Veulentje zakt in elkaar :(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Veulentje zakt in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:13

Wat een parmantig ding !
En die wimpers ... <3

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:18

Jij bent echt een superbaas! En t is idd een pareltje!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:21

Ohh wat een heerlijkheid!!! Dank je wel voor het delen!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:21

Wat een droppie en verder echt een wondertje. Ze is wel heel schraal wat natuurlijk te begrijpen is voer je haar bij de onze hebben we veulen melk bij gevoerd en veulen brokjes ik vind vooral sins ze die echt begint te eten echt begint te groeien nu. Mischien doe het al hoor en heb ik er over heen gelezen ;) .

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:45

Wat een knap veulentje!
Ik hoop zo dat ze het redt! <3

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 13:04

geshahquille schreef:
Wat een droppie en verder echt een wondertje. Ze is wel heel schraal wat natuurlijk te begrijpen is voer je haar bij de onze hebben we veulen melk bij gevoerd en veulen brokjes ik vind vooral sins ze die echt begint te eten echt begint te groeien nu. Mischien doe het al hoor en heb ik er over heen gelezen ;) .

Melk wil ze niet drinken... Hebben zo poedermelk geprobeerd en merriemelk maar dat wil ze niet. Ik denk,dat ze een flesje maar niets vindt...
Ze heeft een bakje hangen voor haar veulenbrokjes.
Veel eet ze er eigenlijk nog niet van. Ze wordt zaterdag 1 maand :).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:07

Als je het toch graag zou willen proberen, dan kun je haar de melk ook aanbieden in een bakje of teiltje, dat hebben ze zo door ;)

Maar als mama voldoende geeft, is dat natuurlijk het allerbeste !

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:23

Anders doe je melk en een beetje veulenbrok door elkaar, een lekker voedzaam papje? Of is dat een dom idee? Ik ben een veulenleek :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:27

ze ziet er niet slecht uit hoor!Zou ze een maagzweer kunnen hebben?Ze staat opgetrokken met haar buikje,en maagzweren komen erg vaak voor bij veulens.Ik dacht daaraan omdat ze dus niet wil drinken...

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:01

Wat een knappe meid, op foto's ziet haar voorbeen er toch we gestrekt uit? Dikker worden komt wel, wat hierboven staat klopt wel melk drinken uit emmertje of zoiets. In Utrecht preferen ze dit zelfs boven de fles ook bij pasgeborenen.

Fijne dag en ga zo door, dan blijven wij duimen. Kom op Opium

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:29

Evikes schreef:
geshahquille schreef:

Melk wil ze niet drinken... Hebben zo poedermelk geprobeerd en merriemelk maar dat wil ze niet. Ik denk,dat ze een flesje maar niets vindt...
Ze heeft een bakje hangen voor haar veulenbrokjes.
Veel eet ze er eigenlijk nog niet van. Ze wordt zaterdag 1 maand :).

In het begin willen ze inderdaad die brokjes nog niet echt eten dat was hier ook. jammer van de poeder melk inderdaad mischien nog een keer probeeren zonder fles ze blijven overegens gewoon ook bij de moeder drinken hoor je hoeft niet bang te zijn dat ze daar mee op houden. Een maand alweer gaat snel he. Je krijgt wel echt een speciale band met zoon veulen als ze zo ziek zijn de onze is ook echt onze kleine prinses al moeten we nu wel echt wat meer gaan opvoeden want ze begint zich er ook nu echt als eentje te gedragen hahaha.

Ik blijf echt ook duimen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:37

Voor een maand is ze natuurlijk niet gegroeid zoals een ander veulen.
Maar ik denk dat ze dat gauw gaat inhalen :)

Onze beide veulens begonnen de 2e week hun snuit in mama's voer te duwen, maar eten (de oudste) rond de 7e week.
het probleem met beginnen te grazen, hooi en veulenbrok is dat de maag de goede bacteriën moet krijgen.
Ma's poep werkt :( Ik kan me voorstellen dat Opium's maag heel gevoelig is en dan is Ma's melk toch het allerbeste.

Als ze klaar is voor veulenbrok komt dat wel, Jullie hebben hard gewerkt.
mag ik nu zeggen gefeliciteerd?

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:06

Wat fijn dat het zo goed gaat! en ze is al aardig aan het bijkomen... Maar moeders mag er ook zijn.. Misschien heb ik er overheen gekeken maar wat voor ras is het?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:08

Blijf het hartverwarmend vinden <3
Wat heeft Opium toch een vechtlust, en wat is ze toch bij precies het juiste baasje geboren!

Het MOET gewoon goed komen, the only way is up!

En hoewel ik het bij de veulenverkiezing altijd jammer vindt dat het soms om "welke eigenaar heeft de meeste bokt-vriendjes" en niet om "welk veulen spreekt het meest aan" lijkt te gaan denk ik dat Opium al een grote kans maakt op mijn stem.
Ze heeft het karakter, de kracht en de looks. Go Opium!

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 15:35

Ik denk persoonlijk dat het allemaal wel zal komen bij Opium.
Ze heeft een heuse achterstand wat betreft gewicht en grootte dus dat komt wel goed volgens mij.
In mijn ogen zit ze nu op grootte en gewicht van een boorling :).
Als ik zo eens kijk naar de veulens rond mij... Ja dan zit zij op zo'n grootte en gewicht!
Vandaag toch wel stalrust gegeven omdat ze last heeft van dat beentje vooraan.
Als ze veel beweegt gaat dat verband misschien schuren, wat voor extra pijn kan lijden bij haar wondjes...

Ik weet pas volgende week of er verbetering is!
Opnieuw een bloedstaal nemen en naar het labo zenden.
Daar gaan ze kijken of die waarde (SAA) gezakt is. Dat is de waarde waarbij ze kunnen zien in welke mate er een infectie is in het lichaam.

Er zei iemand iets van de maag. Ik vraag het ook eens aan mijn DA. In de kliniek kreeg ze gaviscon bij. Dat zou thuis niet meer nodig geweest zijn volgens de artsen.
Maar voor de zekerheid eens vragen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:29

Jeetje wat is het een prachtig meisje.. ze móet het wel halen!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:34

Wat een mooie foto's en een mooi meisje! Ik blijf duimen dat het helemaal goed gaat komen +:)+

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 16:42

ChristaMoor schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat! en ze is al aardig aan het bijkomen... Maar moeders mag er ook zijn.. Misschien heb ik er overheen gekeken maar wat voor ras is het?

Amie is BWP.
Vaders kant is springbloed: Admiral Z (van zangersheide).
Moederskant is dressuurgericht: Weltmeyer-bloed.

Een rare combinatie (ikke niet gemaakt :) ). Uit een bruine vader, en een vosse grootvader, komt een gitzwarte merrie! Hoe bizar!
Het leverde wel een onwijs verstandige lieve brave merrie op.
Zij liep als veulen, jaarling en tweejaars op een weide van ons. wij hadden een weide teveel en een vriend van mijn vader mocht er wat paarden op laten lopen. Al snel werd Amie mijn beste vriendin. Helaas in de winter was ze elke keer weg, op stal.
Wanneer ze 3 jaar werd, werd ze zadelmak gemaakt. Zonder enig probleem, bok, of schop!
Echter wanneer er mensen kwamen kijken om haar te kopen beet ze, bokte ze, ging ze lopen, echt totaal onhandelbaar.
Toen mocht ik er op... Gewapend met een bodyprotector en een toque, Amie aan de longe en ons mama achter een hoekje (want die durfde niet te kijken,,Amie had er al haar vorige ruiters afgegooid).
En ik kan zeggen, tot de dag van vandaag heeft zij in mijn bijzijn nog geen enkele keer gebokt, gesteigerd, gebeten, geslaan. Amie heeft haar ruiter ZELF gekozen! Een fantastisch paard! Die ik voor de volle 300% kan vertrouwen.
Aangezien zij wat ouder wordt, werd het tijd om er eens mee te kweken zodat ik van mijn geweldige merrie een nakommeling heb!
Hopelijk haalt Opium het en wordt ze net zo onwijs fantastisch als haar mama!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:46

Amie klinkt als een geweldige merrie voor jou, wat bijzonder dat ze jou als het ware gekozen heeft! Ik hoop nu des te meer dat alles goed komt met Opium! Indien ze mee gaat doen met bokt merrieveulen van dit jaar, weet ik wie mijn stem verdient :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:19

Jee wat een mooi verhaal achter mama.. Zo zie je maar, dingen gaan zoals ze geplanned zijn.. ook al hebben we zelf geen eens een beschrijving. Het moest gewoon zo zijn blijkbaar! Verklaard ook een heleboel over hoe en wat je voelt voor je merrie en veulen..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:42

Wat is het toch een mooi meisje !!!

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:48

Wat een speciaal verhaal over Amie leuk om te horen ! Opium moet als troonopvolger weer helemaal tip top herstellen zodat jij nog heel veel mooie jaren met haar (en haar mamma)kunt genieten!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:29

Wat fijn om zo'n speciale band te hebben met je paard! Daar heb je ongetwijfeld nu ook veel profijt van met alle zorg rond haar veulen! <3

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:56

Leuke foto's, ik hoop dat het helemaal goed gaat komen. Het is echt een scheetje :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:55

Wat een mooi verhaal van Amie. De duimen draaien gewoon door hier voor haar mooie dochter