[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:16

Cemlys schreef:
Iemand van jullie al die vetericyn spray voor navelstreng gebruikt? Die heb ik nu staan.

Ja zeker, wij gebruiken het. Verkoop het zelf ook. Mooi spul

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:19

Ibbel schreef:
Ben heel benieuwd wat daar dan in zit. Ik kan nergens een ingredientenlijst vinden (wat wettelijk verboden is trouwens). En, heel simpel, medicinale stoffen mogen er niet inzitten, want dan moet het als diergeneesmiddel worden geregistreerd.

Het zal vast op de fles staan hoor, maar die heb ik niet bij de hand. Ik vind je reactie erg overtrokken trouwens. Dat jij geen fan bent van Vetericyn is wel duidelijk, maar ik ken alleen maar positieve verhalen. Mij persoonlijk kan het geen moer schelen wat er in zit..... als het maar werkt! ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:20

AlaskaTorrie, gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

Noisy, het valt me nu pas op wat een joekel dat veulen is zeg! Die lijkt al veel ouder als 1 dag oud.

FF, nog niets???? Zou het dan toch nog even pesten zijn om je dan met een merrie te verrassen?

MaritB

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:25

Helaas, alleen een etend en slapend paard :P

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:26

Vetericyn heeft echt wel mooie producten. Het spul voor de ogen werkt ook top. Voorheen met koude kamille thee tig dagen deppen. Bij prutogen door de vliegen. Nu zo over.

Als ik een merrie help met het veulen. Dan nog niet in het stadium van de eerste foto van ( naam kwijt, de schimmel merrie) laat haar eerst zelf doorpersen tot het hoofdje er grotendeels is. Haal ook pas het vlies los als het neusje er is.
En dan inderdaad naar beneden trekken alleen met de weeen mee.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:27

linda2008 schreef:
Het zal vast op de fles staan hoor, maar die heb ik niet bij de hand. Ik vind je reactie erg overtrokken trouwens. Dat jij geen fan bent van Vetericyn is wel duidelijk, maar ik ken alleen maar positieve verhalen. Mij persoonlijk kan het geen moer schelen wat er in zit..... als het maar werkt! ;)

Ik hou gewoon niet van volksverlakkerij. 20 euro voor een halve liter spul waar (naar grote waarschijnlijkheid) alleen maar HTK-ingredienten (want iets anders mag niet) inzitten vind ik oplichting. En dan vooral nog omdat het gebracht wordt als een wondermiddel tegen álle kwalen zo ongeveer. Dat vind ik misbruik maken van mensen die het beste voor hebben met hun paard (terecht) maar dus voor simpele dingen hun portemonnee flink mogen trekken.

Net als pergolide/prascend trouwens. Vind dat echt ook ongelooflijk misbruik maken van Boehringer.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:30

Ik had Vetericyn wel gezien maar vond het erg duur terwijl niet nodig. Andere hoefde ik niet te kopen dus dan is de keuze simpel.
Voor één navel vond ik dat beter haha.

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:31

Marit, wanneer was die van jou ook alweer uitgerekend? Dacht eerder dan die van mij...toch? Kan niet lang meer duren joh!

Ik was erg blij met mijn overbuurman (dierenarts), want ik had al heel snel twijfels of t wel ging lukken...door weinig ruimte kwam t tweede beentje niet...

Afbeelding

Afbeelding

Poept goed, plassen nog niet gezien. Merrie piept wat bij het zogen sinds vandaag, mss gewoon gevoelig?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:41

Mijne was vorige week 'uitgerekend'.

Piepen bij zogen heb ik vaker gehoord dit neemt af naarmate veulen meer drinkt.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:42

Jeetje, die heeft ook al van die lange stelten AT. Joan doet dat ook, dat piepen. Omdat Rudi nog een beetje wiebelt duwt hij, denk ik, soms wat hard tegen het volle uier. Dat zal best pijn doen..

Klopt Neon, hij is flink en al direct een buffel. Hij stond ook direct als een huis en is niet meer omgevallen tijdens de eerste stapjes. Hij lijkt erg sterk te zijn. Eerste keer in de wei ook gelijk draven ipv galopperen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:46

Ibbel schreef:
linda2008 schreef:

Ik hou gewoon niet van volksverlakkerij. 20 euro voor een halve liter spul waar (naar grote waarschijnlijkheid) alleen maar HTK-ingredienten (want iets anders mag niet) inzitten vind ik oplichting. En dan vooral nog omdat het gebracht wordt als een wondermiddel tegen álle kwalen zo ongeveer. Dat vind ik misbruik maken van mensen die het beste voor hebben met hun paard (terecht) maar dus voor simpele dingen hun portemonnee flink mogen trekken.

Net als pergolide/prascend trouwens. Vind dat echt ook ongelooflijk misbruik maken van Boehringer.

Daar ben ik het niet mee eens. Waarom moet er in een keer iets medisch inzitten? Doel is ontsmetten/indrogen navel. Zat producten die antibacterieel werken waar oa 'bleekwater' zoals jij het noemt inzit. Daarbij wil ik niet eens de tijd erin stoppen om zelf iets te maken. Ik vind het handig dat het gesprayd kan worden en dat de navel sneller indroogd dan reguliere naveldip (die ook nog eens niet gezond is).

Boehringer zelfde verhaal. Is een farmaceut die gewoon vaak zelf veel onderzoek doet en een product eerst op de markt brengt (geregistreerd!). Heb je enig idee wat de regels zijn voor registratie van een medicijn voor een diersoort? Welke kosten daaraan vasthangen? Welke studies vooraf gaan? Wat die weer kosten? Ja dan hebben ze het alleen recht voor een aantal jaar wat betreft verkoop maar die prijs is gewoon ook nodig om al het voorgaande te bekostigen. Als dat patent eraf gaat kan iedereen het produceren en dan krijg je zoveel concurrentie dat de prijzen er ook naar zijn. Maar ze hebben zoveel mooie nieuwe producten steeds (prascend, vetmedin, semintra,...). Dus nee je word geen poot uitgetrokken ;) hele product registreren en op de markt brengen kost gewoon bakken vol geld. ;)
En ja pergolide humaan is goedkoop maar is ooit door dit bovenstaande ook duur geweest.
Dit even totaal off topic maar kan slecht tegen dit soort internetpraatjes die gewoon niet correct zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:47

Gefeliciteerd Alaska torrie! Mooi veulen. Lekker buiten!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:54

Haha, denk dat Ibbel heel goed weet wat de kosten van medicijnen registreren zijn, aangezien zij in dat wereldje zit. :) Daarom weet zij juist ook zo goed dat het HKT middeltjes zijn die duur worden verkocht. Ik vind het wel prettig om te weten, men kan altijd nog de keuze maken om het duur aan te schaffen. En, mocht er iets zijn en je hebt niets bij de hand zou je zelf nog een middeltje kunnen maken met deze info, handig juist.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:01

Hoe lang is vetericyn houdbaar?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:20

Ik heb dit jaar voor het eerst de vetericyn voor de navel gebruikt en ben er heel tevreden over. Alleen had ik wat op mijn handen gekregen die al wat geirriteerd waren van het honderd keer wassen (ik werk in de zorg) en die waren helemaal uitgedroogd, echt kurkdroog/ ruw, duurde even voordat het hersteld was met zalfjes smeren maar het doet wat het beloofd, het droogt goed in :'), volgende keer ga ik echt handschoenen dragen als ik de spray gebruik.
Ik was heel tevreden over het navelstompje, het stompje was snel ingedroogd en netjes afgevallen en dit was ook nog eens een navelstreng die ik zelf had moeten doorknippen dus met navelklemmetje en niet op de natuurlijke scheurplek.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:45

Neonlight schreef:
Haha, denk dat Ibbel heel goed weet wat de kosten van medicijnen registreren zijn, aangezien zij in dat wereldje zit. :) Daarom weet zij juist ook zo goed dat het HKT middeltjes zijn die duur worden verkocht. Ik vind het wel prettig om te weten, men kan altijd nog de keuze maken om het duur aan te schaffen. En, mocht er iets zijn en je hebt niets bij de hand zou je zelf nog een middeltje kunnen maken met deze info, handig juist.

Zit ik zelf ook in hoor dus weet ook waarover ik het heb ;) tuurlijk zijn HTK-middeltjes handig maar daar ging het even niet over ;)

Mandaat fijn om te weten dat handschoenen handig kunnen zijn. Hier ook behoorlijk droge handen, nog een beetje extra is niet nodig ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:52

Cemlys schreef:
Boehringer zelfde verhaal. Is een farmaceut die gewoon vaak zelf veel onderzoek doet en een product eerst op de markt brengt (geregistreerd!). Heb je enig idee wat de regels zijn voor registratie van een medicijn voor een diersoort? Welke kosten daaraan vasthangen? Welke studies vooraf gaan? Wat die weer kosten? Ja dan hebben ze het alleen recht voor een aantal jaar wat betreft verkoop maar die prijs is gewoon ook nodig om al het voorgaande te bekostigen. Als dat patent eraf gaat kan iedereen het produceren en dan krijg je zoveel concurrentie dat de prijzen er ook naar zijn. Maar ze hebben zoveel mooie nieuwe producten steeds (prascend, vetmedin, semintra,...). Dus nee je word geen poot uitgetrokken ;) hele product registreren en op de markt brengen kost gewoon bakken vol geld. ;)
En ja pergolide humaan is goedkoop maar is ooit door dit bovenstaande ook duur geweest.
Dit even totaal off topic maar kan slecht tegen dit soort internetpraatjes die gewoon niet correct zijn.

Ik heb 15 jaar ervaring in de farma-industrie. Je hoeft mij niet te vertellen wat het kost.
Boehringer heeft voor prascend absoluut de kosten niet hoeven maken die een farmaceut wel moet maken bij een IND.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 11:18

Oke meningen verschillen. Ik ben blij dat ze die spraytjes en dingetjes op de markt brengen... en euhm... misschien ideetje voor jezelf dan om een 30 cent middel op de markt te brengen en te verkopen voor 20 euro de fles? ;) als het goed werkt word ik vaste klant :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:01

Waarom zou ik zelf iets gaan doen waar ik principieel tegen ben? :?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:08

Om even terug on topic te komen, hier bij Tessa volle uier en druppeltjesss :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:20

Spannend! Is dat (één van) de laatste merrie(s) bij jullie?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:22

Alexandra__ schreef:

Je mag onze fles wel ff gebruiken hoor. Voor 1 veulen is een fles kopen ook weer zo.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:44

alaskaTorrie gefeliciteerd!!

Noisy ook hier gefeliciteerd :D Hij is leuk!

Fokfanaat nog steeds niet... -O-

Alexandra is de PH al verder gedaald?

Marit hoe gaat het bij jou?

Hier vanmorgen met Mia Donna en Wish naar de DA geweest. Wish had een mooi ei zitten en wordt morgen geïnsemineerd. Die kleine is zo leergierig, gister geoefend met de trailer, vandaag liep ze er zo op. De DA was onder de indruk _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:51

baudyh schreef:
Alexandra__ schreef:

Je mag onze fles wel ff gebruiken hoor. Voor 1 veulen is een fles kopen ook weer zo.

Oh dat is super aardig! Wanneer zou ik het op kunnen halen?
Afbeelding

Afbeelding
Ze staat met zo'n uier in de wei :=

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 14:13

alexandra, dat kan toch niet lang meer duren!

Marit, hoe is het nu?

vanmorgen fotoshoot gehad, alvast een voorproefje:
Afbeelding