Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:50

@ pretty: Wat een prachtige hengst, zo van de foto te beoordelen vind ik hem heel goed bij je merrie passen Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:21

Nou, de 42 dagen scan is gemaakt, op 62 dagen Sigaar , en ze is drachtig!!! Go jij! Go jij! Wat heerlijk als je voorgevoel niet klopt! Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:27

Goedzoooo gefeliciteerd man!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:54

Noenlight: van harte!
Allemaal bedankt voor de complimenten! Sjanty had er vandaag echt zin in aan de longeerlijn. Was vorige week wel anders, pff ze was niet vooruit te branden! Misschien scheelt het dat het minder warm is. Ach en anders, we hebben allemaal wel eens een baaldag, niet dan!?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:49

Zeker weten Jenny, liever ook een vrolijk paard toch?

Neonlight, gefeliciteerd met je niet kloppende voorgevoel Knipoog Ik ken trouwens de 42 dagen scan niet? Mij is toen aangeraden te scannen op 18 dagen (wel/ niet drachtig) en op uiterlijk 35 dagen (tweelingdracht uitsluiten of eventueel nog mogelijkheid tot het wegknijpen van een vruchtje)..

Gisteren met Chub wat in de bak gerommeld. Ze is nu heel makkelijk nageeflijk te rijden, kwartje is gewoon echt gevallen.. Had na 20 minuten geen zin meer, was tevreden en Chub idem.. Dus lekker afgezadeld, geknuffeld en met wat lekkers op de wei gezet..
Heb eigenlijk meer zin in een buitenrit vanaaf, maar aangezien zusje morgen voor knol zorgt en ook rijdt, is het qua gehoorzaamheid wat verstandiger om haar aan het werk te zetten Nagelbijten / Gniffelen
Morgen doe ik met een vreemde Tinker mee met de recordrit, zal wel wennen zijn. Als ik zondag puf heb en het weer zit mee, ga ik er lekker de hele middag op uit met mijn bolle.. Daar kan ik me nu al op verheugen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:08

Wat heerlijk Chubby, dat het nu zo lekker gaat! Ga je naar de recordrit in Kootwijk? Veel plezier.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:20

Evy: dank je,we zullen zien of het resultaat een beetje klopt naar het plaatje hé Bloos

Neonlight: GEFELICITEERD!! Dus je voorgevoel klopte niet! Fijn zo! Tong uitsteken

Chubby: Er zit blijkbaar nogal wat bloed in je tinker,als je je planning zo moet voorzien dat de "puf" er wat uit is voor je zusje opstijgt Haha!
Laatst bijgewerkt door pretty op 29-09-06 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:22

Neonlight: Gefeliciteerd meid!!! OK dan! Wat een heerlijk gevoel, nu mag je ook lekker namen gaan uitzoeken etc. Haha!

Chubby: Lekker joh dat ze zo goed gaat! Heb ik ook wel eens hoor, als ze gewoon braaf hun best doen en het kwartje is gevallen dan vind ik het ook wel weer genoeg Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:44

Jenny: inderdaad, ga naar Kootwijk.. Zou eigenlijk niet meedoen omdat Chub dat niet meer aankan nu, maar er is een andere Tink voor me geregeld! Erg leuk!

Pretty, behoorlijk ja.. Niks koele Tinker hoor, dit is een erg felle donder.. vandaar ook eigenlijk dat ze drachtig is, in de hoop dat ze wat stabieler zou worden.. En vooralsnog lijkt dat doel bereikt (nu afwachten hoe ze is met beeb aan de voet en later zonder beeb)..

Precies Evy, soms buit ik zo'n meewerkende bui uit, en soms is het wel best ook na een korte training..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:26

misschien houdt ze haar verstand voortaan waar het hoort,Chubby,én misschien niet,dan moet je ze maar elk jaar dekken Haha!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:22

Vinga is de laatste tijd niet vooruit te branden, voor haar dracht was ze altijd nog al fel en lekker voorwaarts en nu...... een slak is er niks bij, voor en na het rijden staat ze dan ook zo lekker demonstratief te gapen!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:48

Namen uitzoeken? Hmmm, daar ben ik niet zo'n ster in. Kom meestal pas in actie als het veulen al geboren is. Tong uitsteken Kun je trouwens al aan mijn onderschrift zien. Knipoog

Dus jullie drachtige merries worden al aardig braaf met rijden en werken? Ik ga binnenkort Neon weer aan het werk zetten. Cantate is nu ruim 2 maanden oud, het wordt er zo'n beetje de tijd voor. Eens kijken dan of ze net zo braaf is als jullie merries. Haha!

Morgen komt 0ojannekeo0 op bezoek en foto's maken. Hopelijk zitten er mooie bij, kan ik ook eindelijk mijn merrie laten zien en de babe's 2 volle broers en halfbroer. Laatste is niet van mijn merrie, is net zo oud als haar eerste veulen en hebben we van de hengstenhouder gekocht.

Weet er trouwens iemand waar je je bestelling moet doorgeven? Vorig jaar bestelde ik een gespikkeld merrieveulen en kreeg ik een effen hengstveulen, mijn bestelling is dus niet goed doorgekomen. Tong uitsteken

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:45

Chubby; Gefeliciteerd met je eerste plek!! Super hoor van je drachtige muts Pling

Pretty; Gefeliciteerd met je nichtje! Go jij! Go jij! En wat een leuke shet!! Haha!

Evy; Welkom! Mooie paarden hoor Pling

Maseike; Mooie merrie hoor! Onze merries zijn ongeveer tegelijk uitgerekend Haha!

Regine; Geweldige hengst, echt een prachtig hoofd. Lachen

Neon; Spannend Neon wordt gescanned Hyper! Ik duim dat ze drachtig is!
En ze is nog drachtig!! Go jij! Go jij! Super hoor!!

Lees hier iets over namen uitzoeken.. Heerlijk vind ik dat! Maar ik mag van mezelf nog niet doen tot ze zeker 8 maanden drachtig zijn Sigaar Eigenlijk is het ook helemaal niet nodig om daar over na te gaan denken, want ik heb hier nog wel een waslijst liggen van andere jaren Vork

Verder heb ik hier niet echt iets boeiends te melden.. Ze zijn nog niet lang genoeg drachtig daar voor Knipoog Wel is Missy cónstant aan het plassen Verward Ze heeft echt een niet werkende sluitspier ofzo denk ik Nagelbijten / Gniffelen Ik geloof er niks van dat dat nu al aan het veulen ligt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:45

Chubby schreef:

Pretty, behoorlijk ja.. Niks koele Tinker hoor, dit is een erg felle donder.. vandaar ook eigenlijk dat ze drachtig is, in de hoop dat ze wat stabieler zou worden.. En vooralsnog lijkt dat doel bereikt (nu afwachten hoe ze is met beeb aan de voet en later zonder beeb)..

Zo één heb ik er hier ook pffff.. niet normaal hoe hyper dat ze kan zijn, zelfs nu ik haar 5x in de week rij. Ik hoef met haar echt niet alleen buiten te gaan rijden. Afgelopen zondag zaten we ook alweer bijna bovenop een moterkap Clown
Maar ach, het heeft z'n charme Knipoog

Jij vanavond ook weer lekker rijden, leuk joh!, ik kom snel weer eens kijken Ja (als dat mag Knipoog )

Vanavond lees ik verder bij, moet ff gauw paardenbrok gaan halen Haha!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:01

@ Mazzel-meid wel lekker warm als je met je kontje op de moterkap beland Lachen
@ Dreeke dat doet mon ook heel erg gapen en zuchten na het rijden, wat hebben de drachtige merrie,s het toch zwaar he Lachen
Ze doet de heledag niks alleen maar eten en toch erg moe zijn Tong uitsteken

Afbeelding

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:15

Welkom Evy, ook 2 veulens volgend jaar!! Leuk zeg!

Chub; super zeg dat je alleen naar buiten geweest bent, met Darlah is het dus precies hetzelfde. Met een ander paard erbij is er helemaal niks aan de hand, maar alleen durf ik bijna niet meer omdat ze zo ontzettend druk is, en als ze iets engs ziet gaat ze helaas niet stil staan, maar denk ze “rennneeeen” van de week had ik haar dus net voor de hoevenseweg weer terug Nagelbijten / Gniffelen

Maseike; je merrie ziet er super uit zeg!! Wel flink veranderend van karakter dus. Shak ook, die kan het ene moment kroelen en het andere moment wil ze niks van me weten..
Lief koppie, die van mij is ook altijd moe, van het niks doen denk Knipoog

Pretty; hier gaat het gelijk op, ook hier 4,5 maand!
Zo, dat is geen verkeerde combi zeg Kwijl

Regine; gefeliciteerd met de mijlpaal (125 is best een mijlpaal toch Knipoog ) knappe toekomstige papa zeg!

Jennyk; tjee, dat de jouwe zo plast.. die van mij echt geen van beide Verward Hopelijk zit er wel wat in, soms twijfel ik weleens aan m’n merrie’s…
Wat een geweldig mooie merrie heb je! Echt een leuk dier

Super Neon!!!!! Gefeliciteerd!!

Haha, frenia, ook al zo’n plassende merrie Haha!
Ik hoop maar dat dat plassen van het weer is, anders ben ik bang dat ik hier 2 niet drachtige merrie’s heb staan Knipoog

Marlijn; ook al een plassende merrie Knipoog zijn er wel verdacht veel hier in ’t topic.. ben benieuwd waar dat nu aan ligt!

Tja namen… ik heb één hengstennaam… moet dus nog een hengstennaam en 2 merrienamen bedenken, maar valt niet mee. Ben geloof ik veelste veeleisend Knipoog

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:23

Laat ik me hier ook eens melden Haha!

Afgelopen 'seizoen' heb ik in 't DBT topic meegedaan met Frieda. Misschien weten jullie het nog, die hééééle bolle fjord Knipoog Ong. een maand geleden ben ik echter gestopt met het verzorgen van haar en d'r 2 dochters.

Sindsdien verzorg ik een paar andere fjorden. Waaronder Karlien. Ze is drachtig van haar 5de Reitze baby Lovers Deze combinatie is erg succesvol! Zo werd Ylirjana vorig jaar dagkampioen op de keuring met 39 punten (en jaar eerder had ze 40). Annelisa liep afgelopen jaar 2de bij de twenters met 38 punten. En Cajra, het veulen wat er nu bijloopt, had zaterdag 36 punten op de keuring.

We verwachten dat het nu een hengstje wordt Schijnheilig

Een paar pics van Karlien:
Kwijl
Afbeelding

http://album.zoom.nl/user/15482/images/ ... p4.jpg.jpg
(beetje lompe foto maar wel de meest recente)

Reitze!
Afbeelding

Ylirjana:
http://album.zoom.nl/user/15482/images/ ... Xj.jpg.jpg
http://album.zoom.nl/user/15482/images/ ... XP.jpg.jpg

Annelisa:
http://album.zoom.nl/user/10830/images/ ... zN.jpg.jpg
http://album.zoom.nl/user/10830/images/ ... rd.jpg.jpg

Cajra:
http://album.zoom.nl/user/15482/images/ ... lK.jpg.jpg
http://album.zoom.nl/user/15482/images/ ... XM.jpg.jpg

Naast deze 4 knappe merries verzorg ik ook nog Woudina, maar die is in m'n profiel te bewonderen Tong uitsteken

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:53

mazzel-meid: dank voor het compliment Bloos
Yoline: mooie paardjes zeg!

y

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:22

@ Yoline: Leuk dat je er ook bij bent Reinou, en deze keer met een andere merrie dan we van je gewend zijn.
Het wordt hier nog druk zo met de drachtige fjorden dames Haha!

Vinga weer op de foto gezet, ze is bijna 5 maanden (op een paar dagen na) en die buik, volgens mij meer een grasbuikje hoor
(of een combi van Tong uitsteken )

Afbeelding

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 01:12

vinden jullie het ook zo spannend net als ik ?! Ik kan haast niet wachten tot de kleine er is!

Tgoeie nieuws is wel dat ik al over de helft zit Haha! Nouja, mn merrie dan Tong uitsteken

188 dagennnnnn Haha!

Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:33

Namen uitzoeken.. Daar zijn we al vroeg mee bezig.. Een merrienaam met de A of een hengstennaam met de N..
Verder kwa rijden betreft. De merrie is 9 jaar en verder alleen gebruikt voor keuringen en de fokkerij.. Ik ben dus benieuwd hoe ze het gaat doen

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:19

Yoline: Heeej, leuk dat je hier ook bent Haha! Volgend jaar wordt het echt een baby-boom van fjordenkindjes!

Vinga: Nog best wel een strak buikje heeft ze, maar dat is ook niet zo gek als ze voor het eerst drachtig is. Bij Odin zagen we het de eerste keer ook pas laat...

Quirinake: Ooh, lekker! Al over de helft! Mooie merrie heeft ze, en een lekker buikje Tong uitsteken

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:03

@ Evy: strak buikje Bloos! nou van haar mooie strakke buikje is niks meer te zien hoor, ze heeft echt een hangbuikje nu...

@ Pauk: ik ben er al uit met de namen hoor en Vinga zit nog maar op 5 maanden dracht Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:36

Neon: Gefeliciteerd! Bestelling gaat hetzelfde als met het voorgevoel: denk aan het een en je krijgt het ander Knipoog

Chubby/Mazzelmeid: snletrein tinkers? Ik heb me altijd laten vertellen dat ze zo braaf en evenwichtig zijn? Mijn moeder wil ook nog eens ooit een tinker omdat die zo braaf en makkelijk zijn, zou ik haar hier maar niet laten meelezen? Haha!

Maseike: Wat een leuke foto Lachen

Yoline: Gave stoet paarden Ja Het is dan ook een erg leuke merrie OK dan!
Willen jullie ook graag een hengstje?

Dreeke: Het begint er al op te lijken toch? Het eerste veulen? Bij Wallona ook en die is even ver als Vinga, heb haar al een poosje niet meer gezien, dus houd jouw foto's altijd goed in de gaten als voorbeeld Lachen

Quirinake: 188 dagen alweer. Wat gaat dat nog hard he. Ze ziet er goed uit!

Tja, hier tussen de verschillende mijlpalen in en geen nieuws, 2 merries staan in de wei zich rond te eten en de andere is verkocht en wordt ingereden. Ik zie ze dus niet vaak en heb geen buikfoto's om te showen. Maar we tellen rustig verder, de eerste gaat ook alweer langzaam richting de helft van de dracht.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:25

Nicole288 schreef:
Dreeke: Het begint er al op te lijken toch? Het eerste veulen? Bij Wallona ook en die is even ver als Vinga, heb haar al een poosje niet meer gezien, dus houd jouw foto's altijd goed in de gaten als voorbeeld Lachen

Nou wordt het ook wel eens tijd dat je foto's van Wallona plaatst, kan ik ook eens vergelijken Haha!