Cemlys schreef:Iemand van jullie al die vetericyn spray voor navelstreng gebruikt? Die heb ik nu staan.
Ja zeker, wij gebruiken het. Verkoop het zelf ook. Mooi spul
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ibbel schreef:Ben heel benieuwd wat daar dan in zit. Ik kan nergens een ingredientenlijst vinden (wat wettelijk verboden is trouwens). En, heel simpel, medicinale stoffen mogen er niet inzitten, want dan moet het als diergeneesmiddel worden geregistreerd.
linda2008 schreef:Het zal vast op de fles staan hoor, maar die heb ik niet bij de hand. Ik vind je reactie erg overtrokken trouwens. Dat jij geen fan bent van Vetericyn is wel duidelijk, maar ik ken alleen maar positieve verhalen. Mij persoonlijk kan het geen moer schelen wat er in zit..... als het maar werkt!
Ibbel schreef:linda2008 schreef:Het zal vast op de fles staan hoor, maar die heb ik niet bij de hand. Ik vind je reactie erg overtrokken trouwens. Dat jij geen fan bent van Vetericyn is wel duidelijk, maar ik ken alleen maar positieve verhalen. Mij persoonlijk kan het geen moer schelen wat er in zit..... als het maar werkt!
Ik hou gewoon niet van volksverlakkerij. 20 euro voor een halve liter spul waar (naar grote waarschijnlijkheid) alleen maar HTK-ingredienten (want iets anders mag niet) inzitten vind ik oplichting. En dan vooral nog omdat het gebracht wordt als een wondermiddel tegen álle kwalen zo ongeveer. Dat vind ik misbruik maken van mensen die het beste voor hebben met hun paard (terecht) maar dus voor simpele dingen hun portemonnee flink mogen trekken.
Net als pergolide/prascend trouwens. Vind dat echt ook ongelooflijk misbruik maken van Boehringer.
Neonlight schreef:Haha, denk dat Ibbel heel goed weet wat de kosten van medicijnen registreren zijn, aangezien zij in dat wereldje zit.Daarom weet zij juist ook zo goed dat het HKT middeltjes zijn die duur worden verkocht. Ik vind het wel prettig om te weten, men kan altijd nog de keuze maken om het duur aan te schaffen. En, mocht er iets zijn en je hebt niets bij de hand zou je zelf nog een middeltje kunnen maken met deze info, handig juist.
Cemlys schreef:Boehringer zelfde verhaal. Is een farmaceut die gewoon vaak zelf veel onderzoek doet en een product eerst op de markt brengt (geregistreerd!). Heb je enig idee wat de regels zijn voor registratie van een medicijn voor een diersoort? Welke kosten daaraan vasthangen? Welke studies vooraf gaan? Wat die weer kosten? Ja dan hebben ze het alleen recht voor een aantal jaar wat betreft verkoop maar die prijs is gewoon ook nodig om al het voorgaande te bekostigen. Als dat patent eraf gaat kan iedereen het produceren en dan krijg je zoveel concurrentie dat de prijzen er ook naar zijn. Maar ze hebben zoveel mooie nieuwe producten steeds (prascend, vetmedin, semintra,...). Dus nee je word geen poot uitgetrokkenhele product registreren en op de markt brengen kost gewoon bakken vol geld.
En ja pergolide humaan is goedkoop maar is ooit door dit bovenstaande ook duur geweest.
Dit even totaal off topic maar kan slecht tegen dit soort internetpraatjes die gewoon niet correct zijn.