ik vind het allemaal echt mega spannend omdat het de eerste keer is voor ons!! ondanks dat het erg vermoeiend is, is het wel een hele gebeurtenis.
helaas voor ons zal het met deze merrie het allerlaatste veulentje zijn, doordat er uit rontchen foto's is gebleken dat haar benen helemaal kapot zijn. snik misschien als ze nu een merrietje geeft dat er nog een keer een veulentje word gefokt, ze heeft wel goede bloedlijnen.
_M_arieke
Geplaatst: 15-04-09 15:39
gefeliciteerd! joop vind ik ook wel gewoon een leuke naam. klinkt wel heel droog, vergeleken met pap&mams
Hier word het gewoon afwachten. Avalon is volgende week uitgerekend van de eerste dekking. maar we denken dat ze niet van de eerste dekking zwanger is, aangezien haar buik wel groot is, maar niet zó groot. en ze heeft maar weinig uier. wachten,wachten,wachten. het probleem is, dat ik niet meer precies weet wanneer de 2e dekking was omdat ik toen niet thuis was! Ik zal straks eens wat fotos maken
Silk staat nog lekker gras te eten! Goed teken.. Zo even voeren en de boel van achter schoon maken!
En bij alivia er nog eens onderhangen! Ze is drachtig van dezelfde hengst als vorig jaar en waar ik nog een jaarling van heb staan! Vorig jaar had ze een hengstje met zwart bont maar erg weinig wit nu hopen we op een mooie bonte merriè!
Hier alles rustig heur! En dan zeggen ze dat friezen altijd zo voorspelbaar zijn haha, dit bewijst het tegendeel maar weer eens.
Overigens als Greta de 340 dagen volhoud.. Is zij de aller 1ste merrie die hier overdraagt.. Hebben we nog nooit gehad namelijk.. Straks wachten ze alle 2 nog 2 week.. oh Zucht
Gefeliciteerd heb weer leuke veulentjes zien langs komen en nog net die van vienna! ( ben jaloers )
Rasta is nog steeds hetzelfde, uier vol, kling open enkel banden kunnen misschien nog wat losser. Heb even een vraagje: Krijgen alle merries die befaamde puntbuik?
silly_silas gefeliciteerd Hiboune fijn dat het weer beter gaat met je merrie
haflingertje super dat Wayran het zo goed doet
Meavey gefeliciteerd!! Vienna ook gefeliciteerd!!
pff. het is veel te veel om bij te lezen de laatste dagen
Nicole288
Geplaatst: 15-04-09 17:35
meavey: Champagne Joop is extra toepasselijk met het idee van de 50e verjaardag erbij
twinklebel: Gefeliciteerd!
inmiddels een pracht van een wit kunstwerkje aan 1 speen, andere een 'gewoon' harsje, merrie staat met enige regelmaat achter aan de draad. Heb net een stal uitgeschrobd voor het geval dat ze naar binnen zouden moeten (draakje, ik heb het liever na het onweer, heb liever dat ze niet naar stal hoeven en dan krijgt kleine niet meteen een regenbui op zijn koppie) Misschien wacht ze nog wel langer, maar dan hebben we maar een plekje klaar voor ze als het moet he
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 15-04-09 17:42
Vienna, gefeliciteerd!!!!
Meavey, dat heeft ze even snel gedaan. Jij ook gefeliciteerd, met je prachtige champagne babe.
En goed nieuws van Hiboune en Haflingertje, super! Maar we blijven de duimen draaien.
En Nicole kan het alarm ook aanzetten. Grappig, ieder jaar is toch weer anders.
spannend hoor nicole! eerst dag ik dat de onweer niet zou komen, het waaide best hard, maar als ik nu naar buiten kijk zou het wel eens kunnen. Sylke en Avelyn gaan s avonds naar binnen dus is niet zo erg.
Avelyn heeft haar prikje gehad, ging goed, maar ze heeft wel een eigen willetje en laat zich nog niet echt vasthouden (springt gewoon uit je armen).
Fijn dat hiboune en haflingertje de goede kant op gaan!
Twinkelbel: Gefeliciteerd!
Nou, hoewel de uier van mijn merrie de laatste week juist weer geslonken is, stond ze vanochtend met harsjes. Kan niet duidelijk zien dat de banden slapper worden, maar haar staart kon ik gemakkelijk rechtop klappen.
_M_arieke
Geplaatst: 15-04-09 18:36
gefeliciteerd vienna! en twinkelbel natuurlijk ook met haar moederschap
spannend nicole!
*gaat nu even foto's van avalon erop zetten
edit; avalon's uier 8 maart 2009
avalon's uier vandaag
buik vandaag.
ze heeft wel witte puntjes aan haar uier, maar die zijn gewoon droog. ze is van de eerste dekking dus volgende week uitgerekend, maar ik denk niet dat ze van de 1e dekking drachtig is óf wel drachtig is. dus het verschil in uier zie ik niet echt, omdat ik het misschien graag wíl zien oid. maargoed, we wachten rustig af! haar buik is ook niet zo supersuperdik..
Laatst bijgewerkt door _M_arieke op 15-04-09 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt