[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:10

Kijk nou toch, wat goed dat dat kan marije!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:13

@ gem en Amaze:Victory is niet warm warm.Dan zal ze ook wel geen verhoging hebben??
En ik heb er vandaag bier overheen gegooid!Dat vind ze heerlijk :P ,ze at het dan ook meteen op.
Voor de rest was ze wel vrolijk.Heb haar zelfs even gelongeerd(15 min wel!)
Al met al een goeie dag...nu al :D

O,en foto`s zijn te vinden op de link in mijn onderschrift.De laatste zijn van vorige week.De eerste van toen ik haar net had.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:17

Wat een geweldige foto's van het drinken bij de geit, heerlijke oplossing zo. Wel jammer dat pleegmams niet gelukt is..

Hier wordt Kyra echt met de dag chagerijniger, krijg alleen maar boze blikken en madame is snel op dr teentjes getrapt.. Kan zelfs niets goeds meer doen als ik dr eten kom brengen..
Haar uier is (helaas) niet veel meer gaan doen, had goede hoop toen het van het weekend zo hard ging.. Wel zijn die platen voor dr uier weg..

Heb vandaag zowat de postbode geknuffeld, hij kwam de camera's brengen dus die zijn nu eindelijk binnen.
Heb m'n broer omgekocht met een grote zak snoep zodat hij de cam snel ophangt, dan weet ik tenminste wat dr gebeurd op stal..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:18

Nicole288, apart he?
Lori de geit staat er ook op stal bij en het is een schattig gezicht :D
Eerst was Dar de geit aan het melken en werd het gemengd met de melkvervanger. Nu houden ze de geit nog vast met drinken maar uiteindelijk moet dat ook zelf kunnen.
Uiteraard geeft een geit niet voldoende melk dus hij krijgt nog wel kunstmelk erbij.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:19

waauw Marijke! wat leuk voor het veulen!!
jammer dat de moeder overleden is, waaraan is ze gestorven??

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:20

Snif Snotter, helemaal geweldig!!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:31

wat een lieve kleine geitjes frenia, mooie site hoor!

victory, gelukkig krijg je het nu wel naar binnen, het spul ruikt ook heel sterk, heel veel paarden vinden het vies, bier is wel een slim idee, dat overtreft de geur een beetje.
door dr een thermometer in te steken kom je achter de precieze temp :P
als je zelf wil controleren of ze nog veel zand in haar darmen heeft kun je een beetje mest in een lange zak doen (wij gebruikte altijd zo'n lange handschoen) daar doe je dan water bij, en als je dan een dag erna voelt, kun je in de vinger toppen (of onderste van de zak) zand voelen zitten.

geweldig dat filmpje van het veulen met de "mamageit" wat goed bedacht!

ben aan het kijken voor toch een andere camera met wat meer bereik, echt gaan bekabelen wil ik liever niet doen. als die kabel nou boven de grond mag blijven wil ik er wel over nadenken, maar kan hem niet overal ingraven. zal ook wel duur worden zoveel meter kabel.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:36

wij hadden de kabel vorig jaar ook gewoon zo buiten liggen, over de oprit zo via de brievenbus naar binnen..
Dit jaar gaat m'n broer het netjes wegwerken in buisjes aangezien we het toch jaarlijks nodig hebben en de stal helemaal verbouwd is dus dan moet het wel netjes blijven

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:38

Draakje:goeie tip...van die temp :+ ,hahaha.Je hebt gelijk hoor.Denk gewoon net als bij mijn kinderen,zijn ze niet warm zullen ze ook wel geen koorts hebben.Ik zal morgen haar temp. opnemen.
O,en die handschoen/zak tip is ook wel ok ;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:39

opzich heb je ook wel gelijk hoor, als ze echt hoge koorts hebben voel je het verschil wel, maar ik vind het altijd lastig.
vind het altijd wel grappig, mijn vader is verpleger geweest, en die kan bij een mensen echt heel nauwkeurig met zijn hand voelen hoe hoog iemands temperatuur is :)

oke pauk, dat bied weer een ander perspectief, ziet er misschien niet zo netjes uit (zal papa blij mee zijn, kabel door zn tuin :P) maar het is maar voor even.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:44

aaaah! wat snoezig met die geit!!!!! :+:

nicole: ze is al 2 jaar na elkaar op dag 333 bevallen, dus ik ga er voor het gemak vanuit dat ze dat dit jaar net zo doet ;)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:56

oooh die geit met dat veulen ,krijg er kippevel van zoooo lief !!

Frenia : prachtige geitenbaby's heb je daar ,ik heb er hier èèntje waar ik al een week van denk dat ze gaat bevallen ,maar nee hoor :-)

zo ,alles is uitgemest ,nu ga ik paardjes poetsen ;-)...tot straks

mascha121

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:00

mijn merrie is vandaag 284 dagen dus wij moeten nog wel even wachten. Maar degene die aan het waken zijn heel veel succes met de bevalling.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:05

mara is vandaag 235 dagen drachtig nog 100 dagen :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:09

Hoi Allemaal,
Ik ben een keer niet de mijlpaal van me zwangere stal mus vergeten.
Vandaag zit ze op dag 240 !!!!! nog 100 dagen tot de uitgerekende datum, of zouden het er toch 80 of 90 worden ?!? Wie zou het zeggen, alleen de kleine die nog heerlijk warm en veilig in mams dikke buik zit kan het ons vertellen, maar ja hij of zij houdt dat nog geheim voor ons.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:15

Gefeliciteerd met je verjaardag, Peelie!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:18

draaakje schreef:
opzich heb je ook wel gelijk hoor, als ze echt hoge koorts hebben voel je het verschil wel, maar ik vind het altijd lastig.
vind het altijd wel grappig, mijn vader is verpleger geweest, en die kan bij een mensen echt heel nauwkeurig met zijn hand voelen hoe hoog iemands temperatuur is :)

oke pauk, dat bied weer een ander perspectief, ziet er misschien niet zo netjes uit (zal papa blij mee zijn, kabel door zn tuin :P) maar het is maar voor even.

Agh het is maar tijdelijk (Tenzij je hem gewoon buiten laat liggen net als m'n broertje)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:21

KootMiraDrum schreef:
Gefeliciteerd met je verjaardag, Peelie!

dankjewel :D

Ik ga binnenkort maar weer eens opnder mara hangen... kijken of er al wat te vinden is... Waarneer is het normaal dat er zich wat uier begind te vormen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:26

Peelie, gefeliciteerd!

Schattig zeg, dat veulen bij die geit. Mooie oplossing!

Frenia, leuke geitenkinders! Ik vind vooral Fùn en Fyllis erg leuk van kleur/getekend.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:56

van harte peelie! :)

Nou onze merrie heeft voor straf in de regen moeten staan vanmorgen. ;) Helaas vond ze het niet erg. haha.
Ze is nu alweer een paar dagen rustig. Ik denk dat het nog wel even kan duren voordat er een kleine naast staat.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:00

Peelie gefeliciteerd met je verjaardag!

Pauk: Die kabel kan die ook tegen wat vorst dan? Hier heeft het vannacht aan de grond wat gevroren

Marije: Dat zou helemaal geweldig zijn, zie je het veulen mama geit zo aanstoten dat hij honger heeft en geit springt op de baal hooi zodat ie erbij kan, dat zullen ze dan vast ook nog wel filmen!

dunja74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:02

kleine tip voor de bijna veulen mama´s.

zie op de uier foto´s ook vaak vieze (met zand en smegma ertussen) uiers. het veulen is als hij eruit komt erg kwetsbaar voor de simpele bacterien/ziektekiemen die gewoon en altijd zitten in zand, huid en lucht. was de uiers een paar keer van te voren met betadine shampoo en haal de smegma er tussen uit ook spons even langs de tut achter halen. liever twee keer te vaak gedaan als niet.

dit is trouwens een tip van een van de beste dierenartsen op gyn. gebied in nederland.

misschien heeft nog iemand wat aan deze tip..

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:18

Nicole288 schreef:
Peelie gefeliciteerd met je verjaardag!

Pauk: Die kabel kan die ook tegen wat vorst dan? Hier heeft het vannacht aan de grond wat gevroren

Marije: Dat zou helemaal geweldig zijn, zie je het veulen mama geit zo aanstoten dat hij honger heeft en geit springt op de baal hooi zodat ie erbij kan, dat zullen ze dan vast ook nog wel filmen!

Ja hoor, die van ons doet het nu niet meer maar dr zit een scheur in de kabel en daar kan het niet zo goed tegen..
Maar ja, dat heb je als dr een grote verbouwing in en rondom de stal plaats vind..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:20

vond dat idee van door de brievenbus wel een goede.
ik ga nog even overleggen. neemt niet weg dat ik het allemaal vrij duur vind, wow die kabels alleen al zijn echt prijzig.
maar dan heb je ook wat, kan je wel lekker warm in je bedje blijven in plaats van elke uur/half uur eruit :)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:31

Aan mijn merrie merk je nog niks :(
Ze is alleen heel aanhankelijk :+