Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:56

Leuke reacties. Haha!
Maar zo fijn is het niet hoor om rond deze tijd een veulentje te verwachten en vooral als het de eerste is..
Lekker op stal slapen in de kou.
Gaat het allemaal wel goed?
Hoe reageert Myrddin op haar eerste kindje?
En zo heb ik nog wel meer vragen maar probeer me er ook niet teveel mee bezig te houden, is niet goed voor Myrddin en ik.
Dus alle positieve enrgie voor een goed verloop is welkom.
Ik hou jullie op de hoogte.
En nogmaals bedankt lieve bokkers. OK dan!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:42

@ relexta, ze krijgt echt al een buikje! Mooi! Haha!
@ loolapalooza (ofzo:P), leuke avater!! na heel goed kijken, zag ik het bewegen! Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:46

vrijalover schreef:
@ loolapalooza (ofzo:P), leuke avater!! na heel goed kijken, zag ik het bewegen! Haha!

Ja je moet zoals in het echte leven even geduld oefenen eer je het ziet. Tong uitsteken

Wat ziet Rilexta er trouwens (naast rond en gezond) SCHOON uit! *LOL*
Ik doe niet anders dan mijn merrie poetsen maar ik krijg het grijze huidvet niet van der vacht af .. Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:57

Whahaha die avatar is echt geweldig Loolapelooza OK dan!

Rilexta ziet er echt goed uit zeg! Mooie buik zonder uit model te raken.

Voor Myrddin wordt het al spannend ja...
Uiert ze al een beetje?
Heb je haar bij huis staan of moet je echt op stal gaan overnachten straks? *zoekt bibber smiley*

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:26

Rilexta schoon? Haha, ze is nog nooit zo vies geweest als de laatste tijd! Ik poets me een ongeluk! Cool Elke dag trek ik haar uit de mei met de modder van oor tot staart. Heel fijn! Haha!

Marije: ik vind dat ze al steeds meer op een echte fokmerrie begint te lijken! Een heel ander paard dan een paar maand geleden, dat belooft nog wat! Lachen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:11

Ze heeft een mooie ronde buik maar het is niet zo'n uitgelubberde buik en ze heeft vast ook nog geen hangtietjes zoals die dikke dames hier Haha!
Ach, wacht maar tot ze een aantal veulens verder is Knipoog

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:35

MarijeR schreef:
Ze heeft een mooie ronde buik maar het is niet zo'n uitgelubberde buik en ze heeft vast ook nog geen hangtietjes zoals die dikke dames hier Haha!
Ach, wacht maar tot ze een aantal veulens verder is Knipoog

Haha, nee dat klopt! Toch wel fijn, zo´n maidenmerrie Haha! .

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:36

lowara schreef:
jup, met 6 maanden moet je wel wel kunnen voelen, lowara zit ook op de 6 maand Lachen maar bij haar vorige veulen voelde ik het pas heel laat, in de 9de maand ofzo pas. een trucje die ik van de buurman (boer) heb geleerd: maak van de wijsvinger een knokkel, en duw deze op het weke gedeelte van de paardenbuik naar binnen. doe dit een paar keer, en je zult de benen van het veulen langs de buik zien glijden!! ik zag het toendertijd bij Fayette wel! was echt grappig@! (maar lijkt mij niet zo verstandig bij bv volbloed arabieren.. au..

Mijn Andalusische koningin vond dat maar niks dat geprik bij haar flank. Ze keek heel boos en liep weg. Over een paar dagen nog maar eens een poging wagen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:38

MissHIS schreef:
Haha, nee dat klopt! Toch wel fijn, zo´n maidenmerrie Haha! .

Ja dat is altijd leuk. Ik heb volgend jaar ook een paar 3 jarigen die voor het eerst bij de hengst gaan. Ben nu al benieuwd hoe hun buikje wordt Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:40

Een fototje van Zhanna d'r buik! Ze is eind mei gedekt, dus nu zo'n 6 maanden drachtig Lachen

Afbeelding

En op deze foto zie je haar buik ook wel goed...
Afbeelding

En toch is haar buik nog dikker dan dat op de foto's lijkt!

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:57

mijn pony gedraagt zich de laatste tijd heel "bitcherig" gemeen doen naar andere pony's als ze met z'n 3en in de bak staan, soms als je alleen met dr in de bak staan kan ze je ook ineens aanvallen of de oren in de nek leggen, of als je dr wil aanraken bij de buik dat ze dan trapt of bokt.
kan dit te maken hebben met dat ze dan toch dragend is?
ik laat haar deze week opvoelen omdat het me vorige week niet is gelukt.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:30

Lady is ook erg lelijk aan het doen de afgelopen weken. Beauty hebben we apart gezet omdat hij gewoon nergens tussen kon komen om te eten.
Hij heeft het hooi/gras hard nodig en staat nu lekker op het land naast de bak (contact en schapen in het weiland)

Lady is echt een beetje een bitch aan het worden. Vooral naar andere paarden en onbekende

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:49

Lidelia is ook wat sjaggo aan 't worden >;) Normaal is het een super lieve merrie Schijnheilig maar hoe langer ze drachtig is hoe erger dat wordt. Alleen doet ze het niet naar mensen, gelukkig alleen naar soortgenootjes. Ze zit vandaag trouwens precies op 6 maanden. Party!! Ik heb wel dikke buik foto's Cheese! maar moet ff hulp laten komen om ze te kunnen plaatsen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:03

Macy is een paar dagen wat narrig geweest naar de anderen maar nu is ze weer heel gezellig Lachen
Alleen laat ze Samson niet meer van haar brokjes mee eten.
Copper nog wel, die vindt het wel gezellig met Sammie samen eten Haha!

Ik heb de veulens van dit jaar nu de 'jaarling' halsters om gedaan. Dat betekent dat de veulenhalsters in de was kunnen en dan klaar hangen voor de volgende lichting Haha!
Weer een stapje dichterbij Schijnheilig

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:05

Mijn veulenhalster is ingepikt door mijn kleine shetlander, dus ik zal over een tijd ook maar eens een nieuwe aanschaffen!

Rilexta was vanmorgen (en gister ook al) enorm chagrijnig op stal. Pff, het is echt uitkijken met voeren / aanraken / deken omdoen. Gelukkig ben ik wel wat gewend en het is allemaal voor een goed doel Cool .

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:25

Hoi allemaal! Ben een aantal dagen eruit geweest, mijn 12 jarige Border Collie heeft een herseninfarct gehad Huilen en heeft al mijn tijd en aandacht opgeslokt, gelukkig gaat het nu wat beter met haar !

Niet dat ik echt "nieuws" heb, Sim zit zo dik in haar wintervacht dat ik het moeilijk vind echt te zien of ze nou dikker wordt of niet en ik heb nu al heel lang geen veulen zien bewegen Boos! !!
Ik weet van de vorige keer dat ik het veulen ook pas weer aan het einde van de dracht zag bewegen, maar zolang wil ik niet wachten!!! Het is toch niet meer dan redeleijk om te vragen dat het veulen zich elke paar dagen of minstends elke week even meldt Verward ? Clown

Hoe zit dat bij jullie? Zien jullie het veulen met regelmaat bewegen? En wanneer? Ik kijk vooral tijdens het eten naar haar buik.

Verder is het nu tijd om merrie brok te bestellen Vingers aflikken want Sim heeft morgen nog maar 100 dagen te gaan, dus we gaan bijna de laatste 3 maanden in, JIPPIE OK dan! !

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:39

Ik kijk ook altijd tijdens het eten naar haar buik, blijkbaar wordt het veulen dan wakker want ik heb het tot hiertoe al 2 keer zien bewegen tijdens het ontbijt.
En vanaf volgende maand gaan we ook over op merriebrok! Haha! (ook laatste 3 maanden Cool )

Ik gebruik straks het halstertje van toen toekomstige mams zelf nog een veullie was. Clown

Ze is trouwens nog steeds niet chagerijnig tegen me, tegen de hengst wel, die begint ze hoe langer hoe meer onuitstaanbaar te vinden ...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:10

Ik hoef pas over een half jaar ofzo op merriebrok over te gaan Clown Owh nee, eerder! Want Vank is al bijna 3.5 maand drachtig Tong uitsteken. Euhm.. nja, wat eerder dan een half jaar dan Haha!.

Ik heb ook het eerste veulenhalstertje in huis hangen! Daisy (snoopy_689) was zo lief om een halstertje van haar naar mij op te sturen Lovers ! En het is een zwarte, dus kan ik altijd gebruiken.
Nu hangt het nog voor de show op mn kamer Tong uitsteken.

Jeddah, vervelend van je hond zeg.. Gelukkig gaat het nu weer wat beter!
Sterkte nog Ach gut !

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:32

MarijeR schreef:
Voor Myrddin wordt het al spannend ja...
Uiert ze al een beetje?
Heb je haar bij huis staan of moet je echt op stal gaan overnachten straks? *zoekt bibber smiley*

De uier wordt wel elke dag wat dikker maar echt groot is hij nog niet.
Ze staat jammer genoeg niet aan huis dus dat wordt op stal slapen op het hooi. Idd geen *bibber smiley*

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:33

Kijk, en dan ben ik weer blij dat Ivanka in juli is uitgerekend Schijnheilig
Dan zit ik ook op stal, op het hooi, maar is het wel lekker warm Cool

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:56

Myrddin schreef:
De uier wordt wel elke dag wat dikker maar echt groot is hij nog niet.
Ze staat jammer genoeg niet aan huis dus dat wordt op stal slapen op het hooi. Idd geen *bibber smiley*

spannend!! Haha!:D:D

even een vraagje... Ik merk nu al dat vreya wat slomer word, stelt ze zich nu aan of heeft ze het echt zo zwaar? Clown Ze is al 6 maand en dit is haar eerste dracht... Doorrijden en aanpakken of echt al rustiger doen??

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:59

jeddah schreef:
Hoi allemaal! Ben een aantal dagen eruit geweest, mijn 12 jarige Border Collie heeft een herseninfarct gehad Huilen en heeft al mijn tijd en aandacht opgeslokt, gelukkig gaat het nu wat beter met haar !

Niet dat ik echt "nieuws" heb, Sim zit zo dik in haar wintervacht dat ik het moeilijk vind echt te zien of ze nou dikker wordt of niet en ik heb nu al heel lang geen veulen zien bewegen Boos! !!
Ik weet van de vorige keer dat ik het veulen ook pas weer aan het einde van de dracht zag bewegen, maar zolang wil ik niet wachten!!! Het is toch niet meer dan redeleijk om te vragen dat het veulen zich elke paar dagen of minstends elke week even meldt Verward ? Clown

Hoe zit dat bij jullie? Zien jullie het veulen met regelmaat bewegen? En wanneer? Ik kijk vooral tijdens het eten naar haar buik.

Verder is het nu tijd om merrie brok te bestellen Vingers aflikken want Sim heeft morgen nog maar 100 dagen te gaan, dus we gaan bijna de laatste 3 maanden in, JIPPIE OK dan! !

Dat is niet zo lang meer zeg! Haha!
Ik zie ook geen beweging maar ze is 6 maand, jouw paard wel verder denk ik?
Lijkt me zo leuk, dan weet je tenminste zeker dat er iets in zit!! Haha! Knipoog
Als ze bijna zover is.... oooeehhh dan barst ik van de zenuwen en ik ga de hele dag kijken!! Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:28

zo...sanne je hebt geluk zeg dat je lekker warm op het stro zit in Juli.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:28

Ja ja, zijn jullie nou niet jaloers op mij? Haha!
(I wouldn't count on it Knipoog)

Weet je, elke keer als ik Vank poets en ik ben bij haar buik bezig, dan zit ik me voor te stellen hoe de baby eruit komt te zien... Lovers
Het mooiste wondertje dat ik ooit gezien heb. En ik hoop dat ze met langere benen uitgroeit dan mams *LOL* .. Als Vank nou wat langere benen had gehad, was ze perfect geweest, nu kloppen de verhoudingen niet helemaal Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:07

Clown Ik betrapte me erop dat ik vanmiddag tegen een dikke buik stond te praten Clown

En Tinne, ik ben niet jaloers hoor Tong uitsteken
In juli hoop ik hier alweer voorzichtig wat dikke buikjes te kunnen zien van de volgende lichting Haha!
Nou ja, dan hoop ik toch een deel van de merries al weer op 3 maanden dracht te hebben...

Jeddah, gelukkig dat het weer beter gaat met je hond, zal wel schrikken geweest zijn...