Jeetje alweer allemaal leuke veulentjes geboren ! Het gaat snel
Hier nog steeds niks ... Iedereen om ons heen vraagt nu elke dag "en al een veulentje ??" Nee ...
Azara lijkt absoluut geen haast te hebben ! Vandaag dag 351 en nog steeds amper uiers
Vrijdag vloog ze weer lekker door de wei heen met zoonlief, jammer genoeg heb ik geen computer meer dus dit zijn foto's van het scherm van mijn fototoestel
Deze week hebben we weer mooi weer, ben donderdag en vrijdag vrij dus wat mij betreft mag ze het dan wel eens gaan doen
Tjinta
Geplaatst: 02-05-16 09:33
Azara pffft 351 is ook wel heel lang... het is nu mooi lente... doet ze daar wat op? Sterkte met wachten.
Komt vast goed nobje, Breca ziet er super uit toch!
Natascha
Geplaatst: 02-05-16 10:09
Gefeliciteerd Pretty en Bellarose. Azara lijkt nog geen last van haar buik te hebben. Snelle Jelle
Bij ons ook nog geen veulen (338 dagen nu). Gisteren nog even lekker mee uit wandelen geweest:
Snacken onderweg
Zit al goed vol.
Kont wordt plat en zacht maar je ziet het in het echt beter dan op de foto eigenlijk.
Meneer of mevrouw wacht duidelijk op beter weer. Het was 30 graden toen hij verwekt werd dus het moet ook wel wat warmer zijn als hij er uitkomt. Je bent tenslotte niet voor niets half Spaans
pretty
Geplaatst: 02-05-16 10:13
Oei Azara heeft toch niet zitten mailen met Cheyenne van Tinnie...?
Kiki eindelijk heerlijk weer ook voor je racekevertje!
Dankje iedereen! Clio is toch ook een beetje mijn merrie gezien ik er al 9 jaar voor zorg zoals voor de mijne. Maar 't is waar,ik had gebaald als hun een merrie kregen en ik weer geen. Nog 3 kansen voor mij!
Hier is hij dan,het naamloosje van Clio. Heerlijk karaktertje weer,en mooi recht op de beentjes.
Het detail had ik nog niet verteld. We hebben de geboorte gemist. Wat bleek,de batterijen van het alarm waren plat. Wat een geluk dat Vera dan niet moest want zij heeft echt hulp nodig,stom stom stom,ik had deze week nog gecontroleerd of de lampjes brandden maar dit kan pas net geweest zijn,vanaf nu controleer ik elke dag. Alles was goed gegaan,hij was nog nat toen ze hem vonden maar de nageboorte was al af,hij dronk en mestte en plastte al. Ik kreeg dus telefoon van mijn schoonmoeder rond 1u dat ze toch nog eens gaan zien waren. Het moet vrij kort na de laatste check geboren zijn,normaal kijk ik nog lang op de camera maar ik had zo een schele koppijn dat ik dat al snel gelaten had.
Hij is wel heel gaaf getekend, Pretty! En wat lijkt hij klein op die laatste foto!!
Hier dag 333 en nu het mooi weer is, merk ik dat ik er steeds ietsje meer mee bezig begin te raken
pretty
Geplaatst: 02-05-16 10:26
Hij is best klein voor Clio haar doen maar de vader was ook een stuk kleiner en compacter dan Clio. Ik vind hem ook niet lelijk. Eens afwachten buiten en een dag of 2 ouder. Al is hij aardig uitgekreukeld,maar die oogjes zijn dan nog zo onwennig hé.
Ik moet je tietanalyse nog gaan lezen trouwens! Vanaf nu mag het ook wel. Lekker doorbroeden in de zon die uier. En Vera mag meedoen.
Tinniie
Geplaatst: 02-05-16 10:26
Oooh hij is echt leuk getekend idd. Nu nog 3 merrietjes voor jou he En zeker die van Ella
Bellarose ook proficiat!
Oei Azara jij ook al zolang aan het wachten, hopelijk doet ze ook geen 'Cheyenneke'
Ik denk dat het hier nu toch eindelijk voor een van deze dagen gaat zijn. Ze had vanochtend een bomvol uier. Geen hars ofzo en ook nog doorschijnend. Kwam er al wel veel makkelijker uitgespoten, test nog iets boven 6.5.
Jeetje 381 dagen ?! Nou dat hoop ik dus echt niet ! Haha Wat mij betreft mag ze het aankomend weekend bevallen ... Als ik nog een maand moet wachten ben ik er niet ! Nee nee in mei mag het nog daarna niet meer
hopelijk zet ze eindelijk door Tinniie! Ze heeft dat veulen lang genoeg voor haar alleen gehad.
Straks weet ik of ik ook moet gaan waken of niet. Mijn oma zei dat de uier vol was, maar er is een verschil tussen haar vol en mijn vol Als zij het uiertje kan zien vanaf de zijkant is ie vol. Was bij Luna wel het geval, maar bij muis denk ik niet. Vorige week was bij al mooi gevuld maar lang niet vol.
Ben benieuwd of Marley ook weer wat vaart heeft gemaakt. die is over 2 weken ook alweer 300 dagen.
pretty
Geplaatst: 02-05-16 10:39
Oh Cheyenne een bomvol uier! Ja dan doet het goeie weer eindelijk zijn werk! Hup Cheyenne!! Clio heeft niet zo lang met die 6.5 gelopen. Vrijdag neigde het tussen 6.5 en 6.0,zaterdag tussen 6.0 en 5.5 en zondag duidelijk een 5.5 ..
Oh en prachtige foto Tjinta! Gisteren dus door allemaal foto's van de veulens heen gewerkt waar ik nog niet aan toe was gekomen en dat Raisa een dag of 2 was heb ik ook foto's van Roos helemaal in love met haar!
pretty
Geplaatst: 02-05-16 11:17
Dat wordt genieten straks Aniek!
Oh Tjinta heerlijk. Eindelijk dat andersgekleurde merrietje. Anisse denkt,dit is een bijzondere.
Dankje iedereen! Dit heerschap kan straks lekker in de wei met zijn "broertjes" spelen,al dat testosteron hier,dat belooft nog wat.
Tinniie
Geplaatst: 02-05-16 11:31
Het bewijs:
Azara71
Geplaatst: 02-05-16 12:01
Het is dat het een ruin is maar anders ...
Dit is toch een dikke buiken topic ??
Fotsy
Geplaatst: 02-05-16 12:03
Ben zo blij dat cheyenne eindelijk bomvolle uier heeft, komt zeker deze week en ze geven einde week nog beter weer.
Mooi getekend ja Pretty en knap naamloos ventje. En inderdaad klein. Hoe groot zou hij zijn? Mijn da zei toen hij binnen kwam oh het is voor een hondje dat ik kom
Tjinta wat mooi om te zien he als ze zo genieten van hun kind en het gras en de zon
Aniekr leuk dagje vrij en zo mooi weerke
Foto's bellarose ben echt benieuwd
Pfff azara ook al zo lang aan het wachten, niet leuk
Mijn kleine jongen vanmorgen in de grote weide
Wanneer proberen jullie ze terug in de groep te zetten want heb de indruk dat ze allemaal heel nieuwsgierig zijn, beetje te en wil mams en beebje toch wat rust gunnen. Ik denk dat ik eerst zijn paps er zal bijzetten dan kan hij ook wat zijn zoon beschermen, deed hij vorig jaar ook met haar veulen. Of haar zoon al was die me gisteren even ontsnapt en ocharme kreeg echt slaag. Zag deze morgen dat ze naar Lily dreigde en Flo kwam er dan boos aangevlogen dus ze allemaal nog maar een laten wennen naast elkaar. Misschien de jaarlingen erbij als Flo naar de hengst gaat. Wat denken jullie om best te doen?
Koud? Nee, viel mee. Het was op een gegeven moment wel zo net niet warm genoeg, maar met de dagen ervoor een aantal uren in de stal gezeten te hebben, wist ik dat ik me moest voorzien. Ik hoop dat mijn merrie me dit geen weken aan doet, maar denk dat het voor de hond een eeuwigheid mag duren. Die vond het wel gezellig zo met ons twee.