[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:46

CP: gefeliciteerd!

Muronia: hopelijk toch op het eind van de hengstigheid!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:02

Helaas morgen nog eens insemineren. Ik ga puzzelen hoe ik dat moet gaan doen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:18

CP gefeliciteerd

Muronia balen zeg. Kun je het ei niet afspuiten?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:21

Nee doe ik niet aan. Hij springt wel maar alleen niet als ik het wil }:) . Ik heb sperma besteld en laat het hier bezorgen morgen. Dat scheelt tijd en dan kan ik morgenavond insemineren. Nou, zo krijg ik ietwat ongewild toch mijn oefening met insemineren.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:24

Pff lastig he die merries die zich niet aan jouw agenda houden }>

Jazzepam wat balen zeg :(

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:37

Calice welkom, dapper dat je weer wil gaan proberen. Wat sneu dat het veulentje van dit jaar het niet heeft mogen redden.

Quir hier gelukkig niet heel veel last van de feestdagen. Praktijk heeft spreekuur wat gewoon doorgaat voor de merries. Maar kan me voorstellen dat niet alle diensten die je nodig hebt dan ook allemaal doorlopen.

Cp gefeliciteerd met de eerste weer drachtig. Succes nog even met de andere dames.

Muronia, Ze wil je klaarstomen. Oefening baart kunst. O:) en een gratis cursus time management erbij.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:51

jazzejam: o balen! De volgende rond dan meer succes hopelijk

cp112: proficiat!

Muronia: jammer, zeker nu dat je echt alles moet puzzelen. Maar voor jou ook weer positief dat je nog eens kunt oefenen :o

hier is mira succesvol geïnsemineerd. Hopen dat al de rest nu ook goed is. Ze denkt het hare ervan :P
Afbeelding

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:46

Zo, mevrouw is hier veranderd in uber b*tch door het hengstig spuiten. En ze was zo lief naar iedereen de afgelopen weken. Maar even de pony bij haar weg houden :=
Zijn er mensen die trouwens ervaring hebben dat merrie erg aan de dunne gaan van het hengstig spuiten. Er komt geen vaste mest meer vanaf.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:52

muronia: gelukkig kan het sperma bij je bezorgd worden, hopelijk dan wel klaar na morgen.

jazzejam: geen ervaring mee

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:12

jazzejam schreef:
Zo, mevrouw is hier veranderd in uber b*tch door het hengstig spuiten. En ze was zo lief naar iedereen de afgelopen weken. Maar even de pony bij haar weg houden :=
Zijn er mensen die trouwens ervaring hebben dat merrie erg aan de dunne gaan van het hengstig spuiten. Er komt geen vaste mest meer vanaf.

Dat had mijn merrie ook na hengstig spuiten. Die kreeg zelfs lichte koliek verschijnselen. Na een paar uur was alles over.

MJS_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:23

Hallo Allemaal,

Ik zit in dikke stress. Mijn merrie is 310 dagen drachtig en ze is flink aan het kegelen, biest druppelt af en toe zelfs al. Kortom, te vroeg.

Vorig jaar kwam haar veulen op de 326 dagen.

Wat zijn jullie ervaringen met geboorte op 311 dagen (voor haar vannacht)?

Ik vrees het ergste!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:31

MJS_1991 schreef:
Hallo Allemaal,

Ik zit in dikke stress. Mijn merrie is 310 dagen drachtig en ze is flink aan het kegelen, biest druppelt af en toe zelfs al. Kortom, te vroeg.

Vorig jaar kwam haar veulen op de 326 dagen.

Wat zijn jullie ervaringen met geboorte op 311 dagen (voor haar vannacht)?

Ik vrees het ergste!

Bij een vriendin van mij heeft het kegelen en druppen en zelfs de laatste 3 dagen met stralen eruit. Dat heeft al met al 10 dagen geduurd.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:51

Precies, het wil echt niet zeggen dat het dan vannacht komt.

Geen ervaring met diarree na hengstig spuiten.
En wij spuiten veel hengstig

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:56

Mijn merrie is vandaag ook hengstig gespoten. Die had na 2,5 week nog steeds het gele lichaam vast gehouden. Blijkbaar vond ze het een erg mooi geel lichaam wat ze gemaakt had. Ik had hem inmiddels wel vaak genoeg gezien. Vrijdag weer scannen…

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 23:02

Sanet, hopelijk raak ze hem nu kwijt. Hier houdt de merrie kennelijk ook erg van haar gele lichaam. Deze keer zelf twee op de andere kant als waar ze de eisprong op heeft gehad. :? Ik zeg vot d'r met.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 23:14

Sanet, niet grappig maar je verteld t wel hilarisch hahaha.

Muronia, lief dat ze je laat oefenen, maar was niet nodig geweest :'). Hopelijk hierna uitgeoefend.
Lijkt me wel lastig als je dan volgend jaar weer moet, dan ben je de slag toch alweer kwijt?

Jazzepam, balen! Hopelijk nu een succesvolle ronde

Spannend Anso!

En AM, benieuwd of je struisvogel dit jaar weer struisvogelt. Hopelijk na morgen gewoon ei eraf.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 00:26

Balko _O- struisvogelt. Zou me niks verbazen. Ze toonde vanaf nu pas hengstig en heb echt elke dag geschouwd.

Jazzejam. Zo balen -O- op naar een nieuwe ronde. Dat is wel apart dat ze ook nog gele lichamen had zitten maar aan andere kant als waar ze geovuleerd was de vorige keer :roll:

Sanet. Hopelijk word ze mooi hengstig na het spuiten

Mjs. Het kan nog even duren, kan ook snel komen. Reden genoeg om haar goed in de gaten te houden

Ansodm. Spannend, hopelijk gaat het ei mooi af. Dan kan het wachten beginnen

Muronia. Fijn dat het zo geregeld is. Na deze keer hopelijk wel ei weg

Cp. Wat goed gefeliciteerd *\o/*

Sperma was hier pas om half acht. Ze toonde nu pas hengstig voor het eerst. Zou mij niks verbazen dat ze nog een keer moet

Er was ook nog een 2e merrie drachtig gescand vandaag van White Dream *\o/*

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:47

Goldenarrow balen dat het niet zo lukt allemaal. Balen ook dat het sperma zo slechte kwaliteit is

Pradadaan Fijn dat je eindelijk kun gaan insemineren.

Kimwilliam Fijn dat ze zich wel liet laden. Hopelijk is het nu klaar en is ze netjes drachtig.

Am_horse balen dat Liezella niet drachtig is, hopelijk deze ronde wel. Hier krijgt suus ook vaker giga eitjes. Vorig jaar eentje van 6.5 zelfs. Terwijl het maar een tinkertje van 1.40m is :+ wel fijn dat WD zo in trek is.

Xsurfdairy gefeliciteerd *\o/*

BaudyH jij ook gefeliciteerd *\o/*

Muronia Fijn dat het nu vlotter ging. Idd handig zo een veulen waar ze op reageren.

Jazzejam balen dat ze niet drachtig is en niet hengstig. Hopelijk wordt ze wel snel hengstig weer.

Jennyk ben heel benieuwd welke merrie het is.

Calice Welkom, ik snap je 9twijfel zeer zeker :(:)

Quir balen zeg dat ze niet hengstig wilt worden.

Luna2006 drukke bedoening bij jullie ook :D

Corinadrenth spannend. Hopelijk pakt het vlot.

Cp112 gefeliciteerd *\o/*

AnsoDM Fijn dat ze eindelijk geinsemineerd is *\o/*

Hier komt de veearts scannen vandaag. Spannend weer.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:02

Nieky spannend. Drachtcontrole?

Claudia toch nog een ronde insemineren. Fijn dat het bezorgt kan worden. Kan je even oefenen :P

Amhorses bevrucht zo'n enorm ei ook minder goed? Of lukt het altijd wel met grote eieren?
Gaat goed met WD!

Jazzejam ah nee wat enorm balen... Succes in deze nieuwe ronde
Hier geen ervaring met hengstig spuiten

Sanet wat zeg je dat mooi :+ Hopelijk is ie nu weg

MJS er zijn ook (paarden)veulens gezond en wel geboren met 305 dagen. En als het wel komt kan je het moeilijk tegen houden...

AnsoDM duimen! Leuke foto van haar hihi

Cp112 gefeliciteerd!

Kimwilliam wachten duurt enorm lang... En als ze eenmaal drachtig zijn vliegt het zo weer om. Tot de laatste maand, die gaat weer net zo traag :+

Quir ik heb wel een positief gevoel. Het ging allemaal zo mooi. Maar... misschien wel te mooi. 1x scannen, kon de volgende dag direct dekken. Toen was het eitje ook na 1x insemineren al weg. Ook geen vocht of vuil. Ging erg voorspoedig. Ik zou wel balen als we nog een ronde moeten, dan is het alweer eind april dat ze uitgerekend is , maar dat zou nog net kunnen :Y)

Jennyk ja zitten we dicht bij elkaar. Hier 22 mei 18 dagen

Nog 5 daagjes... :=

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:17

hier letterlijk net thuis van een bezoekje. Ik heb ze echt nog nooit zo gezien. zo nerveus en continu willen plassen. (waarschijnlijk door de hengstigheid). Ze vond geen moment rust. Kan beetje omloop van omstandig heden zijn. Sinds zondag staat ze dus bij men DA en sinds dien niet meer buiten geweest. Waarschijnlijk denkt ze als ze me ziet van 'o laten we wat leuks doen' maar ja dat gaat dus niet. Vanavond word ze gecontroleerd maar als ik het zo zie, denk ik dat het ze daar wel nog dag of 2 zal moeten blijven. Maar hoop natuurlijk dat ik ze morgen kan gaan halen. En de aanwezigheid van een varken was misschien nu ook niet dat :+ Ze was half aan het flippen toen ze hem binnenbrachten na de castratie :p

Kabayo: ze was heel die stal aan het aflekken :p. ooo nog 5 dagen!!! Dat duurt echt nog een eeuwigheid voor jou.

Nieky: OOO spannend!! Weet je al iets!!

AM: gefeliceteerd met die merrie die drachtig is van je hengst!! Hoe meer veulens ik zie passeren hoe leuker ik hem vind. Wel goed dat je hem de tijdige 'rust' heeft die hij nodig heeft :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:41

Wat spannend voor veel mensen, succes allemaal!

Hier is Giv net geïnsemineerd *\o/*
Ze was super mooi hengstig dus nu afwachten. Vrijdag scannen of het ei weg is maar met hoe hengstig ze stond heb ik goede hoop :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:47

Nou ben ik wel even uitgeoefend (op mijn eigen merrie) hoor :+ . Ik word wel steeds wat sneller, volgens mij had ik nu maar 2 minuten nodig om de baarmoedermond te vinden.

Ze voelde super aan, ging er helemaal klaar voor staan en pieste nog net niet over mijn hand heen _O- . Ik heb hele goede hoop dat dit hem was nu, dus dat worden ongeveer 18 hele lange spannende dagen. Ik heb haar ingefluisterd dat het een donker merrietje gaat worden <3

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 20:01

Kabayo spannend he dat wachten. Zilver is wel altijd vroeg toch? Dus als ze eind april uitgerekend is zal dat was eerder midden april worden :+

AnsoDM balen wel dat ze zo van slag is. Hopelijk is ze snel klaar en kan ze naar huis.

Pradadaan Fijn dat het gelukt is. Hopelijk is het ei weg nu.

Muronia Dat klinkt positief dat het zo goed ging.

Hier is er gescand en verrassing ne 1. Amy is idd toch drachtig :D Die had 2 weken terug serieus verstoppertje gepleegd haha.
En Nina, Luna en Chrissy zijn ook netjes drachtig *\o/*.
Noortje is ook gescand omdat ze na 2 cyclussen niet drachtig was. Maar de baarmoeder zag er top uit. Alleen de groei van de eitjes schoot niet echt op. Ze staat eigenlijk al 5 dagen terug hengstig dat ze echt staat te plassen. Maar ze had maar een ei van 2.7. Dus we gaan nog een dag of 4 wachten en beginnen dan pas met dekken. Eventueel komt hij nog eens scannen om de vooruitgang te bekijken. 2j geleden had Loes dit ook en toen hadden we dezelfde plan van aanpak en was ze netjes drachtig. Dus duimen dat het nu ook werkt.

Maar voor nu hebben we al 9 bevestigde combinaties :D waarvan 7 in maart, Rip slaap :') echt denk je begin vroeg want niet alles zal drachtig raken in 1 x. Zijn er 9 van de 11 meteen drachtig :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:23

Nou even balen hier… mn merrie op kloppend hartje willen scannen is het vruchtje weg.

M’n andere merrie mer 18 dagen wel drachtig gescand.

Wel even balen van mn andere merrie :(
Maar goed. We gaan het nog een ronde proberen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:28

janine: dat moet heel dubbel voor je zijn. Toch gefeliciteerd met je drachtige merrie. Is de andere al wel weer bijna aan insemineren toe?