ook hard opweg … gisteren redelijk wat zien flehmen temperatuur netjes 37.6 ze stond ook letterlijk met haar ogen zo goed als dicht te slapen in de paddock…ze is er klaar mee

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:33

Gefeliciteerd Cioccolato :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:34

Nog geen babies -O-

Intissima had vanochtend aan beide tepels wat nattigheid zitten. Ik verwacht misschien vanavond, maar eerder morgen wel een veulen. Waarom willen ze nooit bevallen als ik gewoon vrij ben de volgende dag >;)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:44

Helaas mijn eigen merrie nog zonder veulen.

Maar onze manege pony heeft er vannacht een gekregen.

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:54

Gefeliciteerd Natasja *\o/* . Ook al zo'n knapperd <3 .

* Nog altijd jaloers op uiers die vullen * Kwam vanochtend de eigenaar van Frodo tegen. Fiets er altijd langs op weg naar de supermarkt. Even bijgepraat en die zei ook al van uier kan ook zo ineens vol lopen en dat is precies wat mijn gevoel bij Maria ook zegt. Die vult de uier ineens en dan poef. Veulen.
Maria heeft in ieder geval genoeg mensen om zich heen die uitkijken naar haar en Frodo's veulen :j .
Vanmiddag maar weer eens kijken hoe zij en Jenny er bij staan. Het is juist nu zulk mooi veulenweer....

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:37

@goldenwarrow
Interessant, ook slim inderdaad om het zo jong dan te doen om te wennen. Ik denk dat ik bij de veulens ook eens gewoon het ding erbij ga houden voor het geluid als ze zo jong zijn. Ik scheer dan meestal niet, behalve soms de hals eruit bij de IJslander. Maar stel ze krijgen in toekomst ook een dikke wintervacht, kennen ze het in ieder geval maar.
Uier van Intissima is ook al een mooi barretje.
Prachtige foto's van Galaria en Illyana. Heel knap zijn ze <3
@jennyk
Bij jou ook echt spannend nu!
@xYaartje
Geweldig! Ooit wil ik ook kleintjes erbij hebben lopen, maar dat mag ik nu nog niet :D Ik vind een kudde ook het allermooiste, vroeger bij mijn ouders stonden ze maar met z'n tweeën, dat vond ik altijd lastig met eentje mee nemen. Nu staan ze met z'n vieren, dat is al beter. De dames zijn half juni en half juli hier uitgerekend.
Jij mag wel nog wat merrieveulens hoor, ik wil denk ik wel een hengstveulen :D
Maria houdt je wel bezig zeg... tuttebelletje, is ze niet stiekem later gedekt? Lijkt mij echt een merrie die haar eigen plan trekt. Wel super fijn dat de mest van haar nu mooie drollen zijn. Niks zo frustrerend als het niet helemaal goed is en ook niet goed te krijgen is.
@ajesca123
Jeetje wat enorm schrikken zeg!! Ik snap dat het een enorme stress is. Hopelijk voelen ze zich snel weer wat relaxter. Hoe is het met degene van de auto?
@AM_Horses
Van de zijkanten wellicht nu wat dikker? Ze kunnen zo veranderen qua buik steeds he. Heel apart.
@Tinkels
Prachtige shoot, wat een plaatje <3
@m0niekkkie
Welkom! En wat een leuke verrassing en een hele leuke merrie!
@petravdmeerx
Al het goed komt langzaam zeggen ze toch :D
@Cynthia82
Zo dat is al best uier voor dag 300... Haar puntbillen zeggen ook wel wat.. Hopelijk houdt ze het er nog eventjes in :D
Ik vind het een prachtige merrie! Heb ik nou goed in je profiel gelezen dat zij een Haflinger kruising is? Ik heb mijn Haflinger nu laten dekken door een IJslander. Ben al aan denken als ik haar nog keer wil laten dekken waardoor dan. Wil heel graag een veulen van haar houden, maar even afwachten wat er dit jaar uit komt en of alles goed gaat (ze is de jongste niet meer).
@Yvk
Wat een mooie glansdame!
@rensju
Heerlijk lammetje naar buiten, hier zijn ook weer net lammetjes geboren, ik vind het zo gezellig. Zaten ze gisteren met z'n vieren druk met een takje, te schattig.
@_Natasja_
Ik wilde op de foto zeggen welke van de twee :)) Maar beide drachtig, wel leuk straks een maatje. Ik den kdat ze daarom wellicht nog even wacht, zitten ze wat dichter bij elkaar, leuk spelen ;)
@Janinevv
Ook in de veilige zone, dat is toch heel fijn! En die melkbar kan er zo maar zijn.
@For_Que
Jeetje jij moet ook echt geduld hebben en het is nog wel zulk mooi weer.
@Cioccolota
Jij mag niet niet klagen hoor haha :P
@Dark7
Aww en ze mag nog heel even, zal ook wel wat zijn zo'n dikke belly.
@_Natasja_
Toch nog een veulen vannacht, toch een beetje gefeliciteerd :D
@MelissaV
Jeetje dat is wel heel erg balen dat ze opeens zo laat in de dracht pas kan verhuizen. Hopelijk settelt ze toch snel, wat vervelend.

@stephanie141
Gefeliciteerd!! Wat een leuke aftekening en prachtig veulen.

@ Kabayo
Jeetje nog geen veulen? En nog wel rennen met die belly... pff mag nu echt wel zulk mooi weer!

@Luna2006
Ook nog helemaal niks? Wat moeten jullie een geduld hebben..

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:32

Faniek schreef:
@xYaartje
Geweldig! Ooit wil ik ook kleintjes erbij hebben lopen, maar dat mag ik nu nog niet :D Ik vind een kudde ook het allermooiste, vroeger bij mijn ouders stonden ze maar met z'n tweeën, dat vond ik altijd lastig met eentje mee nemen. Nu staan ze met z'n vieren, dat is al beter. De dames zijn half juni en half juli hier uitgerekend.
Jij mag wel nog wat merrieveulens hoor, ik wil denk ik wel een hengstveulen :D
Maria houdt je wel bezig zeg... tuttebelletje, is ze niet stiekem later gedekt? Lijkt mij echt een merrie die haar eigen plan trekt. Wel super fijn dat de mest van haar nu mooie drollen zijn. Niks zo frustrerend als het niet helemaal goed is en ook niet goed te krijgen is.

Als je ooit de kans hebt, doen! Ze zijn zo onwijs leuk! Wil niet anders meer hoor. De rest van mijn leven blijft het bij de Shets (en okay okay, als er ooit de mogelijkheid is een Schwarzwalder Fuchs. Die zijn net zo leuk <3 ).
Heb daar inderdaad over lopen nadenken dat Maria toch nog een keer later is gedekt, maar ik heb ze in mei vorig jaar een keer echt goed hengstig gezien en daarna heeft ze niet meer hengstig gestaan. Frodo zocht na mei toen ook het contact niet meer op om te dekken. Sluit het niet uit inderdaad (het is en blijft Maria), maar verwacht haast van niet dat ze na mei nog een keer is gedekt.
Maria trekt inderdaad, echt, zoals je zegt, haar eigen plan. Heeft ze altijd al gedaan met elke dracht :j . Je kan nog zo goed waken, maar die wacht gewoon tot je niet kijkt en dan poef. Veulen. Of bevalt op een moment wanneer je het net niet verwacht.
Jij hebt dan zo te lezen nog even voor ze zijn uitgerekend!

Edit: sta nu bij Jenny en Zoë in de wei en kan van daaruit zien dat Maria zich weer afzonderd. Frodo, Arwen en Asfaloth staan op een kluitje bij elkaar en Maria staat er ver vandaan.
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 22-03-22 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:55

Welke manege is dat Natasja? Die beginnend met een S of hebben jullie een eigen manege?

Mooi kleurtje <3

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:06

Wiske is bezig met het uier *\o/*
Dag 323 vandaag
Afbeelding

Maddy 321 vandaag
Afbeelding

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:56

Even snel bijgelezen op de telefoon, mensen nog geen veulens.... hier nu een kalfjes boom, de een na de ander plopt eruit (de koeien hebben lente in de bol) morgen draden weer om de wei maken en dan even kijken wanneer de koeiendans is, vind Wita altijd erg interessant _O- het is dat ik de koeien in de gaten moet houden dat ze richting wei gaan anders had ik het graag gefilmd.

Hier gister al even uier gevoeld, mevrouw gaf geen kik en dacht mens rot op ik ben pas 310 dagen laat me hooi eten (vorig jaar op het laatst was ze erg fel met voelen #druk op de ketel)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:03

Caresse07 schreef:
Welke manege is dat Natasja? Die beginnend met een S of hebben jullie een eigen manege?

Mooi kleurtje <3

Ja die beginnend met een S.
Satana en dat is de manege van m’n ouders.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:09

ik geef het op, mevrouw loopt gewoon weer leeg... Ik krijg echt een grijze met lange oren
Afbeelding

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:00

Wat balen zeg, dat iedereen zo lang moet wachten! Ze zijn ons geduld aardig aan het testen!

Wij zitten nu op dag 352 met Galienke, en er zit weinig vooruitgang in.. Uier redelijk vol, slappe banden maar verder niks. Begint me nu toch wel erg lang te duren hoor :+

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:28

Welkom in het lotgenoten clubje Bamorka. :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:28

Ik had wel meer veulentjes verwacht met dit mooie weer, misschien morgen babyboom

Hier morgen op 290 dgn, ze waggelt een beetje in de rondte, alles gaat traag, nu al :') en ze haart ontzettend uit.

Afbeelding
Afbeelding
Ik ben benieuwd hoe lang ze er deze keer over doet. Eerst dracht droeg ze flink over, 2de en 3de waren vrij normaal.