[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:14

Prachtige foto's zeg Cuba! Ze glimt als een spiegel! Mooie zonsondergang daar!

Leuk filmpje van Kim, duidelijk een dwarsligger :D

Azia heeft zelf echt een soort 'last' van het veulen, is dat normaal bij de eerste dracht? Gister was veul blijkbaar erg actief, en zag Azia echt meerder keren naar haar buik happen zo van doe normaal joh gek :') Ook een soort geïrriteerd stampen met haar achterbeen.
Knapte wel helemaal op van de lastige-plekken-massage haha, als je jeuk hebt moet je krabben he :o

Buik is een soort ronder geworden ipv zeg maar naar de grond. Ze zit op 170 dagen, over de helft *\o/*
Afbeelding

Beest lig stil!
Afbeelding

Zwangerschapsgymnastiek 8-)
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:33

Wat een knappe merrie heb je Bellaerose,ze heeft ook een hele lieve uitstraling. <3

Flinke buik heeft Kim al!

Aan Linda Star ziet er toch hartstikke goed uit! <3 fijn buikje heeft ze en wat is ze netjes vandaag. :D

Hier heeft het dus gisteren de hele dag geregend en gesneeuwd! Pas na 15u kon ik de paarden eens buitenlaten op een verzopen paddock. Net tijd gehad om wat foto's te schieten van extra modderige paardjes en toen ik daarna de stallen wou gaan doen begon het weer te hozen en wilden mijn koukleumpjes weer naar binnen. Mijn minipaardenhengst krijgt zelfs op zijn eentje de grote poort open van de wei dus dat wordt nog een probleempje,hij weer precies hoe hij het moet doen en zodra het begint te regenen is hij daar. :')
Wat een weer,ik ben het nu al beu en ze geven nog zoveel uit deze week. {:)-:(

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:26

haha pretty, mijn Yuma kan ook alles openkrijgen, daarom heb ik voor de zekerheid aan alle hekken een touw hangen die ik dichtknoop, die krijgt hij niet open :+

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:41

Leuk filmpje van Kim, hihi kleine dwarsligger.

Patrick, hier staan ze ook niet meer op het gras hoor. Mede doordat het kleigrond is.
Wel staan ze hele dagen in de paddock met een deels bestraat stuk.

Bo laat gelukkig wel alles dicht. Is er alleen eentje die onder de draden door gaat als ze daar zin in heeft.
Wel mooi om te zien. Ze staat dan echt te luisteren naar de tik.
Maar ze doet het hooguit met de zomer als madam vind dat het gras op het landpad lekkerder is. Op stal weet iedereen het dat ze dat wel eens doet. Zetten haar dan wel weer terug, maar als jij je opdraait loopt ze er weer. Komt ook wel dat haar groepje het landpad erbij krijgen zodat die mooi kort blijft hihihi

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:15

Wat een leuke foto's komen er voorbij!
Buikjes gaan bij sommige merries echt hard nu :):)

Na de sneeuw gisteren hadden we hier nog best prima weer, nog met de hondjes naar het bos geweest zelfs.
Vannacht was het wel flink koud, -5,1 vanmorgen vroeg. Was blij dat ik gisteren de buitenkraan had afgesloten, waterbakken buiten hadden een dikke laag ijs erop.
De merries staan al lekker buiten in het zonnetje hooi te eten. Geen modder met vorst *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:26

Hier nog geen strenge vorst alles zeiknat.
Bij mij staan ze nu op de paddock bij stal.

Marijer heerlijke kudde zo aan het ontbijt.

Pretty oops niet handig als ze weten hoe het moet...

Bellarose mooie dame!
Whis keek wel eens zo van halloo kan het ff wat rustiger.
Maar echt bijten naar buik en stampen niet...ik zou dan eerder aan koliek denken.
Maar misschien hebben andere hier wel ervaring mee.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:25

Bellarose, wat een leuke aansprekende merrie zeg!!

KBK, leuk filmpje!!

CL, ooooohhh zoooo fan van jouw merrie <3 heb je ook een volgtopic?

Pretty, haha leuk hea al die regen :')
Die vorst was toch zo erg nog niet, nu is een groot deel van de wei weer begaanbaar voor de pony's :D

Hier gelukkig geen uitbrekers :)

Marije, heerlijke plaatjes!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:50

Marije wat een handig systeem met dat hooi!

Bellarose wat een mooi welshje!

Arianne met degene die al thuis staan gaay het goed! Heb gisteren met een vriendin samen de andere 9 gevangen en die gaan we straks naar huis brengen. Dan proberen alles te ontwormen en alvast 2 of 3 apart te zetten om straks wat tammer te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:21

Ja, alsof ze dagen geen eten hebben gehad. :x

CubaLibre, wat een mooi buikje!
Is zij een Quarterhorse?

_Patrick_, nee, de paarden staan al bijna 2 maanden op hetzelfde hooi.
Kim heeft het ook echt al heel lang en de andere paarden niet.
En ze kan ook gewoon echt geen honger hebben.
Misschien drukt het veulen wel ergens op.

Bellarose, hahaha, nu al! :D
Hm, dat herken ik niet, dat happen, maar mijn merrie is sowieso heel hard voor zichzelf.
Wat een mooi paardje heb je!

Pretty, vandaag zou in ieder geval een mooie dag worden. :j

Kiki1976, ze kunnen zo ontzettend slim zijn inderdaad.

MarijeR, prachtige foto!
En handige hooiconstructie.
Ik vrees dat dat hier binnen een week om ligt.

Dustinlover, ik volg je topic ook over de Welshjes, echt goed werk wat je doet!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:42

Ik zie nu pas de mooie foto's van CL,prachtig zeg,en ze begint echt uit te dijen nu!

Marije lang leve de vorst! Mooie kiekjes en nette dames! Geef mij ook maar zo een weer,de hele winter als het moet. Beter dan die drek.

Fijn Rowan,dat je met de anderen ook aan de slag kunt nu.

Ja Linda vandaag ook een mooi zonnetje en ze staan allemaal tevreden buiten! De paddock valt me nog mee,ze zakken er niet in en er zijn nog droge plekken genoeg.
Jammer dat het morgen weer voorbij zou zijn hier bah.

Kiki dat is pas een slimme merrie. Grappig,ik zie je stalgenoten al zeggen,kijk daar gaat ze weer. :D

Jolandje echt hoor,ook Ella wacht bij het binnenkomen niet tot ik haar staldeur openzet (dat is elk om beurt hier),ze geeft de deur een zwaai en hup gaat alvast binnenstaan.
Mijn shetlanders doen dat dus niet,de minipaarden lijken veel slimmer daarmee. :P
Ik heb er dus ook nog een touw rond maar het zijn 2 schuifdeuren en hij gaat er zo lang als nodig zijlings tegen duwen tot de hengsels losschieten en desnoods de poort uit de hengsels duwen tot hij een gat vindt om binnen te gaan. {:)-:(
Ik kan de poort zien van hier thuis en tot nu toe is ze nog mooi dicht,maar het regent ook niet natuurlijk. :D

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:46

Mooi buikjes komen er weer voorbij.

Leuk filmpje van Kim.

Fien is ook echt een uitbreker maar dan alleen in stal. We hebben speciaal een slot aan de onderkant van haar box zitten want de deur doet ze gewoon open zodra je omdraait.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:58

Goed na de continu regenval van gisteren heb ik ze toch even op de overstroomde paddock gelaten en wat kiekjes genomen van extra modderige paardjes dus. :=
Wil ze toch even tonen. Ik had geen eten neergelegd omdat hun binnen een droge stal met eten wachtte,ze konden even hun benen strekken en toen begon het weer onophoudelijk te hozen dus.

Speciaal voor jullie zorgde Nikita dat ze er op haar ALLER best opstond. ;)

Eerst even een badje pakken...

Afbeelding

En dan ben ik klaar om te poseren!

Afbeelding

Ik denk trouwens toch dat ik niet meer moet twijfelen.

Afbeelding

Nog wat andere buikjes. Clio en Vera,de hartsvriendinnetjes,zochten hogere oorden op (er liggen bergen aarde in de paddock en dat vinden ze dus héérlijk om op te klimmen)

Afbeelding

De hele merrie kudde samen,zie je goed hoe enorm nat het was. Valt me wel alles mee dat ze er niet inzakken.

Afbeelding

Ella en Clio

Afbeelding

De hengsten hebben meer geluk,die mogen nog op de wei,als ze braaf zijn. :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:05

Ik vind dat wildkleurshetje zo schattig. <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:12

Ik heb er twee in wildkleur,gewoon een iets andere tint. De lichtste is de alfamerrie van de kudde kleintjes én de oudste,ze is 18 jaar oud. :D De donkere is Karin en is 6 jaar oud.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:34

Jakkes Tjinta, wat ontzettend verdrietig... sterkte!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:36

Ahh pretty die paddock valt toch alles mee?! Bij mij is het blubberiger nu hoor! Die stomme regen houdt ook maar niet op, bah!!
Wel geniaal dat ze eerst een modderbad neemt voor de foto's :') wij snappen dat niet, maar is goed voor de huid joh ;)
Die bergen zijn juist onwijs goed voor de bespiering!
En euhm twijfelde je nog? Haha nergens voor nodig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:41

Wij hebben een wildkleur IJsje, die lijkt heel erg op de lichte. :j

Onze bak/paddock is op het moment ook blubberiger, haha.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:47

Wat een ontzettend leuke welshje heb je daar Bellarose, mooie kleur ook. Joan kijkt ook telkens naar haar buik, volgens mij is er dan daarbinnen iemand salto's aan het draaien. Vervolgens kijkt ze mij vragend aan zo van doe er eens iets aan haha.

Kim, leuk filmpje. Lief hoe ze maar je hinnikt. Hoort ze je ook al aankomen voordat je überhaupt je gezicht hebt laten zien? Joan verraadt mij altijd haha, ik kan nooit stiekem de stal binnen komen, wordt al begroet voordat ik de deur binnen ben.

Pretty, echte berg shetten heb jij. Mooi koppel bij elkaar zo

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:51

Ik vind grullos ook wel erg mooi hoor! Naja anders had ik er geen natuurlijk hihi.

Dank je Linda,het valt me ook nog alles mee dat ze niet tot hun knieen in de modder staan. Ik kan ze onmogelijk op de wei laten,1x een gek moment van de kudde en ons land is aan de vaantjes maar zo komen ze toch lekker elke dag buiten. Ik verspreid dan eten over de hele paddock,zijn ze wel even zoet mee.
nikita weet inderdaad wat goed is! En mja bij shetten is het gewoon soms moeilijk te zien,minipaardjes,zoals Ella ook,tonen vlugger omdat hun lijf gewoon minder rechtdoor is. :P

Die bergen zijn inderdaad zalig,ze staan er ook graag op de uitkijk. Je ziet ze van langs de straat er op staan,heerlijk hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:22

Noisy, ja, ze weet ook dat als ze hinnikt, dat wij dan uit de deur komen lopen. _O-
Vandaag is ze in een enorme knuffelbui en heeft ze al 5 keer gehinnikt.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:31

Whis is vandaag echt niet zich zelf...vermoed door het weer van afgelopen week.
Maar ze heeft ook dagen dat enorme knuffelkont is, dat heeft ze normaal maar zelden.
Dus denk dat het door de dracht komt :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:07

Ja 4 maanden is ontzettend vroeg, maar ze kreeg ook heel vroeg merriebrok, doet ook wel wat aan een drachtige merrie denk ik.

Kim heeft een echte dwarsligger! je zag hem/haar wel heel duidelijk liggen!

vind jou merrie echt prachtig CL! Ze is zo diepzwart.

prachtige merrie bellarose! ze heeft nog een bescheiden buikje.

Poort openmakers heb ik geen probleem mee, ontsnappen is ook geen hobby van mijn dames.

Handig systeem marije!

knappe buikjes pretty!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:15

@Bellarose: Knappe Azia! Jill deed dat happen naar dr buik ook... Nu niet meer, ze vind het gekriebel op dr buik wel heel erg lekker :D
Glimmen doet ze altijd wel, ook als ze net gerold heeft ;)
Kwa zonsondergang en foto's maken mag ik niet klagen :D

Hier ook vorst gehad, graadje of -5 vanmorgen en nu graadje of -2 maar nog vroeg (9.05u).

@linda: Jups, heb n volgtopic al had ik die wat verwaarloosd (maar ja, geen bokkers die reageren dus dan gaat dat makkelijker ;)) [KS-MK] Jillybeebje 2016

@KBK: Thanks! Buik groeit lekker verder :D Nope, ze is een Solid Paint maar krijg wel vaker de vraag of ze een Quarter is ;)

@pretty: Thanks! Ze begint nu met de dag dikker te worden :D
Hier gelukkig geen uitbreker.....

Hier geen blubber, soms ben ik zo blij dat ik niet meer in NL woon :D Hier is het droog en ook al heeft t geregend dan zijn de paddocks nog gewoon lekker droog :)

@Luna: Thanks! Ze word nu weer echt diepzwart.... Vd zomer was ze wat bruinig maar ze is iig homozygoot zwart en das wel leuk ivm het veulen ;) Komt iig geen vos uit :P

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:41

Wat leuk dat jullie azia allemaal zo mooi vinden, thanks! In sportconditie in de zomer is ze nog veel mooier hoor :D Alhoewel ze zo heerlijk fluffy ook wel wat heeft! <3

Afbeelding

Afbeelding

En jup, mijn paddocks zijn ook blubber. Gelukkig allemaal half verhard en met schuilstal, dus ik heb nog niks binnen hoeven zetten :).

Lekker dik buikje heeft de zwarte shet al!
Andere shetjes zijn ook super leuk zo wollig! En heerlijk zo'n heuvel in de paddock, vinden ze juist prachtig!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:07

Wat een prachtig ponietje, en wat rijdt ze hem leuk. Maar lijkt het zo op de eerste foto of zit ze helemaal achterin het zadeltje.