Dierenarts zei dat de diarree normaal is en zolang het over 2/3 dagen weg is geen zorgen hoeven te maken. Der achterkant schoon houden en af en toe koelen en daarna zalfje erop.
Ze heeft overigens al heel de dag geen diarree gehad dus dat is fijn! Staan lekker op de wei de hele dag kon ik mooi de stal een flinke schoonmaakbeurt geven
Gefeliciteerd Moner! Zondermeer een mooi veulen! Ik snap je gevoel, mijn oude merrie deed dat ook, wachten tot de baas er was. Ik vond het heel bijzonder, een cadeautje, maar heb nooit echt goed begrepen hoe het werkte.
Cremeali nogmaals gefeliciteerd met je knappe kereltje
Dais wat leuk dat je een veulen gekocht hebt. Ben Heel benieuwd naar een foto.
Phileine83 sneu is dat hé als ze zo last hebben ervan denk ook wel dat het weer mss meespeelt want hier zijn er ook een aantal die slechter eten of wat hangeriger zijn.
Luna2006 Klinkt als een pittige bevalling inderdaad. Wel echt een mooi dametje
Al_zawraa Dat is nog eens een verrassing idd . Toonde ze nog totaal niets? Je abonnement op hengsten is nog niet opgezegd zo te zien
Muronia wat lijkt ze al groot op die eerste foto fijn dat het halster aandoen is gelukt
Happy_hippie Hier is Odin ook aan de diarree maar zo geïrriteerd als bij Zyva heb ik hier nog niet gezien. Misschien iets van sudocreme smeren na het schoonmaken?
Quir wat een mooie foto van je merrie zo
AnsoDM Hier had ik er 2 weken geleden 3 aan de fikse diarree. Bleek aan het hooi te liggen, dat was te rijk voor ze. Overgeschakeld na ander hooi en binnen 2 dagen waren ze er vanaf. Zou dus zeker ook naar zo een dingen kijken als het blijft aanhouden. Wat een prachtige foto's
Shadow33 Dat zou top zijn als ze deze week bevalt. Ben benieuwd
Thioro Dat klinkt spannend heeft ze het volgehouden tot na je werk?
Joannavz grote kans dat het nu sneller terug vult.
Eclare de uier van je merrie staat op ontploffen
Moner gefeliciteerd daar is ze eindelijk knap veulen idd fijn dat alles goed gegaan is.
Kvikur Dat wordt waken
Hier staan ze normaal op koolzaadstro. Tenzij de echte vuile merries die staan op koolzaadstro met stro erover. Alleen nu met Noortje weet ik niet meer goed wat we moeten doen. Zij is zo ontzettend smerig. Nog nooit meegemaakt. Ze staat in een stal van 8x4 en echt elke dat is die stal zo vuil dat ik alles eruit kan halen. Zowel koolzaadstro als gewoon stro. En dan leg ik bv stro er echt dik in maar echt alles kan de dag erna eruit. We gaan nu kijken of stro korrel misschien beter de urine absorbeert en het droger blijft want dit is haast geen doen zo . En ik kan niet zeggen haal alleen de natte plekken eruit want ze plast en mest echt overal en dan loopt ze alles door elkaar schijnt wel dat veel trekpaarden zo smeerkezen zijn als ik het van andere eigenaren hoor . Hopelijk werken de stro korrels wel om iniedergeval een beetje een bodem te krijgen. Iemand ervaring hierin?
Ondertussen gaat het met Missy gelukkig een stuk beter. Ze kapt niet meer naar Quickstar en raakt ook niet meer in de stress als hij rond rent. Dus dat is top.
Nieky, hebben idd sudeocreme gesmeerd. Eerst kontje gewassen en daarna gesmeerd Leek net iniedergeval al een stuk rustiger.
We hebben voor Zyva nu een tuigje, om der daaraan mee te nemen ipv aan het halstertje straks. Ze heeft het en der een schaafwondjes/plekje van het lomp doen denk ik, maar is ideaal om der vast te houden met zo'n tuigje aan.
nieky: ik ken het, ik heb ook zo'n smeerkees! Sjanty piest ook zo vreselijk veel! Een heel zwembad elke dag! Strokorrels werkt echt super bij haar! Ik moet het wel goed nat maken en liefst door urine halen, anders vreet ze die op
Ik lig eindelijk op de bank. Afgelopen 2 dagen druk bij mijn eigen huisje geweest want daar kwamen mensen in dus moest poetsen en tuin doen. Ben kapot en mijn arm is nu weer drama helaas. Eind van de middag de haflinger weggebracht naar zijn nieuwe stal. Voor het eerst dat ik nu alleen sta. De shet staat heel beteuterd te kijken dat ze haar vriendje niet meer heeft. Binnenkort komt er iemand kijken die een stal Zoekt voor een hengstveulen die ze gekocht heeft en eind van de zomer komt. Dus ben benieuwd alleen die is 1,5 maand ouder dan Cover dus als het wat zou zijn is Cover nog niet afgespeend. Zou hij dan wel al erbij kunnen of zou de moeder dat niet pikken? Hoe zouden jullie dat doen?
Hier verwacht ik het eigenlijk ook echt vanavond. Ze kegelt nu licht door en is onrustig. Kling is ook al los. Net afgevoerd en de foto gemaakt. Zit nu op de camera te kijken. Soms staat ze zo stil dat ik denk t zal wel niet maar nu staat ze weer zo enorm te schrapen
Muronia
Geplaatst: 01-05-24 22:25
Moner gefeliciteerd!!
Elina, Thioro en Eclare heel veel succes komende nacht
Dames die een erg lange adem moeten hebben.... sterkte nog even
Laatst bijgewerkt door Muronia op 01-05-24 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Nou Vigo had vandaag ook weer iets... Er hangt een enkele spin aan zijn stal om de deur dicht te maken. Nou denk ik dat hij daarin gehapt heeft en daarna is gaan trekken. Gevolg.. die haak dwars door zijn lip en daar rende hij vrolijk mee in de rondte.. Je snapt gewoon niet hoe ze het voor elkaar krijgen.
Cremaeli
Geplaatst: 01-05-24 22:27
Iedereen bedankt voor de felicitaties we zijn helemaal in onze nopjes. Hij heeft de naam Caissini gekregen.
Spannend voor aankomende veulens! Heel veel succes vanavond/vannacht.