[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:30

Nog steeds geen nieuwe veulens geboren???

Isis lijkt in staking op het moment.
Uier is bomvol, staat helemaal strak. Banden zijn los, ze krijgt zelfs een hele puntkont. Vulva is diep rood van kleur.
Ze zit nu op dag 304, dus nog 4 dagen korter dan vorig jaar.

Halster alarm werkt bij Isis erg goed. Zij slaapt zelden plat en ze geeft ook zelden vals alarm. Bij andere merries heb ik wel iets vaker vals alarm al werkt de slaapstand ook wel goed maar dat vergeet ik vaak :+
Qua bereik is het wel veel minder dan de originele birth alarm (die Frenia nu heeft) maar in de stallen en 3 paddocks werkt het goed en dat is voor mij ook voldoende.
Ik heb de equipage, met een pieper ipv gsm melder. Omdat ik het makkelijk vind om de pieper aan iemand anders te kunnen geven als ik van huis ga. Er is altijd wel iemand op het erf als er merries op het eind lopen dus dat is geen probleem.
Verhuren doe ik ook niet, ben veel te bang dat er wat mee gebeurt...

Pauk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:29

Is de equipage ook nog te verkrijgen?

Ik woon naast de paarden, de ontvanger zou dan in de stal komen te staan. Is dit een probleem als ze buiten lopen?
moet je voor het bellen naar je gsm een vaste lijn thuis hebben?
Of is het halsteralarm helemaal niet naar je gsm?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:47

hallo! hoe gaat het met de rest van de merrie's? ;)

MarijeR: dat had Sool ook 2 weken lang, toch bleef ze er nog behoorlijk lang mee lopen :j

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:03

Hier gaat alles goed hoor met de merrie en inhoud.

Ze staat nu in der bevallingstal sinds gisteren, dus nu moeten we nog 8 weken wachten :)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:10

succes! :j

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:14

Hey Allemaal,

Heb niet alles bijgelezen srry..
erg druk weekend gehad en gister ook dus!
zag wel 2 supergrote bekers voorbij komen van Neon,
super zeg Gefeliciteerd !!
Hier geen bijzonderheden alleen giga veel Zucht int uier van saar.. voel nu 2x daags want ben beetje bang v uierontsteking..

foto´s houden jullie tegoed okey.. ;)

Grtjssss Mij

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:48

Wij moeten nog 7 weken wachten.
Als ik terug ben vd HK in Den Bosch dan gaan de boxen om en krijgt de Goodwill een dubbele box.
De banden zijn trouwens al behoorlijk slap maar dat zal wel komen omdat het haar 12e veulen is.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:03

Dus wanneer geven jullie allemaal de merries meer privacy/ruimte? Ik wil Mira haar rust en ruimte om te liggen 's nachts geven, maar al 3 mnd 's nachts opsluiten zie ik ook niet zitten. Normaal staan de deuren altijd open, maar gisteren ging ze in het kleine stalletje liggen, de tuttebol.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:10

Angel heeft de kleinste stal. Ongeveer 2 weken tot een maand voor de uitgerekende datum zet ik ze in Tinkerbells stal, dat is de kraamstal want die is het grootst en daar hangen de 2 camera's in. Ze heeft natuurlijk voordien ook gewoon rust en dr stal is gewoon 3x3 dus.

Aangezien Tinkerbell een maand later uitgerekend is, blijft Angel tot 2 weken na bevalling in Tinks stal en vervolgens wisselen ze weer.

Dit jaar natuurlijk probleem met Siuan want die is bijna gelijk met Angel uitgerekend...

Ik hoop dat Siuan 2 weken overgaat, dat is dan halverwege tussen angel en tinky :+
Dan gaat Angel 2 weken voor uitgerekende datum in Tinkerbells stal, een week na geboorte in siuans stal en siuan in Tinkerbells stal. En dan een week na de geboorte van Siuans veulen gaat weer alles naar normaal: Angel met veulen in haar eigen stal, Siuan met veulen in haar eigen stal en Tink om te bevallen in haar stal. :+ Hoop dat de dames wat willen meewerken met mijn planning :D :+ O:)

hier wordt de BA ook never uitgeleend of verhuurd, ben er veel te zuinig op :o

tinkermuts: ik vind de singel geen probleem, doe die ook gewoon tijdens de bevalling af ;)
alarm gaat, ik ga kijken en dan zijn de pootjes er, meestal richt de merrie zich tussendoor weer op en dan maak ik gewoon gauw de singel los, nooit geen probleem!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:11

IK zet Porva 6 weken van te voren op stal 's nachts iom de DA. Dus ook meer privacy dan.
Nog geen veulens! Porva krijgt ook wat meer zucht, maar vind het prima als ik eraan kom.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:15

ik heb dit jaar ook maar 1 kraamstal die ik gebruiken kan, de andere staan een twee & een driejarige samen in.

Kyra is dan de 24e uitgerekend maar ik hoop dat ze niet al te lang overgaat aangezien Pauk 10 april is uitgerekend.
Die is toen ze drachtig was van Kyra bevallen in een 3 x 3 box dus het kan wel, maar ik geef ze liever een 3 x 4 box..
Met de tijd dat Alonna is uitgerekend is dr geen probleem..
Tussen Pauk en Alonna zit genoeg 10 april & 18 mei..

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:29

igora staat al een tijdje in de kraambox (deze is 4.5 bij 3.5) maar dat was meer omdat ik haar gewone box nodig had voor een ander paard. Ik wil er graag een kraambox bij zodat ik dit jaar igora opnieuw kan laten dekken en quira ook maar manlief wil maar 1x stress per jaar hihi

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:32

Dus mijn zorgen om de afmetingen van de stal waar tess in gaat bevallen (als ze niet op eenweitje staat tegen die tijd) zijn nergens voor nodig....
De stal is 5 x 4 meter, groot zat zo te lezen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:50

onze stallen zijn ook ook zo desillies (behalve die van angel dus) vind ik idd super!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:06

:wave:

Meldt zich weer 'ns. Moet het nu toch echt wat beter bij gaan houden hier :o , veulentjestijd breekt al bijna aan :D .

Ik heb ook het halsteralarm van Robor, heb 'm gisteravond uitgeleend en meteen besloten dat dat de laatste keer was, jeetje wat een gedoe zeg, als je dat ding opnieuw moet instellen. Dus vanaf nu zet ik lekker m'n eigen telefoonnummers erin en leen 'm niet meer uit. Ben eigenlijk ook wel bang dat er ook wat mee misgaat en dan heb ik zelf niks meer :+ . Maar ik vind het wel een ideaal ding dus, en ook veel prettiger voor de merrie dan een singelalarm (die ik voorheen had).

Kyara zit nu op 224 dagen, heb afgelopen weekend foto's gemaakt, dus zal ze even opzoeken !

Voel het veulen trouwens al volop, zal wel een hengstje worden ;)

Edit : foto's gevonden ;-) :

Afbeelding

Afbeelding
Vies ? Valt best mee toch ? :=

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Keeva op 27-01-09 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:10

goede middag !

Geen geboortemelder hier....ik waak via de cam ,merrie's staan hier aan huis dus op 30 seconden ben ik bij ze ;-)

Romi vandaag op dag 240 !!

Dames waar ik aan twijfel of ze wel drachtig zijn ,Jilleke en Tessa (mini's) zal morgen eens foto's plaatsen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:30

Ook ik heb een eigen geboortemelder (singel) en dit jaar maar één drachtige merrie dus geen probleem met eventueel te vroeg of toch later bevallen ;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:30

Op de stal waar mijn merrie staat verhuizen ze een week of 3 voor de bevaldatum van de luxe stallen naar de ouderwetse deel. Dan staan ze dus aan huis, met een geboortemelder om. (singel)
Ik wil er zelf graag bij zijn (woon met de auto 5 minuutjes verderop) dus ik denk dat ik er maar gewoon een veldbedje neerzet. :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:41

halloo ben ik weer! :D

zit dat niet heel vervelend heel de tijd zo'n singel om? lijkt me niet echt lekker.

maar hebben ze ook niet nodig want ze staan toch aan huis :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:45

Ik zou niet weten of dat vervelend zit. Die mensen doen het al jaren zo, dus zal vast goed werken. :)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:50

@ Marrlinde.. Daarom wil ik ook graag een halsteralarm.. Lijkt me geen pretje zo'n singel en ik hoor veel over drukplekken..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:51

ja he dat leek mij dus ook.. en het lijkt me ook niet lekker als zwangere vrouw, en je heb last van je buik een riem erom dag en nacht.. :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:55

Die riem zit niet echt om de buik maar meer om de borst. Zijn mensen die tot de laatste dag ook rijden, en die paarden geven ook niet aan last te hebben. Ik zie ook genoeg paarden die dekens op hebben, die kruissingels lopen nu net wel over de buik.

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:00

Lievelieve bokkertjes:D

ik lees even mee met al jullie nieuwtjes over jullie drachtige merries, mijn lieve verzorgpony Sevita krijgt namelijk in begin juni ook een baby:D.
ik wil dus ook alles weten over hoe het bij jullie allemaal gaat:)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:08

Neonlight schreef:
Die riem zit niet echt om de buik maar meer om de borst. Zijn mensen die tot de laatste dag ook rijden, en die paarden geven ook niet aan last te hebben. Ik zie ook genoeg paarden die dekens op hebben, die kruissingels lopen nu net wel over de buik.

Snap ik, als het niet diervriendelijk was geweest zou het heus niet op de markt zijn of veel gebruikt worden..
Maar als ik dan toch mag kiezen heb ik liever een halsteralarm :+