[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:24

Haha C2012 voortaan altijd maar de hond mee naar bed. :P

Fotsy <3 Hij is zo mooi. Ik zou ze nu nog even rust gunnen,een weekje ofzo,en dan inderdaad beginnen met één of twee erbij te doen,diegene die ze het liefste heeft,en dan de kudde weer in.
Tenminste zo doen wij het. Clio zit nu ook even alleen,morgen Vera er weer bij en dan afhankelijk van wanneer Vera bevalt,samen weer bij de groep denk ik. :j

Cheyenne krijgt een echte uier! *\o/*

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:29

Noisy schreef:
Proficiat Pretty en Bellarose *\o/*

Pol, ik stem ook op Livia hoor. Wat is het toch een ontzettend lief ding om te zien <3

Mooie analyse weer Cynthia -:)

Lief!!! :+:

Luna2006

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:39

Hoe doen jullie dat met een merrie die niet alleen wilt staan?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:50

Als ze hun veulen hebben,staan ze toch niet alleen? Daar zijn ze meestal wel zoet mee hoor de eerste tijd. :j
En aan de andere kant van de omheining lopen haar vriendinnetjes dus het is niet dat ze afgeschermd zit.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:51

Heerlijk plaatje Fotsy!

Pretty, wat is ie klein :wow: gelukkig alles goed gegaan ondanks dat jullie het gemist hebben.

Sara, elke merrie met een nieuw veulen zal geen andere paarden zomaar in de buurt laten. Duurt een paar dagen voordat ze dat weer wat losser laten. Star is een hele relaxte mama, maar Liza met haar veulen mogen nog niet te dichtbij (terwijl star en liza echt HELE dikke vriendinnen zijn)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:51

Pretty; gefeliciteerd met je veulen, wat is ie klein...schattig! En mooi getekend idd!!

Keresa; wat een verdrietig nieuws. Als je zo je best doet en hij/zij het niet haalt na 6 weken. Sterkte Y;(

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:55

Hera hing zo aan haar moeder voor de bevalling, ze stonden samen buiten en tegenover elkaar op stal en als moeders even uit zicht was begon ze te hinniken en heel onrustig. Uiteindelijk gewoon samen laten staan snachts in de binnenbak. Toen Hera bevallen was konden ze mams zo naar stal brengen, zij had geen oog meer voor iets anders dan haar veulen :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:57

Ze staat nu met luna in de uitloopstal, voelt ze zich veilig bij. Maar had haar graag apart tegen de bevalling. Weet niet hoe luna zal reageren op een veulen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:11

Pretty wat is hij mooi getekend zeg.

Ik zag net toen ik thuis kwam van werken toch al meer hars hangen bij fien. Ook heeft ze nu ineens een hangbuik terwijl ze anders ronder was.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:14

Keresa nog gefeliciteerd (was ik vergeten geloof ik) en jammer van ventje. Zo te zien jullie uiterste best gedaan.

Pretty ook proficiat met je veulenkerel

Bellarose ook proficiat

Azara hahahaha. Dat?...een ruin? _/-\o_

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:14

Even heel ego, als ik over mijn ernstige slaapgebrek heen breng reageer ik ff op de rest :') Excuus!

Daar is ze dan! Mijn eerste eigen gefokte veulen! Borgstijns Anwyn! *\o/*

Afbeelding

Zowel merrie als veulen zijn zonet kerngezond verklaard door de DA, het was een bevalling uit het boekje! Zaterdag avond liepen de uiers plots vol en gister avond kelderde de PH. Ik heb thuis mijn wekker 100x gezet, en in combi met de camera en het birth alarm dacht ik niks te missen. Met de nadruk op dacht ik :') Half 3/kwart voor 3 voor het laatst gekeken, ff ingedommeld, werd 3.10 gebeld door mijn birth alarm en het hoofd stak al uit. Met een noodgang naar stal (2 km van huis), en toen ik aankwam lag het er al naast, en je geloofd het niet, probeerde zelfs al te staan! Kwartier later nageboorte eraf, binnen een uur drinken en poepen en toen heb ik ze lekker met rust gelaten en zelf ff mn bed in gedoken.

Maar, wat voor kleur heeft ze nou? :+ Mama is palomino (vosxpalomino) en papa is zwart (vosxzwart).
Niet dat t me wat uitmaakt want ik ben werkelijk smoorverliefd op mijn meisje <3

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:18

Ze is echt heel mooi Bellarose.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:21

Proficiat Bellarose, ze is echt heel mooi!
Ik zou zeggen buckskin, maar durf smoky black ook niet uitsluiten.(zeker met zwarte papa)
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 02-05-16 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:21

Wow een prachtig valkje denk ik Bellarose. <3 <3

Angelpam dat wordt ook al spannend dan!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:42

oh bellarose, wat een mooi meisje, ja welk kleur, of een heel donkere buck of een smokey black ja, is mams getest want als ze geen agouti draagt dan kan het alleen maar smokey zijn, hoe was haar natkleur? smokey's worden muizegruis, roetbruin of pompoenkleurig geboren.
moeilijk ik durf niet te gokken :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:44

Bellarose, prachtig <3

Sara, ik dacht dat je luna bij de jonkies had :? Maar ik zou haar ook apart halen met bevalling (ze staan overdag dan samen en snachts apart op stal? Dan hoef je dat toch niet te veranderen? als ze bevallen is jaagt ze luna vanzelf weg bij haar veulen, mama's zijn heel fel haha!

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:25

Gefeliciteerd bellarose, vraag niet hoe, maar was de foto al tegen gekomen op facebook. Je hebt een prachtig meisje!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:50

Angelpam jeeh harsjes.... dat gaat goehoed...

Bellarose wat een prachtige dame *\o/* *\o/*

Azara hihi echt een ruin?? Geweldig _/-\o_

Hier hebben we ook een klein stukje land omheind direct aan de wei waar de anderen staan.
Het hangt van mama af wanneer ze samen gaan. In dit geval zal t al makkelijker gaan omdat ze in de kudde geboren is.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:32

Mooi meisje hoor en wat fijn dat de bevalling zo snel gegaan is.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:05

Goed gelukt hoor, dat eerste eigen fokproduct +:)+ Het is een prachtig meisje. Ik zou zeggen dat het een valkje is

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:17

Ik zei vanmorgen om 6 uur met mijn duffe ogen valk en dat denk ik nog steeds :)

Ik kreeg net een tietfoto van mijn verzorgster.. nou ja.. van Dais dus en daar zit zeker verandering in ten opzichte van gister! *\o/*

Nou ga ik morgen zelf, maar ze wordt voor me op de wei gezet (net als woe en do) en ik haal haar er af en dan zijn tietjes kwijt -O-
Vrijdagochtend kan ik zelf dus met eigen ogen de verandering bekijken. Maar.. het is aan het werk! :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:22

Ik durfde het topic haast niet openen na 3 dagen niet te hebben gekeken.

Ben ook nog niet helemaal bijgelezen hoor.

Maar ik wilde toch pretty feliciteren met hengst nr. 3 :P En Bellarose met het prachtige valkkleurige merrietje <3 Prachtig ding!

En natuurlijk ook proficiat voor het behaalde resultaat op de keuring met Mas'je !! :D Goed gedaan!

En ik lees dat Cheyenne er eindelijk wat aan door doet. EINDELIJK _/-\o_

Hier nog niets te zien. teruggelopen uier, minder strakke banden en 2x vals alarm gisteren zodat ik een hartverzakking kreeg.
Ik zag haar liggen in de weide, helemaal plat en haar achterbeen stijf van de grond. Ik dacht: die is aan het persen!!!! Maar nee hoor, gewoon siësta :+

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:24

Wat een knap veulen elise! daar smelt je helemaal van weg!

Snachts staan muis en luna samen, overdag staat luna bij de jonkies, of als die de weide op zijn loopt ze hier los rond dat ze toch iets kan knabbelen wat "vers" is. Weet niet hoe het komt maar ze heeft een giga dik lelijk oog ineenkeer. Gister avond niets, net vanmorgen giga dik, mag er niet aan komen.

Oh trouwens, mijn oma's idee van een volle uier :+
Afbeelding
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:34

Hahaha... die oma!

Ik vergeet nog te vertellen dat de hh waar Fi staat me updates stuurt met foto's uit naam van Fi. Zo schattig! Krijg ik: 'Hoi baasje, ik ga zo even hooi eten en dan slapen. Weltrusten!' :D

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:26

Nou Luna, die is in ieder geval al voller dan mijn merrie...
Morgen 340! Ik kan het er wel uitkijken nu ik hele dagen bij huis ben...
En dan nog dat mooie weer... En voor het eerst een veulentje.. En de spanning eromheen!
Mag ik even 'klagen' }>
Leuk #vakantie _/-\o_
Echt diep RESPECT voor de eigenaren van de merries die zolang overdragen...

Bellarose, prachtig zeg!!!!! <3