[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scooby007

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:30

Lauraa, fijn dat het weer wat beter gaat met jou en natalientje, het is ook niet niks allemaal. Veel plezier met je nieuwe knapperd.

smooi, spannend en ook wel lastig, snap goed dat je er gemengde gevoelens bij hebt.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:39

Sorry, sorry, sorry, van mijn afwezigheid de laatste tijd :o Heb een rare tijd achter de rug qua privé leven en daarnaast erg druk qua werk + paarden! Ik ga het vanaf hier weer oppakken en weer met jullie mee kletsen! (als het nog mag ;) )

Iedereen die in de tussentijd een veulen heeft, heel erg gefeliciteerd! *\o/*

Iedereen die het nodig heeft heel veel sterkte! :(:)

Mausi zit hier inmiddels op 228 dagen, dus dat duurt nog wel even! Aleeyah heeft inmiddels zichzelf afgespeend, ze staan nog wel bij elkaar, maar Aleeyah drinkt niet meer, dus daar hoef ik me niet meer druk om te maken.
Daarnaast heb ik Mausi inmiddels verleast, en zal ze dus na de geboorte van haar veulen toch nog gedekt gaan worden dit jaar, maar dan voor de leaser. Het zou dus fijn zijn als ze weer rond de 320 dagen bevalt, en hopelijk in de veulenhengstigheid oppakt, dan lopen we nog iets in voor volgend jaar!

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:12

Hanneke heeft het eerste veulen gemeld. Een toto Jr. Geloof dat de pendel het fout had, het is een merrie. ik zag net dat die andere ook een merrie is

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:17

aan 2 tepels hartje veel kleine poepjes en kleine plasjes
ben nu weer thuis at gewoon rustigen voor de rest ook rustig staan

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:20

Spannend suus_elviera, hopelijk vnnacht een veulentje voor jou :)

Inowa, ik vermoed dat ze dan ongeveer gelijk zitten. :)

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:39

Laura kan me voorstellen dat het niet leuk is om nu andere veulentjes te zien :(:) Fijn dat het naar omstandigheden zo goed gaat met Natalientje. En wat is je nieuwe pony leuk!! <3

Suus_elviera spannend!!

Bij Wish is de melktest gedaald *\o/* Is richting de 6.5 nu. Banden zijn heel slap, staart kan zowat op de grond en vulva leek langer. Aan de spenen zitten 'stopjes'. uier is ook meer gevuld dan gister.
Vannacht maar even wat extra in de gaten houden *D En dat terwijl ik morgen om half 9 een heel belangrijk tentamen heb := :x Veulen was trouwen ook mega aan het schoppen net. We hebben het op film, zal het proberen straks of morgen op bokt neer te zetten.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:46

pff lastig meelezen hier haha ;)
gaat hard. morgen even bijlezen.
Alle wakers suc6 en alle nieuwe veulentjes welkom :)

Wij hebben een naam voor ons merrie veulentje:
Koko Chanel

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:51

laura, mooi dat je een leuke merrie erbij hebt en dat het goed met jullie gaat, waar was die markt eigenlijk? ik woon in de buurt he ;)

net de dames nog even wat hooi voor de nacht gegeven en uiertjes inspectie gedaan

Joanna 314 dagen

Afbeelding

en glowy 303 dagen

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:20

Liberty vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze lekt weer wat, banden worden slapper, kling word iets grover. Verder nog rustig.. Pff

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:34

Lijkt niet lang meer te duren bij liberty mirthe. Op hoeveel dagen zit ze nu?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:36

Ze zit op 332 dagen vandaag. Maar ik denk dat ze het nog wel even binnen houdt. Ze loopt er inmiddels al een week of 2 zo bij :=

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:11

suus-elvira spannend miss vannacht wel een veulen
myrthee dat schiet lekker op
laura, wat een verhaal zeg, gelukkig gaat het met je pony goed nu toch nog wel veel sterkte gewenst
inowa, wat een gave pony is aagje

Vandaag eigenlijk bijna de hele dag op stal geweest, de merrie en veulen vanmiddag voor het eerst in de paddock gelopen heerlijk in de zon.
en wat doet mama het goed het is niet aan haar te merken dat ze het zo zwaar heeft gehad, het enige wat ze nu echt niet eet is haar merriebrok, wel meusli en slobber ik hoop dat ze dat snel weer gaat doen want ze heeft het wel nodig, iemand hier een idee over.

Kilimanjaro is echt een grote knuffelkont, totaal niet bang voor mensen komt gewoon op je af lopen en kruipt helemaal op je schoot, vind het heerlijk dat hij aandacht krijgt
moeders laat het ook allemaal makkelijk toe en vind het wel goed dat we met haar zoon knuffelen.
zelfs de staleigenaar heeft dat nog nooit mee gemaakt dat een veulen vanaf het eerste moment al zo mak is, vanmiddag een halstertje geprobeerd was nog wel te groot ( moet even een pony veulen halster halen, zijn koppie is zo klein nog) maar deed daar niet moeilijk mee. *\o/*
en volgens mij denkt de pony van mijn dochter dat hij de vader :P is, hij gaat letterlijk uit zijn plaat zodra we de merrie en veulen mee nemen word pas weer rustig als we ze terug zetten.
echt ik ben helemaal verliefd <3 op mijn merrie en veulen, zelfs mijn man is jaloers _/-\o_

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:30

Zeeschildpad ik zou me niet te druk maken over het eten, hartstikke fijn dat merrie&veulen zo goed gaan. Wapper heeft de eerste paar dagen ook wat slecht gegeten; stress vanwege het veulen en toch ook napijn/ongemak in d'r lijf. Gewoon een beetje meer slobber en muesli, als ze dat zo lekker vindt zou ik er geen probleem mee hebben om daar wat meer van te geven. Evt met steeds een beetje merriebrok erbij in (hele) kleine hoeveelheden of gewoon een paar dagen zonder en over een dag of wat weer eens aanbieden. Komt wel goed :) Geniet van knappe Kilimanjaro!!!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:38

Ik kan gewoon niet dit topic op de bank kijken als mijn kinderen naast me zitten, echt niet uit te leggen waarom er steeds uier en kling foto's voorbij komen en waarom dit geplaatst wordt, mijn dochtertje haar mond viel open bij het (per ongeluk) zien van de eerste onder de staart foto van closeup :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:55

Manda schreef:
Ik kan gewoon niet dit topic op de bank kijken als mijn kinderen naast me zitten, echt niet uit te leggen waarom er steeds uier en kling foto's voorbij komen en waarom dit geplaatst wordt, mijn dochtertje haar mond viel open bij het (per ongeluk) zien van de eerste onder de staart foto van closeup :')

:') krijg het bij mn vriend niets eens uitgelegd. Laatst wou een collega een foto maken met mn mobiel en zag ze mn album hahaha.

Hoe gaat het met jou buikje of was jij niet diegene die zwanger was?

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 00:02

pretty schreef:
Oh oh ik ben er 4 dagen niet geweest en het is geen doen. :o
Proberen bij te lezen,oh wat zijn er veel veulens geboren weer!

Eerst toch GB lover. Op de foto zien je merrie en veulen er schitterend uit! Ik weet niet of ik zo vlug een pleegmerrie zou zoeken,het zal toch stress geven voor je merrie die ze nu ook niet kan gebruiken. Ik vraag me echt af of de kliniek geen betere opties weet voor die melkgift. Uiteindelijk door het zuigen van het veulen zou het op den duur vanzelf moeten beteren. En het veulen lijkt er niet onder te lijden,zijn de antistoffen eigenlijk al getest?
.

Pretty, alle antistofwaarden waren ok. Vanavond zijn merrie en veulen weer thuis. Merrie doet het goed. Nu is het veulen de grootse zorg. Ze krijgt nog steeds niet genoeg melk, maar wil ook geen kunstmelk en papfles. Vandaag zijn ze in de kliniek erin wel in geslaagd te laten drinken uit papfles, maar heel moeizaam. Dus nu krgen we mee dat ze om de 4 uur moet gevoederd worden en als melkproductie verder afneemt, om de 2 uur en ook 's nachts. We kunnen dit niet doen en ik moet morgen opnieuw horen in de stallen. Ik ga ook alvast Bemi hoeve contacteren. Misschien dat die aangepaste opvang voir merrie en veulen kunnen bieden.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 00:03

Suus-elviera, oooo spannend, heel veel suc6 kan snelgaan hoor!!

Myrthee, ook bij jou zou het toch wel mogen hoor!! suc6

Sultan, Wish begint ook te vorderen ph 6,5!!! En suc6 met het tentamen morgen!!!

Jolandje, nu lijkt Glowy weer meer haast te hebben of zie ik dat verkeerd?

Inowa, proficiart Aagje op 320, fijn!! (hanneke- Zonie te vroeg hierwel gezegd zou gaan bijlezen daarna niet meer gehoord ik dacht ???hengst)

Bonny Ct, 303 dgn de uier is al iets voller inderdaad, wachten duurd dan zoooo lang he!

Smooi, hmmm wel leuk maar ook dubbel als het niet de bedoeling en niet handig is.

AZ, Mausi op 228 dgn, en toch weer dekken welke hengst wil de leaser?? En Amir die groeit goed zeker. Aleeya zich zelf afgespeent dat is makkelijk, is ze weer goed? Hoop dat je nu weer rust vind
:(:)

Zamba, wat een passende naam Koko Chanel, mooi!!

Zeeschildpad, Jij bent heerlijk ah genieten van Kilimanjaro, een heerlijke knuffelkont. Zelfs je man jaloers oei :D . Wat al eerder gezegd is langzaam wat opbouwen door de slobber heen zou je kunnen proberen,

Carika, wat een mooie foto weer, hij groeit als kool he!!

Arianne, Bibian vond Bibian heeeel mooi!!

Lauraa, fijn dat je er weer bent, respect hoor!!! Heb al snel een stipje in je topic gezet ga zo even kijken. Super dat Natanalientje geniet vd aandacht en dat ook jij het nu al een plaatsje hebt kunnen geven. En leuk een nieuwe pony, ga Puck zo is bekijken hoor! Veel suc6 alvast met je tentamens nu al aan het blokken!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 00:04

Is het geen idee om het veulen zo snel mogelijk aan brokjes te laten wennen? Hier eten ze dat vrij snel. Is toch makkelijker aanvullen dan steeds flesvoeden

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 00:11

Manda en Cemlys, hangt vd leeftijd af, ze wil veearts worden laatst al dagje meegelopen dus hier vind ze het alleen maar interessant al die foto's :D

GBlover, fijn dat ze thuis zijn maar pff de zorgen nog niet voorbij, soms lukt het uit een bakje wel. Succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Alle wakers succes!!!!

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:22

zamba, *\o/* wat leuk zeg die naam hadden wij als het een merrie zou zijn *\o/*

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:29

Gblover dat klinkt wel als een uitdaging ja... Hopelijk gaat je veulen toch snappen dat uit een fles drinken of uit een bakje gewoon kan. Nog meer hoop ik dat je merrie genoeg melk gaat geven. Misschien als je belt naar bedrijven als de Bemihoeve dat ze nog andere tips hebben dan je eigen dierenarts wat betreft veulens die bijgevoerd moeten worden? Succes met merrie&veulen :(:)

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:39

Zamba, leuke naam!

Jolandje, jij moet nog even geduld hebben.

GBlover, fijn dat het goed gaat. Nu alleen het drinken nog! Hoop dat jullie daar snel een goede oplossing voor hebben.

Zeeschildpad, heerlijk dat het zo'n knuffel is!!

Manda, :=

Suus_elviera nog niets?

Hier alles rustig gebleven vannacht. Net wel meer hars. Ben zo nieuwsgierig!!!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:44

Bij ons staat een fries op knappen nu. melktest was zaterdag nog 7.0 gisteren 6.4

Merrie geeft altijd zoveel melk dat ze er wel 2 kan houden.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:49

nee nog geen veuentje

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:54

Nog even een vraagje hier; het is me opgevallen dat Picasso wondjes krijgt aan haar uier, door cookie. Ik ben ook een week weggeweest; ervoor was het wel een beetje roze maar nu zijn het echt open wondjes en ik vind ze ook vrij groot eigenlijk. Cookie mag wel nog drinken maar ik mek wel dat ze er last van heeft, ze doet af en toe haar oren naar achter of ze tilt achterbenen op als cookie wil drinken. Ook met het warme weer zitten er vaak vliegen. Hebben jullie merries dat ook en wat zouden jullie doen ermee?