Jeeeeej... er zijn wel veel merries over tijd dit jaar. Ik ben er stellig van overtuigd dat dit te maken heeft met het vreemde weer van de afgelopen maand. Het lijkt wel winter! Kan me voorstellen dat ze de benen gekruist houden.
Maar gisteren werd het al weer mooier weer, heb zelfs een paar uur in het zonnetje les staan geven.
In het foalcam topic is het de afgelopen dagen toch wel los gegaan. de ene na de andere werd geboren. Vanmorgen mocht ik er nog 1 aanschouwen... Nee, je zult zien... Als het zonnetje doorzet, willen die merries allemaal wel hier!
@ Falona en Goofke: gefeliciteerd met jullie veulens! Ben benieuwd naar de foto’s. @ Kannie: Dat is ook wat met die shet! Ik vind ze normaal altijd wel grappig maar ik kan me voorstellen dat je het nu wel zat raakt.
de shettenwei net even nagelopen, en ik heb het gat gevonden! dus vannacht geen Karel voor de stal dwz; als ze het redt tot vannacht, maar daar ga ik wel vanuit. zita is een zenuwpees en ik denk dat ze wel wacht tot iedereen van het erf is verdwenen, foto van haar uier van daarnet;
SA dank je wel Het ziet er mooi droog uit,ik hou het goed in de gaten Kannie dat veulen moet toch snel komen Toen Yashilha zo'n uier had ,is s'nachts Nabukenya geboren
Unaira heeft nu ook echt hars pegels ipv ieniemienie druppels, dus ben benieuwd, ik moet vandaag nog tot 19 uur werken en dan heb ik vrij gepakt tot het veulen er is, hoop alleen niet dat unaira me dan nog twee weken laat wachten, want dan gaan al m'n vakantiedagen eraan........
wat denken jullie? en wat zouden jullie doen?? Hoe doen jullie dat sowieso met waken overdag??
Ze lijkt echt sprekend op haar halfbroertje van vorig jaar zo op het eerste gezicht: Drinke kan ze al, slurpend, ze maakt er echt kabaal bij joh! Al is ze nog wel echt een ukje :
Haar roepnaam wordt Donna, maar in zijn geheel DONADINI.... Ze is veel nieuwsgieriger dan Casje was, dus heel erg nieuw voor ons. Vandaag alleen nog maar niet naar buiten.
Kannie, die van jou staat zo te zien echt op ploffen, hoop dat het niet te lang meer duurt, maar zo te zien niet nee !
Jongens, sorry dat ik er zo weer even tussendoor val, ik heb niks teruggelezen, want we werden vanmorgen gebeld door de veulencentrale. Er was een Fries hengstveulen beschikbaar. Deze jongeman, we noemen hem Billy(beetje ramshoofdje,hij heeft nog geen naam,en wij vonden het toepasselijk) is zijn moeder verloren na een dag. Hij is geboren op ongeveer hetzelfde tijdstip als ons veulentje. Het was een stuitbevalling en waarschijnlijk heeft hij zijn moeder van binnen beschadigd. De moeder is doodgebloed , maar hij had gelukkig wel wat bij haar gedronken. De dierenarts heeft hem gespoten en raadde de veulencentrale aan, omdat hij geen fles accepteerde.
Dus toch een veulen voor Rikje Vanmorgen tegen twaalven werd hij gebracht door zijn eigenaar.
We hebben Rikje uit de stal gehaald en die deed direkt heel druk, zo van wat is dat? We hebben toen haar eigen veulen weggehaald en hem met de nageboorte ingesmeerd. Hij wist onmiddelijk de bar te vinden en Rikje laat het mooi toe. Op dit moment staan ze naast elkaar en kunnen ze over de wand aan elkaar ruiken, er zitten geen tralies in onze stallen, dus over een vrije wand zien ze elkaar en kunnen ze aan elkaar zitten. We gaan hopen dat straks geen twee stallen meer nodig zijn.Hij heeft inmiddels al 2 keer bij haar gedronken en voorlopig gaan we ze om het uur bij elkaar doen en dan nog even weer apart tot het goed gaat.