[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:30

Oh wat een scheetje Marije. En mooie foto's zo met de sneeuw!

En die van jou schiet ook heel erg op Icecrystal. Wordt spannend!

Jazzy is 286 dagen, dus officieel nog 54 te gaan *\o/*
Rond dit aantal dagen vind ik het altijd heel spannend, 3 jaar geleden is ze met 289 dagen bevallen van de tweeling. Alhoewel er op de scan nu elke keer maar 1 was, blijf ik het spannend vinden. Maar ze gaat super, kijkt lekker bitchy als ik haar buik aan wil raken, maar staat het allemaal wel toe.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:38

Och Jeetje,begrijp dat het spannend blijft voor je dan.
Was er toen ook maar 1 op de scan te zien?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:42

ja alleen op de eerste scan dacht de DA er 2 te zien. Toen paar weken lang echt 2x per week gescand om te kijken of het goed was, en toen zag ze er elke keer maar 1. Dus uiteindelijk vanuit gegaan dat het er 1 was. Helaas dus niet ;(
Jazzy heeft heel veel cystes, waardoor het moeilijk te zien is.
Maar toen de tweeling kwam had ze ook een enorme uier en de melk spoot eruit. Dus ik check haar uier nu elke dag of er verschil te zien is. Tot nu toe ziet het er goed uit.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:04

Oké, begrijpelijk dat dat eng is.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:17

Marije, van harte gefeliciteerd! Ik had haar al langs zien komen natuurlijk. Knapperd.

Kabayo, dat is nog geen vullen. Op zich zie ik hier ook wel verandering komen.

Merries beginnen nu toch echt allemaal wel voller te worden zie ik op de foto's.

Linda, fijn allebei drachtig!

Mooi die sneeuwplaatjes, hier nattigheid.

Setteli, dat is wel spannend inderdaad.

Hier gaat alles goed. Zelf vind ik het weer niet zo tof. Maar Scarlet kijkt tevreden rond en deert de regen/water eigenlijk helemaal niet, gelukkig.
Weekend maar weer kijken of we wat kunnen bewegen. Beetje in conditie blijven.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:24

Marije gefeliciteerd met de eerste kleine! Die sneeuw maakt het droomplaatje helemaal af

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:43

Pretty, hopelijk blijft Karin haar uier nu een beetje stabiel of zakt het weer wat af. Is inderdaad nog wel vroeg.
Lies had al wel een beetje zucht zag ik, maar stelt nog niet zo veel voor.
En gek he dat verschil onderling. Misschien niet verkeerd om Roos toch een jaartje leeg te laten straks en onder het zadel te laten rijden. Anders wordt het straks al zo'n uitgezakte fokmerrie :o :o

Marouschka, in ieder geval wel fijn om een teken van leven te zien in Pepper. Als ze zo te keer gaan, kunnen ze er inderdaad wel even erg veel last van hebben.
Maar komt inderdaad schot in nu. Voor we het doorhebben is het zo ver.

Linda, ja vorig jaar hadden ze beide zelfde soort vorm van voren. Roos was toen ook appeltjes-rond en Lies meer peer-vormig zeg maar.
Afbeelding
Dit was november 2015, dus nog wel wat vroeger in de dracht (en toen was Lies toch wel veel flinker dan Roos, maar zie je wel een beetje dat de buikvorm toen hetzelfde was.
Speculaties dat het geslacht gerelateerd zou zijn, hoop ik nu heel erg van dat dit niet klopt dus O:)

Wat het visolie betreft. Dat er hogere waardes in het bloed worden gevonden na het bijvoeren hiervan, lijkt mij nogal wiedes. Maar wel erg benieuwd hoe ze het leervermogen van een veulen hierna testen en met name waarom we nu al hyper-intelligente veulens willen gaan fokken :o

Kabayo, arme Lady.
Ja het is hier echt vies weer hoor, vanmorgen lag er een klein laagje sneeuw, maar nu steeds regen en harde wind. Blegh.

En wederom Linda, ik vind het een mooie foto van bij jou in de sneeuw hoor! Pony misschien wat nat, maar vind het met een laagje sneeuw erbij al snel mooi. Blauwe lucht op de achtergrond. Dat heb ik hier buiten niet gezien vandaag (terwijl ik tot 22u op m'n werk zat O:) )

Hinte ook mooie plaatjes in de sneeuw! :+: Gipsy is mooi aan het groeien!

DL, knap diertje ook zo!

KimThirza, mooie foto's hoor, ze ziet er goed uit!

Marije, wat een prachtige foto's van je kleine gupje! Vooral die eerste <3 <3 <3
Wordt er helemaal verliefd op! En wederom, geeft die sneeuw op de foto's toch iets speciaals! Zal ik met mijn veulens als het goed is niet meemaken :P

Ice, mooie uier al hoor! Spenen kunnen zich misschien nog wat meer gaan vullen. Ben benieuwd hoe lang zij nog op zich zal laten wachten.

daisyjazz, weet zo niet meer zo goed hoe ze er op de vorige foto's uit ziet, maar vind haar mooi rond hoor. Buik valt in ieder geval niet te missen ;)
En leuke halstertjes heb je gekocht! Ik durf niet zo goed meer te kopen. De superleuke HH's veulenhalsters die ik had gekocht, paste Raisa pas tegen de tijd dat ze naar de opfok ging :+

Setteli, snap dat je het spannend vind nu dan! Vraag is natuurlijk als het er al twee zijn of het dan nu weer op dat moment mis gaat. Ze worden ook wel eens levend geboren natuurlijk of 1 dood pas aan het einde van de dracht, je weet het nooit, maar als je eenmaal die ervaring hebt... Hopelijk heeft de DA het dit jaar toch wel goed te zien.
Ik twijfel ook wel eens bij Roos nu ze zo huge is. Die had 2 eitjes bij het insemineren. Maar daarom ook op tijd gescand en bij alle drie de keren scannen ook nadrukkelijk weer op gelet. Dus zou toch echt maar 1 veulen in moeten zitten :=

Gisteren ook zo mooi tafereel toen ik aan kwam op stal;
Afbeelding
'Heey, Lies zie jij ook wat ik zie?'

Afbeelding
Wat ze Lies vervolgens in haar oor fluisterde zal ik helaas nooit weten O:)

Afbeelding Afbeelding
Roos ging toch maar (een stukje :o ) op onderzoek uit

Afbeelding
En weg was Lies! :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:55

:wow: oohh wat zijn jouw knappe meiden rond zeg!! :') Inderdaad heel mooi vergelijkbaar zo!! Ze zijn echt nog steeds mega knap allebei! Maar poeh daar hoef je niet aan te twijfelen of ze wel drachtig zijn ;)
Zo maakte ik vanmorgen, nu ik zeker weet dat Bucks écht drachtig is, een foto van de voorkant... nou ik heb de foto maar gewist want je ziet niks!! :') niet eens een klein puntje wat uitsteekt ofzo. Daarom liet ze mij dus ook zo twijfelen en ineens krijg ik waardering voor de merries als Jupiter, Roos,Lies,Pepper enzovoort, die gewoon lekker BOL worden met de dracht ;) hihi

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:02

Maar Bucks is nog helemaal niet zo ver toch? Lies heb ik dus ook erg lang aan getwijfeld. Was eind van de zomer wel aardig breed (maarja, gras...), daarna zag je er veel minder aan en nu dijt ze gelukkig weer uit. Maar vanaf de zijkant zie je ook bijna niets.

Oh en Linda, voor jou nog... Yazhi! ^_^
Afbeelding

Afbeelding
Met haar twee surrogaatmoeders lekker hooi eten

Afbeelding
En ze was zelfs speciaal voor jou mooi versierd :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:09

Jaaaaa Yazhi spam :D
Aahhhh <3 knap popje zeg!!!
Die oortjes ook... <3 leuk leuk leuk!! Hihi!!

Bucks zit vandaag op dag 193, ze is ook maiden dus misschien is het allemaal wel logisch... maar ik heb toch liever dat ze gewoon heel dik worden en overdreven duidelijk drachtig zijn ;) :P haha

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 07:29

Knappe Fluffywol Yazhi <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:28

Jeetje aniekr die zijn echt rond, ronder, rondst, die nemen het dikke buikentopic heel serieus :+
Knappe big mama's in spe

Linda ik heb ze inderdaad ook liever goed rond, minder twijfels dan. Maidens zijn vaak nog slanker ja.

Ice uier groeit goed, speentjes nog vullen en dan kan het komen, haar buikje lijkt al beetje verdwenen of is het de foto? Want buikje verdwijnt opmerkelijk dagen voor het veulenen.

fokken is heel verslavend silly, pas maar op want voor je het weet ...... :P

Inowa pepper al wat beter? Bij zo een hard getrappel, kreeg Flo eens harde buiken, dus misschien was het dat, best ambetant gevoel.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:30

Ik heb het gefilmd maar krijg het nog niet op youtube geupload

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:02

Ooooo.... een baby in de sneeuw! <3

Verder bijlezen en reageren doe ik later.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:05

Aniek, ze zijn echt rond! Hier lijkt het toch wat minder, maar komt vast ook omdat merrie van zichzelf al breed is.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:06

Marijer, wat een schatje!!

Voor degenen die hun veulen straks naar een opfok brengen, weten jullie al waar naartoe?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:14

Ohh Fotsy, ik zou dolgraag willen, maar helaas laat mijn portemonnee het niet toe :(

Ik heb er 2 op mijn lijstje staan Liaan, maar ik moet ze nog gaan bekijken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:42

De strips zijn al geleverd. Amai das wel echt snel, vind ik.
Ben nu ook heel benieuwd of ze duidelijker aflezen dan die die ik vorige jaren had, want die waren niet makkelijk.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:45

Marije wat een schatje is het toch!!

Roos en lies zijn echt dik haha. Ben heel benieuwd wat ze dit keer ervan maken. Vorig jaar vond ik dat donkere merrie veulen zo gaaf!

Ice begint ook mooi vordering te maken!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:19

Super lief veulentje Marije <3 en prachtige foto's!

Ik hou ze thuis. Leeftijden gaan hier van 1 tot 22 jaar.

:=
Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:37

Ik heb hele goede ervaringen met stal huusstede opfok, maar als ik eindelijk een merrie veulen heb, Jan ik dr misschien ook wel thuis met een ander veulen houden. Weet ik nog niet.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:55

Heerlijke foto's Marije <3

...En weg was Lies... _O- Roos is echt mega dit jaar. Heeft ze een "Pepper-studie" gedaan?

Lady heeft ook haar meest charmante blik weer gevonden zie ik :')

Opfok heb ik nog niet echt naar gekeken. Ik heb er wel 2 die ik evt wil benaderen. Mocht het een merrietje worden dan kan ze evt ook bij huis blijven

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:19

Hier is het veulen in principe voor de verkoop omdat we de 2 van vorig jaar hebben aangehouden maar neig steeds meer naar houden.

In dat geval moet er wel iets verkocht worden...welke weet ik nog niet zeker.

Ik houd ze gewoon thuis,zat plek hier.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:50

Hier is het veulen in principe voor de verkoop. Dus nog geen opfok opgezocht. Wie weet veranderd ik nog van gedachten, dan kan het altijd nog.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:24

Als het hier een merrieveulen wordt hou ik haar aan omdat de Daira na de Internationale Welshshow vertrekt naar haar nieuwe adres. Wordt het een hengstveulen dan is hij voor de verkoop, omdat ik hier geen hengsten wil hebben.