[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siptje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:55

@hinte ja he voller en voller <3
@suffie ewel deze avond was ze enooooorm onrustig weeral.. Dit keer kleine plasjes maken constant schrapen toertjes lopen en ze kreeg enorm veel stampen ocharme :\
Nu is ze weer rustig en af en toe eten wel ng wat naar haar buik kijken ze gaat nooit liggen gaat wel veel door haar voorbenen.. Nu benk wat op de camera aan het volgen worden lange dagen als het zo verder gaat ze moet nog wat wachten.. Morgen 112 dagen <3

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 01:10

Tinnie, gefeliciteerd met dat prachtige merrieveulentjes! En wat heerlijk inderdaad zo in de ochtend!

Verder wat een lieve reacties op de foto's van Lies en Roos allemaal (en dit is slechts het begin! ^_^).
Maar het is inderdaad maar goed dat we niet op een berg wonen, dan zou Roos elke keer als ze gaat liggen naar beneden rollen :+
En Ibbel, we verwachten hopelijk maar één 3-ling, maar dan wel 3 sisters from another mister (of brothers from another mother of een mix, maar hopelijk het eerste O:) ). Zelfde nacht tekenen we ook wel voor eigenlijk :o
Noisy ze zijn inderdaad zwaar aan het verharen. De lange en korte haren wisselen elkaar een beetje af :+ Daarom moesten de baarden er ook echt even af gisteren, want nu de rest van het haar er af was en dat bleef staan, was het echt geen gezicht meer.

Zag wat gesprekken over het scheren. Hier doen we dat ook niet, ze hebben niet dusdanig veel haar dat ze het warm krijgen. En tegen de tijd dat ze de veulentjes krijgen zijn ze bijna al het haar al kwijt, dus daar zitten we dan ook niet mee.
Pretty, bij jou wel een stel knappe uitgeschoren paardjes te zien!

Penny, fijn dat je je merrie weer op mag halen/op hebt kunnen halen. Hopelijk is ze snel weer de oude! :(:)

Noisy, wat leuk om je pleegkindje weer te zien! En fijn dat ze het zo goed doet!

suffie, leuk zo'n koe in het topic. Voel me een beetje blondT hoor, maar dit is een Vleckfieh? :o? (of hoe het dan geschreven wordt :o )

Linda toch een beetje slapeloze nachten dus ook door Jupi. Hopelijk geeft ze snel duidelijke signaal/veulen of doet ze het gewoon even rustig aan.

Ik heb vannacht trouwens ook aan alle wakers gedacht hoor, terwijl ik echt ieder uur wakker werd :o Lekker nachtje weer, en mijn merrie's moeten nog 40 dagen :=

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 04:21

Jullie zijn schatten, dank voor de opbeurende woorden en zelfs complimenten dat Koetje het bij ons getroffen heeft! We doen ons best en inderdaad Marous, ze heeft een sterke wil waardoor het voor ons nog steeds elke fles waard is!

Linda, jupi maakt het dus spannend voor je. Een ph van 6 zou zo nog kunnen zakken maar hier was dat 2x binnen 6 uur een veulen. Dus duim voor je!

En Pepper houdt het ook nog steeds leuk en spannend. Echt een fopmerrie nu, al leek het nu serieus door te zetten.

Suffie; leuk dat jullie een koe kunnen meenemen. Wij hebben toen mijn ouders stopten 3 kalfjes overgenomen zodat we toch wat van hun fokkerij zouden hebben. Over jaren hopen we er dan wat meer van te hebben,tot nu toe alleen maar stieren eruit... jammer!

@siptje; probeer je camera wat los te laten. Het is heel lastig maar je hebt je uren straks nog hard genoeg nodig. Mijn ervaring is dat je snel wordt afgeleid als het eenmaal draait en niet ten goede van je nachtrust *zie post Aniek...

Nou ik hoop bij de volgende fles wel veulennieuws te lezen!! Hop hop!
(Oh en de mijne die over 2 dg is uitgerekend heeft 10 wijnkurken ingeslikt!)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 07:21

Nog geen spannend nieuws...van jullie kant niet, van mijn kant dus ook niet :\
Pris heeft geen verandering ondergaan de dames van mijn buren ook niet.

Als nou alle dames op 1 nacht gaan straks...dan wordt het pas bijlezen!

Caesar, ben jij intussen niet mega gaar van het flesvoeden? Wel fijn dat ze nou ook af en toe brokjes eet. Bedenk net dat je misschien ook wel kan weken in warme melk, krijgt ze dat ook in 1 keer binnen? Uiteraard wel goede verhoudingen, anders stikt ze de moord in de brokjes ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:01

Nog niks hier,alleen een voller uier dan normaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:36

Woogy schreef:
Caesar, ben jij intussen niet mega gaar van het flesvoeden? Wel fijn dat ze nou ook af en toe brokjes eet. Bedenk net dat je misschien ook wel kan weken in warme melk, krijgt ze dat ook in 1 keer binnen? Uiteraard wel goede verhoudingen, anders stikt ze de moord in de brokjes ;)

Durf ik niet aan ivm slokdarmverstopping. Hooi knabbelt ze al en brokjes uit de hand ook dus dat is al heel prettig.
Nou, ik hou het vol met dank aan mijn fantastische partner. Die doet het om 12u en om 6u en 8u. Ik slaap van 22-3 en van 4-9 ongeveer. Dan ga ik eruit en pak ik alle overdag flessen weer. Tussendoor mest ik gewoon en wissel ik de ponies binnen/buiten. Zo is het gelukkig echt goed vol te houden voor mij.

Hoe het straks met mijn eigen kleine erbij gaat weten we niet maar ik hoop dat die nog even op zich laat wachten en het vaste voer dan zelf erin gaat.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:47

Is zo'n kalfjes-emmer tegen die tijd geen oplossing? Emmer met een speen die je op kunt hangen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:05

Ik vind het echt heel knap hoe jullie dat dan samen voor elkaar krijgen :j veel respect voor!!

Jupi heeft ph terug naar 6.5 gegooid, dus de spanning is voorlopig weer even af :')

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:55

Ibbel schreef:
Is zo'n kalfjes-emmer tegen die tijd geen oplossing? Emmer met een speen die je op kunt hangen?

Is zeker een oplossing als ze constant zou zijn. Met een fles weten we nu exact wat ze drinkt per keer. Met zo'n emmer zou je het erin gooien en moet ze het zelf maar uitzoeken wanneer ze wat drinkt. In dit stadium kunnen we dat gewoon niet testen want dan verzwakt ze echt teveel. En het flessen valt op zich erg mee, alleen het opwarmen en het maken van de melk kost tijd maar dat is overdag prima te doen. Ze drinkt in 5 min de fles leeg.

We hebben hier kalfjes en emmers genoeg dus dat is het probleem niet maar dat zal echt komen als ze sterker is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:00

Ik had een veulen verwacht bij pepper -O-

Jeetje ceasar. Denk je wat om jezelf? Klinkt erg intensief zeg..

Linda.. Het was een grapje van haar. Merries..

Alaskatorrie altijd schrikken als de hond er achter aan vliegt. Gelukkig niks gebeurt.

Liaan word spannend!!

En ik zag een koe! Wat leuk!

Suffie met mijn fries gaat het super! Gister een fotomeeting opgestart. Ze gaat voor het eerst mee! Ben benieuwd :)

Noisy wat leuk! En wat ziet lavendel er goed uit zeg!

Jongens... Waar blijven alle baby foto's -O-

Weten jullie wat dit is? Voor het uier aan 1 kant dik naar de buik toe. Heb haar nooit gemolken of dergelijk. Alleen schoongemaakt
Afbeelding
Afbeelding

Gister na dag buiten
Afbeelding
Is dit zucht? Of moet ik de DA bellen?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:13

Het ziet er zucht uit. Aan de buik te zien heeft ze er daar ook wat. Ik zou er geen DA voor bellen.

Cesaer fijn dat jullie dit samen kunnen doen. _/-\o_
Mochten jullie niet thuis het bedrijf hebben,was het ook geen doen denk ik.

Pepper nog niks. Ze vindt het zelf wel grappig baasje in spanning laten.

Liaan spannend wordt dat zeg! Deze week zou mooi zijn!

Suffie heerlijk die strandrit met de nieuwe pony! En die koe,leuk zeg!

Linda niet grappig. -O-

Alaskatorrie gelukkig kwam hij snel terug op commando.

Woogy blijft duren zo. -O-

Hinte dank je. :o Dit zijn er maar een paar,de stallen zitten quasi vol nu. :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:24

en we hebben ook weer fopmerrie's dit jaar *\o/* :') het komt wanneer het komt

zo zei mijn DA onlangs ook en nu bellen voor ze beginnen in plaats van als ze begonnen zijn _O- heeft die makkelijk praten O:)

het ziet er zucht uit kabayo, is wel al vroeg dus kan best groot worden dan en duurt toch wel even na de bevalling eer dit weg is.

ceasar wat intens voor jullie, _/-\o_ oh ja jij bent na maritb of ervoor nog uitgerekend? Rust ook maar voldoende.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:26

Oh. Hoop wel dat het snel weer weg is want ze gaat dit jaar voor de keuring. Hopelijk is het inderdaad zucht. En geen ontsteking of zo. Vandaag dag 268

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:27

*\%/* hars!!

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:31

Yeah pepper zet m op!

Sterkte met koetje, dat is wel een bijzonder beestje, wat een knokker en zijn baasje ook!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:56

kom op Pepper!!!

Tinnie, gefeliciteerd, wat een prachtig veulenkind!!

suffie, mooie koe!! fijn dat jullie er toch nog een konden houden. gaat dat goed alleen? of trekt ze naar de paarden toe? mag het kalf blijven als het een kuisje is?

verder heb ik over mijn paardje niets te melden, weinig verandering. Uier betasten gaat nog niet zo lekker (Julia heeft een blauwe knie van een trap).. :( . Ik ben er echt bang voor dat ze het niet gaat accepteren van het veulen straks.. we zullen zien.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:00

Joan wilde ook echt niet dat je aan haar uier zat vorig jaar. melk testen was op eigen risico. Maar toen Lavendel op zoek ging naar de melkbar wat ze maar wat snel om netjes haar buik in te trekken en op rust te gaan staan zodat de kleine er goed bij kon. Moeder instinct doet veel...

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:01

Suffie wat een leuke en mooie koe! Heb je een foto van de stier?

Kabayo, lijkt mij ook gewoon zucht, niks raars.

Inowa, go Pepper go Pepper!

Hier nog steeds niks -O- , ph bij Belle wil maar niet zakken. Bij Hope komt er nog niks uit.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:39

juval schreef:
suffie, mooie koe!! fijn dat jullie er toch nog een konden houden. gaat dat goed alleen? of trekt ze naar de paarden toe? mag het kalf blijven als het een kuisje is?

Knuf is het laatste kalf geweest van een stoppende boer waar wij 8 jaar geleden de veestapel van hebben overgenomen. Als Knuf nu een vaarskalfje krijgt gaat dit na het afspenen weer terug naar deze boer. Hij wil ook heel graag, naast zijn vleesvee, weer een Fleckvieh koe hebben. Zo is de cirkel straks weer rond.

Er kwam nog een vraag over het afkalven op jonge leeftijd. Dat is bij koeien normaal. Ze worden geïnsemineerd als ze een bepaalde hoogte+gewicht hebben en Knuf was als jonge pink al een beste. Wacht je te lang, dan gaan ze vervetten en dan krijg je ze moeilijk drachtig en vaak hebben ze dan ook problemen met afkalven en aan de melk komen. Knuf gaat erg goed met de pony's, dus ik heb niet het idee dat ze de andere koeien mist. Heeft ook niet getoeterd toen ze alleen achterbleef, maar we hebben haar ook meteen bij de pony's gezet.

Foto en film van de aanstaande papa Bfg Ilion:

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=IPcIktTzWqQ

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:53

Liaan dankjewel :)
Ceasar ja das waar maar toch normaal dat ik bezorgd ben he heb ze graag in het oog..
Pepper gogogogo!!!!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:55

Tinniie; Ook hier gefeliciteerd! Knappe dame :D

Carmuh; Grappig hé, als ze liggen lijken ze altijd nog veel dikker :D !

Noisy; Dat zier eruit als een hele gezellige visite. Super leuk!

Pepper zet hem op!! Het wordt nu wel tijd hoor.

Suffie; Dat zijn pas uiers :') . Wow die stier, wat een beest!

Spannend Liaan. Ik hoop dat ze je niet meer zo lang in spanning gaat houden en wij zijn ook wel toe aan veulenfoto’s <3 !

AniekR; Ik herken dat echt. Ook al duurt het nog even, als je er in je hoofd zo mee bezig bent wordt je alsnog telkens wakker. Erg vermoeiend :o

Ceasar; Ook hier draaien de duimen voor jullie koetje :(:) . Lief dat jullie zo je best doen. Dat zie je hier soms wel eens anders met boeren uit de buurt.

Kabayo; Dit heeft Jolyne ook heel erg. De een heeft wat meer zucht dan de ander. Ik zou me hierbij nog geen zorgen gaan maken maar wel goed dat je het in de gaten houdt.

Fotsy; Anders vraag je aan de dierenarts of die komt waken _O- .. Is hij in elk geval op tijd :D

Juval; Ice werd ook mega neidig bij haar uier. Gelukkig mag het veulentje gewoon drinken, dat is toch anders dan dat wij er bij willen. Hopelijk loopt het bij jou ook zo. :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:57

Suffie mooie koe hoor,hoe oud is ze nu?
Imposante stier maar niet heel groot volgens mij.

Inmiddels zijn de spenen ook gevuld
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:19

Hup Pepper,het is tijd!

Mooie stier Suffie,interessant om ook eens te lezen.

Mijnlieverd -O- Jouw knappe meisje wilt een vriendje..

Juval een mens bij een veulen die er zit aan te prutsen is gelukkig nog een groot verschil voor de merrie,ik duim dat ze het wel accepteert straks.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:28

Ilion behoort wel tot een van de grootste stieren binnen het Fleckviehstamboek. Fleckvieh is sowieso kleiner dan de gemiddelde Holsteiner, daar is het ras ook op gefokt. Korte benen, veel massa en spieren.
Inowa, spannend!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:39

Yoehoeee go Peps ... pfff ... wachten duurt lang.

Ceasar; we appen volop maar ook hier ... topper !!! Kan niks anders bedenken ... Koetje houdt het vol voor jullie. Strijdmeid !

Hier uhh tsjah niks te melden over een merrie waarvan het uier weer leeg is en je net de tietjes tussen duim en wijsvinger kan pakken.

Hier gistermiddag en avond met de tweepaardstrailer op pad. De Sabino was zo gruwelijk hengstig en had een pracht van een ei zitten dus die staat nu in ijsselmuiden en is gisteravond gelijk ontmaagd/gedekt.

Ze liep een uur later nog met de staart op de rug ... eigenaar van de hengst heeft zich bescheurd om haar.

En toen vanuit Ijsselmuiden richting Feerwerd naar mijn lieve vrienden die daar de hengst hebben staan waar Daira nu ook een veulen van krijgt.
Schimp is de verwachtig dat ze don/vrij dekrijp is. Dus volop bezig weer met volgend jaar i.p.v nu druk maken om de merrie Daira haha .. ze is overmorgen 320 dagen dus dan ook echt helemaal SAVE !!