[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:51

sultan15 schreef:
wel een veulentje :D :D Maar die stond niet op de lijst dus die is alsnog niet opgeschoond :+ :P

Ruby Molga A.K. (van Dallas vdl uit een Elite Indoctro merrie)
[ [url=m/LyHFhE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cbbOYp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kanon van een veulen, maar dat mag ook wel na bijna een jaar _O-
Het is wel heel luxe hoor om gewoon gebeld te worden als het begint :o Thanks Gea voor de goede zorgen! <3

-O- Eerst mogen de merries op het lijstje hoor, voorkruiper!

Gefeliciteerd! Wat een knapperd <3

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:55

Nou, met bijna een jaar dracht ben ik dat niet met je eens.. Ik doe dit jaar voor het eerst ook mee aan het lijstje. Tot nu toe dan :))

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:04

Even onder de meelees steen vandaan. Mooi veulen Sultan gefeliciteerd. Komt ze uit het molga stam, gezien de naam? Ben benieuwd naar de droog foto's. Wat zit er verder achter je merrie kwa afstamming?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:23

Vulina schreef:
Nou, met bijna een jaar dracht ben ik dat niet met je eens.. Ik doe dit jaar voor het eerst ook mee aan het lijstje. Tot nu toe dan :))

Het is natuurlijk ook niet serieus bedoeld. :D
Er zijn er meer die niet op het lijstje staan, maar idd wel gewoon aan de tijd zijn, of ook al lang over dragen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:33

baudyh schreef:
Gefeliciteerd Sultan. Eindelijk pffff maar toch beter te laat dan te vroeg hoor.
Met ons zorgen kind gaat het iets beter maar hij is er echt nog niet.
[ [url=m/YtBFM6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hopelijk knapt hij snel op!
Denk je dat het komt omdat hij wat vroeg geboren is?

RuNi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:57

Gefeliciteerd Sultan!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:19

Bedankt allemaal!

haha Renske sorry voor de voorkruiper, maar inderdaad na bijna een jaar mocht het ook :D :D

Beaudyh fijn dat het wel iets meter lijkt te gaan, knapt hij nog wat verder op.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:28

Gefeliciteerd Sultan!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:28

@baudy, nog niet helemaal goed allemaal dus. Fijn dat ie iig wat fitter lijkt. Kan het zijn omdat ie vroeg geboren is.

Vanmorgen en gisteren verschil
Afbeelding

De cursus valt wel zwaar zo na die gebroken nachten :O hoop toch dat madam gauw dat veulen eruit gooit zodat ik nog een beetje fatsoenlijk kan slapen voor m'n examen dinsdag :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cp112 op 26-03-21 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:30

Gefeliciteerd Sultan!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:31

Ik heb een vraag voor de mensen met een Foscam FI9912P-B bewakingscamera hier.
Want er zullen er hier ook vast zijn die ze niet aan huis hebben staan en wilde vragen hoe jullie dit deden kwa internet :D

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:41

kyrkelover schreef:
Ik heb een vraag voor de mensen met een Foscam FI9912P-B bewakingscamera hier.
Want er zullen er hier ook vast zijn die ze niet aan huis hebben staan en wilde vragen hoe jullie dit deden kwa internet :D

Hoi,

Geen idee als het goed is komt die cam vandaag binnen. de ervaring met mijn vorige foscam is dat deze wel goed werkt met een internetkabel. bij ons thuis is het wifi signaal te slecht om deze via de wifi te doen.
verder met de oude cam goede vervaringen met het internet en foscam gehad. over deze kan ik nog niet veel zeggen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:42

Baudyh. Fijn dat het beter gaat. Hopen dat hij snel helemaal sterk is.

Hier flink hars wat nu ook aan haar benen zit :j
Afbeelding

Buik lijkt ook anders. Dat kan toch niet lang meer duren, ik denk zoizo dit weekend :):)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:25

Ik gebruik het internet van de mensen waar ze staat. Stal staat op 70 meter van hun huis en met een homeplug haal ik het internet vanuit huis naar de stal.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:56

Ok ik heb hier dus geen internet zeg maar. Maar als het goed is heb je kastjes die je in het stopcontact kunt steken en dan bijv met een simkaart om dan wifi uit te zenden. Zoiets zoek ik dus

Parisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:04

Dat lijkt niet lang meer te duren AM Horses

Vraagje aan de mensen die een camera gebruiken: zetten jullie de wekker ook om om de paar uur te checken? of wordt je wakker van het geluid? Hier een maiden-fokker (wel al veel gezien maar nog nooit alleen de verantwoording gedragen)

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:11

AM_Horses schreef:
Baudyh. Fijn dat het beter gaat. Hopen dat hij snel helemaal sterk is.

Hier flink hars wat nu ook aan haar benen zit :j
[ [url=m/6L5MX3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Buik lijkt ook anders. Dat kan toch niet lang meer duren, ik denk zoizo dit weekend :):)
[ [url=m/ohzirf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qBHQG2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/46gXnl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat kan idd niet lang meer duren. Bij die van mij zien de uiers er toch wat anders uit. Die loopt nu ook weer te grazen alsof er niks aan de hand was/is.
Wat denken jullie? Is dit voor een meiden al vol of zou het toch nog even duren? Gezien ze gister alle symptomen had van veulen werpen behalve melk en t veulen zelf....

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:17

Spannend AM! Stra gaan Fi en Sammie samen gezellig :)

Fi dr zuchtplaat komt tot tussen haar voorbenen
Afbeelding

Lekker grasjes eten
Afbeelding

En de melktest gaat hard omlaag
Afbeelding

Vanmorgen hing er één druppel en een paar mini harsjes. Weggehaald en toen kwam er niets meer terug, maar dat was vorig jaar ook: 324 hars, 325 niets, 326 hars en later mel en baby.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:19

Aaaah sultan gefeliciteerd. Eindelijk dan. Ze is goed afgebakken en zeker goed gehad daar binnen hihi. Het baby is er vast snel af. Maar wat heerlijk dat ze er is.

Ik ben benieuwd wat dit weekend brengt....

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:44

kiss1990 (ik gok/denk bijna zeker dat jij kirsten bent :D

iets omhoog heb ik een foto geplaatst van wirolieta, hoe haar uier was toen ze maiden was.

Zo beste zuchtplaat cynthia

Hier nog geen hars -O- vandaag de uitgerekende datum, ik was net even bij haar in de wei en normaal rent ze keihard weg als ik kom en nu wou ze zomaar uitgebreid knuffelen met me en bleef achter me aan lopen (nornaal is het andersom en wil de pony knuffelen maar die mocht niet bij me in de buurt komen :=

Afbeelding

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:53

Olga89 schreef:
kiss1990 (ik gok/denk bijna zeker dat jij kirsten bent :D

iets omhoog heb ik een foto geplaatst van wirolieta, hoe haar uier was toen ze maiden was.

Zo beste zuchtplaat cynthia

Hier nog geen hars -O- vandaag de uitgerekende datum, ik was net even bij haar in de wei en normaal rent ze keihard weg als ik kom en nu wou ze zomaar uitgebreid knuffelen met me en bleef achter me aan lopen (nornaal is het andersom en wil de pony knuffelen maar die mocht niet bij me in de buurt komen :=

[ [url=m/L8WHyE.jpg]Afbeelding[/url] ]

hahaha ja :) . Grappig dat we hier beide bij zitten en dat die van ons ook nog zo dicht bij elkaar zitten. Ah jah top! ik heb t even terug gezocht.
Tja t blijft afwachten.... :z

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:33

kyrkelover schreef:
Ok ik heb hier dus geen internet zeg maar. Maar als het goed is heb je kastjes die je in het stopcontact kunt steken en dan bijv met een simkaart om dan wifi uit te zenden. Zoiets zoek ik dus

DIe foscam kan dat niet. wel zou je een wifi repeater of iets via stroom kunnen nemen en dan daar de kabel in steken. maar dan moet je volgens mij hetzelfde stroon net hebben als de router enz. er zijn wel vele camera's die via 4G met een simkaart werken. https://www.topfithorseshop.com/?gclid= ... 2060546875
hier hebben ze die maar volgens mij op bol.com ook.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:44

cynthia Fi wil ook een uier aan de voorkant }:0 :D

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:49

Ben ik weer! En nee, nog steeds geen veulen :')

Over de birthalarms; ik vind ze ideaal, maar het is zeker niet het enige waar ik op reken. Zelf goed opletten en je merrie lezen geeft ook heel veel informatie, daarvoor is de camera dan weer super handig. Dat birthalarm gebaseerd op temperatuurmeting hebben de eigenaren op stal ook (fokken ook al 30 jaar) en die zweren erbij. Minder vals alarm en wanneer het zover is, heb je nog even tijd. Ik ga me wanneer we de fokkerij uitbreiden zeker in verdiepen, want het klinkt mij erg interessant. Op dit moment heb ik in ieder geval de Birthalarm Lite, 2 stuks.

ual_95: Super dat het zo goed op de trailer ging!
Al_Zawraa: Dankjewel :) Succes met je andere merrie en natuurlijk Jahwhar! Hij is echt super knap.
alicelover: Wat een onwijs leuk kind <3 Strik erom en ik kom haar ophalen!
AM_Horses: Sammie gaat opschieten en Wild Thing wacht mooi op haar beurt. Fijn dat het nu wat meer volgens plan gaat!
cp112: Oef, cursus en examens naast veulen waken? Dat is pittig, succes ermee! :(:)
Jacky84: Kan inderdaad zijn dat er veel druk op de ketel staat. Balen dat de camera het vannacht niet deed, dan slaap je toch minder fijn.
Caesar, Cynthia82 & sblom: Lief, dankjewel :o
baudyh: Jeetje, dat is hard gegaan! Hopelijk maakt de kleine het goed. Succes met de volgende mama’s.
Olga89: Dat gaat nooit lang meer duren. Succes!
essie_blue: Deja slaapt ook zo veel, vaak gelukkig wel opgekruld (slapend op haar neus en dan snurken :)) ) maar soms ook helemaal plat. Ach ja, wordt liever een keer te veel wakker dan te weinig.
Fauvetje: Nog even te gaan, maar veel succes alvast!
tamaramt: Ik gebruik in het begin de ‘boodschappentas’ techniek. Iets langer touw (ik gebruik een leadrope) voor de borst langs, in de lengte om het lijf en vervolgens achter de billen langs. Je maakt als het waren een cirkeltje van je lijn alsof het een tuigje is. Vervolgens hou je de lijnen bij elkaar bij de schoft en kun je hem dus als een boodschappentas vasthouden en een beetje in de goede richting loodsen. Veulens snappen druk aan het halstertouw in het begin totaal niet, dus dan is dit een goede optie. Na een paar dagen doe ik het halstertje erbij om en hou ik het tuigje ook erbij, tot ze het snappen dat ze mee moeten lopen, dan laat ik het tuigje weg. Inprinten doe ik niet, maar ben wel vanaf het begin veel met het veulen bezig zodat het normaal voor ze is (mits de merrie hier gemakkelijk mee is, die van mij zijn dat gelukkig wel).
Luna2006: Muis laat op zich wachten zo te zien. Wel grappig, dat pigment precies bij haar spenen :P
RuNi, jennifer0, Kiss1990 & Fotsi: Zo te zien heeft ze nu de vaart erin. Gaat vast niet lang meer duren! :)
sannahtris: Leuk dat de kleine op de foto gezet wordt! Mooi plekje hebben ze zo!
immii_clarr: Ze heeft haast! Succes ermee +:)+
Neonlight: Haha, Sarona TV! Je bent er in elk geval bijna klaar voor.
Cioccolato: Wat een knapperd! <3
AfroAnita: Nog even laten zitten die kleine, maar dat komt vast goed!
Muronia Fijn dat ze nog even rustig aan doet. Bijna aan de tijd.
Kabayo: Knap dier hoor! *D
sultan15: Kanonne, dat duurde lang :oo . Flink veulen ook, maar dat lijkt me logisch na een jaar dracht. Gefeliciteerd! *\o/*
Cynthia82: Spannend! :):)
Dustinlover: Lekker bijgeslapen, je had het duidelijk nodig :O . Wat een knap kereltje zeg! Fijn dat het zo soepel verlopen is.
Riv_Q: Quenza voelt zich nog kiplekker zo te zien!
CharmFaith: Het lijkt mij dat ze juni niet gaat halen en de DA iets te ruim geschat heeft :j
J_emma: Nog even geduld dus. Al het goede komt vanzelf, zei m’n oma altijd ;)
Symke: Mooi rond buikje hoor :9

Eef heeft wel echt veel melk aan de benen staan nu, de voorgaande jaren liet ze ook best wat lopen. Ik gok dat er vanavond/vannacht wel een veulen naast staat. Deja maakt ook vorderingen, die is zondag uitgerekend. We zullen zien. :)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:14

CP, al best een lage ph, misschien verrasst ze je!

Kiss, daar zou ik ook van opkijken ja, zo'n donkere vlek op de camera haha

Sultan, zo das een beste! Gefeliciteerd met de grote meid

Baudyh, hopelijk komt de kleine man er gauw bovenop :(:)

Zo spannend AMH!!

Cynthia, omg die dubbele bodem.... ziet er zo gek uit.
Zou grappig zijn als ze wederom op 226 zou gaan!

Kathleen, oh Eef maakt het spannend nu, en Deja telt ook bijna af qua dagen. Zit je nog comfortabel in je campertje? :D

Ik heb medelijden met alle zombie wakers! Als ze dit weekend de veulens eruit gooien kunnen ze volgende week van misschien wel
18 graden genieten <3