[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:39

Gefeliciteerd Tinniie! Ik ben echt zó benieuwd!
Hoe oud is Ollie nu?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:53

*\o/* Leuk Tinne!

Veel mensen op het wachtbankje.
Interessante uitleg over de verschillende dagen ivm scannen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:56

Hij is nu 2, ik wilde enkel eigen merries dit jaar, maar hij gaat zo flink op de bok, op 5 minuten gesprongen. Kwaliteit is ook al heel goed én hij blijft er allemaal erg cool onder. Dus ik heb voor enkele merries buitenaf ook toegezegd.

Heel leuke kansen, gaat weer heel moeilijk zijn om keuzes te maken vrees ik :P
En met Jade is het nog ‘erger’ :P daar kan bv een smoky cream dun splash 2 overo uitkomen, dat zou dan de eerste wereldwijd zijn... zal je zien dat ik zo’n hengst krijg en mijn verzameling dus weer moet uitbreiden :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:11

Hahahahaha! Wat een rotleven heb jij zo met die keuzes _O-

Kan iemand mij trouwens vertellen bij welke hh Diamond’s Gold in NL beschikbaar is?

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:33

Gefeliciteerd Tinniie.. *\o/*
het lange wachten kan beginnen

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:35

AM is het misschien een tip om wild thing vitamine E te geven ??

Onze kiki wordt ook heel moeilijk drachtig en die heb ik nu vitamine E gegeven en nu gelukkig weer drachtig .
Baat het niet dan schaad het ook niet

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:08

Cynthia82 schreef:
Hahahahaha! Wat een rotleven heb jij zo met die keuzes _O-

Kan iemand mij trouwens vertellen bij welke hh Diamond’s Gold in NL beschikbaar is?

http://www.reneboskamp.nl/ stond op de pagina van Welsh facebook. KI is alleen mogelijk voor 3 noordelijke provincies en hij heeft geen mogelijkheid tot stallen van de merries heb ik gehoord.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:11

Maar wat ook nog kan.
Hadden wij 2 jaar geleden. Merrie scannen op 16 dgn. Niet drachtig maar ook niet hengstig. Wij weer scannen op 18 dgn bleek ze toch drachtig.
Wat was er nu gebeurd. Ze hadden een dag voor haar laatste insiminatie het ei eraf gespoten. Dat kan tot 36 uur duren maar waarschijnlijk dus bij haar 36 uur want dag 18 zag het eruit als dag 16.
Dus toen wij op dag 16 gingen scannen was ze dag 14 en dan zie je het nog niet.
Aparte ervaring.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 00:51

Gefeliciteerd Tinniie.

Keresa. Dit krijgt ze idd. We hebben een seizoen gehad waar ze 7 cyclussen is gedekt, niet drachtig. Steeds geen mooie of korte cyclussen. Jaar erop vroeg begonnen met fertile van pavo, en gelijk drachtig. Daarna steeds bij de 3e cyclus pas. Dus ik mag best wel zeggen dat ze niet makkelijk is :')
Ze stond vandaag nog echt hengstig, nog wel een klein beetje boos als de hengst voorbij kwam. Ik ben benieuwd hoe ze morgen op de scan is.

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 07:45

Jeetje wat gaat dit topic al hard! En al veel op het wachtbankje zo te lezen. Spannend!!!

Na een aantal jaren in de andere Dikke buiken topics mee te hebben gekletst wil ik mij hier weer melden. Veel pech gehad afgelopen 3 jaar (elk jaar een dood veulen van verschillende merries), dus vandaar ook even gewacht om mij weer te melden. Mijn Lord leatherdale merrie zou deze week uitgerekend zijn van haar Kjento veulen, maar deze heeft ze helaas met 7 maand verworpen. Onderzoeken laten doen, maar geen oorzaak kunnen vinden.. gelukkig heeft de merrie er niet veel van te leiden gehad. Ze keek niet om naar het veulen en ze leek fit. Het jaar daarvoor mijn andere merrie en veulen verloren ivm placentitis. Dus mijn vertrouwen in gezonde veulens fokken was een beetje verdwenen.
Toch mijn Lord Leatherdale merrie 3 weken geleden laten scannen om te checken hoe de baarmoeder er uit zag. Wanneer er vocht in zou zitten of andere bijzonderheden zouden we het niet meer gaan proberen. Tot onze verbazing zag alles er super goed uit en zelfs een mooi ei. De volgende dag konden we meteen al insemineren en de DA zag ook geen reden het niet te doen. Afgelopen donderdag is ze op 18 dagen drachtig gescand van Kjento!! *\o/* Nu heel hard blijven duimen.

Heel veel succes aan de anderen om de merries weer drachtig te krijgen!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 07:57

Welkom terug Evelien :D Jij hebt ook genoeg voor de kiezen gehad. Heb je het veulen van 3 jaar geleden nog?

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:17

Wat een pech Evelien.. maar wel super dat de merrie zo makkelijk drachtig is geworden! :) Gefeliciteerd

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:17

suffie schreef:
Welkom terug Evelien :D Jij hebt ook genoeg voor de kiezen gehad. Heb je het veulen van 3 jaar geleden nog?

Tnx! Het Toto ‘veulen’ die jij toen hebt gezien hebben we inderdaad nog :) zij is dit jaar 2 geworden.
Het Toto hengstveulen van het jaar daarvoor hebben we toen verkocht. Dit is onze 2 jarige Toto jr x Lord Leatherdale merrie.

Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:09

Ze hebben elkaar duidelijk gemist toen Intissima uit logeren was :))
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:26

Welkom Evelien. Wat een pech gehad.

Goldenarrow. Lief <3

Ei was bij Wild Thing weg en eigenlijk nog niet goed hengstig op de baarmoeder.
Dinsdag komt de dierenarts hier weer. Laten we gelijk Sammie scannen, is nog vroeg maar zou wel iets te zien moeten zijn. Dan laat de dierenarts gelijk een spuit achter om eind volgende week Wild Thing hengstig te spuiten.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:27

Die is mooi opgedroogd Evelien! Mooi koppie!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:00

Hey Evelien, buuf! Leuk dat je er weer bent! Ja jij hebt afgelopen tijd veel pech en verdriet gehad.
Maar dit jaar kunnen we samen genieten, daar gaan we voor.
Ik moet nog even wachten op de uitslag van de test. Ik heb, voor het geval ze positief mocht zijn, al wat andere opties voor hengsten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:35

Onze Gelderse merrie Blitz is drachtig gescand van Henkie. Wel een tweeling dus eentje is er weg geknepen. Maar dat lijkt goed. Blij mee

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:37

Wat fijn! Gefeliciteerd. Nu kan het lange wachten pas echt beginnen :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:41

Evelien, kan het me zo goed voorstellen. Ik heb aardig wat mensen op fb bijv die veulens krijgen en dan zie je de happy posts, maar als er iets naars tussen zit, zet je dat toch weer met beide benen op de grond. Je bent je bewust, maar het is zo naar.
Altijd maar blijven hopen dat het wel gewoon goed gaat.

Mooie 2jarige.

Golden arrow, ach, wat lief <3

baudyh, wat fijn! En goed dat je op tijd was voor de tweeling dracht. Vind ik evengoed iets lastig, want welke knijp je af, maar je weet waar je het voor doet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:47

goldenarrow schreef:
Wat fijn! Gefeliciteerd. Nu kan het lange wachten pas echt beginnen :D

Nou ze staat al een tijdje te koop. Maar niemand durft een fokmerrie te kopen die niet drachtig is. Dus dan maar eerst drachtig.
Nog ff wachten tot na de 30 dgn en dan gaat ze sporthorses weer op.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:53

Oh, ik vind dat ook altijd zo lastig. Wel of niet drachtig verkopen. Als ze niet drachtig zijn willen ze ze drachtig, maar zijn ze dan drachtig dan heb je juist weer geïnteresseerden die geen drachtige merrie willen. Je doet het nooit goed :')

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:24

Gefeliciteerd met de drachtige! *\o/*
Evelien wat een pech de laatste jaren. :(:)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:35

Gefeliciteerd Baudyh :)

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:31

Zo..... moest even m'n best doen om alles beetje door te nemen.
Niet helemaal in detail... daar zijn 27 pagina's te veel voor.

Zie veel knappe kleintjes al, mooie combinaties en gefeliciteerd alvast voor diegene die hun knapperds al dragend hebben.

Helaas zag ik ook een verdrietige tussen van AM. Heel veel sterkte.. wat ontzettend jammer.

Fancy had ik twee weken geleden naar Klein Popkensburg gebracht omdat ik eindelijk zag dat ze hengstig was (ze laat het namelijk heel slecht zien en merken).... mooi precies een dag te laat.

Ze is dus nu gisterochtend hengstig gespoten. Morgenmiddag breng ik haar weer weg. Hopelijk verloopt het soepel en snel. Ze had die ene nacht daar zo goed als niet gegeten etc. Dus als ze geïnsemineerd is neem ik haar zo snel mogelijk terug naar huis. Dan kan ze in haar vertrouwde omgeving rustig wachten tot de controle scan.
Nu helemaal rustig aan, want ik heb vanmorgen heel handig mijn kleine teen gebroken met uit bed stappen.... schoenen en rijlaarzen zijn niet echt een optie op dit moment.