[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:32

Just In Libre Love

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:39

Nou, gister zijn alle paarden uitgebroken (wei 1 merrie met veulen naar wei 2 gegaan en wei 3 hengst met ruin waar 1 merrie in is gekomen???) dus die merrie zal vrijwel zeker drachtig zijn van Guess nu. Stond wel op de planning maar doodzonde, want Guess stond gepland nog eens te dekken op het station en dat gaat nu dus niet meer. Kunnen we volgend jaar weer alle testen opnieuw doen als we rietjes willen. Dus nu maar meteen nog een merrie dekken zodat er volgend jaar in maart iig 2 veulens samen geboren worden. En volgende maand de andere 2 natuurlijk dekken. Jammer /: Wilde hem sowieso alleen maar aan de hand laten dekken ben er dus niet blij mee. Hij is wel een super lieve hengst verder maar had liever nog een tijdje later pas weer gedekt voor wat meer zomer veulens.

En we weten niet eens wat er gebeurd is, moet rond de vroege morgen zijn geweest... Denkelijk zijn er herten uitgebroken in een wei achter ons waardoor ze geschrokken zijn? Want er staat echt goed stroom op de weides. En de meeste durven uberhaupt niet in de buurt van de draad te komen. In een wei waren alle witte paaltjes kapot... Gelukkig geen wonden of niets maar het blijft maar raar...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:19

Raar Chimello.. Hoelang mogen ze niet gedekt hebben dan als je rietjes wil afnemen?

Pretty, ik dek eigenlijk altijd aan de hand en heel soms dat ik de hengst eventjes bij de merrie ingooi als er zich weer iets aparts voor doet :P

Ik heb wel een aantal namen die ik wil gebruiken, maar ik hoor ze vaak in liedjes ofzo :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:03

Ze testen verschillende dingen voor Amerika en zodra je eigen merries dekt moet je dus weer opnieuw alle testen doen vandaar dat we eerst naar het station wilden gaan en dan daarna de merries natuurlijk dekken. Mochten we dan achter een a twee jaar nieuwe rietjes nodig hebben dan hoefden we ook dan pas te gaan omdat we nu genoeg hadden. Maarja we wilden sowieso niet veel dekkingen in Europa verkopen want we willen de markt niet verzadigen qua kleur.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:52

Chininella, maar je hebt ze in weides naast elkaar staan? Vind ik niet. Heel verrassend dat ze uitbreken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:15

Hengsten naast merries lijkt mij ook problemen geven. Bij ons zitten er echt kilometers tussen...
We hebben ijzeren buizen om de paddocks, maar ook dan zet ik geen hengsten tegelijk met merries samen buiten.. Maar goed, dat is natuurlijk iedereens eigen keuze!

Hier gisteravond de Flemmingh geïnsemineerd. Morgen scannen en ik denk dan over 18 dagen weer scannen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:43

Ik had mijn grote hengst ook gewoon buiten staan met mijn merries.. Als er stroom op de draad stond en een bepaalde ruimte tussen zat gaf dit ook geen problemen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:57

Hier ook geen probleem.. Er zit langs alle kanten een gangetje tussen, maar ik moet wel zeggen dat wij gewoon echt wel een brave hengst hebben :)
Arany houd zijn dochter goed in de gaten:

http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-OFANZSRA.jpg

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:39

CubaLibre schreef:
En ja, ik weet t ik ben erg... Ze is officieel nog niet dragend en ik denk al aan namen. Maar ja, heb ze gewoon liever klaarliggen zodat ik t maar achter de rug heb want meestal ben ik n drama met het verzinnen van namen en deze word voor mij de 1e bij de paint horses :o

En dat noem jij erg? :=
Ik zat op 6 februari in Thailand in de taxi van het hotel naar de luchthaven, beetje slaperig te hangen en ineens zat ik rechtop en wist ik het! Dit wordt de naam van Babbie2016! En ik weet nu al; hoeveel namen ik ook nog verzin en hoe mooi ze ook zijn, er zal geen enkele naam zijn die ik beter bij Babbie2016 vindt passen dan deze. Het is een hele mooie verwijzing naar TiSento, de naam van TiSento en Fiore komt er in terug en het heeft een hele mooie betekenis én nog een reden, maar als ik die vertel weet iedereen het, dus dat hou ik nog even voor me :o
Mensen die héél nieuwsgierig zijn, mogen me pb'en, dan vertel ik het wel :) Ik wil het alleen niet zo open en bloot op Bokt gooien.
Dus de naam stond al vast nog voordat ik wist of ik uberhaupt goedkeuring zou krijgen van de veearts :D

Sublime's TiSento CR (CR zijn mijn initialen; Cynthia Rademaker) TiSento betekent Ik voel Je in het Italiaans (en óf ik Ti voelde! <3 ).
Sublime's Fiore CR betekent Bloem in het Italiaans (omdat Daisy ook een bloemetje is en het is een verwijzing naar mijn eigen (nooit geboren) kindje. Ik ben zwanger geweest toen Dais drachtig was van Fiore en Kylie Minogue heeft ooit een liedje geschreven voor haar ongeboren kindje en dat liedje heet Flower).
Bewust ook Italiaanse namen omdat het plaatsje Hafling in Italië ligt.
Babbie2016 wordt dus ook een Sublime's ..... CR

In 2006 had ik een Duchess (hertogin)
En in 2003 een Jera. Die naam had geen betekenis, vond ik gewoon leuk :D

Mooie manier van namen verzinnen, Woogy!

Told Ya I Was/Am Painted, is ook heel erg gaaf, CL!

Just In Libre Love :D Dus, CL hoeft niet meer na te denken, ik zeg JA! :D

Da's kl*te, Chimello!! Heel je plannen door de war gesmeten nu -O-

Kijk Arany kijken! <3

Fiore is vandaag naar de zomerwei verhuisd (zij doet waarschijnlijk mee aan het DBT2017, ik heb al een hengst op het oog die ik heel graag wil! Maar het is nog even afwachten of er volgend jaar nog zaad van hem beschikbaar is).

En Dais gaat morgen naar Sublime! Vandaag nog even laten neuzen met haar lokruin. Inmiddels is ze onverschillig, swiept wat met haar staart en houdt hem iets af, dus ik denk wel dat het er aan zit te komen (dag 21 nu).

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:58

Wauw wat een creativiteit allemaal met de namen zeg!
Cynthia ik vind TiSento echt een mooie naam! <3

vesceron, wat een mooie merrie heb je zeg! Moet vast een mooi veulen uit die combinatie komen. En pff ik weet wat je bedoeld met je merrie missen als ze bij de hengstenhouder staat. Die van mij staat er nu bijna een week en hou het bijna niet meer uit :+
Wel extra spannend voor je zeg na het verwerpen van haar vorige veulen...

Nou mijn merrie dus nog steeds bij de hengstenhouder. Woensdag nogmaals gevraagd of er al nieuws was, hij vertelde dat ze morgen weer gingen kijken. Ik als leek heb er 0 verstand van dus vroeg zeer verlegen waar hij dan naar ging kijken :Y) Hij appte terug met; Of het eitje niet te groot wordt.
Nu ben ik nog niks wijzer maar wacht nu maar gewoon rustig af haha. (iemand hier die mij kan vertellen wat hij daar mee bedoelt?)
Over namen heb ik wel al na gedacht. Als het een merrie wordt noem ik haar Lenthe (de merrie zelf heet Venthe). De naam voor een hengst vind ik wat lastiger, Lacoste vind ik wel leuk maar twijfel ik nog wel over.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:07

Mooie namen Cynthia :j
Lenthe vind ik ook heel leuk (zeker als moeder Venthe heet), een meisje uit mijn klas heet zo.
@Tinnie; ah wat een leuke foto :D Oplettende moeder!

Ik krijg een kruising dus ben niet gebonden aan letters. Voor een hengstje heb ik Lars. Het wordt namelijk
een fjord kruising en ik vind Lars gewoon een prachtige naam.

Voor een merrie ben ik er nog niet over uit.. Ik hou van kort en krachtig :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:09

Ik ben ook niet gebonden aan letters maar wil als het me even lukt wel een lange naam (maar die moet wel bij het veulen passen ;)).

Ach, we hebben gelukkig nog even om na te denken :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:10

Ik kreeg ook een kruising en was alsnog gebonden aan een letter bij een hengst (NRPS) dus dat zegt niet alles :D
Mooie ideeën komen hier wel voorbij! Ik had ook al 2 lijstjes met namen toen het veulen net was geplant :P maar kon alsnog niet kiezen toen hij er was, de top 3 paste niet bij hem namelijk.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:13

Das waar Set_Elkol, bij het NRPS moet je bij een hengst idd de 1e letter van de vader gebruiken....

Vind het eigenlijk wel leuk om nu al met de namen bezig te zijn :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:14

Ja jullie hebben gelijk, met sommige kruisingen heb je je wel degelijk aan letters te houden.

Dit wordt een kruising Quarter x Haflinger x Fjord :')

En inderdaad, straks past je naam totaal niet bij het veulen..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:15

Ik had hele stoere namen en Ilya was, zo lief :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:23

Dankje Venthe en xApple, ik vind TiSento ook nog steeds de mooiste naam die ik heb/had. Ik vind Lenthe ook echt heel erg mooi!

Dat had ik met Ti ook, dat de naam niet paste. Ik had TiSento voor een valkhengst en Zamore voor een palominohengst. Want een valkhengst was stoer in mijn ogen en een palominohengst chique.
Ja, totdat Ti daar lag met zijn veel te grote bles, niets chiques aan en Zamore paste totaal niet bij hem. TiSento des te meer :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:31

Hahahah ik ben echt helemaal blanco wat betreft namen, ik heb echt geen idee.
Dus mocht iemand een idee hebben, leef je uit.
Moeder is Bo (officieel Bodine, maar dat vind ik niks hihi)
Papa Ryon O'Malley

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:35

Bo Malley :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:39

Bodine vind ik juist super mooi :D Maarja voor een mens dan, misschien
niet echt voor een paard..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:44

Bodine past ook echt niet bij d'r, dat komt er misschien ook wel bij.
Toch een wat nettere naam, en dan komt er een halve boeren tinker met baard, een haar uit d'r oren aanwandelen _O-

Mmmmm Bo Malley vind ik het dan weer niet hihi *sorry*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:44

Ohh ik vind dit topic nu pas :o
Mag ik vanaf hier inhaken? Dan laat ik de voorgaande pagina's even met rust... Vind het net iets te veel om alles bij te gaan lezen... :o

Merrie die dit jaar een veulentje heeft gekregen word dit jaar niet opnieuw gedekt, maar mijn nieuwe merrie zal eerst gedekt worden voordat zij naar mij verhuisd :o :D veulenhengstigheid net achter de rug dus nog 3 weken geduld. En dus tóch hopelijk weer een veulentje in 2016... :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:57

kiki1976 schreef:
Bodine past ook echt niet bij d'r, dat komt er misschien ook wel bij.
Toch een wat nettere naam, en dan komt er een halve boeren tinker met baard, een haar uit d'r oren aanwandelen _O-

Mmmmm Bo Malley vind ik het dan weer niet hihi *sorry*

Haha nee zeker bij zo'n paard is Bodine net iets te gek.. Mijn pony heet officieel Sien. Dat vind ik echt
zielig, ze is heel lief en vooral heel erg stoer. Dan slaat Sientje ook nergens op. Dus dat werd Simra.

De papa van het veulen wordt Gio (en dat vind ik heel erg 'gouden ketting' en past totaal niet bij
wat ik leuk vind dus dat wordt nog lastig.

Een combi voor Bo Malley kun je nog Bailey van maken, of Macy.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:23

Voor een hengst; Boyon, uit te spreken als Booien

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:23

Hahaaha ja soms heb je dat met sommige namen toch een bepaalde associatie naar een bepaald slag "kak of juist goudenketting". Maar dat is denk ik eigenlijk vooral ons eigen gevoel hihi.

Bailey vind ik een hele leuke naam idd.
Maar ben d'r ook nog niet helemaal uit of ik toch iets meer wil richting de Ierse of Keltische namen.

Maar goed laten we haar eerst maar eens drachtig krijgen en houden haha