[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:14

Ik vind mei ook best goed om te beginnen. Pff rotweer zeg.

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:19

Fotsy schreef:
Lijkt dat haar spenen nog moeten vullen stiptje

Welkom nieuweling leuke speciale combi _/-\o_

Hier uier bij het binnenzetten en 294 dagen
Ze plast ook vaak kleine beetjes arme merrie is dik

[ [url=m/C78evx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uier kan soms snel vullen.

Ja hè dat is echt hoor..

Qua dekking uiteindelijk 2jaar geleden in april was het wel al mooi weer.. en eigenlijk vorig jaar ook en 3 haar geleden zag ik op m'n Facebook ook volle bak zon.. is echt een rare winter dit jaar.. ik ga toch terug voor 1tje in Maart is het soms mooier weer of in die aprilse grillen ;) ;)

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:33

100 procent met jullie eens!! Mei beginnen is vroeg zat.
Deze merrie is in 2017 niet drachtig geraakt, dus vorig jaar iets eerder (in april) begonnen en jawel...... in 1x raak... zul je altijd zien :roll: maar voor mij nooit meer in april dekken! Prut weer!! Arme baby’s :(

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:37

Ik ben heel blij met de vrij zachte januari en februari maand voor Royce. Die stond met een paar weekjes oud al lekker 24/7 buiten. Op een beetje sneeuw na was het lekker weer.

Gelukkig is hij nu al 2 maand oud want voor een pasgeboren veulen is dit echt hélemaal niks.... typisch maart roert zijn staart.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:27

Ach, 2 jaar terug hadden we eind februari prachtig veulen weer en konden ze al lekker naar buiten. Het zegt toch eigenlijk niks. In april kan het ook nog koud zijn. Voordeel vond ik dat ze met lekker weer meteen 24/7 naar buiten konden en met die kleintjes doe ik dat in begin nog niet.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:29

Dit weer is inderdaad niks... :n

Eind volgende week geeft mijn telefoon weer het zonnetje aan. Maar dit veranderd ook constant.

Afgelopen Maandag had het hier in Zuid-Limburg nog 2 u liggen sneeuwen het ‘s morgens.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:36

Weer is inderdaad bagger, ik heb een ezel op stal, Sarona weigert gewoon om naar buiten te gaan. Gaat bij de buitendeur echt in de ankers.

Hier wordt dit jaar niet teruggedekt, maar volgend jaar begin ik ook pas weer eind mei (altijd al gedaan). Zat jaren dat het weer goed genoeg was, daar gaat het me niet eens om, maar pas in mei begint het gras de voedingswaarde te krijgen die goed voor de melk en dus de veulens is. Ik wil daarom geen veulens voor mei.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:54

Wild Thing is al terug gedekt. Puur omdat ze lastig is met haar cyclus. Ze draagt tot nu toe altijd over. Dan is ze weer ongeveer op dezelfde datum uitgerekend als wat ze nu was.... Ik heb ook het geluk dat ze hier in de binnenbak mogen ravotten.
De keer dat mijn veulens in april waren geboren. Was het weer precies zo.

Wild Thing heeft Oriana een beetje ondergedekt <3
Afbeelding

Esmeralda doet gelukkig nog rustig aan, geen echte veranderingen...

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:01

dixon schreef:
ik vind die appaloosa hengst wel knap, wat ga je met het veulen doen? houden of moet ie weg?

Geen idee, ik verzorg Vicky alleen maar dus die keuze is aan haar eigenaresse.
Gho en voor niet per ongeluk, het was alvast niet direct de bedoeling dat ze weer drachtig zou worden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:37

Tja, dan had de eigenaresse er geen hengst bij in moeten mikken natuurlijk haha.
Geen verwijt naar jou hoor. Maar wel beetje naïef van de eigenaresse.

Desondanks, komt er vast een gaaf veulen uit :D.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 01:29

Precies dat cp! Als verzorger kan ze hier uiteraard niets aan doen. Vind het maar een raar verhaal. Als je een hengst bij een merrie zet is dit toch logisch :?

Knolselder. Dat zijn nog geen grote boobies. Kan natuurlijk snel veranderen :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 02:30

Ik ging even bij een slapende Carrera zitten en nu kom ik niet meet weg :') <3

Afbeelding

Afbeelding

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 02:32

Die heeft een fijn hoofdkussen gevonden CP, dat wordt in de stal overnachten :D

Aparte combinatie met de Appaloosa hengst.

Wat lief AM, het was inderdaad ook rotweer vandaag, en de komende dagen ook nog. Ik maakte vandaag deze foto (lekker warm en droog vanuit de woonkamer :D) tijdens een hagelbui. :brr: Onweer hebben we ook nog gehad vandaag. Volgende week wordt het weer mooi en zonnig weer, is fijner voor de veulentjes. {:}
Afbeelding

Vlinder is over de 300 dagen en d'r buik groeit hard nu.
Afbeelding

En de linkerkant van de uier doet een poging, zal vooral zucht zijn nog.
Afbeelding

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 02:42

Gaat Cadence doorzetten? Ze is al 2u aan het ronddraaien schrapen slaan met staart :D :D :D

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 03:07

Spannend Siptje!! Hoop dat ze nu eindelijk doorzet! Je zou zeggen dat die kleine het toch een keer zat zou moeten worden in die steeds kleiner wordende ruimte.. Kom maar op nu! :D

Ik zit te waken bij onze hond. Eigenlijk samen met dochterlief, maar die slaapt al een paar uur. :+ De ontsluiting is begonnen, het wachten is op persweeen maar dat schiet nog niet zo op.

Dank allemaal voor de condoleances! Erg lief. <3
Beetje rare week hier zo. Gelukkig houdt Lenthe zich nog rustig, de uier is vol maar behalve een enkel harsje af en toe gebeurt er niet zo veel. En nog geen melding van de geboortemelder ook, dus ze slaapt (tot nog toe) niet plat.

CP, Carrera heeft t mooi voor elkaar zo! Zit je er nog steeds? :D

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 03:08

AppleSter schreef:
Spannend Siptje!! Hoop dat ze nu eindelijk doorzet! Je zou zeggen dat die kleine het toch een keer zat zou moeten worden in die steeds kleiner wordende ruimte.. Kom maar op nu! :D

Ik zit te waken bij onze hond. Eigenlijk samen met dochterlief, maar die slaapt al een paar uur. :+ De ontsluiting is begonnen, het wachten is op persweeen maar dat schiet nog niet zo op.

Dank allemaal voor de condoleances! Erg lief. <3
Beetje rare week hier zo. Gelukkig houdt Lenthe zich nog rustig, de uier is vol maar behalve een enkel harsje af en toe gebeurt er niet zo veel. En nog geen melding van de geboortemelder ook, dus ze slaapt (tot nog toe) niet plat.

CP, Carrera heeft t mooi voor elkaar zo! Zit je er nog steeds? :D

Ja hopelijk zet het door nu, uier goed vol da's alles dus zullen zien vriendin komt nu af om mee te waken , oh super leuk maak je dan ook foto's wil ze wel zien :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 03:16

Spannend siptje!

Applester: Haha nee lig nét in mn bedje. Na 10 minuten met dat grote hoofd op schoot begon mn ene been te slapen :') ze werd ook wel erg zwaar dus heb dr hoofd overeind geduwd.

Overigens, ligt zij nog wel steeds op hetzelfde plekje. Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat een paard zó lang blijft liggen. Soms wel dik 2 uur!

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 03:20

cp112 schreef:
Spannend siptje!

Applester: Haha nee lig nét in mn bedje. Na 10 minuten met dat grote hoofd op schoot begon mn ene been te slapen :') ze werd ook wel erg zwaar dus heb dr hoofd overeind geduwd.

Overigens, ligt zij nog wel steeds op hetzelfde plekje. Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat een paard zó lang blijft liggen. Soms wel dik 2 uur!

Ja mega spannend!

Amai dat kan ik geloven is wel leuk zo Cadence ligt nooit neer ik droom wel van zo een knuffelmoment :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 03:43

Applester, al pups???

Siptje, :):), succes!!!

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 04:19

Dersina nu 343 dagen, eindelijk mini harsjes. Merk ook dat ze moe is, hopelijk komt het snel!
Afbeelding
Afbeelding

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 05:06

Nog niet helaas Jobamara :n Ze was net een poosje rustig maar maakt me net weer wakker. Was toch even heerlijk in slaap gevallen. :z Wakker blijven is toch lastiger dan ik dacht.
Hoop dat ze zo vaart gaat maken.

Bij jou al babynieuws Siptje? En lukt het wakker te blijven? We maken zeker foto’s, als ze er zijn laat ik het weten! :j

CP, kan me voorstellen dat zo’n hoofd op je benen wat zwaar is, maar zo lief dat je zo bij haar kan zitten zonder dat ze opstaat. Nu weer vanuit bed verder in de gaten houden? Of even lekker slapen?

Goh Sammy, jouw merrie ook al op 343 dagen! Mooie buik heeft ze! Wordt ook tijd dat de kleine zich komt melden!

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 05:17

Voyou ook al redelijk vroeg zo’n dik uier. Fijn dat ze veilig is.

Evelien_vp dat is inderdaad een bijzondere combi! Benieuwd wat daar uit komt.

Imre die plaatjes komen aardig overeen :D

CP wat heerlijk lijkt me dat zo’n knuffelmerrie!

Knolselder nog niet heel gevuld inderdaad, maar kan snel gaan!

AM wat schattig dat Oriana zo wordt toegestopt <3

Astrid die krijgt ook een mooi buikje. Wat een vies weer inderdaad. Ze vinden het ook echt geen klap aan buiten.

Sammy die heeft ook een mooi buikje. Hopelijk laat ze je niet meer al te lang wachten.

Siptje en Applester hoe gaat het bij jullie met waken? Alles rustig?
Hier nu ook de eerste nacht echt aan het waken. Afgelopen nachten een aantal keren kijken in de stal en vanaf camera, maar nu vertrouwen we het niet echt meer om tussendoor te gaan slapen.
Ze staat onrustig, vulva lijkt nu ook groter en wat roder, maar nog niet echt aan het harsen. Heel klein drupje. Aangezien er vorig jaar tussen beginnen met harsen en veulenen maar 3u tussen zat houden we haar goed in de gaten. Al kan het dus nog maar zo even duren. We wachten af! :o

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 06:39

Nu op stal gebleven maar bang dat er nog niks gaat gebeuren Maar elke keer uurtje slapen werkt ook niet voor mij! Jeetje wat is dit vermoeiend! Als de baby nou komt neem ik vrij, anders toch maar werken. Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 07:55

goedemorgen!
en?? veulentjes / Pupjes?

dat ziet er niet heel comfortabel uit Sammy... sterkte vandaag.

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:10

Hey hier alles weer stil gevallen om 4u dus net nog 3uurtjes geslapen pfff mag echt wel komen nu -O-