[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:41

Amandake wat een verzameling zeg!

Parouscha.. voor 12e vanavond is die er wel denk ik!

Savath succes met al dat hooi. Is t nu toch geen weer voor. Pff!

prettyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:24

ooh Parousha zo een klein uier en dan toch die melk eruitspuiten! Dit moet nu wel vlug gaan! Succes ermee hoor!

ik vind het net zo spannend te weten als de merries echt dicht zitten dus ik zou het wel fijn vinden als de dames met drachtige merries nog meekletsen,waar daar draait het uiteindelijk toch om!

Ik las hier iets over een veulen van 3 maand,hadden wij met een shetlander,die probeerde ook te dekken,met alles erop en eraan. Maar aan die leeftijd kan er nog niks van komen hoor,al stond ik ook wel even te kijken!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:25

Parousha, spannend!!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:40

Balou: ik zou met je DA overleggen wat het meest verstandig is om te doen. Dit is ook niks, lijkt mij :\ .

Parousha: veel succes en hopelijk vanavond / vannacht een mooi en gezond veulentje!

parouscha

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:13

Is inderdaad een vrij klein uier. Benen zitten er helemaal onder. Melk spuit eruit en ze is mega bezweet en wil wel liggen. Maar lijkt wel als of ze zich er niet aan toe wil geven. Ze staat ook heel veel met haar achterbeen omhoog te trekken...

We gaan zo weer die kant op.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:32

Spannend parouscha! Succes, hopelijk staat er snel een gezond veulentje naast.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:43

spannend!! lijkt wel of ze wacht tot het rustig is en dan meteen wil gaan beginnen :) hopelijk een mooi gezond veulentje voor jullie straks!

ik geniet elke dag meer van m n kind :D
heb al een goede deal gemaakt: wil hem zowiso proberen in de veiling te krijgen in duitsland en mocht hij daar niet naar m n zin verkocht worden (zet bodemprijs hoog in ) dan gaat hij mee naar huis en is hij voor de helft verkocht aan mijn oude baas ( www.stalbelvedere.nl ) waar hij dan in de opfok mag :D

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:04

Spannend Parouscha! Jou merrie en die van mij waren op dezelfde dag uitgerekend, niet dat 1 van hun zich daar wat van heeft aangetrokken haha.
Vanmiddag weer even naar stal geweest, krijg maar geen genoeg van die kleine :D Natuurlijk weer foto's gemaakt, mijn 2e grote hobby! Dus hier komen weer wat foto's van Sunny en Sterre :D

Afbeelding
1 week oud alweer :D

Afbeelding
Groeit echt met de minuut

Afbeelding
Sterre vond het geloof ik tijd om eens in bad te gaan haha

Afbeelding
Arme Sunny

Afbeelding
Lievelings hobby van Sterre: RACEN :D

Afbeelding
Echt haflinger billen :D

Parouscha, nog veel succes..denk dat we morgen jou foto's bewonderen!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:30

leuke foto's Roo_19 !

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:31

essiesilly spannend kan je er zelf een prijs aan hangen bij zon'n veiling in duitsland dan?

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:33

Dankjewel Vanessa! Ik maak dagelijks zoveel foto's, zal het jullie niet aandoen ze telkens te plaatsen haha :D Bij sommige denk ik echt, ja die moet ik echt even laten zien..trotss*:D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:37

ja je kan van tevoren je bodemprijs in geven (mocht ie daaronder komen zeggen ze not sold) of je kan zelf meebieden, het ligt eraan wat goedkoper is (je moet altijd een aantal procenten aan de veiling betalen maar dat is per veiling verschillend )

leuke foto s roo!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:05

wat een stoer veulen op de bovenstaande foto's! Merrie van mij is nu weer rustig. Melk spuit er nog wel uit... Aantal mensen zeggen vanacht en aantal mensen zeggen duurt nog wel 2 a 3 dagen want de banden waren nog niet ver genoeg en het was van achteren nog niet goed genoeg gezakt...

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:16

parouscha Het is dus spannend nou maar even over de banden..
Bij kitzbi waren ze ook niet los en toch s,morgens een veulen dus zegt niet....maar ga duimen dat het snel komt

Wat een lief haffie veulen echt een dondersteen of niet :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:25

ShamalArabs schreef:
Even een tvp hoor, ik heb zo lang niet bijgelezen...
Njadien moet nog zo'n 2 maanden nu. Elke 3 weken ong. een hevige koliek en tussendoor vage koliekjes. Maandag de DA langs gehad voor een pijnstiller en vandaag weer de DA langs, met spoed dit keer want het leek een torsi uteri te zijn. Toen hij er eenmaal was draaide het veulen alweer langzaam terug dankzij het rollen van njadien. Er zat nog een redelijke slag in, dus heeft de DA second opinion gevraagd van zijn collega, deze kwam een uurtje later, beide heren klaar voor een operatie en de buurman paraat om indien nodig met ons naar de kliniek te racen, bleek bij het opvoelen alles weer op zijn plek te zitten... Het veulen is flink en levendig. Nog 2 maanden....

Ow bah zeg. -O- Hoe gaat het nu met je merrie?

Dwyne schreef:
En Magda_90 haar Welmoed is op 20 juni uitgerekend volgens haar onderschrift...?

Heb ik nu een rekenfout gemaakt? Ik meende dat ze rond 20 mei gedekt was namelijk. :+

Wat een leuke foto's van de kleintjes <3 Ik kan haast niet wachten nu nog 2 weken :oo

De merrie van de eigenaar van Welmoed heeft trouwens ook haar veulen gekregen, een prachtige merrie!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:25

parouscha schreef:
wat een stoer veulen op de bovenstaande foto's! Merrie van mij is nu weer rustig. Melk spuit er nog wel uit... Aantal mensen zeggen vanacht en aantal mensen zeggen duurt nog wel 2 a 3 dagen want de banden waren nog niet ver genoeg en het was van achteren nog niet goed genoeg gezakt...

Spannend. :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:28

magda: als ze op 20 mei is gedekt, was ze op 20 APRIL uitgerekend!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:29

Ik ben niet echt wakker geloof ik. _O- Ze is in juli gedekt omdat het sperma de eerste keer niet pakte.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:31

Overigens zit ik met een dilemma. In het weekend over twee weken is dus uitgerekend dan wil ik heel graag thuis zijn zodat ik op het grote moment snel naar stal kant. Tevens hadden de meiden bedacht om in de kantine te gaan slapen dat weekend. Maar nu hebben we ook een familie uitje dat hele weekend. En eigenlijk wil ik niet mee, maar dan ben ik bang dat ze boos op je zijn als je niet mee komt.

Wat zouden jullie doen?

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:49

Ik zou even kijken hoe ze dan is, en of ze al tekenen laat zien om te gaan bevallen. Welke merrie bevalt er precies op de uitgerekende datum? Volgens mij niet heel veel.

Parouscha als de melk er uit spuit dan moet het toch wel snel gebeuren denk ik. Duurt vast geen 2 dagen meer(maar zeg nooit nooit)!

Leuke foto's van je mooie veulen Roo!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:52

Welmoed staat er bekend om dat ze echt op tijd is met bevallen. Ik denk dat het inderdaad het beste is om te zien hoe ze die vrijdag is.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:59

Parouscha, Ivy was ook maiden merrie, had totaal geen slappe banden en kling leek ook wel mee te vallen qua open/ontspannen.
en bij ivy hingen er ook dikke druppels melk aan.
de 16 uur later is Rafiki geboren.
en dat terwijl staleigenaar dacht dat het nog wel even zou duren.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:17

Ja.... maar..... vorig jaar heeft Rianne van Toptoys een dikke week (of waren het er zelfs 2?) melk gespoten voordat het veulen zich aandiende :P

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:25

@ Parousha, spannend :):)

Cookie heeft het uitgevonden, moeder pesten.
Alleen mama gaf der zo,n knal, dus de pret was zo voorbij dus ging ze maar ergens anders zo gek doen.

Gaf wel leuke foto,s :)
Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:27

wat een gafe foto !!!

wwaaahhhaaa en je onderschrift is ge ni aal! :')